abonnement Unibet Coolblue
pi_208160049
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:26 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Welke van die geprojecteerde teksten verwijst dan impliciet naar joden?
Anne Frank Huis projecties
https://nos.nl/artikel/24(...)e-op-anne-frank-huis
pi_208160185
quote:
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar die staan er in het politiebericht niet bij, daar heeft men het enkel over Rotterdam, Alkmaar en Eindhoven.
Het zou natuurlijk goed kunnen dat ze, of 1 van die figuren daar ook achter zat(en) maar daar lijkt de politie (/OM) vooralsnog geen bewijs voor te zien.
Maar de politie heeft ze natuurlijk wel opgepakt dus het OM denkt een zaak te hebben door die projecties die ze noemen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208160626
quote:
Nou, ik zie het nog niet hoor.
Ze is de uitvinder van de balpen werd er geprojecteerd.

Welke directe beledigende verwijzing naar Joden is dat dan?
pi_208160687
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 00:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, ik zie het nog niet hoor.
Ze is de uitvinder van de balpen werd er geprojecteerd.

Welke directe beledigende verwijzing naar Joden is dat dan?
Die balpen gaat terug op de nazi-beschuldiging dat het dagboek een vervalsing is van gemene joden, omdat men ingevoegde losse bladen met balpeninkt in het origineel vond.
Het is niet direct... het is indirect en ouderwets jodenhaat uit de nazikoker.

quote:
Staan er echt aantekeningen met balpen in het dagboek?

Nee, dat is niet juist.
Alle dagboekaantekeningen zijn geschreven met verschillende soorten inkt en (gekleurd) potlood, niet met balpen. Uit het documentenonderzoek van het Nederlandse Gerechtelijk Laboratorium is gebleken dat het grootste deel van het dagboek en de losse vellen met grijsblauwe vulpeninkt zijn geschreven. Daarnaast gebruikte Anne ook dunne rode inkt, groene en rode kleurpotloden en zwart potlood voor haar aantekeningen: geen ballpoint.
https://www.annefrank.org(...)boek-van-anne-frank/
  maandag 27 februari 2023 @ 08:09:33 #155
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208161249
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:18 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat valt te vergelijken, die veroordeling was vanwege groepsbelediging van joden, en gebaseerd een combinatie van anti-Jodenneussticker (maar dat was bij slechts 2 v/d 4 veroordeelden) en vlaggen met de teksten 'Defend Europe', 'Combat 18' en 'Whatever it takes'. (Die vlaggen/teksten los zouden mij trouwens weer weinig gezegd hebben.)
(Overigens maakten 2 v/d veroordeelden ook een Hitlergroet.)
Daarnaast maakt de rechter nog een opmerking:
"Volgens de rechter is het in de kringen van de verdachten bekend dat het cijfer 18 verwijst naar de eerste en achtste letter van het alfabet, en daarmee naar de initialen van Adolf Hitler. Met de woorden 'Combat' en 'Whatever it takes' zouden de verdachten bedoelen dat er strijd moet worden geleverd en dat elk middel daarbij is toegestaan."

Overigens ken ik de NVU wel al jaren als een daadwerkelijk extreemrechtse partij.

Ik vraag me af of zo'n veroordeling hier kan, de combinatie van al het geprojecteerde maakt natuurlijk wel degelijk duidelijk dat het racisten zijn, maar niet welke groep ze dan wel discrimineren.
Geen idee hoe dat werkt in combinatie met die andere zaken.

(Als de straffen trouwens vergelijkbaar zullen/zouden zijn zal het geen snars uithalen volgens mij.
Ik vermoed dat deze figuren al wel een strafblad zullen hebben, en boetes van 600 en 900 euro, en taakstraffen van 24 en 40 uur zullen ze niet rehabiliteren.)
Mario Draghi dan ook maar aanklagen, met zijn whatever it takes.

https://www.socialeurope.eu/whatever-it-takes-ten-years-on
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208161601
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:26 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Welke van die geprojecteerde teksten verwijst dan impliciet naar joden?
Of heb je het dan over die website waar kennelijk naar verwezen werd?
Die website waar Joden parasieten genoemd worden? Met de oproep erbij om de je aan te sluiten bij de beweging? Zou dat strafbaar zijn denk je ja? :D Kans op vrijspraak is 0,0.
pi_208161662
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:40 schreef Naqin het volgende:

[..]
Die website waar Joden parasieten genoemd worden? Met de oproep erbij om de je aan te sluiten bij de beweging? Zou dat strafbaar zijn denk je ja? :D Kans op vrijspraak is 0,0.
Nou, nou.
Als je hier al veroordeeld voor moet worden....

Dan is datgene wat gepredikt wordt bij bepaalde geloven over homo's ed een stuk erger...
pi_208161702
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 00:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Die balpen gaat terug op de nazi-beschuldiging dat het dagboek een vervalsing is van gemene joden, omdat men ingevoegde losse bladen met balpeninkt in het origineel vond.
Het is niet direct... het is indirect en ouderwets jodenhaat uit de nazikoker.
Jij graaft net zo diep in die woorden tot je iets strafbaars tegenkomt. Althans, jij maakt dat er van.
Als je de woorden leest, staat daar natuurlijk helemaal niks strafbaars in. Dat wordt ook verdedigd in de rechtbank, als het al zo ver komt.
pi_208162459
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:47 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, nou.
Als je hier al veroordeeld voor moet worden....

Dan is datgene wat gepredikt wordt bij bepaalde geloven over homo's ed een stuk erger...
Ah omdat anderen de vrijheid van geloof misbruiken met onzin logica valt het wel mee met de nazi insinuaties die deze opgepakte mannetjes maakten. 8)7

Je doet wel erg opvallend goed je best om de geprojecteerde teksten van de mannetjes maar anders uit te kunnen leggen. :')
pi_208162510
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een resources verspilling terwijl inbraken, mishandelingen en moorden plaatsvinden, is het natuurlijk belangrijker om een stelletje beamers uit de maatschappij te verwijderen.

:')
Kijk deze staatsmongool
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_208162704
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ah omdat anderen de vrijheid van geloof misbruiken met onzin logica valt het wel mee met de nazi insinuaties die deze opgepakte mannetjes maakten. 8)7

Je doet wel erg opvallend goed je best om de geprojecteerde teksten van de mannetjes maar anders uit te kunnen leggen. :')
Praat niks goed. Ik heb het steeds over het feit dat er juridisch gezien niet veel te halen is.
En omdat hier users zijn die doen bijna alsof die wappies massamoordenaars zijn...
Ik help ze uit hun natte droom, that's all..
pi_208162872
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:06 schreef Toine51 het volgende:

En omdat hier users zijn die doen bijna alsof die wappies massamoordenaars zijn...

Oh kun je ons hier dan eens een paar qoutes voorschotelen waar volgens users deze projectie mannetjes massamoordenaars zijn?
  maandag 27 februari 2023 @ 10:14:26 #163
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208162893
Stelletje projecteurs :r

pi_208163154
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:40 schreef Naqin het volgende:

[..]
Die website waar Joden parasieten genoemd worden? Met de oproep erbij om de je aan te sluiten bij de beweging? Zou dat strafbaar zijn denk je ja? :D Kans op vrijspraak is 0,0.
Aangezien ik geen idee heb welke website dat is, kan ik daar niets zinnig over zeggen.

Die achterlijke censuur door woorden ed niet te willen gebruiken werkt wat dat betreft echt averechts.
Net als dat gezeik met het zogenaamde beledigende n-woord waardoor helemaal niet duidelijk wordt gemaakt welk woord het nou eigenlijk betreft.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208163162
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Oh kun je ons hier dan eens een paar qoutes voorschotelen waar volgens users deze projectie mannetjes massamoordenaars zijn?
Goh, jij leest ook alles tussen de regels door he?
:')
Wel eens van hyperbool gehoord...?
pi_208163221
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:51 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Jij graaft net zo diep in die woorden tot je iets strafbaars tegenkomt. Althans, jij maakt dat er van.
Ik legde uit dat die balpenprojectie anti-semitisch is, geworteld in neo-nazisme.
.

quote:
Als je de woorden leest, staat daar natuurlijk helemaal niks strafbaars in. Dat wordt ook verdedigd in de rechtbank, als het al zo ver komt.
Ik had het niet over strafbaarheid daarvan. Ik hoop wel dat de rechters een straf uitdelen voor dit.
Het is schofterige geleuter van jodenhaters
pi_208163354
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:38 schreef BoneThugss het volgende:

Zo iemand voelt zich aangesproken dus het niveau gaat weer omhoog en de users moeten maar uitgescholden omdat ze niet meegaan met het onschuldig verhaaltje.

Triest gedrag net zoals de observeerbare leugens van Toine51 die dan maar wat niet relevante zegt over hyperbolen omdat de beschuldigen over uitspraken van users niet kloppen.

:')

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 27-02-2023 13:12:13 ]
pi_208163586
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zo iemand voelt zich aangesproken dus het niveau gaat weer omhoog en de users moeten maar uitgescholden omdat ze niet meegaan met het onschuldig verhaaltje.

Triest gedrag net zoals de observeerbare leugens van Toine51 die dan maar wat niet relevante zegt over hyperbolen omdat de beschuldigen over uitspraken van users niet kloppen.

:')
Je wil toch zelf het liefst deze wappies zien hangen of niet? Met je jodenhatende nazi's...
En lees eens de context ipv steeds alleen wat jij wil lezen...

:')
pi_208163775
Krijgt iemand vlekken in z'n nek hier..
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208163816
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:04 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Je wil toch zelf het liefst deze wappies zien hangen of niet? Met je jodenhatende nazi's...
En lees eens de context ipv steeds alleen wat jij wil lezen...

Ach jochie toch, zie je door je traantjes niet meer welke user welke opmerking maakt en ga je me daarom maar beschuldigen van woorden die ik niet gezegd heb en probeer je me woorden in de mond te leggen En dan ook nog over context beginnen terwijl je observeerbaar hier een niet consistent en leugenachtig verhaal neerzet. _O-
pi_208164398
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Word actief

Geen oproep
Er missen een paar woorden in je post.
pi_208164417
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:06 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Praat niks goed. Ik heb het steeds over het feit dat er juridisch gezien niet veel te halen is.
En omdat hier users zijn die doen bijna alsof die wappies massamoordenaars zijn...
Ik help ze uit hun natte droom, that's all..
Wat we voornamelijk zien is dat omdat het antisemitisme nu uit rechtse hoek komt, dit een perfecte troefkaart is voor sommigen om daar even flink op te kunnen afgeven. Maar dit betreft hetzelfde type mens dat bij de volgende pro-Palestina demonstratie vooraan staat met bordjes waarop anti-Israël leuzen te lezen zijn en instemmend toekijkt als er iemand met een Israël-vlag een paar klappen krijgt van wat aanwezige kansenpareltjes met bontkraag. En mocht Israël morgen de dag van de kaart worden geveegd, zou dat binnen dat soort kringen met gejuich worden ontvangen.

Kortom, je moet het in perspectief kunnen plaatsen. Antisemitisme is verschrikkelijk en moeten we altijd afkeuren, maar het is ook belangrijk om te kijken wie zich er druk over maakt. De gemeenheid hiervan mag soms zeker in twijfel worden getrokken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 27 februari 2023 @ 12:03:57 #173
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208164467
Wat wel jammer is: de term 'White lives matter' wordt nu op hetzelfde hoopje geveegd als antisemitisme. 'Racistische leuzen' hoor je dan.

Wel een gevaarlijke trend.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208164595
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:03 schreef inslagenreuring het volgende:
Wat wel jammer is: de term 'White lives matter' wordt nu op hetzelfde hoopje geveegd als antisemitisme. 'Racistische leuzen' hoor je dan.

Wel een gevaarlijke trend.
Het is vaak afkomstig van groeperingen die racistisch gedachtegoed omarmen, maar de zin 'White lives matter' is opzichzelfstaand in principe niet racistisch. Net zoals 'Black lives matter' of 'Asian lives matter' dat niet is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 27 februari 2023 @ 19:46:56 #175
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208170032
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208379707
Nog meer racisme.

twitter
  woensdag 15 maart 2023 @ 12:16:49 #177
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208383856
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is vaak afkomstig van groeperingen die racistisch gedachtegoed omarmen, maar de zin 'White lives matter' is opzichzelfstaand in principe niet racistisch. Net zoals 'Black lives matter' of 'Asian lives matter' dat niet is.
Naar mijn ervaring (met de mensen die zich bezig houden met die leuzen) zijn het mensen die ergens wel een racistisch principe omarmen. Ja ook "Black lives matter". Ja zelfs "Asian lives matter".

Er zit een specifiek soort slachtoffervertelsel achter elke deze leuzen waarin men op raciaal niveau een daderschap toekent. Men doet dan vaak alsof dit "de maatschappij in het algemeen is" . Zoals bij white lives matter is het de democratie of de politiek die maar steeds verkrachters blijven importeren uit afrika. Bij black lives matter is het het politie-apparaat wat dan specifiek zijn pijlen zou richten op donkere mensen. Bij Asian lives matter (waar de harde realiteit is dat aziatische mensen disproportioneel vaak door donkere mensen worden getarget qua geweld, beroving) is het officiele verhaal dat het "de iedere niet-aziaat schuldig is" aan dat gedrag.

Dus de modus operandi bij deze leuzen is verhullen verhullen verhullen.
En verschuilen achter het feit dat "technisch gezien het geen racisme is". En dat klopt. Maar 99 van de 100 keer zijn de mensen die zich serieus er mee bezig houden (dus niet de "toeristen" die het tijdens een lunchgesprekje een keertje aankaarten en er verder niks mee doen) ik bedoel dus de mensen die dit een onderdeel maken van hun identiteit, diep racistisch.

En dus geldt gewoon de regel.. of het is allemaal OK of het is allemaal niet OK. Maar pas die consistentie gewoon hard toe voor elke groepering in de berichtgeving en de discussies. Maar ga niet doen alsof BLM of ALM dan wel geoorloofd is omdat dat zogenaamd een gezonde reactie is op een systematische onrecht. Dan ben je bezig met politieke voortrekkerij.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_208385395
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 12:16 schreef SpecialK het volgende:
. Maar ga niet doen alsof BLM of ALM dan wel geoorloofd is omdat dat zogenaamd een gezonde reactie is op een systematische onrecht. Dan ben je bezig met politieke voortrekkerij.
Dat is een bedenkelijke reactie van je. Je ontkent dat niet zo blanke mensen in deze door blanken gedomineerde samenleving gemarginaliseerd worden. Etnische profileringen door de belastingdienst, politie, werkgevers en meer.
Die kreten zijn een uiting van de onvrede daarmee.
Deze vind ik ook wel passend: Brown Lives Matter.|
Maar ook dit wil je niet begrijpen.
pi_208385449
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:03 schreef inslagenreuring het volgende:
Wat wel jammer is: de term 'White lives matter' wordt nu op hetzelfde hoopje geveegd als antisemitisme. 'Racistische leuzen' hoor je dan.

Wel een gevaarlijke trend.
yippp het gevaar is dat steeds meer mensen deze besmette kreet omarmen en willen wegpoetsen dat de kreetslakers dat doen van uit racistische overwegingen. Niet altijd... er zijn ook mensen die de hele context niet zien, al dan niet niet WILLEN begriipen
  woensdag 15 maart 2023 @ 15:05:20 #180
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208386781
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 13:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat is een bedenkelijke reactie van je.
Uiteraard. Want het gaat in tegen alles wat jou door bedenkelijke mensen geleerd is om te geloven. Bedenkelijke mensen die jij tot jouw stam bent gaan rekenen en die jij dus vertrouwt op alle one-liners of issue-standpunten die ze je voeren. Dus het verbaast mij niks dat ik van jou, Bluesdude, wederom tegengas krijg. Zo ben jij geprogrammeerd.

quote:
Je ontkent dat niet zo blanke mensen in deze door blanken gedomineerde samenleving gemarginaliseerd worden.
Ik ontken dat inderdaad. Sterker nog. Ik denk dat "niet-zo-blanke mensen" (jouw terminologie) speciaal naar westerse landen toe komen omdat ze weten dat ze hier de kansen krijgen die ze in landen waar niet-blanke mensen de overhand hebben wel die discriminatie kunnen verwachten. Ik nodig een Nigeriaan uit om eens in Japan te gaan wonen en daar wet te gaan zoeken. Of Zuid-Korea. Of Thailand. Of zelfs een ander Afrikaans land waar mensen in principe dezelfde kleur hebben maar een ander taaltje spreken.

Mensen komen naar "het westen" omdat gelijkheid en kleurblindheid hier serieus wordt genomen. De enige plek voor mensen om die behandeling te genieten is vaak een land waar zij zelf tot de etnische of raciale groep behoren die de meerderheid voert en daar dus minderheden aan het domineren zijn.

Zoals in Vietnam. Of Laos. etc.. etc... etc...

quote:
Etnische profileringen door de belastingdienst,
Doelpalenverschuiving pur sang. BLM gaat niet over de toelagenaffaire. Leuk geprobeerd.

quote:
politie,
De Politie in Nederland springt regelmatig door komische hoepels heen om maar niet gekleurde verdachten te arresteren omdat ze bang zijn om iemand een strafblad te geven en het verkeerde pad op te sturen.

In de VS. (waar BLM vandaan komt) worden blanke verdachten al sinds de jaren 90 statistische gezien vaker doodgeschoten tijdens gewelddadige encounters dan donkere mensen. (het enige detail is dat donkere mensen vaker betrokken zijn bij gewelddadige misdrijven en dus vaker die dobbelsteen gooien. Als je wil kan ik wederom een link naar de literature review geven want ik denk dat ik je die al eens heb gestuurd in het verleden maar jij weigert nieuwe informatie tot je te nemen die niet in je straatje valt.

quote:
werkgevers en meer.
ALM en BLM gaat niet over werkgeverschap of sollicitatiediscriminatie. Hoe dan ook doen westerse overheden nog het meeste om dit soort discriminatie tegen te gaan.

quote:
Die kreten zijn een uiting van de onvrede daarmee.
Deze vind ik ook wel passend: Brown Lives Matter.|
Maar ook dit wil je niet begrijpen.
Ik weet niet zo goed wat je daar mee wil gaan zeggen. Maargoed als je met raadseltjes en spurieuze verwijzingen jezelf schouderklopjes wil toebedelen wie ben ik dan om jouw ziekelijke hobby in de weg te gaan staan. Maar je lijkt spelletjes te willen spelen waar men het helemaal niet eens over heeft.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 15 maart 2023 @ 16:05:11 #181
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208387743
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 12:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Bij Asian lives matter (waar de harde realiteit is dat aziatische mensen disproportioneel vaak door donkere mensen worden getarget qua geweld, beroving)
Als ik me niet vergis loop je dit al een tijdje hier op FOK! te roepen, maar heb je ook harde cijfers die deze bewering van je onderbouwen? Of baseer je dit voornamelijk op basis van enkele random incidenten die je in de media tegenkwam?
Krekker is de bom!
pi_208390568
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Uiteraard. Want het gaat in tegen alles wat jou door bedenkelijke mensen geleerd is om te geloven. Bedenkelijke mensen die jij tot jouw stam bent gaan rekenen en die jij dus vertrouwt op alle one-liners of issue-standpunten die ze je voeren. Dus het verbaast mij niks dat ik van jou, Bluesdude, wederom tegengas krijg. Zo ben jij geprogrammeerd.
Ik ben geen computer die geprogrammeerd is Ik denk zelf na. Ik voel mee met mensen die jij niet tot jouw stam rekent. Of met minder stamrechten, vanwege hun afkomst

quote:
Ik weet niet zo goed wat je daar mee wil gaan zeggen. Maargoed als je met raadseltjes en spurieuze verwijzingen jezelf schouderklopjes wil toebedelen wie ben ik dan om jouw ziekelijke hobby in de weg te gaan staan. Maar je lijkt spelletjes te willen spelen waar men het helemaal niet eens over heeft.
ik was toch 'geprogrammeerd' ? Die programmeur heeft het dan slecht gedaan door mij een ziekelijke hobby te programmeren. Net zoals jij zet ik mijn mening op deze site. Dus jij bent ook ziekelijk.. in je eigen redeneerwijze.
O.... je vind het ziekelijk als mensen niet je discriminerende visie hebben ?

ps Brown Lives Matter is mijn antwoord op je. Je vergat brown people te noemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 15-03-2023 18:32:08 ]
pi_208606398
quote:
Rechter: ‘Activisten White Lives Matter mogen geen beledigende stickers meer plakken’

Drie activisten van White Lives Matter (WLM) zijn vrijdag bij de rechtbank in Breda veroordeeld tot taakstraffen van 80, 70 en 36 uur. Volgens de rechtbank maakten ze zich schuldig aan ‘groepsbelediging van mensen met een donkere huidskleur of een andere etniciteit’. Ze moeten later nog voorkomen voor racistische projecties op de Erasmusbrug in Rotterdam.

De mannen plakten in oktober 2021 in Breda stickers op met racistische leuzen als ‘Stop witte vervanging’ en ‘Nationaal Socialisme, we zijn terug'. Daarnaast is bewezen dat Albert Jan P. een stel uitschold voor ‘kankernegers.’ Daniel S. sloeg bij die confrontatie de zwarte man tegen het hoofd
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-plakken~ac964172e/
pi_208607810
Absurd. Het uitschelden van dat stel en het geweld, daar moeten ze voor veroodeeld worden. Het plakken van stickers met ideologische teksten zou nooit strafbaar moeten zijn.
pi_208607907
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:18 schreef MoreDakka het volgende:
Absurd. Het uitschelden van dat stel en het geweld, daar moeten ze voor veroodeeld worden. Het plakken van stickers met ideologische teksten zou nooit strafbaar moeten zijn.
Als dat het delen van ideologische teksten is, dan zou je ook kunnen stellen dat iemand best wel even hardop mag schelden of fysiek mag verdedigen.....
pi_208608147
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:18 schreef MoreDakka het volgende:
Absurd. Het uitschelden van dat stel en het geweld, daar moeten ze voor veroodeeld worden. Het plakken van stickers met ideologische teksten zou nooit strafbaar moeten zijn.
Racisme, bevolkingsgroepen kleineren of demoniseren is inderdaad een ideologie voor sommigen.
En bepaalde uitingen zijn terecht strafbaar.
pi_208609889
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als dat het delen van ideologische teksten is, dan zou je ook kunnen stellen dat iemand best wel even hardop mag schelden of fysiek mag verdedigen.....
Wat? Nee, dat slaat nergens op.
pi_208611651
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 00:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat? Nee, dat slaat nergens op.
Natuurlijk wel. "Oh ik mag het niet zeggen, dan zet ik het wel op een sticker en dan mag het hopelijk wel".
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208612138
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:36 schreef recursief het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. "Oh ik mag het niet zeggen, dan zet ik het wel op een sticker en dan mag het hopelijk wel".
Totaal niet wat er gezegd werd, maar goed. Censuur is altijd fout.
pi_208612295
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 09:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Totaal niet wat er gezegd werd, maar goed. Censuur is altijd fout.
Maar het gaat niet over censuur (het door de uitvoerende macht weren van onwelgevallige meningen) maar over door de rechterlijke macht op basis van wetgeving beoordeelde strafbare zaken als groepsbelediging.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208612512
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 09:58 schreef recursief het volgende:

[..]
Maar het gaat niet over censuur (het door de uitvoerende macht weren van onwelgevallige meningen) maar over door de rechterlijke macht op basis van wetgeving beoordeelde strafbare zaken als groepsbelediging.
Er is geen verschil. Zou er iemand veroordeeld worden voor het plakken van soortgelijke stickers met BLM teksten?
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:59:43 #192
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208613640
Dit valt best wel tegen. Deze idioten zijn dus ook nog betrapt op geweldpleging en openlijk racisme en ze komen er gewoon af met een paar taakstraffen, dit kan ook echt alleen maar in Nederland.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:18 schreef MoreDakka het volgende:
Absurd. Het uitschelden van dat stel en het geweld, daar moeten ze voor veroodeeld worden. Het plakken van stickers met ideologische teksten zou nooit strafbaar moeten zijn.
Hmm, dit weet ik niet eigenlijk. Het is niet wenselijk als bepaalde teksten op openbare plekken zichtbaar zijn natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 1 april 2023 @ 12:01:14 #193
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208613663
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er is geen verschil. Zou er iemand veroordeeld worden voor het plakken van soortgelijke stickers met BLM teksten?
Nee, dat wordt zelfs nog aangemoedigd ook.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 1 april 2023 @ 12:12:23 #194
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208613783
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
Dit valt best wel tegen. Deze idioten zijn dus ook nog betrapt op geweldpleging en openlijk racisme en ze komen er gewoon af met een paar taakstraffen, dit kan ook echt alleen maar in Nederland.
Ze moeten nog voorkomen voor die teksten op oa de erasmusbrug, dus die straffen zullen wel steeds verder oplopen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208614289
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er is geen verschil. Zou er iemand veroordeeld worden voor het plakken van soortgelijke stickers met BLM teksten?
Whatabout schijnvergelijkingen?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208616172
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:45 schreef recursief het volgende:

[..]
Whatabout schijnvergelijkingen?
Beantwoord gewoon de vraag. Als het niet over de inhoud gaat dan is het antwoord ja.
pi_208617798
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 16:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Beantwoord gewoon de vraag. Als het niet over de inhoud gaat dan is het antwoord ja.
Het is een onzinvergelijking. De veroordeling is gedaan op basis van een toets aan de wet door rechterlijke macht. Jij noemt dat censuur. Censuur is het beknotten van meningen door de staat, niet door de rechterlijke macht middels toetsing aan de wet.

Dan kom jij met een whataboutism over BLM, waarbij we maar moeten raden over wat voor teksten het gaat, zonder daarbij te aan te geven welke wet geschonden zou zijn. En dan verwacht je van mij dat ik daar mijn mening over geef?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 1 april 2023 @ 19:23:19 #198
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208618462
quote:
Gezien de gedragingen en de verwijzing naar het nazisme denk ik dat dit wel een goede uitspraak is.

Hier slaat de rechtbank de plank echter wel volledig mis:
quote:
De rechtbank schrijft in haar vonnis dat er ook een duidelijk verschil is tussen de actiegroepen White Lives Matter en Black Lives Matter. ,,White Lives Matter is van mening dat levens van witte mensen meer waard zijn en er meer toe doen dan levens van mensen met een donkere huidskleur en streven witte overheersing na. De boodschap van de Black Lives Matter-beweging is dat de levens van mensen met een donkere huidskleur even waardevol zijn als die van andere mensen.”
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208618749
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Het is een onzinvergelijking. De veroordeling is gedaan op basis van een toets aan de wet door rechterlijke macht. Jij noemt dat censuur. Censuur is het beknotten van meningen door de staat, niet door de rechterlijke macht middels toetsing aan de wet.
Het beknotten van meningen door de staat gebeurt via de wet. Leuk geprobeerd maar dit is gewoon censuur.

Zoals BlaZ al aangeeft vindt de rechter dat men de mening van White Lives Matter niet mag hebben. Dat is censuur, dus de wet moet aangepast worden zodat zo'n uitspraak niet meer mogelijk is.
  zaterdag 1 april 2023 @ 20:00:15 #200
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208618963
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het beknotten van meningen door de staat gebeurt via de wet. Leuk geprobeerd maar dit is gewoon censuur.

Zoals BlaZ al aangeeft vindt de rechter dat men de mening van White Lives Matter niet mag hebben. Dat is censuur, dus de wet moet aangepast worden zodat zo'n uitspraak niet meer mogelijk is.
Nee, dat is niet precies mijn probleem. Het verschil tussen beide zinnen is dat enkel het woord wit en zwart wordt veranderd en op basis daarvan qua doelstelling anders geïnterpreteerd in de brede zin, niet enkel qua toepassing door de leden van de groep binnen deze context.

Het is ook erg gevaarlijk als rechters dergelijke uitingen gaan interpreteren want qua letterlijke betekenis is er niks mis met "blanke levens zijn belangrijk" of "zwarte levens zijn belangrijk" of "mensen zijn belangrijk".
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')