abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208172010
Is het leven als single duurder? Ik lees dit namelijk nogal eens, maar twijfel er zelf aan, omdat ik een heel andere ervaring heb. Ik heb nooit zo weinig geld uitgegeven als in mijn vrijgezelle fase.

Wat denken jullie? En is dit eerlijk, of oneerlijk. Moeten er wetten en regels worden veranderd in het voordeel van alleenstaanden? Of is het goed zoals het is?
  Redactie Frontpage maandag 27 februari 2023 @ 21:40:28 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_208172062
Een bank kan moeilijk zeggen: natuurlijk, betaal de helft van de hypotheek maar aangezien je alleen bent.

Dus ja, het is eerlijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 27 februari 2023 @ 21:43:36 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_208172094
Denk dat globaal de woon- en energielasten niet persoonsgebonden maar huishoudengebonden zijn. Dus bij een groter huishouden kun je deze kosten over meer mensen verdelen. Wat je vervolgens met de rest van je inkomen doet weet ik niet maar zo te lezen doel je vooral op luxe-uitgaven zoals restaurants en vakanties.

edit; lijkt mij niet dat je wetten moet gaan aanpassen.
  maandag 27 februari 2023 @ 21:44:18 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_208172104
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:40 schreef JeMoeder het volgende:
Een bank kan moeilijk zeggen: natuurlijk, betaal de helft van de hypotheek maar aangezien je alleen bent.

Dus ja, het is eerlijk.
De consument kan wel een beetje nadenken over of hij een paleis of een caravan koopt.
pi_208172158
Vrouwen zijn veel duurder :Y)
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 27 februari 2023 @ 21:59:37 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208172282
Mijn leven was als single een stuk goedkoper, want ik leefde ondanks een fatsoenlijke baan nog grotendeels alsof ik een student zonder geld was :') M'n vriend had een wat luxere levensstijl, en nu zitten we een beetje in het midden. Ik geef meer uit dan voorheen, hij minder. Dus voor hem was het leven als single juist duurder.
pi_208172285
Ja want als je samen bent kan je kosten delen. Relatief betaal je alleen meer p.p. dan samen. Gemeentebelastingen, boodschappen, woonlasten… allemaal duurder.
pi_208172342
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:59 schreef DoubleDip het volgende:
Ja want als je samen bent kan je kosten delen. Relatief betaal je alleen meer p.p. dan samen. Gemeentebelastingen, boodschappen, woonlasten… allemaal duurder.
Met 2 personen eet je toch ook het dubbele? Dus kosten voor boodschappen kun je niet delen.
pindazakje
pi_208172365
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:04 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Met 2 personen eet je toch ook het dubbele? Dus kosten voor boodschappen kun je niet delen.
Stook je ook 10x meer..
Ik zwaai naar dieren.
pi_208172480
Meeste producten in supers zijn gemaakt voor 2 a 3 personen.
Singels moeten alles in eentje betalen, terwijl je met twee alles samen kan delen.

In Nederland wordt je namelijk gestraft wanneer je single en kinderloos zijn.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_208172611
Ja, als single zal je wellicht vaker voor een kant-en-klare lasagne gaan dan dat je lekker gaat uiteten in een hip restaurant. Dat stukje is goedkoper. Als ik kijk naar andere kosten, zoals woonlasten, zelf koken, mobiliteit, verblijfkosten als je een keertje toch weg wil etc. dan zou het een stuk voordeliger zijn om de kosten te delen.
pi_208172681
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:59 schreef kwiwi het volgende:
Mijn leven was als single een stuk goedkoper, want ik leefde ondanks een fatsoenlijke baan nog grotendeels alsof ik een student zonder geld was :') M'n vriend had een wat luxere levensstijl, en nu zitten we een beetje in het midden. Ik geef meer uit dan voorheen, hij minder. Dus voor hem was het leven als single juist duurder.
Dit herken ik. Toen ik een relatie kreeg werd het leven duurder, omdat mijn vriend me meetrok in zijn levensstijl, waarin hij gewend was meer geld uit te geven.
pi_208172693
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:24 schreef exelletor het volgende:
Ja, als single zal je wellicht vaker voor een kant-en-klare lasagne gaan dan dat je lekker gaat uiteten in een hip restaurant. Dat stukje is goedkoper. Als ik kijk naar andere kosten, zoals woonlasten, zelf koken, mobiliteit, verblijfkosten als je een keertje toch weg wil etc. dan zou het een stuk voordeliger zijn om de kosten te delen.
Maar als single doe je dat toch vaak met vrienden? En als je een relatie hebt, ga je ook nog wel eens alleen op pad, dus dat verschil valt mee en is vooral eigen keuze.

Woonlasten waren voor mij een stuk goedkoper toen ik single was. In je eentje heb je niet veel ruimte nodig.
  maandag 27 februari 2023 @ 22:34:38 #14
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_208172726
Vrouwen zijn de grootste last die je als man kan hebben
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_208172742
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:13 schreef Captain_Ghost het volgende:
Meeste producten in supers zijn gemaakt voor 2 a 3 personen.
Singels moeten alles in eentje betalen, terwijl je met twee alles samen kan delen.

In Nederland wordt je namelijk gestraft wanneer je single en kinderloos zijn.
Dan eet je er toch twee of drie avonden van? Of je vriest twee porties in.

