Er vielen mij gisteren een paar dingen op waardoor ik twijfel of alle info die we kregen wel klopt.
Allereerst was het een prima chateau in redelijke staat (ik heb veel ergere bouwvallen zien langskomen)
Dit kost natuurlijk een bom duiten, gezien het huis wat ze verkochten was er (veel) geld aanwezig.
Het bouwbudget was 65K, en ze hadden "iets' moeten lenen.
Het was schitterend geworden, dit kan (lijkt mij) niet met 65K en "iets" erbij. Alleen al die poort drukt dan denk ik zo'n 10 procent op het budget. (of meer)
en het stuk dat ze alles zelf deden als de kleine sliep klonk mij zeer ongeloofwaardig in de oren mede hierdoor.
Toen men daar kwam filmen waren er al een aantal kamers helemaal klaar, dit zie je in beeld. Dus ze waren samen al heel druk bezig geweest.
Echter in dat stuk wil zij gaan schuren op het moment dat Otis slaapt, maar op het moment dat ze de schuurmachine aanzet komt ze er achter dat dat ding geluid maakt, en dat dat dus niet handig is.
Als je echt al maanden aan het klussen bent (immers 2/3 kamers af) dan weet jij dat een schuurmachine herrie maakt.
Dus mijn vermoedde is dat ze veel meer hulp (aannemers?) hebben gehad en veel meer budget.
En dat ze voor de camera deden alsof ze het allemaal zelf deden, van een "karige" 65K. + een kleine lening.
Ik kan er naast zitten, maar bovenstaande zijn mijn observaties.