abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208306477
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:16 schreef alpeko het volgende:
Opmerkelijk. We krijgen meer terug als ik alle aftrekposten bij mijn vriendin neerzet ipv bij mijzelf. Terwijl ik een stuk hoger salaris heb. Algemene heffingskorting van mijn vriendin gaat dan extra omhoog. Zou je niet verwachten. Meer dan inkomsten uit werk, woning en vermogen hebben we niet.

Enige nadeel is dan wel dat ik een dikke naheffing krijg en mijn vriendin een dikke teruggave. Als ik het verdeel dat ik op 0 euro uitkom dan krijgen we samen 200 euro minder terug.
En heb je een studieschuld? Dan ook goed kijken hoe je het verdeeld ;)
pi_208308904
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 21:31 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
En heb je een studieschuld? Dan ook goed kijken hoe je het verdeeld ;)
Nee geen (studie)schuld. Alleen aftrek vanwege woning.
pi_208309734
Flink bedrag aan dividendbelasting terug c_/ .

Met het bruto dividend, betalen we de netto hypotheekrente. Dividendbelasting terugkrijgen en hypotheekrente fiscaal aftrekbaar....over belastinghervormingen gesproken.... 8)7 8)7

[ Bericht 56% gewijzigd door blomke op 11-03-2023 19:27:04 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 19:43:55 #79
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208331023
Misschien kan iemand mij helpen.
Ik moet dit jaar voor het eerst een flink bedrag betalen zie ik bij mijn aangifte (2500 euro). Vooral afdracht voor AOW zoals ik het nu kan zien. Ik heb vorig jaar een aantal maanden een WW-uitkering ontvangen, toen een tijdelijk contract en de laatste maanden van 2022 had ik een vast contract.
Is het normaal dat die AOW-afdracht door een van die partijen niet is ingehouden, dat ik nog zoveel moet bijleggen?
En hoe controleer ik dat, waar moet ik naar kijken?
pi_208335998
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:43 schreef BasEnAad het volgende:
Misschien kan iemand mij helpen.
Ik moet dit jaar voor het eerst een flink bedrag betalen zie ik bij mijn aangifte (2500 euro). Vooral afdracht voor AOW zoals ik het nu kan zien. Ik heb vorig jaar een aantal maanden een WW-uitkering ontvangen, toen een tijdelijk contract en de laatste maanden van 2022 had ik een vast contract.
Is het normaal dat die AOW-afdracht door een van die partijen niet is ingehouden, dat ik nog zoveel moet bijleggen?
En hoe controleer ik dat, waar moet ik naar kijken?
Heb je van alle drie een jaaropgave gehad? En klopt de ingehouden loonheffing in de aangifte met deze drie opgaves?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zaterdag 11 maart 2023 @ 22:36:03 #81
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208336196
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:26 schreef Essebes het volgende:

[..]
Heb je van alle drie een jaaropgave gehad? En klopt de ingehouden loonheffing in de aangifte met deze drie opgaves?
Ja, ik heb drie jaaropgaves. En de bedragen voor loonheffing kloppen ook met wat er in de aangifte staat.
pi_208336655
Heb je de ww-uitkering staan onder ‘loon uit vroegere dienstbetrekking’?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zaterdag 11 maart 2023 @ 23:19:38 #83
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208337039
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:56 schreef Essebes het volgende:
Heb je de ww-uitkering staan onder ‘loon uit vroegere dienstbetrekking’?
Tof dat je even met mij meedenkt.

Nee, de uitkering staat bij mijn aangifte onder het kopje Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen.
pi_208369091
Als je net aangifte hebt gedaan heb je toch het juiste bedrag te pakken voor toeslagen zoals kind gebonden budget? Ik moet dit even voor mijn schoonzus en zwager regelen en ze hebben net hun aangifte gedaan en dan heb je toch het juiste bedrag wat je moet invullen voor het kindgebonden budget? Alleen weet ik even niet meer precies welk inkomen je moet invullen daar om het juiste kindgebonden budget te krijgen.
Weet iemand dat hier?
  dinsdag 14 maart 2023 @ 10:22:23 #85
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208369318
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 10:02 schreef Stansfield het volgende:
Als je net aangifte hebt gedaan heb je toch het juiste bedrag te pakken voor toeslagen zoals kind gebonden budget? Ik moet dit even voor mijn schoonzus en zwager regelen en ze hebben net hun aangifte gedaan en dan heb je toch het juiste bedrag wat je moet invullen voor het kindgebonden budget? Alleen weet ik even niet meer precies welk inkomen je moet invullen daar om het juiste kindgebonden budget te krijgen.
Weet iemand dat hier?
Je hebt het juiste bedrag te pakken voor de toeslagen van vorig jaar ja. Dus je kan het inkomen van 2022 corrigeren. Het is een richtlijn voor 2023 maar salarisverhogingen, parttime wijzigingen, bnussen etc kunnen het toch anders uit laten pakken. Ik zou voor 2023 zeker hoger gaan zitten dan wat er nu uit de aangifte komt.

