abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213859156
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 14:37 schreef exode het volgende:
Wij gaan toch maar voor een feestje buiten de deur. Dat is met name voor verloofde een stuk relaxter. We gaan naar de kinderboerderij in het dorp. Lopend vanaf school dus geen gedoe met een auto tekort. Ze krijgen daar frietjes of poffertjes, onbeperkt limo en een ijsje. We nemen nog een taart mee dus dat komt allemaal goed.

Er is onder andere een springkussen, schommels, glijbaan, waterspeelplaats, prima voor deze leeftijd.
Dat klinkt als een enorm geslaagd feestje O+
pi_213866672
Iemand ervaring met een kinderfeestje samen met een vriendje doen? Het blijkt nu dat een vriendje van Simon op dezelfde dag zijn feestje had willen doen en dezelfde kinderen wil uitnodigen.....
Wij hebben geen andere datum beschikbaar vanwege de activiteit.

Wat zijn de dingen waar je dan op moet letten? In ieder geval zit je met de kinderen, die slechts door 1 iemand uitgenodigd worden, hoe doe je dat dan met cadeautjes geven e.d.?

[ Bericht 8% gewijzigd door TolstoiFan op 11-06-2024 09:11:35 ]
  dinsdag 11 juni 2024 @ 09:20:20 #78
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_213867026
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 08:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand ervaring met een kinderfeestje samen met een vriendje doen? Het blijkt nu dat een vriendje van Simon op dezelfde dag zijn feestje had willen doen en dezelfde kinderen wil uitnodigen.....
Wij hebben geen andere datum beschikbaar vanwege de activiteit.

Wat zijn de dingen waar je dan op moet letten? In ieder geval zit je met de kinderen, die slechts door 1 iemand uitgenodigd worden, hoe doe je dat dan met cadeautjes geven e.d.?
Kan prima, even afstemmen met de ouders van het vriendje, en de uitnodigingen namens beide jarigen versturen/ uitdelen. En natuurlijk van tevoren afspraken maken over de verdeling van de kosten.

J had ooit een feestje van 3 kinderen samen. Die wilden graag VEEL kinderen uitnodigen, en op deze manier was het voor de ouders te betalen (volgens mij zijn ze toen met 6 ouders en 20 kids gaan zwemmen) . Qua kado: er is in dit geval toen een groot kado voor elk van de kinderen geregeld, gewoon door de ouders zelf met een open tikkie (iedereen droeg geloof ik 3/4 euro per kind bij, zodat iedereen 30 euro kwijt was aan kadootjes voor 1 feestje)
pi_213867042
Ik heb er geen ervaring mee, de keren dat het zo uit kwam (twee jaar op rij) heb ik het feestje verplaatst naar een andere dag. Dat was altijd wel passen en meten want heb er twee die maar vier dagen verschillen qua verjaardag en onregelmatige diensten.

Dus zou het alleen maar doen als je dat zelf ook echt leuk vind om te doen. Als je het doet zou ik ook de uitnodigingen samen versturen en alle kinderen gezamenlijk uitnodigen.

De jongste heeft een keer een feestje gehad van twee personen (een tweeling) ze kende alleen het meisje (want andere school en zo, de jongen had ze alleen een paar keer gezien als ze daar ging afspreken.)

Ik vond het ook wel lastig qua cadeau toen, maar heb ook voor de ander iets meegenomen omdat ik het zo raar vond als ze voor een geen cadeau zou hebben, maar had geen idee wat gebruikelijk was.

Maar ik denk dat ik alleen zou kiezen voor een feestje samen als de kinderen dat heel graag zelf zouden willen (en als ze iets groters/duurders zouden willen doen dan normaal waardoor het wel zou kunnen) niet omdat het voor de ander wel makkelijk is omdat die ook de datum hadden bedacht. Maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik zo’n feestje al rond heb op het moment dat ik gepolst heb bij de ouders of iedereen kan.
pi_213867329
Simon en het betreffende vriendje worden op veel feestjes uitgenodigd (zowel meisjes als jongens). Deze ouder liep tegen hetzelfde probleem aan als wij: wie nodig je uit, allemaal terug uitnodigen wordt teveel. Aangezien ze dezelfde kinderen (voor het grootste deel) zouden willen uitnodigen, kun je op die manier wel ook die andere vriendjes/vriendinnetjes uitnodigen, die nu afvallen.
En beide kinderen moeten het er zeker zelf ook mee eens zijn. Zo niet, dan is het jammer, maar gaat het niet door.

Dank ook voor de tip voor een evt. groter gezamenlijk cadeau!
pi_213867367
Ik voel me echt een loedermoeder, maar ik hou me helemaal niet bezig met terug uitnodigen. B en Juul mogen zelf aangeven wie ze willen uitnodigen. Ze krijgen een max aantal en that's it.

Juul gaat morgen haar uitnodigingen uitdelen, ik ga wel zorgen dat het niet in the face gebeurt van kinderen die niet worden uitgenodigd maar verder komt het wel goed.

B is ooit op een feestje van 2 kinderen geweest, ze gingen naar Oud Valkeveen dat vond ie geweldig ook omdat ie beide meisjes stiekem erg leuk vond :)
pi_213867463
Dat terug uitnodigen is ook zeker geen must, Simon had een lijstje van 10 kinderen die hij wel wilde uitnodigen. Wij hebben hem inderdaad ook een max gegeven op basis van plekken in de auto. Dus iedereen uitnodigen kan sowieso niet en wil ik ook niet, want teveel.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 10:15:41 #83
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_213867473
Teruguitnodigen, tja. Het is wel netjes enzo, maar hier gewoon niet haalbaar. F is dit jaar op veel feestjes geweest (ik denk wel 10...). Hij mag zelf 6 kinderen uitnodigen, dus dat komt al niet uit. Wat mij betreft dus geen must, en ik stuur er ook niet op. Hij is vrij steady in de kinderen die hij vraagt (hij spreekt met deze jongens ook regelmatig af), dus ik vind het wel prima.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 11 juni 2024 @ 10:39:52 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213867658
Hoever van te voren nodigen jullie uit?

Hier jarig in de zomervakantie, dan feestje wanneer plannen, lastig hoor
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_213867713
We hebben het ooit overlegd met beste vriendje. Maar ze hadden allebei zulke andere ideeën over het feestje dat werd geen match. Dus dan maar verzetten.

Ik heb ook eentje in de zomervakantie. Nu gingen zijn 2 beste vrienden vaak niet of niet lang op vakantie, dus dan planden we dat daaromheen. Maar soms ook pas een maand later, als school al weer gestart was. Record is de herfstvakantie.
Op het VO vieren we zijn verjaardag eigenlijk altijd het weekend voor ze weer naar school gaan. Kunnen ze weer even samen chillen na hun vakanties en voor het serieuze werk begint.

Qua tijd vroeg ik de ouders vaak een week of 3 van te voren of kind of datum x/y beschikbaar is. En dan de uitnodigen 2 weken van te voren thuis bezorgen (ivm niet mogen uitdelen op school)
pi_213867731
Hier ook jarig in de vakantie, het feestje is meestal in oktober.
We nodigen altijd veel kinderen uit (15 ofzo) en dan doen we meestal iets buiten. Vorig jaar hadden we Mad Science uitgenodigd, dat was ook erg leuk. Maar wel vrij druk, 15 kinderen binnen...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_213867740
Mijn kinderen mogen zelf uitkiezen wie ze op hun feestje willen uitnodigen, maar soms probeer ik wel een klein beetje te sturen. Mijn jongste wilde dit jaar bijvoorbeeld een meisje uitnodigen die nog maar net in groep 1 zat en waar ze nooit mee speelt, ten koste van een vriendinnetje die dan niet mee zou kunnen. Toen heb ik even met haar gepraat en zag ze zelf ook wel in dat ze beter dat vriendinnetje uit kon nodigen. Mijn jongste is zelf ook 2 keer niet terug uitgenodigd op een feestje van een vriendje en een vriendinnetje die wel op haar feestje waren gekomen, heb ik zelf geen problemen mee en heb ook niet het idee dat het haar iets deed. Ik maak van terug uitnodigen dan ook geen ding.

Qua uitnodigingen sturen, over het algemeen doe ik het een week of 2 a 3 van tevoren. Met één uitschieter naar een maand van tevoren, maar toen hielden we het feestje bij uitzondering op een zaterdag en dat vind ik zelf altijd een lastige dag omdat je nooit weet of mensen dan al plannen hebben. Ik zie het weekend normaliter namelijk wel als gezinstijd. Toen hebben we de uitnodigingen dus puur eerder verstuurd om er zeker van te zijn dat iedereen nog een plekje vrij had en kon houden in de agenda.
pi_213867956
Ik app de ouders een week of 3 vooraf, te beginnen met de ouders van de beste vriendinnetjes (als zij niet kunnen verplaatsen we, bij de rest is het meer om te weten of ze kunnen komen of dat er andere kinderen uitgenodigd kunnen worden). De echte uitnodiging volgt een week van te voren, maar is puur voor de sier.

Hier is het feestje van de meiden dus altijd samen, ze hebben ook dezelfde vriendinnen (wel met andere voorkeuren). Ik communiceer wel altijd naar (nieuwe) ouders dat ze kunnen kiezen tussen een groter kado voor beide samen, of iets kleins voor ieder apart omdat ik ouders niet op extra kosten wil jagen omdat ik het feestje combineer (en het uiteindelijk er om gaat dat ze een kadootje willen, maar de waarde maakt totaal niet uit).

Voor zoon heb ik vorig jaar zijn feestje in de zomervakantie gevierd. Al zijn vriendjes waren thuis die week wist ik, dus kwam mooi uit! Dit jaar zijn we zelf weg dus wordt het pas later.
pi_213867958
Juul haar feestje is 28 juni en ik hoop ze morgen te kunnen uitdelen. Meestal brengen we ze rond maar Juul nodigt 2 kinderen uit die niet bepaald op fietsafstand wonen.

Ik check nooit vooraf eigenlijk, ook bij B niet. Maar goed, ze mogen er ook maar 5 (of 6) uitnodigen dus dat is te overzien.
pi_213867981
B zit in groep 6 en het valt me op dat er amper meer kinderfeestjes zijn. Had ik niet verwacht. Zijn beste vrienden hebben bijvoorbeeld geen feestje.

Grappige is ook wel dat B beweert dat hij komende vrijdag een feestje heeft, maar verder niets weet en wij ook niet....ik heb ook geen gegevens van de ouders. Kijken of ik morgen een ouder kan vinden op school en checken.

Hij wil volgend jaar alleen zijn 2 beste vrienden uitnodigen heef ie nu al bedacht en dan naar de Efteling.....
pi_213868275
Het is het de gewoonte om te checken of de kinderen kunnen. Ik heb het wel eens wel door laten gaan als er 1 kind niet kan omdat het voor ons ook lastig was een andere datum in te plannen.

Maar hier wel regelmatig feestjes in het weekend omdat dat het beste uit komt (voor man niet handig om vlak na de zomervakantie twee keer een middag vrij te nemen omdat dan veel projecten weer opstarten). Maar goed. Hier ook nooit echt een probleem. Even rekening houdend met de sportwedstrijden.

Zoon wou in groep 8 (of eigenlijk na groep 8 aangezien hij eind augustus jarig is) geen feestje meer vieren. Maar zie nu dat vrienden nu in de eerste wel weer een feestje vieren. Hij kijkt maar wat hij deze keer wil, chill in de tuin een bbq en even in het zwembad plonsen, of in de buurt ergens bowlen waar ze zelf naar toe kunnen. Ik hoor tzt wel wat hij wil.

De jongste zou graag een slaapfeestje willen, maar daar ben ik zelf dan weer niet zo van eigenlijk. Het is best wel een druk groepje vriendinnen en ook wel eens drama onderling (ook al eens eerder op een kinderfeestje gehad dat er zo vervelend gedaan werd dat ze helemaal in tranen was). En daarbij kan ik m’n bank niet makkelijk ergens anders kwijt zodat er ruimte is voor luchtbedden.
pi_213868354
Hier wordt er meestal ook zo'n 3-4 weken van tevoren bij de ouders gecheckt of de kinderen kunnen.
Uitnodiging dan 1-2 weken voor het feestje uitdelen/langs brengen.

Dit jaar hebben we verder geen mogelijkheden tot schuiven ivm zwemles / mogelijk afzwemmen / openingstijden van de activiteit / bezoek opa en oma.
pi_213868573
Hier ook in de zomervakantie jarig en we doen het in september of oktober, als iedereen het schoolritme weer een beetje te pakken heeft. We hebben ze 1x thuis laten komen, cadeautjes en taart en daarna weg, maar ik ben erg prikkelgevoelig en 6 kinderen binnen trek ik echt niet :X dus vorig jaar iedereen op locatie in het dorp laten komen (restaurant en binnenspeeltin/bowlingbaan) en dit jaar laat ik iedereen bij het zwembad in het dorp komen voor discozwemmen.

Overigens vond mijn zoon vorig jaar dat hij geheel andere kinderen moest uitkiezen want op die manier kon iedereen een keer op zn feestje komen O+ toen heb ik maar uitgelegd dat zijn vriendjes het ook wel heel leuk zouden vinden als ze mochten komen ook al waren ze er vorig jaar ook :Y
  dinsdag 11 juni 2024 @ 17:19:40 #94
344469 Amsel
zonder t
pi_213871547
Hier wordt enkele weken van tevoren gecheckt of de beste vriend(innet)jes op een bepaalde datum kunnen. En daarna open je een appgroep voor de ouders van alle kinderen die worden uitgenodigd om te melden wanneer het feestje plaatsvindt en met de vraag wie er allemaal kunnen. Daarna wordt diezelfde appgroep gebruikt voor alle afspraken over al dan niet cadeautjes samen doen. Alles via de telefoon van de ouders dus, komt geen kind aan te pas :') Papieren uitnodigingen uitdelen komt nooit meer voor :o
pi_213891083
Jewel wordt in november 8, dat duurt nog even maar ze heeft haar zinnen gezet op een zwemdisco feestje. En nu vragen wij ons af, is dat leuk met 7- en 8 jarigen of zijn ze dan eigenlijk nog te jong? Het enige discozwemfeestje bij ons in de buurt heeft een vaste tijd van 16.00 tot 20.00 uur. Dan moeten we al die kinderen nog naar huis brengen, want dat zwembad ligt niet in onze woonplaats dus ik vind het ook zowat om ze daar te laten brengen en ophalen. Dus eer de laatste is thuisgebracht, is het 21.00 uur. Wel met dien verstande dat het de 1e vakantiedag van de herfstvakantie is (op een zaterdag), maar ik merk toch dat ik twijfel over die eindtijd bij kinderen van deze leeftijd.

Wat zouden jullie doen?
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:47:21 #96
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_213891288
Naast de bedtijd (die van mij zouden dat wel overleven, maar als ouder zou ik wel een wenkbrauw optrekken bij de uitnodiging denk ik) zou ik ook eerst driedubbel checken of alle kinderen minstens een zwemdiploma B hebben. Zo'n zwembad is druk, onoverzichtelijk, overal licht en muziek, niet de ideale plek voor kinderen die net op eigen kracht boven kunnen blijven...

Zelf zou ik wachten, discozwemmen vind ik meer iets voor bovenbouw basisschool, dus groep (6)/7/8, als ze 10 of ouder worden...
pi_213891299
Je kan het feestje ook altijd eerder laten eindigen natuurlijk.

Ik zou er persoonlijk zelf niet aan beginnen. Met 7 / 8 jaar hebben nog niet alle kinderen zwemdiploma's en sommigen kunnen ook met een zwemdiploma nog belabberd slecht zwemmen. Ik zou dat risico niet op me willen nemen. Zo'n feestje kan later ook altijd nog.
pi_213891320
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:33 schreef Schanu het volgende:

Wat zouden jullie doen?
De tijd zou ik niet zo moeilijk over doen, maar dat is met mijn kind dat toch niet vroeg slaapt.

Alleen heeft iedereen zijn zwemdiploma al? D was ook al bijna 8 toen hij zijn B diploma haalde. Ik zou een jaartje wachten als het kan.

(Ooit 1 ouder van vriendje gehad die het overwoog op die leeftijd, die twijfelde vooral omdat zij de verantwoordelijkheid over al die guppen wel eng vond. Heb aangeboden om mee te gaan als 2e ouder, maar kind verzon toch iets anders)
pi_213892142
B werd in februari 10 jaar en dat vonden we zelfs te jong voor een zwemfeestje.... Niet alleen zwemdiploma's vind ik van belang maar discozwemmen is behoorlijk onoverzichtelijk.
Maar het is pas in november, genoeg tijd om andere alternatieven te vinden.
pi_213896238
Hier een zwemfeestje met 10 jaar. Alle kinderen konden goed zwemmen wist ik. Eerder zou ik het niet gedaan hebben. Maar ik zie het op het zwembad waar ik werk wel vaker voorbij komen dat het wel gedaan wordt.
Ik zou mijn eigen kind ook wel vertrouwd hebben als ze eerder uitgenodigd was op een zwengeltje, maar zou zelf niet eerder de verantwoordelijkheid hebben willen nemen voor andere kinderen op een zwemfeestje. (Tenzij in een klein afgehuurd zwembad).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')