Käärijä for the winquote:Op woensdag 1 maart 2023 20:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zag thumbnail en dacht Momo houdt mij voor de gekWat een fucking geniaal nummer is dat zeg
Mindfuck. Heerlijke Rammstein meets Electric Callboy vibe. Kan wel eens goed scoren hoor.
Finland dacht als Duitsland het niet doet doen wij het wel
Oh en Voyager is van Australië. Ik hoorde ze langskomen en was enige nummer waar ik iets mee kon inderdaad
Ik denk dat die het al een keer geprobeerd heeft en was afgewezen, want die ging van ‘lijkt me wel wat/een eer’ naar ‘dat is niets voor mij’ o.i.d.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:33 schreef Lamballert het volgende:
Volgende keer een Floor Jansen ofzo? maar goed zul je nu net zien dat zij dan ook een ballad stuurt als je haar solo repertoire tegenwoordig ziet, haha.
De teaser had me toch wat hoop gegeven, ik was niet meer van een standaard radioliedje uitgegaan.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:34 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja ik dacht even dat er nog wel een elektronische beat-drop zou komen! Toen er een beetje meer ritme in kwam klonk dat haast zo
Steek ik volgend jaar wel over naar Helsinki voor de finalequote:
Die solonummers worden geschreven door Gordon Groothedde, ook bekend van werk met Krezip etc. Niet echt een top-songwriter.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik ben echt een heel groot fan van Floor, maar haar solo werk is wel ultieme kabbel zooi. Ze kan prachtig zingen en sommige nummers zijn ook echt goed, maar het is wel teveel van hetzelfde. Als ze dan naar ESF gaat mag ik hopen dat ze met iets stevigers gaat.
blijven we allemaal bij jullie slapenquote:Op woensdag 1 maart 2023 20:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Steek ik volgend jaar wel over naar Helsinki voor de finale
Ik heb precies hetzelfde, ben NW fan to the max... maar het is allemaal net te soft alsof ze toch een beetje nederland wil cateren ermee.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben een diehard After Forever en Nightwish Floor fan, maar haar solo materiaal vind ik nogal matig.
Mwah, zijn ook genoeg artiesten wel iets insturen, maar als de commissie gewoon maar zelfde soort liedjes blijft selecteren dan kunnen zij er ook niks aan doen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:35 schreef Greys het volgende:
Ik vind het serieus altijd leuk als mensen liedjes of artiesten gaan noemen met 'dit was toch veel beter geweest' maar zolang die artiesten niet willen of niks inzenden hebben we wat dat betreft niet zo veel te willen en kan de commissie ze ook niet kiezen.
ON THAT NOTE IK WIL GRAAG SOLDIER ON VAN DI-RECT
Oh god ja.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:35 schreef Greys het volgende:
Ik vind het serieus altijd leuk als mensen liedjes of artiesten gaan noemen met 'dit was toch veel beter geweest' maar zolang die artiesten niet willen of niks inzenden hebben we wat dat betreft niet zo veel te willen en kan de commissie ze ook niet kiezen.
Amen. Eens met deze reactie. Het is wel erg negatief hier en als ik de reacties op de socials lees, komt het merendeel van de negatieve reacties ook weer uit eigen land.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:59 schreef Aadrianus het volgende:
Ik heb geluisterd, zonder de video. En ik hoor en prima lied, dat muzikaal echt wel opbouwt en al even flink uithaalt voordat de eerste minuut is. Wat ik ook goed vind is dat Mia een wat rauwer geluid heeft dan Dion en in haar refrein niet braaf de melodielijn zingt. En aan het eind rockt het best lekker. Met een goeie staging kan dit best ver komen. (Denk aan Griekenland vorig jaar, dat lied was ook geen echte hoogvlieger, maar de staging maakte het wel memorabel) En waarom zouden we die niet hebben? Ik ben niet zo fatalistisch als veel anderen hier. Het lied heeft muzikaal genoeg kwaliteit om de halve finale te overleven. Die andere halve finale moet nog maar bewijzen dat ze in de finale een rol van betekenis gaan spelen.
Ook wel jammer dat nu een beetje het signaal naar buiten gaat dat als je elektronisch/hiphop/rap/metal nummer hebt je het niet hoeft te proberen in Nederland.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:32 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het wel echt doodzonde dat de Nederlandse kiescommissie zo ver mogelijk weg lijkt te blijven van enige elektronische invloeden. Je kunt ook heel goed een gevoelig nummer met een diepzinnig verhaal sturen, die muzikaal gewoon zo veel interessanter is. Maak het mysterieus, wijk ook maar een beetje af van het bekende pad..
Kan ze na de halve finale in ieder geval oprecht zeggen: ik doe niet meer mee.quote:
Zolang we dat niet weten mogen we het er toch wel over hebben? Is gewoon een beetje speculeren.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:35 schreef Greys het volgende:
Noorwegen doet me aan nightwish denken, vanaf minuut 1quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:33 schreef Lamballert het volgende:
Volgende keer een Floor Jansen ofzo? maar goed zul je nu net zien dat zij dan ook een ballad stuurt als je haar solo repertoire tegenwoordig ziet, haha.
Daarom moeten we vaak tegen die artiesten zeggen dat we ze op het ESF willen zien zodat ze gaan overwegen zichzelf wél aan te meldenquote:Op woensdag 1 maart 2023 20:35 schreef Greys het volgende:
Noem eens een paar artiesten (naast Dries R.) en liedjes die ingestuurd waren en geheel onterecht niet gekozen zijn dan?quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mwah, zijn ook genoeg artiesten wel iets insturen, maar als de commissie gewoon maar zelfde soort liedjes blijft selecteren dan kunnen zij er ook niks aan doen.
Mwah, eigenlijk niet toch? Alleen operachtige intro paar seconden, daarna EDM nummer.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:37 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Noorwegen doet me aan nightwish denken, vanaf minuut 1
Ik zou echt heeeeel graag eens een inkijkje willen hebben in wat er allemaal naar de AVROTROS wordt opgestuurd.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook wel jammer dat nu een beetje het signaal naar buiten gaat dat als je elektronisch/hiphop/rap/metal nummer hebt je het niet hoeft te proberen in Nederland.
Eens, Ik kan zelfs zo 1, 2, 3 niet eens opnoemen wat het stevigste nummer is van haar solo werk.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik ben echt een heel groot fan van Floor, maar haar solo werk is wel ultieme kabbel zooi. Ze kan prachtig zingen en sommige nummers zijn ook echt goed, maar het is wel teveel van hetzelfde. Als ze dan naar ESF gaat mag ik hopen dat ze met iets stevigers gaat.
Of een nummer van Queen, met Freddie Mercury. Dat zou het ook goed doen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:35 schreef Greys het volgende:
Uh, not even close wat mij betreftquote:Op woensdag 1 maart 2023 20:37 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Noorwegen doet me aan nightwish denken, vanaf minuut 1
Ja! Goed idee!quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Of een nummer van Queen, met Freddy Mercury. Dat zou het ook goed doen.
Alsof wij alles weten? Ik denk dat serieus dat Floor iets heeft ingestuurd, want die maakt uit het niets opeens een mega draai. Zo zijn er waarschijnlijk tientallen artiesten en bands waar wij niks van horen. Denk je echt dat een beetje vooraanstaande band/artiest van de daken gaat schreeuwen dat ze het niet zijn geworden?quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Noem eens een paar artiesten (naast Dries R.) en liedjes die ingestuurd waren en geheel onterecht niet gekozen zijn dan?Waarvan we later dachten 'tering wat een gemiste kans'.
En weet je zelfs niet rock/metal/techno fans worden er enthousiast van, zelfs @Greys heeft nu een Finland UIquote:Op woensdag 1 maart 2023 20:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zag thumbnail en dacht Momo houdt mij voor de gekWat een fucking geniaal nummer is dat zeg
Mindfuck. Heerlijke Rammstein meets Electric Callboy vibe. Kan wel eens goed scoren hoor.
Finland dacht als Duitsland het niet doet doen wij het wel
Van wie mag het niet dan? Ik zeg toch dat ik het leuk vind en zelf Di-Rect wil.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zolang we dat niet weten mogen we het er toch wel over hebben? Is gewoon een beetje speculeren.
Ja ik denk dat er een hele horde artiesten is die niet eens overweegt zich aan te melden, zelfs al schrijven ze potentieel winnende ESF-nummersquote:Op woensdag 1 maart 2023 20:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook wel jammer dat nu een beetje het signaal naar buiten gaat dat als je elektronisch/hiphop/rap/metal nummer hebt je het niet hoeft te proberen in Nederland.
Omdat je elke keer hetzelfde zegt als er even over andere artiesten gesproken wordt en we dan meteen met 10 voorbeelden moeten komen. Je hebt zelf net zo goed geen idee of het wel of niet zo is, dus laat anderen dan gewoon een beetje dom speculerenquote:Op woensdag 1 maart 2023 20:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Van wie mag het niet dan? Ik zeg toch dat ik het leuk vind en zelf Di-Rect wil.
Ik denk dat het wel meehelpt als de selectiecommissie/Cornald ze actief benadert. Daarbij heb ik wel het idee dat ze vooral artiesten uit dit genre aanspreken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:41 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja ik denk dat er een hele horde artiesten is die niet eens overweegt zich aan te melden, zelfs al schrijven ze potentieel winnende ESF-nummers
Persoonlijk vind ik dat dus lafjes. Als je het als artiest zelf een teringgoed lied vindt bel je Boulevard en laat je het horen en heb je de commissie bij de oren als het publiek inderdaad 'gemiste kans' vindt.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Alsof wij alles weten? Ik denk dat serieus dat Floor iets heeft ingestuurd, want die maakt uit het niets opeens een mega draai. Zo zijn er waarschijnlijk tientallen artiesten en bands waar wij niks van horen. Denk je echt dat een beetje vooraanstaande band/artiest van de daken gaat schreeuwen dat ze het niet zijn geworden?
Ik vind het echt te makkelijk gedacht.
Echt hoor, we zakken weer weg in een heeeeele lange periode van een self-fulfilling prophecy zo.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Di-rect met Riccochet aub. Goede plaat van zequote:Op woensdag 1 maart 2023 20:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Van wie mag het niet dan? Ik zeg toch dat ik het leuk vind en zelf Di-Rect wil.
Nou ja, op zich is zowel de schrijver van het liedje als de benadering van de commissie wel belangrijker dan wie het uiteindelijk zingt natuurlijk.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Omdat je elke keer hetzelfde zegt als er even over andere artiesten gesproken wordt en we dan meteen met 10 voorbeelden moeten komen. Je hebt zelf net zo goed geen idee of het wel of niet zo is, dus laat anderen dan gewoon een beetje dom speculeren
Jij hebt smaak.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:44 schreef Nexum het volgende:
Komt goed jongens volgend jaar bepaal ik het lied gewoon.
Is jouw naam een verwijzing naar Cyprus vorig jaar?quote:
Ik laat toch?quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Omdat je elke keer hetzelfde zegt als er even over andere artiesten gesproken wordt en we dan meteen met 10 voorbeelden moeten komen. Je hebt zelf net zo goed geen idee of het wel of niet zo is, dus laat anderen dan gewoon een beetje dom speculeren
Nouja echt slecht zullen we het niet doen met singer song writer muziek die wel een bepaalde standaard heeft. Maar naast het resultaat is het ook wel leuk om plezier te hebben en verschillende kanten te laten zien als ons als muziekland.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:43 schreef Andromache het volgende:
[..]
Echt hoor, we zakken weer weg in een heeeeele lange periode van een self-fulfilling prophecy zo.
Ja dat lijkt me ook ja. Of ze moeten er letterlijk om gaan vragen, misschien lukt het dan nog.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zei het vorig jaar ook al, eerst zaten we vast in de gedachte van 'het moet schijtlol', nu zitten we vast in 'het moet een boodschap hebben en gevoelig en verantwoord zijn'. Verschil is dat we ons nu kwalificeren en het op zich wel goed tot oke gaat, maar het gaat wel vervelen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:43 schreef Andromache het volgende:
[..]
Echt hoor, we zakken weer weg in een heeeeele lange periode van een self-fulfilling prophecy zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |