abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208179233
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:52 schreef Red_85 het volgende:
Jammer, had graag hier de PE ook willen bediscussiëren. Maar komt wel in het NWS topic dan.

Dank iedereen, dank @:mods voor het mogelijk maken, dank users voor de discussies en het kunnen luchten van onze harten in die bizarre tijden.

Waartoe een overheid opeens in staat is als het in paniek raakt. Dat zal mij blijven bijstaan.
Vooral ook waar een overheid mee weg kan komen; wat we als volk massaal accepteren.
pi_208179238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vooral ook waar een overheid mee weg kan komen; wat we als volk massaal accepteren.
Ja, ook exact ja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 16:13:56 #103
236264 crew  capricia
pi_208179373
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Daar is het laatste woord ook nog niet over gezegd. En een maatschappij moet daar ook rijp voor zijn. Om zinvol hierop te reflecteren.

Als ik denk aan andere ingrijpende perioden in onze moderne geschiedenis, duurde het vaak járen voordat de impact volledig in beeld was (als je ooit van volledig kunt spreken). Laat staan dat de overheid serieus terug kijkt op haar rol. Kan zo 10 jaar of langer duren.

Excessennota (onze oorlog in voormalig Nederlands Indië), val van Srebrenica, allemaal zaken waar nog steeds dikke rapporten over geschreven worden, of onlangs werden.
De coronacrisis gaat ook nog wel geanalyseerd worden. Op heel veel vlakken. Maar nu is het daar te vroeg voor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208179424
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar is het laatste woord ook nog niet over gezegd. En een maatschappij moet daar ook rijp voor zijn. Om zinvol hierop te reflecteren.

Als ik denk aan andere ingrijpende perioden in onze moderne geschiedenis, duurde het vaak járen voordat de impact volledig in beeld was (als je ooit van volledig kunt spreken). Laat staan dat de overheid serieus terug kijkt op haar rol. Kan zo 10 jaar of langer duren.
Ja, van de overheid verwacht ik niet zo veel qua reflectie. Ze proberen het óf goed te praten, of ze komen aan zetten met: ''daar heb ik geen actieve herinnering aan''. Of ''met de informatie van toen....''. Er zijn echt grote fouten gemaakt en als je alles bij elkaar op telt had ik het eigenlijk wel terecht gevonden dat ze af zouden stappen. Tijdens Corona werd er telkens geroepen dat kritiek e.d. wel welkom was als het ergste achter de rug was, maar ik zie het nu ook niet opeens gebeuren. Negatieve rapporten zullen er echt wel komen, maar daar gebeurd helaas niks mee vrees ik. En uiteindelijk stemmen we gewoon weer op dezelfde partijen, dus dan vinden we het als volk zijnde blijkbaar prima hoe ze gehandeld hebben de afgelopen jaren.
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 16:46:51 #105
236264 crew  capricia
pi_208179798
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja, van de overheid verwacht ik niet zo veel qua reflectie. Ze proberen het óf goed te praten, of ze komen aan zetten met: ''daar heb ik geen actieve herinnering aan''. Of ''met de informatie van toen....''. Er zijn echt grote fouten gemaakt en als je alles bij elkaar op telt had ik het eigenlijk wel terecht gevonden dat ze af zouden stappen. Tijdens Corona werd er telkens geroepen dat kritiek e.d. wel welkom was als het ergste achter de rug was, maar ik zie het nu ook niet opeens gebeuren. Negatieve rapporten zullen er echt wel komen, maar daar gebeurd helaas niks mee vrees ik. En uiteindelijk stemmen we gewoon weer op dezelfde partijen, dus dan vinden we het als volk zijnde blijkbaar prima hoe ze gehandeld hebben de afgelopen jaren.
Een regering die geen fouten maakt, bestaat niet. En ik denk dat je te snel wil. O+

Na de Val van Srebrenica in 1995 zijn er ook nog jarenlang rapporten geschreven. En nog zijn onderzoekers er mee bezig.
Een van die rapporten (van het NIOD) heeft het kabinet Kok doen vallen. In 2002. Een heel andere regering dus.

