De uitwinbaarheid is misschien niet zo snel als het gemiddelde appartement in een grote stad echter landbouwgrond is vrij waardevast dus ik blijf erbij dat die 150k altijd wel weer terug komt.quote:Op woensdag 8 maart 2023 20:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
Verwacht je dat deze zekerheden snel en makkelijk uitwinbaar zouden zijn? Ik heb daar toch wat bedenkingen bij. Ik blijf het ook een raar verhaal vinden uiteindelijk, dat er al een bestaande hypotheek is. Knullig. Hoge kosten betalen voor weinig research voorafEn van 2 jaar looptijd raak ik ook al niet (heel) enthousiast. Er komt vast wat beters voorbij.
Ik laat mijn basis inleg zitten. Voor mij is wel mijn extra inleg een stap te ver geworden. Voor basis inleg zijn de combinatie rente en zekerheden voor mij voldoende t.o.v. de andere projecten die de laatste weken langs gekomen zijn bij Collin. Ik verwacht niet dat ik hier mijn geld niet terug zie.quote:Op donderdag 9 maart 2023 14:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De uitwinbaarheid is misschien niet zo snel als het gemiddelde appartement in een grote stad echter landbouwgrond is vrij waardevast dus ik blijf erbij dat die 150k altijd wel weer terug komt.
Het verhaal met de hypotheek ligt iets genuanceerder. De Rabobank had jaren geleden een extra zekerheid gevraagd voor zijn privé hypotheek. Deze extra zekerheid zou inmiddels al lang niet meer nodig zijn. Toen puntje bij paaltje kwam wilde de bank de zekerheid op de percelen van toch niet vrijgeven. Om deze reden krijgen de investeerders nu de 2e hypotheek op zijn woonhuis, incl. deze grond. Hij had dit dus wel gemeld en Collin was wel op de hoogte maar de Rabobank wilde uiteindelijk toch haar medewerking niet geven.
Aangezien er hier toch veel mensen negatief zijn over dit project ga ik toch maar met de meerderheid mee en laat het project met gemende gevoelens lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-03-2023 15:21:45 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vreemd dat de meerderheid er niet zo positief over is, en wel in een SIG project met vergelijkbare rente investeert. Terwijl de taxatie + huuropbrengsten daar (bijna) altijd geflatteerd zijn. Voor elke woning menen ze tegenwoordig ¤2.000 huur te kunnen vangen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 14:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De uitwinbaarheid is misschien niet zo snel als het gemiddelde appartement in een grote stad echter landbouwgrond is vrij waardevast dus ik blijf erbij dat die 150k altijd wel weer terug komt.
Het verhaal met de hypotheek ligt iets genuanceerder. De Rabobank had jaren geleden een extra zekerheid gevraagd voor zijn privé hypotheek. Deze extra zekerheid zou inmiddels al lang niet meer nodig zijn. Toen puntje bij paaltje kwam wilde de bank de zekerheid op de percelen van toch niet vrijgeven. Om deze reden krijgen de investeerders nu de 2e hypotheek op zijn woonhuis, incl. deze grond. Hij had dit dus wel gemeld en Collin was wel op de hoogte maar de Rabobank wilde uiteindelijk toch haar medewerking niet geven.
Aangezien er hier toch veel mensen negatief zijn over dit project ga ik toch maar met de meerderheid mee en laat het project met gemende gevoelens lopen.
Invest vorige pitch doorgerold, de pitch en zekerheden nog eens ff doorgenomen, percelen op kadastrale kaart bekeken, zekerheden zijn goed afgedekt ivh tot de lening. 8% is voor mij oke.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:12 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Vreemd dat de meerderheid er niet zo positief over is, en wel in een SIG project met vergelijkbare rente investeert. Terwijl de taxatie + huuropbrengsten daar (bijna) altijd geflatteerd zijn. Voor elke woning menen ze tegenwoordig ¤2.000 huur te kunnen vangen.
Alleen met een 1e hypotheek is (peildatum 2 jaar geleden) LTV slechts 71%. Verdere zekerheden zijn echt meer dan prima voor 8% in deze tijd.
Daarom deze ruim meegenomen
Ik ken persoonlijk geen situaties waarbij agrarisch o/g moest worden verkocht (op zich positief natuurlijk), maar ik kan me toch niet anders voorstellen dan dat het in een dunbevolkte regio (vaak krimp) langer duurt. Sowieso staan op dit moment in de dorpen die mij bekend zijn, de huizen ook al weer maandenlang te koop.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:12 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Vreemd dat de meerderheid er niet zo positief over is, en wel in een SIG project met vergelijkbare rente investeert. Terwijl de taxatie + huuropbrengsten daar (bijna) altijd geflatteerd zijn. Voor elke woning menen ze tegenwoordig ¤2.000 huur te kunnen vangen.
Alleen met een 1e hypotheek is (peildatum 2 jaar geleden) LTV slechts 71%. Verdere zekerheden zijn echt meer dan prima voor 8% in deze tijd.
Daarom deze ruim meegenomen
Inderdaad eergisteren al gedeeldquote:Op donderdag 9 maart 2023 23:02 schreef Crowdyfunder het volgende:
Ik kreeg vanochtend dit linkje van GVE.
https://www.geldvoorelkaa(...)=27162&code=LI27162i
Had verwacht dat deze al gedeeld/besproken zou zijn.
Ik blijf er van af. Nieuw op te zetten filiaal in een keten.
Ik had liever een half procentje lager en dat het filiaal al een aantal maanden up and running zou zijn.
Ik blijf er ook vanaf. Wel grappig om te zien dat gve blijkbaar getrapt strooit met linkjes.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:14 schreef KrekelJapie het volgende:
Het Andere Wonen Brunssum – 27162
Het Andere Wonen Brunssum opent een kleinschalig woonproject in Limburg voor 23 bewoners met geheugenproblematiek. Het Andere Wonen is een franchiseformule met inmiddels 10 vestigingen in Nederland.
Toelichting onderneemster: “Mijn naam is Petra van der Linden en ik ben al vele jaren als zorgprofessional actief. Op dit moment krijg ik de kans om een nieuwe vestiging van Het Andere Wonen in Brunssum (Limburg) te openen. Dit doe ik vanuit mijn betrokkenheid en ervaring als zorgprofessional. Betrokken, want ik ga letterlijk op locatie tussen de bewoners wonen. Voor het openen van de nieuwe vestiging in Brunssum ben ik op zoek naar investeerders. Helpt u onze 23 bewoners snel aan een nieuwe woonplek?”
Belangrijkste kenmerken van deze lening:
Kredietbedrag: ¤ 475.000
Leenvorm: Flexlening
Looptijd: 60 maanden
Rente: 8%
Als gewaardeerd investeerder geven wij u graag als eerste de mogelijkheid tot investeren. Het project gaat voor u open op donderdag 9 maart om 14:00 uur. Via deze link kunt u het project inzien: https://www.geldvoorelkaa(...)=27162&code=LI27162i
Bij GVE investeer ik pas weer als de problemen met de comfortontwikkelingen projecten zijn opgelost.quote:Op donderdag 9 maart 2023 23:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Inderdaad eergisteren al gedeeld
[..]
Ik blijf er ook vanaf. Wel grappig om te zien dat gve blijkbaar getrapt strooit met linkjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een drama toch daar! En daar waar ons eerder altijd werd gevraagd om te stemmen, wordt nu kennelijk gewoon eenzijdig iets besloten.
Bij EstateGuru besluiten ze ook altijd eenzijdig, maar dat is daar gewoon het beleid en daar kan ik prima mee leven. Ik heb voldoende vertrouwen in EG om aan hen over te laten wat de beste beslissing is voor investeerders.
Bij MAX CF is volgens mij helemáál geen beleid. Men rotzooit gewoon maar wat aan daar. Het eerste mailtje werd uit naam van platform verzonden, de tweede vanaf een medewerker. En dan ook nog van die stomme fouten in de tekst. Is er dan potverdorie helemaal niemand die even meeleest vóór op de knop 'verzenden' wordt gedrukt...? Prutsers!
Anyway,,, het scenario dat Max op zwart gaat, zoals in topic titel wordt afgevraagd, lijkt steeds waarschijnlijker te worden.
Ik heb de pitch net doorgelezen. Is niet recht toe recht aan. Zal het van het weekend eens op mijn gemak doorlezen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:59 schreef obligataire het volgende:
Is mijn conclusie juist, dat Collin zowel verkopende partij financiert (HSA, i.c. de Anandjes) als de kopers (Naser en Said, via inifinity).
Wat vinden we trouwens van Infinity 2. Zelfde verhaal als # 1 met dezelfde zekerheden als ik het goed begrijp. Misschien iets minder risico nu de bouw voorspoedig lijkt te lopen. Afbouw moet uiteraard nog plaatsvinden en uiteraard ook nog huurders aangetrokken worden. En als dat eenmaal gebeurd is dan zijn we natuurlijk weer bedankt maar dat zien we dan wel weer?
Volgens mij klopt hetgeen je zegt dat Collin beide partijen financiert. HSA is overigens op dit moment al bijna voor de helft afgelost door de verkoop van units en dat gaat inderdaad erg vlot. En zolang de opbrengsten bij overdracht direct afgelost worden op de HSA lening zie ik daar niet direct een groot probleem in.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:59 schreef obligataire het volgende:
Is mijn conclusie juist, dat Collin zowel verkopende partij financiert (HSA, i.c. de Anandjes) als de kopers (Naser en Said, via inifinity).
Wat vinden we trouwens van Infinity 2. Zelfde verhaal als # 1 met dezelfde zekerheden als ik het goed begrijp. Misschien iets minder risico nu de bouw voorspoedig lijkt te lopen. Afbouw moet uiteraard nog plaatsvinden en uiteraard ook nog huurders aangetrokken worden. En als dat eenmaal gebeurd is dan zijn we natuurlijk weer bedankt maar dat zien we dan wel weer?
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:17 schreef InVestEerder het volgende:
Gistermiddag een aantal mailtjes van MAX CF ontvangen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel mails van MAX inderdaad o a over BT leningen behalve over die lening die op 3-3 afgelost had moeten worden (746753)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een drama toch daar! En daar waar ons eerder altijd werd gevraagd om te stemmen, wordt nu kennelijk gewoon eenzijdig iets besloten.
Bij EstateGuru besluiten ze ook altijd eenzijdig, maar dat is daar gewoon het beleid en daar kan ik prima mee leven. Ik heb voldoende vertrouwen in EG om aan hen over te laten wat de beste beslissing is voor investeerders.
Bij MAX CF is volgens mij helemáál geen beleid. Men rotzooit gewoon maar wat aan daar. Het eerste mailtje werd uit naam van platform verzonden, de tweede vanaf een medewerker. En dan ook nog van die stomme fouten in de tekst. Is er dan potverdorie helemaal niemand die even meeleest vóór op de knop 'verzenden' wordt gedrukt...? Prutsers!
Anyway,,, het scenario dat Max op zwart gaat, zoals in topic titel wordt afgevraagd, lijkt steeds waarschijnlijker te worden.
Voor project 786336 is 6 februari stemming gestuurd. Maar de uitslag van stemming 786336 is nooit gedeeld. We gaan er dus maar vanuit dat de stemming positief was. Administratief echt een zooitje daar.quote:De aflosdatum van lening #746753 is 3-4-2023. Wij hebben rentebetaling 13 helaas nog niet ontvangen, wij hebben de projectontwikkelaar een reminder gestuurd.
Het doek sluit zich langzaam rondom dit platform. Helaas, maar ik zie van mijn 15 projecten die nog lopen weinig terugkomen, ben ik bang voor.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:44 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Veel mails van MAX inderdaad o a over BT leningen behalve over die lening die op 3-3 afgelost had moeten worden (746753)
Volgend kwartaal wordt het kwartaal van de waarheid voor Max.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:52 schreef quepos het volgende:
[..]
Het doek sluit zich langzaam rondom dit platform. Helaas, maar ik zie van mijn 15 projecten die nog lopen weinig terugkomen, ben ik bang voor.
Inderdaad deze niet ontvangen, dank hiervoorquote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:49 schreef Red_arrow het volgende:
Lening 746753 is ook gewoon zonder enige communicatie nog een maand verlengd (aflosdatum na verlening was 03-03-2023). En uiteraard is het dan ook maar de vraag of de lening dan echt wordt afgelost.
Aangezien ik verwacht dat de overige investeerders hier niets van gehoord hebben hierbij de reactie van MCF:
[..]
Voor project 786336 is 6 februari stemming gestuurd. Maar de uitslag van stemming 786336 is nooit gedeeld. We gaan er dus maar vanuit dat de stemming positief was. Administratief echt een zooitje daar.
Inderdaad, vooral de C*rb*lo projecten, die zouden individueel verkocht gaan worden maar nog niets vernomen. Geluk bij een ongeluk is dat de betreffende charges, anders dan bij Omni en BT, wél zijn ingeschreven dus er zou wel een aanzienlijk deel terug moeten komen. Gaat wel even duren gelet op alle praktische problemenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:56 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Volgend kwartaal wordt het kwartaal van de waarheid voor Max.
De kans dat er eventueel 1 koper komt (als dit al nodig is) is ongeveer net zo groot als dat er meerdere kopers komen. Daarnaast kan het ook een voordeel zijn dat onderdelen eventueel los te verkopen zijn. Voor goed bereikbare landbouwgrond is lokaal altijd wel een geïnteresseerde koper te vinden.quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:27 schreef obligataire het volgende:
In dit geval speelt ook nog mee dat het om 3 objecten gaat, dus je hebt ook nog eens meerdere kopers nodig om afscheid te kunnen nemen. Ik zit daar niet echt op te wachten ook al komt het uiteindelijk wel goed.
Voor mij is MAXCF inmiddels al een gepasseerd station. Ik heb het bescheiden geprobeerd, maar het platform gewogen en al snel te licht bevonden. Hopelijk komt er nog wat terug van de inleg. Ik accepteer schoonheidsfoutjes bij een opstartend platform, maar géén cruciale blunders. Toen dat destijds bij KOM gebeurde heb ik ook rigoreus afscheid genomen en daar later nooit 1 seconde spijt van gehad....quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:25 schreef Crowdmeister het volgende:
Als MCF zijn bestaansrecht wil blijven behouden, zullen ze echt meer huiswerk moeten gaan doen, cq controle op de geldnemers.
Je bent kennelijk niet de enige, het laatst gepubliceerde project (VK 18 mnd 398 k) is na een week pas 16.6% volquote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:57 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Voor mij is MAXCF inmiddels al een gepasseerd station. Ik heb het bescheiden geprobeerd, maar het platform gewogen en al snel te licht bevonden. Hopelijk komt er nog wat terug van de inleg. Ik accepteer schoonheidsfoutjes bij een opstartend platform, maar géén cruciale blunders. Toen dat destijds bij KOM gebeurde heb ik ook rigoreus afscheid genomen en daar later nooit 1 seconde spijt van gehad....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |