Een paar dagen per maand.. Dat kon alleen omdat het zijn eigen bedrijf was samen met zijn zwager. Een normale baan zou dat nooit bij kunnen. Luxe positie.quote:Op zaterdag 16 september 2023 06:59 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ze waren zelfvoorzienend bezig: veel uit de tuin eten, water opvangen, dat soort dingen. En volgens mij werkte hij nog in NL ( in het begin zeker).
Net je huis verkocht en een eigen bedrijf, dat noem je dan ineens geen “great deal of money”?quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:16 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Hij werkte gewoon in NL in zijn eigen bedrijf en ze hadden net hun huis verkocht in NL om de aankoop te realiseren, beetje opletten voordat je kritiek geeft
Dictionary.com
https://www.dictionary.com > loaded
having a great deal of money
De enige zinnige optie die ik heb gevonden is IkVertrek volgen op Facebook. Daar wordt wel altijd vermeld of het een herhaling is.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:08 schreef Remco het volgende:
Door het extreem rare uitzendschema dat ik vertrek al jaren heeft missen ze zo een half miljoen kijkers per aflevering gok ik.
Je hebt al jaren geen idee of je naar een nieuwe of een herhaling zit te kijken.
Ik kwam er bij toeval achter bij NLZiet want daar stond aflevering 2 dus al online bij mijn 'verder kijken'. Dacht dat aflevering 1 al was geweest maar die was donderdag dus.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:08 schreef Remco het volgende:
Door het extreem rare uitzendschema dat ik vertrek al jaren heeft missen ze zo een half miljoen kijkers per aflevering gok ik.
Je hebt al jaren geen idee of je naar een nieuwe of een herhaling zit te kijken.
Blijkbaar was Spanje seizoen 24 en Tsjechië nieuw seizoen 25quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:41 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ik kwam er bij toeval achter bij NLZiet want daar stond aflevering 2 dus al online bij mijn 'verder kijken'. Dacht dat aflevering 1 al was geweest maar die was donderdag dus.
Mensen hebben agrarische grond gekocht en om dit te veranderen in bouwgrond duurt jaren en vaak onmogelijk. Hetzelfde geld dacht ik ook in NLquote:Op zaterdag 16 september 2023 11:36 schreef Chea49 het volgende:
Na 3 jaar nog steeds geen vergunningen? Lijkt mij erg frustrerend want tegen die tijd ben je wel door je spaargeld heen, gemiddeld gesproken dan. Spanje houdt niet van import misschien en houdt een bedrijf daar opzetten tegen?
Ja, en maar van die opmerkingen als "Ja, Spanje hè...." probeer in NL maar eens een bouwvergunning op een weiland of in een bos te krijgen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:58 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Mensen hebben agrarische grond gekocht en om dit te veranderen in bouwgrond duurt jaren en vaak onmogelijk. Hetzelfde geld dacht ik ook in NL
Hij heeft een bedrijf in houtskeletbouw. Hij koopt dus heel veel hout in en kent de weg. Hij kent de Nederlandse leveranciers, zij kennen hem. Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je beter het hout in Nederland kunt kopen: goedkoper, je weet dat het kwaliteit is, etc.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:38 schreef Leandra het volgende:
Ik snap het niet, hoezo moet je hout uit NL laten komen om dingen te bouwen, hebben ze in Spanje geen hout of is dat zo duur dat je het beter uit NL kunt laten bezorgen?
Hout is goud hoor je veel in Spanje, maar is erg duur hier in Spanjequote:Op zaterdag 16 september 2023 13:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hij heeft een bedrijf in houtskeletbouw. Hij koopt dus heel veel hout in en kent de weg. Hij kent de Nederlandse leveranciers, zij kennen hem. Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je beter het hout in Nederland kunt kopen: goedkoper, je weet dat het kwaliteit is, etc.
Al is het natuurlijk niet heel eco-friendly om een vrachtwagen naar Spanje te laten rijden.
Agrarische grond is beschermd en ook veel goedkoper als bouwgrond, dus kans dat het niet goed komt is grootquote:Op zaterdag 16 september 2023 14:56 schreef 3rr0r het volgende:
Volgens mij zeiden ze dat de gemeente hen had gezegd dat het goed zou komen met de vergunningen. Maar als de provincie daar vervolgens over gaat kan het lang duren. Verkeerd geinformeerd icm niet weten hoe lang een bestemmingsplan veranderen meestal gaat.