Toen ik single was maakte ik vaak een tomatensaus en de ene avond at ik het in taco's en de avond erna in een lasagne en dan vroor ik nog in voor twee avonden waarop ik minder tijd had vanwege werk. Nu eten we die hoeveelheid als gezin in 1x op, dat is een stuk duurder.
pi_208172752
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:34 schreef corehype het volgende:
Verdient ze zelf geen geld? Misschien de volgende keer voor een gelijkwaardige partner gaan?
  maandag 27 februari 2023 @ 22:48:30 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208172889
Wonen lijkt me de hoogste kostenpost. Als single nu een huis kopen is zo goed als onmogelijk. Als je iets redelijks wilt huren, betaal je forse huur. Probeer dan nog maar eens te sparen.

En nee, dit is niet mijn ervaring, maar dit is wel de realiteit voor velen. Ik ken ze wel van rond de dertig die vast zitten in hun gedeelde studentenaccommodatie (dat ben je dan wel eens zat) of veel betalen voor studio’s die een huurcontract kennen van max. 2 jaar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208172966
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:48 schreef Lienekien het volgende:
Wonen lijkt me de hoogste kostenpost. Als single nu een huis kopen is zo goed als onmogelijk. Als je iets redelijks wilt huren, betaal je forse huur. Probeer dan nog maar eens te sparen.

En nee, dit is niet mijn ervaring, maar dit is wel de realiteit voor velen. Ik ken ze wel van rond de dertig die vast zitten in hun gedeelde studentenaccommodatie (dat ben je dan wel eens zat) of veel betalen voor studio’s die een huurcontract kennen van max. 2 jaar.
Als single kun je in een studio wonen, of in een kamer met gedeelde faciliteiten. Dit is geen optie als je een partner en kinderen hebt.

Samen kom je niet in aanmerking voor een goedkope sociale huurwoning, terwijl je dat als alleenstaande zelfs met een redelijk inkomen nog wel komt.

In je eentje kun je makkelijker verkassen naar bijvoorbeeld een andere wijk, of stad als je huurcontract afloopt, terwijl dit met een partner en kinderen veel moeilijker is (ivm werk, school en vriendjes). Je hebt dan meer vastigheid nodig wat duurder is.

Er zijn zoveel factoren waardoor het leven samen duurder is.
pi_208173013
Nou en? Het levensonderhoud mag dan wel iets duurder zijn, maar de vrijheid is onbetaalbaar. (VISA/Mastercard -haal door wat niet van toepassing is)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 27 februari 2023 @ 22:57:55 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208173017
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:54 schreef Avelie het volgende:

[..]
Als single kun je in een studio wonen, of in een kamer met gedeelde faciliteiten. Dit is geen optie als je een partner en kinderen hebt.

Samen kom je niet in aanmerking voor een goedkope sociale huurwoning, terwijl je dat als alleenstaande zelfs met een redelijk inkomen nog wel komt.

In je eentje kun je makkelijker verkassen naar bijvoorbeeld een andere wijk, of stad als je huurcontract afloopt, terwijl dit met een partner en kinderen veel moeilijker is (ivm werk, school en vriendjes). Je hebt dan meer vastigheid nodig wat duurder is.

Die sociale huurwoning is er niet voor die single.

Als je met een stel bent en beiden verdient, heb je duidelijk meer opties.
pi_208173066
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die sociale huurwoning is er niet voor die single.

Als je met een stel bent en beiden verdient, heb je duidelijk meer opties.
Sociale huurwoningen zijn er net zo goed voor singles. Iedereen moet lang wachten, maar dat geldt voor singles evengoed als voor mensen met een relatie. Alleen verdien je samen zo'n beetje automatisch boven de inkomensgrens die ze stellen.

Als single kun je net zo goed gaan samenwonen, daarvoor hoef je geen romantische relatie te hebben. Ook dan kun je de kosten delen.
  maandag 27 februari 2023 @ 23:05:06 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208173103
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 23:01 schreef Avelie het volgende:

[..]
Sociale huurwoningen zijn er net zo goed voor singles. Iedereen moet lang wachten, maar dat geldt voor singles evengoed als voor mensen met een relatie. Alleen verdien je samen zo'n beetje automatisch boven de inkomensgrens die ze stellen.

Als single kun je net zo goed gaan samenwonen, daarvoor hoef je geen romantische relatie te hebben. Ook dan kun je de kosten delen.
Je komt aan met oplossingen waarvoor die single water bij de wijn moet doen: lang op een wachtlijst gaan staan, met huisgenoten wonen. Opties zijn dus beperkt, er moet water bij de wijn en wensen als alleen kunnen wonen moet je als single maar parkeren.
  maandag 27 februari 2023 @ 23:08:27 #23
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_208173138
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:36 schreef Avelie het volgende:

[..]
Verdient ze zelf geen geld? Misschien de volgende keer voor een gelijkwaardige partner gaan?
Ja mijn 2e vrouwtje zal dat wel moeten doen houd zo niks meer over
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_208173285
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:48 schreef Geerd het volgende:
Vrouwen zijn veel duurder :Y)
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:34 schreef corehype het volgende:
Misschien dan gewoon een partner zoeken ipv naar de hoeren gaan.
pi_208173304
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:54 schreef Avelie het volgende:

[..]

Ja, hallo. Als je nou eens even uitgaat van dezelfde levensstandaard, in plaats van een hele sobere single te vergelijken met een stel dat luxe leeft?

Met jouw redenaties is het leven voor een miljonair ook veel zwaarder dan voor een bijstandsmoeder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')