En vergis je ook niet over gebeurtenissen waar jarenlang een taboe op heerste. Bijv onze handelingen in voormalig Nederlands Indië, ten tijde van de 'Politionele acties'. Daar is een excessennota over geschreven. 'Excessen' ja. Om het woord oorlogsmisdaden maar te vermijden. Een paar jaar geleden pas kwam er meer openheid en werd het wel degelijk oorlogsmisdaden genoemd. We zijn inmiddels 60 jaar verder.

Sommige zaken duren jaren. En dan vallen er andere kabinetten over. Het debat is ook niet perse op de eerste plaats een politieke. De maatschappij moet er rijp voor zijn, en ook de academische wereld moet de tijd krijgen om haar zegje te doen.

Nu de pandemie in NL zo goed als voorbij is, is het inderdaad tijd om alles wat er in de afgelopen jaren is gebeurd te onderzoeken. Maar daar gaat tijd overheen. Reflecteren kost tijd.
Maar het gaat echt wel komen ja.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 28-02-2023 16:54:20 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208185481
Was prachtig. Heel veel aan gehad.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208186642
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:56 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik heb sinds vannacht wel een beetje keelpijn.
Oh nee, meteen 100 alarmbellen af. Jij in isolatie, vrienden die naar elkaar appen dat je corona hebt en eigenlijk al denken aan het idee dat 'Lt.Bookman' er misschien volgende week niet meer is!

Dat waren de overdreven taferelen 3 jaar geleden! :')
Cindy De Vuyst
pi_208186653
quote:
Over 10 jaar vragen we ons echt af of dit serieus is :')
Ja dus!

Zijn zo van die tekstjes/adviezen die dan volop in onzin geplaatst zullen worden en ook nog eens volledig uit hun context gerukt zullen worden. :')
Cindy De Vuyst
pi_208186664
Uiteraard gaat COR sluiten net op het moment dat de waarheid naar boven komt.
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 07:14:17 #110
5428 crew  miss_sly
pi_208186703
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 06:58 schreef Sjemmert het volgende:
Mocht er iets bewezen boven water komen, zijn er nog genoeg topics of subfora waar dit kan worden besproken.
Het subforum COR heeft gelukkig echt geen reden meer te bestaan. Dat is een goed ding.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208186825
quote:
7s.gif Op woensdag 1 maart 2023 07:14 schreef miss_sly het volgende:

Mocht er iets bewezen boven water komen, zijn er nog genoeg topics of subfora waar dit kan worden besproken.
Het subforum COR heeft gelukkig echt geen reden meer te bestaan. Dat is een goed ding.
Een bizar besluit, dit was de grootste crisis van de afgelopen decennia. Een werkelijk enorme wereldwijde crisis met een ongekende impact.

Voor updates kan men voortaan terecht tussen de haarlak, de kringloopwinkel en menstruatieondergoed. :')
pi_208186834
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 07:45 schreef Za het volgende:

[..]
Een bizar besluit, dit was de grootste crisis van de afgelopen decennia. Een werkelijk enorme wereldwijde crisis met een ongekende impact.

Voor updates kan men voortaan terecht tussen de haarlak, de kringloopwinkel en menstruatieondergoed. :')
stel je niet aan zeg, het is niet alsof je nergens terecht kan.

Het lijkt soms echt alsof je er in wilt blijven hangen. Geef het een plekje en geniet van het leven post-coronapandemie
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 08:20:30 #113
5428 crew  miss_sly
pi_208187017
quote:

[..]

Was een enorme crisis en de acute fase ervan is gelukkig voorbij. De rest is gewoon nog bespreekbaar. En in LIF worden ook heel andere, heftige zaken besproken, zoals in het topic van de Mamapoli.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208187091
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 06:58 schreef Sjemmert het volgende:
en welke waarheid precies?

Ik heb al zoveel waarheden voorbij zien komen van ontkenners. Niet dat er veel van klopte natuurlijk.