Kak gezin? Hoogstens kak van alle dieren.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben net pas ingeschakeld, maar mijn eerste indruk is een enorm kak-gezin.
En bloedheet in de zomer?quote:Op donderdag 14 september 2023 20:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit is niet een heel toeristisch gebied lijkt me.
Volgens mij was er een afspraak met de buren dat ze een stuk van hen erbij konden kopen van ze voor x euro, alleen later vroegen de buren opeens veel meer. Misschien toen ze hoorden dat er geen olijfboertje kwam wonen maar mensen die een vakantiepark gaan beginnen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Probleem met die erfgrens snap ik niet goed. Hoezo is dat nu ineens een probleem? Die schuur stond en weg lag er al jaren.
Verder wel een sympathiek gezien.
Dat was de oplossing, waar de buren later op terugkwamen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Volgens mij was er een afspraak met de buren dat ze een stuk van hen erbij konden kopen van ze voor x euro, alleen later vroegen de buren opeens veel meer. Misschien toen ze hoorden dat er geen olijfboertje kwam wonen maar mensen die een vakantiepark gaan beginnen.
Van wat ik mee heb gekregen was hun pad (van de Nederlanders) te smal voor hoe ze het wilden gebruiken en daarom hadden ze een extra strook nodig. Daarvoor was een afspraak maar die veranderden de buren opeens. Maar misschien heb ik niet goed geluisterd, ben vaak ook met andere dingen bezig tegelijk.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat was de oplossing, waar de buren later op terugkwamen.
Echter waarom moet er een oplossing komen? Waarschijnlijk omdat het altijd gedoogd is maar waar nu ineens gehandhaafd wordt.
Zo was het vlgs mij ook.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:37 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Van wat ik mee heb gekregen was hun pad (van de Nederlanders) te smal voor hoe ze het wilden gebruiken en daarom hadden ze een extra strook nodig. Daarvoor was een afspraak maar die veranderden de buren opeens. Maar misschien heb ik niet goed geluisterd, ben vaak ook met andere dingen bezig tegelijk.
Ah, dat verklaart eea... ik viel ergens halverwege in de uitzendingquote:Op zaterdag 16 september 2023 13:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hij heeft een bedrijf in houtskeletbouw. Hij koopt dus heel veel hout in en kent de weg. Hij kent de Nederlandse leveranciers, zij kennen hem. Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je beter het hout in Nederland kunt kopen: goedkoper, je weet dat het kwaliteit is, etc.
Al is het natuurlijk niet heel eco-friendly om een vrachtwagen naar Spanje te laten rijden.
Meerdere mensen in dit topic, vermoed ik. Als ik lees over kakkers, dan vraag ik me af of die mensen hebben gezien wat zij voor werk deden in Nederland. Of ze gezien hebben hoe zij gewoon met een schuurmachine in de werkplaats stond.quote:Op zondag 17 september 2023 00:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart eea... ik viel ergens halverwege in de uitzending
Was het verhaal en wie wil een camping naast zijn huis, zal misschien reden zijn om af te kappen of veel geld vragen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:37 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Van wat ik mee heb gekregen was hun pad (van de Nederlanders) te smal voor hoe ze het wilden gebruiken en daarom hadden ze een extra strook nodig. Daarvoor was een afspraak maar die veranderden de buren opeens. Maar misschien heb ik niet goed geluisterd, ben vaak ook met andere dingen bezig tegelijk.
Wel een Tesla ;-) maar idd zeker geen kak, harde werkers leken het en eigen toko en ook niet loaded wat eerder genoemd word. Blijkbaar als ze bedrijf in NL niet hadden waren ze failliet gegaan in Spanje.quote:Op zondag 17 september 2023 00:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Meerdere mensen in dit topic, vermoed ik. Als ik lees over kakkers, dan vraag ik me af of die mensen hebben gezien wat zij voor werk deden in Nederland. Of ze gezien hebben hoe zij gewoon met een schuurmachine in de werkplaats stond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |