Dat je verder weg woont en kinderen hebt, betekent niet dat je geen mantelzorg kan verlenen. Zelf doe ik dit namelijk ook en het was een van de redenen dat ik parttime wilde werken.quote:Mijn vader is al een paar jaar geleden overleden. Wel een broer, maar die woont verder weg en heeft drie kinderen. Dus dat wordt lastig. Gelukkig heeft ze wel goede buren, dus dat scheelt.
Dat mensen er niet van opkijken is toch echt heel wat anders dan of iets doorsnee is...quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:46 schreef Avelie het volgende:
[..]
Het is nou niet zo dat mensen verbaast staan te kijken als je vertelt dat je manager bent. Het is een doodnormale doorsnee functie, net als arts, leraar, jurist, of iemand die een eigen bedrijf opzet in het een of ander.
Ja jij kunt parttime werken. Maar dat kunnen heel veel mensen niet zomaar. Dat is juist het hele punt... Die mensen doen dat dan naast fulltime werkquote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:53 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat je verder weg woont en kinderen hebt, betekent niet dat je geen mantelzorg kan verlenen. Zelf doe ik dit namelijk ook en het was een van de redenen dat ik parttime wilde werken.
Goede buren zijn heel waardevol, maar kunnen niet alle zorg op zich nemen als je moeder echt hulpbehoevend wordt. Ik zou het gesprek maar vast aangaan met je broer. Hoe gaan jullie dit oplossen? Of heeft je moeder een zak geld waarmee ze zelf zorg kan inkopen?
Ik doe het ook naast fulltime werk. Ik heb namelijk ook nog twee kleine kinderen om voor te zorgen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:00 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja jij kunt parttime werken. Maar dat kunnen heel veel mensen niet zomaar. Dat is juist het hele punt... Die mensen doen dat dan naast fulltime werk
En de rest van jouw post. Hoe wij het gaan oplossen is totaal niet relevant voor dit topic. En al helemaal niet voor jou.
"Een heel klein beetje in de buurt", hoe bedoel je dit? Ze moet in die functie toch echt wel aan de 5500 bruto zitten x 13 kom je dan toch gewoon aan de 71,5 k?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:10 schreef exode het volgende:
Verloofde is juf en manager tegelijk, zoals dat gaat in het primaire onderwijs en die komt echt niet in de buurt van die 70K, parttime, als ze fulltime zou werken, komt ze er een heel klein beetje bij in de buurt en ze staat al 17 jaar voor de klas dus de groei is eruit.
Wat een hoop onzin wordt er hier weer verzonnen.
Fulltime zou ze 5300 bruto verdienen. En ze werkt dus parttime, lees nou eerst eens wat mensen schrijven voordat je weer wat antwoordt. Het zou zoveel fijner posten.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:12 schreef Avelie het volgende:
[..]
"Een heel klein beetje in de buurt", hoe bedoel je dit? Ze moet in die functie toch echt wel aan de 5500 bruto zitten x 13 kom je dan toch gewoon aan de 71,5 k?
Het ging om de hypothetische situatie dat ze fulltime zou werken.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:14 schreef exode het volgende:
[..]
Fulltime zou ze 5300 bruto verdienen. En ze werkt dus parttime, lees nou eerst eens wat mensen schrijven voordat je weer wat antwoordt. Het zou zoveel fijner posten.
Wat geloof je precies niet? Wat is er inconsistent? Is het echt zo vreemd dat iemand twee kinderen heeft, een betaalde pt baan heeft en mantelzorg verleent? Volgens mij is dat allemaal vrij standaard.quote:
Dat je jezelf nu zelfs binnen 10 minuten gaat tegenspreken valt me wel enorm tegen hoor. Dat zijn schoonheidsfoutjes die eruit moeten.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:10 schreef Avelie het volgende:
[..]
Ik doe het ook naast fulltime werk. Ik heb namelijk ook nog twee kleine kinderen om voor te zorgen.
En andere mensen hebben geen kinderen? En iedereen kan het betalen om parttime te gaan werken?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:10 schreef Avelie het volgende:
[..]
Ik doe het ook naast fulltime werk. Ik heb namelijk ook nog twee kleine kinderen om voor te zorgen.
Zeker als je het singles topic, ook in WGR er naast legtquote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:12 schreef exode het volgende:
Avelie, het wordt tijd dat je al je verzonnen posts eens op een rijtje zet en wat notities maakt. Het is nu niet eens meer een uitdaging om te zien dat je alles bij elkaar verzint.
Dat zou ook wel een stuk schelen ja. Maar door alles goed te lezen past het niet binnen haar straatje he.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:14 schreef exode het volgende:
[..]
Fulltime zou ze 5300 bruto verdienen. En ze werkt dus parttime, lees nou eerst eens wat mensen schrijven voordat je weer wat antwoordt. Het zou zoveel fijner posten.
Precies.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zeker als je het singles topic, ook in WGR er naast legt
Vooral dat niet meer bieden komt nog weleens voor. Genoeg verhalen gehoord over waar ze personeel tekort komen. Maar dat iemand die minder uren draait niet meer uur kan werken, omdat ze dat bij duur werkgever niet willen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:28 schreef exode het volgende:
Zo, weer een waardeloos topic geworden.
Ik ga weer in mijn hok en ga weer ontopic.
Ik kan me voorstellen dat je in bepaalde banen niet echt anders kan dan parttime werken. Of ze bieden je niet meer uren aan of het is gewoonweg te zwaar om meer uren te maken.
Vanaf mijn bureaustoel is het makkelijk roepen. Ik denk dat de meeste parttimers in de zorg en onderwijs werken. Deels omdat het veel vrouwen zijn en deels omdat het dan al vaak zwaar genoeg is. Met name de zorgmedewerkers aan het bed zogezegd.
Wat spreek ik precies tegen? Onbetaald werk is ook werk. Ik heb nog nooit zoveel uren gewerkt, dan nu ik kinderen heb, mantelzorg verleen en daarnaast een pt betaalde baan heb, daar is een ft baan zonder zorgtaken ernaast niks bij.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:26 schreef exode het volgende:
[..]
Dat je jezelf nu zelfs binnen 10 minuten gaat tegenspreken valt me wel enorm tegen hoor. Dat zijn schoonheidsfoutjes die eruit moeten.
Bedoel je nou dit hele forum?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:32 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ga dit topic ook niet vegen. Het is 1 groot lulverhaal net als de andere topics. Maar er komt ook geen volgend deel.
Nou ja. Dit is dan zowaar geen tegenspreken. Omdat ze bedoeld dat kinderen opvoeden ook werk is een daardoor fulltime. En heeft ze ook al eerder gezegd.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:26 schreef exode het volgende:
[..]
Dat je jezelf nu zelfs binnen 10 minuten gaat tegenspreken valt me wel enorm tegen hoor. Dat zijn schoonheidsfoutjes die eruit moeten.
Niemand ontkent dat bij kinderen of andere niet betaalde werkzaamheden je niet (meer dan) fulltime bezig bent met iets. Maar zeggen dat je fulltime werkt terwijl je parttime werkt en daarnaast die zorg etc. hebt is natuurlijk onzin.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:32 schreef Avelie het volgende:
[..]
Wat spreek ik precies tegen? Onbetaald werk is ook werk. Ik heb nog nooit zoveel uren gewerkt, dan nu ik kinderen heb, mantelzorg verleen en daarnaast een pt betaalde baan heb, daar is een ft baan zonder zorgtaken ernaast niks bij.
Die neemt minder van de zorg en het huishouden op zich en laat dit dus over aan anderen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou ja. Dit is dan zowaar geen tegenspreken. Omdat ze bedoeld dat kinderen opvoeden ook werk is een daardoor fulltime. En heeft ze ook al eerder gezegd.
Maar nog steeds een rare opmerking natuurlijk. Want je kunt niet zeggen fulltime te werken als je niet fulltime werkt. De zorg voor kinderen is uiteraard ook veel werk en kost veel energie. Maar zeggen dat je fulltime werkt omdat je kinderen hebt slaat uiteraard nergens op.
Want wat doet iemand die fulltime werkt en daarnaast zorg voor kinderen, een partner of anderen hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |