abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208123882
Fitness is al ruim twintig jaar de meest beoefende sport onder Nederlanders van 12 jaar en ouder. En fitness wint nog steeds aan populariteit, blijkt uit de leefstijlmonitor van het CBS.

Ondanks die populariteit ervaren veel jongeren ongemak in de sportschool, zo delen ze in een online vragenlijst van NOS Stories. Van de 900 jongeren die aangeven naar de sportschool te gaan, zegt ruim de helft zich daar weleens ongemakkelijk te voelen. Zo'n 300 jongeren vertellen dat ze helemaal niet naar de sportschool gaan vanwege dat ongemak.

De meest voorkomende klacht? Glurende mannen.

Jonge vrouwen ervaren overlast
Online is angst voor de sportschool onderwerp van gesprek. Op TikTok is de hashtag #gymanxiety ruim 51 miljoen keer bekeken.

Yentl van Breugel (21) maakte een video over een vervelende ervaring in de sportschool en plaatste die op het platform. Ze vertelt over een man die haar aanstaart, haar van apparaat naar apparaat volgt en dicht langs haar loopt.

"Ik ben het zat dat wij vrouwen hiermee moeten dealen op een dagelijkse basis", zegt ze geėmotioneerd. "Ik wil gewoon in rust m'n work-out doen, zonder dat smerige mannen me intimideren." Haar video is inmiddels 1,8 miljoen keer bekeken.

Ook Manon Hoogendoorn (22) plaatste een video op TikTok. "Op nog geen meter afstand keek een man me van top tot teen aan, echt door mijn kleding heen. Zo van, wat zit daaronder?", zegt ze tegen NOS Stories.

Nadat Manon de man op zijn gedrag had aangesproken, bleef hij van een afstand naar haar staren. Ze brak haar training vroegtijdig af, omdat ze zich zo ongemakkelijk voelde. "Het voelt heel vies, heel naar." Op TikTok zijn tal van video's te vinden over hetzelfde onderwerp.

Er zit een groot verschil tussen iemand iemand begroeten en iemand een onveilig gevoel geven.

Yentl van Breugel
In reacties onder de video van Manon schrijven vrouwen zich te herkennen in haar situatie. De duizenden reacties onder de video van Yentl hebben een andere toon. "Alle mensen die de video hebben gezien, hebben mij bestempeld als jankbal", zegt ze.

Yentl had zich voorbereid op negatieve reacties. "Maar de hoeveelheid had ik niet verwacht, en ook niet van wie", zegt ze, doelend op de vele reacties van vrouwen die het voor mannen opnemen.

Ze heeft er geen boodschap aan: "Je mag in de rondte kijken en ook een praatje maken. Maar er zit een groot verschil tussen iemand iemand begroeten en iemand een onveilig gevoel geven."

Strakke kleding
Sportsocioloog Agnes Elling van het Mulier Instituut zegt, zoekend naar een verklaring voor het ongewenste gedrag in fitnesscentra, dat sportscholen veel bezig zijn met het verkopen van een sexy lichaam. "De reden dat je naar de sportschool gaat, heeft behalve met gezondheid ook te maken met uiterlijk. Er ligt veel meer nadruk op dan bij andere sporten." Ook sportkleding speelt volgens haar een rol: "Het is in de mode om in strakke kleding naar de sportschool te gaan, en dat legt er nog meer nadruk op".

NOS Stories sprak met jongeren die vinden dat vrouwen erom vragen als ze strakke kleding dragen. "Je kan ook in andere kleding trainen", zegt een jongen. "Als je je als vrouw op een bepaalde manier kleedt, kan dat voor mannen afleidend zijn", zegt een ander.

Volgens Elling klopt dat niet. "Vrouwen weten dat ze commentaar krijgen, maar dat is iets anders dan erom vragen." Elling ziet dat steeds meer vrouwen weigeren om zich te conformeren aan die gedachte. "Ze spreken zich meer uit over sekse-ongelijkheid, bijvoorbeeld tegen mensen die naar hen gluren in de sportschool. Zij accepteren bepaalde vormen van seksisme niet langer en willen hier iets tegen doen."
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208123888
Ik heb de titel vernaggeld :'(
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208123903
Hahaha jaaaa !!!

Nog een topic. Zullen we met dit onderwerp de reeks van de aardbevingen in Turkije/Syrie overtreffen?
pi_208123919
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:02 schreef theunderdog het volgende:
Hahaha jaaaa !!!

Nog een topic. Zullen we met dit onderwerp de reeks van de aardbevingen in Turkije/Syrie overtreffen?
Ontopic graag.
pi_208123933
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ontopic graag.
Graag ontopic.
  Eindredactie Games vrijdag 24 februari 2023 @ 11:03:57 #6
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_208123937
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat is het punt niet. Welke gegevens heb jij om aan te nemen dat achtervolgen veel gebeurt op sportscholen? Ik zit inmiddels bij mijn zesde en train ook regelmatig op andere locaties door heel het land. Op geen enkele dit probleem gezien. Denk dat ik een realistisch beeld heb van sportscholen in Nederland.
Ja vriend jouw persoonlijke ervaring boeit echt niemand en is uiteraard niet representatief, dat snap je zelf ook dondersgoed. Dus aantallen fitness-uren en sportscholen gaan opnoemen is echt verspilde moeite. Ik heb geen gegevens, ik ga uit van de bron, moet je ook eens proberen, daar staat dat van 900 ondervraagden er meer dan de helft aangeeft zich wel eens ongemakkelijk te voelen. Dat is de aanleiding. Misschien moeten we het daar eens over hebben i.p.v. over Yentl of whoever the fuck
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_208123939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 21:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Enkel als een stuk vlees gezien worden is irritant soms.
Het is een sportschool, je bent daar voor het vlees. Even aan de hammen werken, de biefstukjes mals maken. Als je aandacht op je hersenen wil vestigen moet je op schaken gaan. Al moet je van de mannen op de schaakclub ook niet verwachten dat ze hard to get spelen.

Ik ben nog nooit naar de sportschool geweest, maar het is wel lichaamscultuur bij uitstek. Voor de mooi. Ik heb wel echte sport gedaan en als dat ook maar enigzins om fitheid gaat zit iedereen aldoor elkaars fysieke toestand op het oog het checken. Mannen onder elkaar, zitten bewonderend over elkaars dijen, 8-packs (ik), monnikskappen en dooraderde onderarmen te praten. Er zit afgunst en esthetiek in fitheid, je gaat en mag in die context over grenzen die in een andere context seksueel zouden zijn, hoe er gekeken wordt maar ook hoe je je laat zien. Ik deed dat ook gewoon, toen de sportschool als fenomeen nog niet bestond en 6-packs nog uiterst zeldzaam waren veegde ik ook altijd het zweet van mijn voorhoofd met de onderkant van mijn t-shirt.

En dan is er weer iets van en door mannen dat vrouwen dan ook weer willen en dan komen ze zich opdringen in zo'n oorspronkelijk mannenomeving, en dan moet die hele lichamelijkheid ineens 100% onderdrukt omdat er een spanningsveld dan wel overlap met seksuele begeerte is? Je bent daar toch omdat je 'spieren wil zien'? Maar bij andermans spieren moet je dan ineens de blik beschaamd afwenden? Met name bij billen gaat de aandacht heel snel van 'lekker gespierd' naar 'geil'. Dan weer niet bij voetballers die elkaar op de billen slaan, maar dan wel weer bij een mannelijke trainer die vrouwenvoetbalsters op de billen tikt, door de buitenwereld juist want sporters onderling die elkaar kennen zie je weer een gemak en vertrouwdheid met elkaars lichamelijkheid die in een andere context te intiem zou zijn, ook tussen man en vrouw.

quote:
Maar het gaat meer om een ander gevoel.
Het gevoel dat het elk moment fout kan gaan. Het is net als die ruzie schopper die het op jou gemunt heeft, die dreiging boven je hoofd. Als man zijnde?…..

Iemand kijkt je steeds strak aan, is steeds in je buurt, als hij langs loopt tikt hij net zo even tegen je aan.
Oh sorry hoor met zo’n kom dan blik.
Jij denkt de tering, ik wilde alleen even een avondje uit gaan, maar de lokale sjonnie vindt dat hij jou moet uitdagen om zijn sjonnie status te bevestigen. De bedoeling is dat jij beeft en sjonnie zijn sjonnie ding even laat doen, want dan is sjonnie blij.

Echt? Hoevaak gebeurd dit voordat je sjonnie een bloedneus wil slaan?
Het fysiek bedriegende alleen door het fysiek zwakker zijn maakt het probleem, maakt het een probleem voor vrouwen. Maar in het licht van bovenstaand, is dan ook niet vooral het probleem van sportscholen dat mensen samen sporten terwijl ze elkaar helemaal niet kennen? Het is geen club, het is geen team, maar je staat en zit daar wel flink lichamelijk met elkaar te wezen.

Dat schreeuwt dus om een etiquette. Kledingkeuze zou daar overigens best onderdeel van mogen uitmaken. Maar er is ook een interpretatieprobleem. Het zijn toch snel heel erg subjectieve ervaringen. Staart iemand naar je, of kijkt hij voor zich uit, checkt hij hoeveel kilo je tilt, of hoe lekker je bent. Loopt hij achter jou langs, of liep hij ergens heen en bedacht zich? Je kunt je ook helemaal in sjon in de ruziezoeker vergissen. Je ziet ook dat als er zo'n hysterische trend is mensen in van allerlei intermenselijk contact en bijbehorend ongemak racisme gaan zien. Door deze aandacht gaan nu ook veel meer vrouwen veel meer momenten als hinderlijke seksuele aandacht interpreteren. "Wij vrouwen moet daar dag in dag uit mee dealen", als je dat voor waar aanneemt, dan valt toch elke niet onmiddelijk overduidelijk onschuldige blik daar onder?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Eindredactie Games vrijdag 24 februari 2023 @ 11:04:26 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_208123942
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus mijn stelling dat niet ik maar de media deze dames naar voren schuift klopt?
Ja, dat hadden we eerder al vastgesteld. Lees je de reacties wel waar je op reageert? Jij stelde alleen expliciet dat twee deze dames de aanleiding zijn, wat niet klopt.

quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:44 schreef 2dope het volgende:

[..]
Exact dit inderdaad, het zijn twee 'terloopse' voorbeelden van wat Tiktok-trutjes die verder geenszins de aanleiding zijn van het aangekaarte probleem. Dat een heleboel mensen helemaal viesmad gaan op deze twee is dan ook vrij jammer omdat het onderliggende issue vrijwel compleet genegeerd wordt verder. Dat is ook NOS aan te rekenen uiteraard
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_208123944
kijken mag
staren niet
pi_208123945
Wat een onzin, dan ga je toch lekker thuis trainen of betaal je voor 'prive' gebruik van apparatuur.
Het is niet voor niets zo goedkoop.

Of begin een train club waarbij iedereen geblinddoekt is... Wees creatief maar ga ophouden met zeuren... je hoeft niet naar de sportschool, waar mannen komen, waar mannen trainen, waar mannen testosteron opbouwen en daardoor mogelijk wat meer kijken dan normaal...

:Z

*zucht*
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_208123947
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is een sportschool, je bent daar voor het vlees. Even aan de hammen werken, de biefstukjes mals maken. Als je aandacht op je hersenen wil vestigen moet je op schaken gaan. Al moet je van de mannen op de schaakclub ook niet verwachten dat ze hard to get spelen.

Ik ben nog nooit naar de sportschool geweest, maar het is wel lichaamscultuur bij uitstek. Voor de mooi. Ik heb wel echte sport gedaan en als dat ook maar enigzins om fitheid gaat zit iedereen aldoor elkaars fysieke toestand op het oog het checken. Mannen onder elkaar, zitten bewonderend over elkaars dijen, 8-packs (ik), monnikskappen en dooraderde onderarmen te praten. Er zit afgunst en esthetiek in fitheid, je gaat en mag in die context over grenzen die in een andere context seksueel zouden zijn, hoe er gekeken wordt maar ook hoe je je laat zien. Ik deed dat ook gewoon, toen de sportschool als fenomeen nog niet bestond en 6-packs nog uiterst zeldzaam waren veegde ik ook altijd het zweet van mijn voorhoofd met de onderkant van mijn t-shirt.

En dan is er weer iets van en door mannen dat vrouwen dan ook weer willen en dan komen ze zich opdringen in zo'n oorspronkelijk mannenomeving, en dan moet die hele lichamelijkheid ineens 100% onderdrukt omdat er een spanningsveld dan wel overlap met seksuele begeerte is? Je bent daar toch omdat je 'spieren wil zien'? Maar bij andermans spieren moet je dan ineens de blik beschaamd afwenden? Met name bij billen gaat de aandacht heel snel van 'lekker gespierd' naar 'geil'. Dan weer niet bij voetballers die elkaar op de billen slaan, maar dan wel weer bij een mannelijke trainer die vrouwenvoetbalsters op de billen tikt, door de buitenwereld juist want sporters onderling die elkaar kennen zie je weer een gemak en vertrouwdheid met elkaars lichamelijkheid die in een andere context te intiem zou zijn, ook tussen man en vrouw.
[..]
Het fysiek bedriegende alleen door het fysiek zwakker zijn maakt het probleem, maakt het een probleem voor vrouwen. Maar in het licht van bovenstaand, is dan ook niet vooral het probleem van sportscholen dat mensen samen sporten terwijl ze elkaar helemaal niet kennen? Het is geen club, het is geen team, maar je staat en zit daar wel flink lichamelijk met elkaar te wezen.

Dat schreeuwt dus om een etiquette. Kledingkeuze zou daar overigens best onderdeel van mogen uitmaken. Maar er is ook een interpretatieprobleem. Het zijn toch snel heel erg subjectieve ervaringen. Staart iemand naar je, of kijkt hij voor zich uit, checkt hij hoeveel kilo je tilt, of hoe lekker je bent. Loopt hij achter jou langs, of liep hij ergens heen en bedacht zich? Je kunt je ook helemaal in sjon in de ruziezoeker vergissen. Je ziet ook dat als er zo'n hysterische trend is mensen in van allerlei intermenselijk contact en bijbehorend ongemak racisme gaan zien. Door deze aandacht gaan nu ook veel meer vrouwen veel meer momenten als hinderlijke seksuele aandacht interpreteren. "Wij vrouwen moet daar dag in dag uit mee dealen", als je dat voor waar aanneemt, dan valt toch elke niet onmiddelijk overduidelijk onschuldige blik daar onder?
_O-
pi_208123958
Je hebt de reeks gesloopt modje die het kan fixen?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208123967
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:06 schreef over_hedge het volgende:
Je hebt de reeks gesloopt modje die het kan fixen?
Hij zat te kijken naar billen.
pi_208123984
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik geloof echt wel dat er gestaard wordt en ik fitness al 24 jaar en zie ook dat sommige mannen net iets te opdringerig behulpzaam zijn maar hoeveel gebeurt dat achtervolgen nou daadwerkelijk? Dat is echt geen breed voorkomend probleem.
Het is inderdaad geen breed voorkomend probleem denk ik, maar het komt gewoon wel voor en is simpelweg irritant. Ik heb dat ook wel meegemaakt dat een man echt toevallig de hele tijd op het apparaat tegenover je gaat zitten. En dan de hele tijd kijken.
pi_208123990
Staat zo in de bijbel
Mattheüs 5:27-30
De wet van Mozes zegt: “U mag geen overspel plegen.” Maar Ik zeg: wie met begerige ogen naar een vrouw kijkt, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.
pi_208124001
Dus Manon heeft een openbaar Instagram profiel waarin ze op nagenoeg alle foto's de nadruk legt op haar uitstekende reet (pun intended :7 ), trekt sportbroeken aan die wederom de nadruk leggen op haar rondingen en gaat waarschijnlijk naar een BasicFit o.i.d. (wat meer bekend staat als een hangplek) om daar filmpjes op te nemen. En vervolgens loopt ze te klagen dat mensen naar haar kijken... :?

Dit is net zoals die filmpjes waarin de borsten van een vrouw in het midden van het beeld staan en de ogen al bijna buiten beeld bovenin. En vervolgens zeggen 'zie je wel!'
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_208124027
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:08 schreef LightCity het volgende:
Staat zo in de bijbel
De wet van Mozes zegt: “U mag geen overspel plegen.” Maar Ik zeg: wie met begerige ogen naar een vrouw kijkt, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.
:')
pi_208124035
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:04 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ja, dat hadden we eerder al vastgesteld. Lees je de reacties wel waar je op reageert? Jij stelde alleen expliciet dat twee deze dames de aanleiding zijn, wat niet klopt.
[..]

Ik twijfel of je zelf wel leest. Hoe kom je er bij dat ik stelde dat deze 2 dames de aanleiding zijn. Expliciet nog wel. Dat stel ik helemaal niet. Ik stel dat de media het verhaal van deze dames oppikt:

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat doet de media toch? Die pikken dit verhaal van deze 2 aandachtsgeile gymbunnies toch op en presenteren het als een groot probleem?
De media koppelt deze aandachtsvragers aan een reėel probleem.
pi_208124046
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:10 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
:')
:o :o :o :o
pi_208124084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:08 schreef CharlyHighnoise het volgende:

[..]
Het is inderdaad geen breed voorkomend probleem denk ik, maar het komt gewoon wel voor en is simpelweg irritant. Ik heb dat ook wel meegemaakt dat een man echt toevallig de hele tijd op het apparaat tegenover je gaat zitten. En dan de hele tijd kijken.
Ja dat kan weleens voorkomen. Bij mij op de sportschool staat de apparaten om je rug te trainen tegenover de apparaten om je billen en benen te trainen. Dat heb ik ook niet bedacht.

Dus als jij benen en billen dag hebt en ik heb rugdag dan zit ik heel de tijd tegenover je of bij je in de buurt. Als je daar niet tegen kan moet je wegblijven.
pi_208124094
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:11 schreef LightCity het volgende:

[..]
:o :o :o :o
Ik weet niet wat jij allemaal in je gedachte uitspookt als je naar een vrouw kijkt. Maar als je dat overspel noemt moet je misschien bij jezelf te rade gaan
pi_208124122
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja dat kan weleens voorkomen. Bij mij op de sportschool staat de apparaten om je rug te trainen tegenover de apparaten om je billen en benen te trainen. Dat heb ik ook niet bedacht.

Dus als jij benen en billen dag hebt en ik heb rugdag dan zit ik heel de tijd tegenover je of bij je in de buurt. Als je daar niet tegen kan moet je wegblijven.
Dat kan inderdaad voorkomen, maar je hebt het echt wel door als het meer dan dat is.
pi_208124143
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:14 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik weet niet wat jij allemaal in je gedachte uitspookt als je naar een vrouw kijkt. Maar als je dat overspel noemt moet je misschien bij jezelf te rade gaan
wat heb IK nou weer gedaan?
pi_208124165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:16 schreef CharlyHighnoise het volgende:

[..]
Dat kan inderdaad voorkomen, maar je hebt het echt wel door als het meer dan dat is.
Maar dat is geen breed voorkomend probleem dus waar hebben we het over?

quote:

[..]
pi_208124202
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]

Dat weet ik niet. Als het bij voorkomt, zal het bij andere vrouwen ook voorkomen
pi_208124277
quote:

[..]
Irritant ja, maar part of the game. Sommige dingen zijn nou eenmaal even wat minder leuk als je man bent en andere dingen wat minder leuk als je vrouw bent.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:32:32 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208124349
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]

Het is kennelijk wél een breed voorkomend probleem, zie het bronartikel: Sportscholen willen meldpunt ongewenst gedrag: 'Hij keek door m'n kleding heen' - https://nos.nl/l/2464981

De sportscholen willen niet voor niets dat er een meldpunt komt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:33:22 #28
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_208124365
https://www.tiktok.com/@yentlvanbreugel_
Op Tiktok heeft die Yentl er anders weinig moeite mee om haar kont aan iedereen te laten zien.

https://www.instagram.com/p/CmulPG0J-_l/ Manon vindt het duidelijk ook heel vervelend dat ze geseksualiseerd wordt.