Dat viel mij eigenlijk het meeste op. Hoeveel mensen gewoon de wetenschap negeren, of iemand geloven vanuit mooie filmpjes, maar altijd zonder enige onderbouwing.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 maart 2023 @ 09:21:11 #115
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208187680
Laatste maanden niet meer actief geweest, maar moet hier wel even gepost hebben _O_

Jammer dat zo'n subforum nodig was, maar het was erg interessant. Veel leuke, en minder leuke, users leren kennen _O_
pi_208189346
Het was een schitterende tijd, ik mis soms wel mijn dagelijkse portie ergernis...

En zoals anderen ook aangeven, ik moet een post hebben in dit laatste topic.
pi_208189410
quote:

[..]

Mimimimi.

Check deze @GGMM
pi_208190295
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:21 schreef Evenstar het volgende:
Laatste maanden niet meer actief geweest, maar moet hier wel even gepost hebben _O_

Jammer dat zo'n subforum nodig was, maar het was erg interessant. Veel leuke, en minder leuke, users leren kennen _O_
Dit. O+
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 1 maart 2023 @ 13:18:27 #119
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_208190551
Hier moet ik gepost hebben.

Sinds omikron was het eigenlijk al voorbij, misschien binnenkort de hele reeks een keer doorbladeren voor wat nostalgie :).

Meest onvergetelijke momenten waren toch wel het moment dat we in het grote topic de streams van aardappelhoofd keken en China de diagnose aanpaste en we ineens 50k aan besmettingen zagen, paniek alom. Minister Bruins (of hoe heet die gozer) die in elkaar zakte, de eerste Nederlandse besmetting, de eerste toespraak van Rutte en zijn groepsimmuniteit, en zo gaat het nog wel even door.

Einde tijdperk.

[ Bericht 25% gewijzigd door Scrummie op 01-03-2023 13:23:50 ]
  donderdag 2 maart 2023 @ 09:33:31 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208202324
Bedankt alle mods voor de enorme klus om alles in goede banen te leiden!!

Tot in de volgende pandemie O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208249706
Jammer, net nu er steeds meer begint uit te komen hoe de "wappies" toch best wel vaak gelijk hadden.
Nu dit weer uit de UK:

https://www.telegraph.co.uk/news/lockdown-files/

[ Bericht 6% gewijzigd door very op 05-03-2023 13:17:50 ]
People assume too much.
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 15:04:11 #122
236264 crew  capricia
pi_208251325
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:10 schreef very het volgende:
Jammer, net nu er steeds meer begint uit te komen hoe de "wappies" toch best wel vaak gelijk hadden.
Nu dit weer uit de UK:

https://www.telegraph.co.uk/news/lockdown-files/

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het centrale topic staat hier:
vipergts in LIF / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2718 Het is klaar, het is voorbi

Er loopt ook gewoon een NWS topic over wat jij schrijft:
NWS / Lockdown Files van The Telegraph: Het coronabedrog komt uit

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 05-03-2023 15:17:10 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208252069
quote:
0s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl

1) Dat is nog lang niet bewezen, er is zelfs niet recent nieuw info boven gekomen, alleen iemand bij de FBI die het nodig vind met oude incomplete info opnieuw een poging te doen. Wat niet geheel uitsluit dat het waar is maar nog steeds niet erg waarschijnlijk.
2+3) Zonder vacin was de druk op de zorg veel te groot geweest. Dan had dus iets van 3% van de mensen het niet overleeft bij een ongebreidelde besmetting.
4) Diverse maatregelen zoals afstand houden en maskers dragen hebben uiteraard wel invloed gehad. Hoe wil je anders het totaal uitblijven van griepgolven verklaren?

Maar goed, het wordt allemaal wat oude argumenten opnieuw presenteren. Dat covid vooralsnog onder controle is wil eerder zeggen dat het gelukt is ondanks het bewust tegenwerken door een deel van de bevolking. Niet dankzij de wappies.
pi_208266116
Weten we het zeker :s)

Net nu de kranten weer in paniek slaan :7

Vergeet de sluitingsborrel niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_208266987
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Weten we het zeker :s)

Net nu de kranten weer in paniek slaan :7

Vergeet de sluitingsborrel niet.
Beter om nog even twee weekjes aan te kijken, er zijn nog teveel onzekerheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')