De kinderopvangtoeslag gaat over het verzamelinkomen. Ik weet niet of dat voor de andere toeslagen ook geldt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_208369812
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 10:22 schreef laziness het volgende:

[..]
Je hebt het juiste bedrag te pakken voor de toeslagen van vorig jaar ja. Dus je kan het inkomen van 2022 corrigeren. Het is een richtlijn voor 2023 maar salarisverhogingen, parttime wijzigingen, bnussen etc kunnen het toch anders uit laten pakken. Ik zou voor 2023 zeker hoger gaan zitten dan wat er nu uit de aangifte komt.

De kinderopvangtoeslag gaat over het verzamelinkomen. Ik weet niet of dat voor de andere toeslagen ook geldt.
Bedankt voor de info. Verzamelinkomen was het inderdaad wat ik zocht. En als je dan wat hoger zit qua verzamelinkomen krijg je dus per maand wat minder. Maar als je dan in maart 2024 je aangifte doet dan wordt wat je minder hebt gekregen door je te hoge fictieve verzamelinkopen weer rechtgetrokken toch en krijg je dan dat verschil alsnog uitgekeerd?
  dinsdag 14 maart 2023 @ 11:02:02 #87
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208369835
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:00 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Bedankt voor de info. Verzamelinkomen was het inderdaad wat ik zocht. En als je dan wat hoger zit qua verzamelinkomen krijg je dus per maand wat minder. Maar als je dan in maart 2024 je aangifte doet dan wordt wat je minder hebt gekregen door je te hoge fictieve verzamelinkopen weer rechtgetrokken toch en krijg je dan dat verschil alsnog uitgekeerd?
Klopt helemaal. Je kan ook afwachten, want de belastingdienst gaat uiteindelijk de toeslagen ook corrigeren met het verzamelinkomen uit de aangifte maar dan moet je langer wachten dan als je het zelf nu direct corrigeert.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_208369873
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:02 schreef laziness het volgende:
lopt helemaal. Je kan ook afwachten, want de belastingdienst gaat uiteindelijk de toeslagen ook corrigeren met het verzamelinkomen uit de aangifte maar dan moet je langer wachten dan als je het zelf nu direct corrigeert.
Maar je moet het zelf wel in eerste instantie aanvragen toch? Kindgebonden budget krijg je niet vanzelf na je aangifte? Of zoals kinderbijslag na inschrijving van je kind.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 11:08:49 #89
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208369912
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:04 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Maar je moet het zelf wel in eerste instantie aanvragen toch? Kindgebonden budget krijg je niet vanzelf na je aangifte? Of zoals kinderbijslag na inschrijving van je kind.
Mijn verhaal slaat inderdaad op het feit dat de toeslag al loopt doordat je het aangevraagd hebt. Je moet wel zelf de aanvraag doen, anders krijg je niks volgens mij.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_208369931
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:08 schreef laziness het volgende:

[..]
Mijn verhaal slaat inderdaad op het feit dat de toeslag al loopt doordat je het aangevraagd hebt. Je moet wel zelf de aanvraag doen, anders krijg je niks volgens mij.
Bedankt voor de info. Weet ik even genoeg.
pi_208370488
Benieuwd naar de meningen hier. Ik heb in 2022 kosten gemaakt die normaalgesproken aftrekbaar zijn (hypotheekadvies, woningtaxaties etc.). Echter is de koop niet doorgegaan en de hypotheek uiteindelijk niet gepasseerd. Kan ik de gemaakte kosten alsnog aftrekken?

Ik neig naar niet en denk ook zeker dat mijn aangifte er dan "uitvalt", wat ik, ook met het oog op de komende jaren, liever niet heb.
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 20:03:53 #92
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208376434
Ik krijg 164 euro terug. Vorig jaar moest ik betalen aan de belastingdienst
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208407047
Ik krijg nu maandelijks hypotheekrente aftrek terug en dit wil ik eigenlijk stopzetten zodat het 1x per jaar bij mijn aangifte in 1x terug krijg. Ook omdat ik nu eigenlijk wat meer wil aflossen in kleinere stappen per paar maanden en dan zou ik dit steeds moeten aanpassen. Klopt het dat wanneer ik het onderstaande formulier invul bij de belastingdienst ik het niet meer maandelijks terug krijg?

pi_208407508
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 12:01 schreef Bugno3 het volgende:
Benieuwd naar de meningen hier. Ik heb in 2022 kosten gemaakt die normaalgesproken aftrekbaar zijn (hypotheekadvies, woningtaxaties etc.). Echter is de koop niet doorgegaan en de hypotheek uiteindelijk niet gepasseerd. Kan ik de gemaakte kosten alsnog aftrekken?

Ik neig naar niet en denk ook zeker dat mijn aangifte er dan "uitvalt", wat ik, ook met het oog op de komende jaren, liever niet heb.
Ik zou dat wel aandurven als je aannemelijk kan maken dat je deze kosten hebt gemaakt in het kader van een te verwerven eigen woning. Dat de koop uiteindelijk niet is doorgegaan was niet de bedoeling op het moment dat je de kosten maakte...

Waarom wil je niet dat de aangifte er uitvalt? Je kan overigens altijd de kosten invullen en dan aangeven dat je een vooroverleg wil met de Belastingdienst.
pi_208436484
Vanmiddag ingevuld en we krijgen minder terug dan verwacht, namelijk maar de helft van wat we de andere jaren kregen. Beide inkomens zijn niet veel omhoog gegaan (zitten niet boven inkomensgrens van 73k), betaalde hypotheek rente is ook ongeveer gelijk aan voorgaande jaren. Gewoon standaard zoals altijd.

Zijn er andere regelingen waar we geen rekening mee hebben gehouden?

Update:
Waarschijnlijk ben ik erachter, Dochter is vorig jaar 13 geworden. Inkomensafhankelijk combinatiekorting vervalt :(

[ Bericht 23% gewijzigd door Harveo op 18-03-2023 16:34:09 (Reden.) ]
pi_208436965
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:04 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Maar je moet het zelf wel in eerste instantie aanvragen toch? Kindgebonden budget krijg je niet vanzelf na je aangifte? Of zoals kinderbijslag na inschrijving van je kind.
Kindgebonden budget krijg je alleen automatisch als je al een andere toelage krijgt
quote:
Krijgt u kinderopvangtoeslag, huurtoeslag of zorgtoeslag? Dan hoeft u het niet aan te vragen. Dat scheelt weer. Kindgebonden budget krijgt u vanzelf als u er recht op hebt.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 21:15:41 #97
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_208486130
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 16:07 schreef Harveo het volgende:
Vanmiddag ingevuld en we krijgen minder terug dan verwacht, namelijk maar de helft van wat we de andere jaren kregen. Beide inkomens zijn niet veel omhoog gegaan (zitten niet boven inkomensgrens van 73k), betaalde hypotheek rente is ook ongeveer gelijk aan voorgaande jaren. Gewoon standaard zoals altijd.

Zijn er andere regelingen waar we geen rekening mee hebben gehouden?

Update:
Waarschijnlijk ben ik erachter, Dochter is vorig jaar 13 geworden. Inkomensafhankelijk combinatiekorting vervalt :(
Had ik een paar geleden ook, ik heb me suf zitten zoeken hoe dat kon voordat ik er achter kwam dat het idd de ic was, hufters. :(
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_208555528
Al jarenlang nihil, nu 175 euro teruggave. Wanneer krijg je dat ongeveer terug tegenwoordig?
pi_208568689
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 15:05 schreef HulkHeld het volgende:
Al jarenlang nihil, nu 175 euro teruggave. Wanneer krijg je dat ongeveer terug tegenwoordig?
Afgelopen jaren kreeg ik het midden mei al terug. Jaren ervoor juni.
pi_208593438
Ik zag per toeval dat mijn verzamelinkomen zoals uit de ib komt al in mijn overheid hangt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')