Ik heb sterk het vermoeden dat dit voor beide vooral een schreeuw om aandacht en volgers is.
pi_208124378
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:10 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Indernaad.

Sorry, typfout.
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:07 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nou, nou, nou.... verder eens met je betoog hoor maar om dan zo af te gaan geven op de rukkers lijkt me nou ook weer niet nodig
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 08:12 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dat is logisch mensen hebben altijd sneller medelijden met zichzelf
Ach het is in onze samenleving al snel mode om sneu types vaak nog verder de grond in te boren. Ik draai het vaak om, juist de kansloze types die vrouwen benaderen alsof ze uit een ander universum komen zijn ontzettend sneu en meelijwekkend. Maar vooral dus ook dat laatste, en in dat opzicht denk ik dan: Dit soort gasten komen vaak al totaal niet aan hun trekken, gun die ook hun lolletje als ze willen kijken. Ze hebben verder al zo'n kutleven. In dat opzicht zijn de memes gewoon terecht, knappe mannen komen ermee weg en de sneue types worden in de huidige samenleving alleen maar sneuer en sneuer.

Ik zou een sterke reactie van vrouwen (hé wat een sneue rukker, maar gewoon schouders ophalen en weer door) zoveel sterker vinden dan dit trieste gejank en gemekker. Die slachtoffercultuur staat me gewoon totaal niet aan.

@TornadoDK Ik denk dat veel mannen zich niet noodzakelijk identificeren met de kansloze incels maar wel doorhebben dat seks een schaars goed is en blij zijn dat ze af en toe wat vrouwelijk schoon zien in de sportschool. En dat vrouwen zich sneller identificeren met de vrouw die begluurd wordt is ook niet gek. Maar dat verklaart wel altijd de tegenstellingen in dit soort topics.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2023 11:38:59 ]
  Eindredactie Games vrijdag 24 februari 2023 @ 11:35:28 #30
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_208124398
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hoe kom je er bij dat ik stelde dat deze 2 dames de aanleiding zijn. Expliciet nog wel. Dat stel ik helemaal niet. Ik stel dat de media het verhaal van deze dames oppikt:
Ja en dat klopt dus niet, die worden er als (m.i. vrij ongelukkige) voorbeelden bijgezocht.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat doet de media toch? Die pikken dit verhaal van deze 2 aandachtsgeile gymbunnies toch op en presenteren het als een groot probleem?
Hier stel je toch vrij letterlijk dat de aanleiding 2 aandachtsgeile gymbunnies zijn. De aanleiding is een online vragenlijst van NOS Stories waaruit blijkt dat meer dan de helft van de 900 ondervraagden zich met regelmaat ongemakkelijk voelt in de sportschool vanwege de genoemde redenen. Daar valt ongetwijfeld ook nog genoeg op af te dingen maar dat is bezijden het punt.

Het jammere is dus dat het al honderden reacties alleen maar gaat over Yentol en dinges met hun huilfilmpjes en eigenlijk niemand meer praat over het onderliggende onderwerp. Wat zoals gezegd de NOS met hun kutbronnen ook aan te rekenen is
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:36:23 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208124408
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:35 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ja en dat klopt dus niet, die worden er als (m.i. vrij ongelukkige) voorbeelden bijgezocht.
[..]
Hier stel je toch vrij letterlijk dat de aanleiding 2 aandachtsgeile gymbunnies zijn. De aanleiding is een online vragenlijst van NOS Stories waaruit blijkt dat meer dan de helft van de 900 ondervraagden zich met regelmaat ongemakkelijk voelt in de sportschool vanwege de genoemde redenen. Daar valt ongetwijfeld ook nog genoeg op af te dingen maar dat is bezijden het punt.

Het jammere is dus dat het al honderden reacties alleen maar gaat over Yentol en dinges met hun huilfilmpjes en eigenlijk niemand meer praat over het onderliggende onderwerp.
Wat zoals gezegd de NOS met hun kutbronnen ook aan te rekenen is
Exact dįt ^O^
pi_208124413
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:35 schreef 2dope het volgende:

[..]
[..]

Het jammere is dus dat het al honderden reacties alleen maar gaat over Yentol en dinges met hun huilfilmpjes en eigenlijk niemand meer praat over het onderliggende onderwerp. Wat zoals gezegd de NOS met hun kutbronnen ook aan te rekenen is
En 300 van de 900 gaat niet naar de sportschool daardoor. Nou geloof er weinig van. Dat is waarschijnlijk eerder een goede smoes om niet te hoeven sporten :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:38:09 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208124424
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:33 schreef Hahug13 het volgende:
https://www.tiktok.com/@:yentlvanbreugel_
Op Tiktok heeft die Yentl er anders weinig moeite mee om haar kont aan iedereen te laten zien.

https://www.instagram.com/p/CmulPG0J-_l/ Manon vindt het duidelijk ook heel vervelend dat ze geseksualiseerd wordt.

Ik heb sterk het vermoeden dat dit voor beide vooral een schreeuw om aandacht en volgers is.
Toegegeven, die Yentl lijkt me wel legit. Manon heeft meer weg van het standaard fitgirl-huppelkutje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208124449
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Irritant ja, maar part of the game. Sommige dingen zijn nou eenmaal even wat minder leuk als je man bent en andere dingen wat minder leuk als je vrouw bent.
Ik vind dat ook niet zo'n issue, maar snap goed dat andere vrouwen wel vinden.
pi_208124457
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ach het is in onze samenleving al snel mode om sneu types vaak nog verder de grond in te boren. Ik draai het vaak om, juist de kansloze types die vrouwen benaderen alsof ze uit een ander universum komen zijn ontzettend sneu en meelijwekkend. Maar vooral dus ook dat laatste, en in dat opzicht denk ik dan: Dit soort gasten komen vaak al totaal niet aan hun trekken, gun die ook hun lolletje als ze willen kijken. Ze hebben verder al zo'n kutleven. In dat opzicht zijn de memes gewoon terecht, knappe mannen komen ermee weg en de sneue types worden in de huidige samenleving alleen maar sneuer en sneuer.

[ afbeelding ]

Ik zou een sterke reactie van vrouwen (hé wat een sneue rukker, maar gewoon schouders ophalen en weer door) zoveel sterker vinden dan dit trieste gejank en gemekker. Die slachtoffercultuur staat me gewoon totaal niet aan.
Het is echt nonsens, dit plaatje. Beiden moeten hun bek houden en me met rust laten, en dat geldt voor veruit de meeste vrouwen.

Maar we zijn weer waar we wezen moeten: vrouwen moeten niet zo zeiken, ze moeten zich vooral aanpassen aan mannen, beetje sterker zijn en geen slachtoffer worden.

Dat er mannen zijn die zich anders zouden moeten gedragen, wordt door sommige mannen (usual suspects in mijn ogen) wordt keihard genegeerd, want och arme mannen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208124470
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:40 schreef CharlyHighnoise het volgende:

[..]
Ik vind dat ook niet zo'n issue, maar snap goed dat andere vrouwen wel vinden.
Vind ik een sterke reactie van je, complimenten. :)
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:42:29 #37
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_208124473
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
[..]
[..]
In dat opzicht zijn de memes gewoon terecht, knappe mannen komen ermee weg en de sneue types worden in de huidige samenleving alleen maar sneuer en sneuer.

[ afbeelding ]

Ja, met die man rechts zou ik ook voorzichtig zijn! Hij is immers opgepakt wegens mishandeling.
  Eindredactie Games vrijdag 24 februari 2023 @ 11:42:44 #38
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_208124477
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:36 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En 300 van de 900 gaat niet naar de sportschool daardoor. Nou geloof er weinig van. Dat is waarschijnlijk eerder een goede smoes om niet te hoeven sporten :P
Tsja het zijn wat mij betreft twee uitersten. Aan de ene kant dit:

En aan de andere kant de daadwerkelijke creeps die het niet kunnen laten om tot vervelends toe te staren/stalken/'versieren'. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, wat netto denk ik nog steeds genoeg is om daar eens een balletje over op te gooien
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:45:51 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208124497
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is echt nonsens, dit plaatje. Beiden moeten hun bek houden en me met rust laten, en dat geldt voor veruit de meeste vrouwen.

Maar we zijn weer waar we wezen moeten: vrouwen moeten niet zo zeiken, ze moeten zich vooral aanpassen aan mannen, beetje sterker zijn en geen slachtoffer worden.

Dat er mannen zijn die zich anders zouden moeten gedragen, wordt door sommige mannen (usual suspects in mijn ogen) wordt keihard genegeerd, want och arme mannen.
uiteraard is er in het onderlinge verkeer wat betreft gedragingen veel voor verbetering vatbaar voor mannen, maar deze girls zijn echt wel een beetje aan het meeliften op een hippe hype.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208124512
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:42 schreef 2dope het volgende:

[..]

En aan de andere kant de daadwerkelijke creeps die het niet kunnen laten om tot vervelends toe te staren/stalken/'versieren'. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, wat netto denk ik nog steeds genoeg is om daar eens een balletje over op te gooien
The voice of reason, dank!

Ik neem het NOS in ieder geval wel kwalijk dat ze uitgerekend deze dames hebben benaderd om hun onderzoek te onderbouwen. Doet, zoals hier duidelijk te zien is, meer kwaad dan goed. Helaas. Want ergens blijft het natuurlijk zo dat wat ze ook op socials zetten, ze nog steeds niet lastig gevallen hoeven worden elders.
pi_208124526
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
uiteraard is er in het onderlinge verkeer wat betreft gedragingen veel voor verbetering vatbaar voor mannen, maar deze girls zijn echt wel een beetje aan het meeliften op een hippe hype.
Het gaat dan uitdrukkelijk ook niet om DEZE girls, maar om het onderzoek waaruit blijkt dat er veel vrouwen (en wellicht ook mannen, dat zeggen ze eigenlijk niet) last hebben van ongepaste blikken en gedragingen in de sportschool.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:49:19 #42
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_208124536
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Toegegeven, die Yentl lijkt me wel legit. Manon heeft meer weg van het standaard fitgirl-huppelkutje.
Yentl is iets minder standaard aandachtshoer maar ze heeft ook wel een paar filmpjes waar ze uitgebreid haar reet staat te showen. En dat gaat dan lopen janken dat ze in het openbaar bekeken wordt. Waarom denk je dat mensen naar je Tiktok kijken? Niet omdat ze je fitness technieken zo interessant vinden hoor.

Ik vind het apart dat ze er blijkbaar moeite mee heeft wanneer ze in het echte leven geconfronteerd wordt met het gedrag wat ze via Tiktok aanspoort.
pi_208124537
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:22 schreef CharlyHighnoise het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Als het bij voorkomt, zal het bij andere vrouwen ook voorkomen
https://twitter.com/TheJoeySwoll/status/1617298267272015873

Maar wat is je mening hierover? wat is nu redelijker om te denken:

1: Man zit zich daadwerkelijk te verlekkeren.

2: Man kijkt. Omdat nog steeds de meeste mensen niet de handstand doen in de sportschool.
pi_208124542
quote:

[..]

Tja. Ik heb al heel vaak gezegd dat ik vind dat je niet mee moet gaan in slachtofferschap maar dat weerbaarheid een groot goed is. Bij jou hoor ik eigenlijk nooit een grens van slachtofferschap, jij gaat er in 90 procent van de gevallen in mee terwijl ik bij die Yentl en Manon denk: Stop met janken en deal with it. De NOS neemt het verhaal van Yentl bijvoorbeeld naadloos over:

quote:
In reacties onder de video van Manon schrijven vrouwen zich te herkennen in haar situatie. De duizenden reacties onder de video van Yentl hebben een andere toon. "Alle mensen die de video hebben gezien, hebben mij bestempeld als jankbal", zegt ze.

Yentl had zich voorbereid op negatieve reacties. "Maar de hoeveelheid had ik niet verwacht, en ook niet van wie", zegt ze, doelend op de vele reacties van vrouwen die het voor mannen opnemen.

Ze heeft er geen boodschap aan: "Je mag in de rondte kijken en ook een praatje maken. Maar er zit een groot verschil tussen iemand iemand begroeten en iemand een onveilig gevoel geven."

Terwijl je ook kunt concluderen: Als zelfs veel vrouwen (zie hier ook het topic) dit een jankfilmpje vonden dan is er misschien ook iets met jou aan de hand en stel je je misschien ook wel gewoon ontzettend aan. Maar dat laatste lijkt bij de verdedigers van slachtofferschap eigenlijk nooit een optie te zijn.
pi_208124564
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:42 schreef 2dope het volgende:

[..]

De waarheid zal per persoon verschillen ja. En mannen die vrouwen lastig vallen moeten aangepakt worden.
En nee niet voor kijken. Maar voor lastig vallen. Achtervolgen etc.

Maar los daarvan denk ik dus dat van die ondervraagde een hoop het als mooie smoes gebruiken om niet te sporten. Mensen zijn altijd erg goed in vertellen waarom ze niet sporten. Misschien niet het juiste topic voor. Maar mensen zijn echt creatief met smoesjes verzinnen
pi_208124566
quote:

[..]

Het gaat in dit geval om niet even kijken, maar een extreme vorm waarbij een dame de hele tijd wordt bekeken en zich onveilig voelt.

Ik denk dat de "stel je niet zo aan" comments komen van mannen die niet veel ervaring met vrouwen hebben. Of wellicht een dikke zeug op de bank hebben zitten die sowieso geen aandacht krijgen van mannen.
Ik vraag mij af of ze dit nog steeds zo stellen als het om hun moeder/zus of kind gaat die intimiderend wordt aangestaard door mannen. :)
pi_208124578
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

2: Man kijkt. Omdat nog steeds de meeste mensen niet de handstand doen in de sportschool.
Dit is toch compleet iets anders? Dit valt bij mij gewoon onder kijken.
pi_208124581
quote:

[..]

Naja, dat minder knappe mannen met minder wegkomen is wel waar, maar een andere discussie.

Je hebt het dan meer over schoonheid privileges enzo.
pi_208124597
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:52 schreef CharlyHighnoise het volgende:

[..]
Dit is toch compleet iets anders? Dit valt bij mij gewoon onder kijken.
Jij vindt dat. De dame die de handstand deed heeft dit gefilmd met als onderschrift: 'creep kijkt hele tijd naar mij'.
pi_208124608
quote:

[..]

Dit is precies zoals die man het zegt. Er is helemaal niks aan de hand en ze maakt er een situatie van. Hij kijkt 2 keer in het filmpje. Dat is geen intimidatie. Dat is iemand die blijft staren en je achtervolgt.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:56:06 #51
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_208124618
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:51 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ik denk dat de "stel je niet zo aan" comments komen van mannen die niet veel ervaring met vrouwen
Ik vraag mij af of ze dit nog steeds zo stellen als het om hun moeder/zus of kind gaat die intimiderend wordt aangestaard door mannen. :)
Mijn zus, moeder en (zeker niet) dochter gedragen zich ook niet als een hoertje op instagram en Tiktok.

Als jij jezelf graag wil verkopen op die manier, prima. Maar dan moet je niet gaan janken om de reacties die je daarmee kunt verwachten.
pi_208124624
quote:

[..]

Laat die kerel lekker kijken joh, echt. Zelfs al zit hij erbij te fantaseren dat hij haar uit alle hoeken en standen wil nemen. Wat wil je eraan doen?
pi_208124636
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Naja, dat minder knappe mannen met minder wegkomen is wel waar, maar een andere discussie.

Het is een aanname dat die linker door veel vrouwen aantrekkelijk gevonden zal worden. Ik vind het een creep.

Maar het maakt ook totaal niet uit. Het is inderdaad niet de discussie hier, maar die wordt er door een paar mannen wel weer van gemaakt.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:57:45 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208124637
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:56 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Mijn zus, moeder en (zeker niet) dochter gedragen zich ook niet als een hoertje op instagram en Tiktok.

Als jij jezelf graag wil verkopen op die manier, prima. Maar dan moet je niet gaan janken om de reacties die je daarmee kunt verwachten.
Maar het gaat helemaal niet over die 2 dames, maar over het onderliggende probleem. Het probleem waar de sportscholen een meldpunt voor in het leven willen roepen.
pi_208124654
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:56 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Mijn dochter van 12 gedroeg zich ook niet als een hoertje op tiktok, maar was gewoon aan het zwemmen met een groep vrienden en vriendinnen en werd lastiggevallen door een gastje van een jaar of 16 dat niet van haar af kon blijven.

Je denkt in stereotiepen en die zijn vooral best dom.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 12:00:22 #56
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_208124678
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hangt ervan af, lijkt me. Een knappe man die vanuit het niets een compliment maakt over sexy kleding (zoals op de foto) wordt denk ik als een (gladde en manipulatieve) "creep" ervaren.
pi_208124680
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Laat die kerel lekker kijken joh, echt. Zelfs al zit hij erbij te fantaseren dat hij haar uit alle hoeken en standen wil nemen. Wat wil je eraan doen?
Ja, nee. Dat dus niet..
pi_208124681
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is een aanname dat die linker door veel vrouwen aantrekkelijk gevonden zal worden. Ik vind het een creep.

Maar het maakt ook totaal niet uit. Het is inderdaad niet de discussie hier, maar die wordt er door een paar mannen wel weer van gemaakt.
het is een Meme... Het gaat er niet om of je werkelijk de linker man knap vind. Maar om het idee achter het plaatje.

Je kan de linker man voor elke man die jij wel knap vind veranderen. En de rechter man voor iemand die je niet aantrekkelijk vind.

En er zit wel een kern van waarheid in die memes hoor. Misschien niet helemaal bij een topic over sportschool. Zou meer bij uitgaan passen oid. Maar je gaat mij niet vertellen dat er niet een kern van waarheid in zit
pi_208124688
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ja vast. Maar je vindt die ander ook niets.

Maar goed. Andere discussie.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 12:01:30 #60
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_208124692
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar het gaat helemaal niet over die 2 dames, maar over het onderliggende probleem. Het probleem waar de sportscholen een meldpunt voor in het leven willen roepen.
Oke, hoeveel van die 900 vrouwen zijn ook insta en tiktok aandachtshoeren? Als ze die 2 als voorbeeld gebruiken vermoed ik best wel veel.
pi_208124708
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:00 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Hangt ervan af, lijkt me. Een knappe man die vanuit het niets een compliment maakt over sexy kleding (zoals op de foto) wordt denk ik als een (gladde en manipulatieve) "creep" ervaren.
Ja klopt. Maar met subtiel flirten zal hij wegkomen. Terwijl een lelijke man dan alsnog als een creep wordt gezien.

Maar goed. Nogmaals: dat is eigenlijk een andere discussie.
pi_208124716
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]
het is een Meme... Het gaat er niet om of je werkelijk de linker man knap vind. Maar om het idee achter het plaatje.

Je kan de linker man voor elke man die jij wel knap vind veranderen. En de rechter man voor iemand die je niet aantrekkelijk vind.

En er zit wel een kern van waarheid in die memes hoor. Misschien niet helemaal bij een topic over sportschool. Zou meer bij uitgaan passen oid. Maar je gaat mij niet vertellen dat er niet een kern van waarheid in zit
Natuurlijk staat iedereen meer open voor contact met iemand die hij/zij aantrekkelijk vindt. Dat is zoo vanzelfsprekend, dat het niet eens de moeite waard is om te bespreken :')

De idee van mannen bij wat vrouwen dan een aantrekkelijke man vinden, is vaak niet correct.
pi_208124728
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk staat iedereen meer open voor contact met iemand die hij/zij aantrekkelijk vindt. Dat is zoo vanzelfsprekend, dat het niet eens de moeite waard is om te bespreken :')

De idee van mannen bij wat vrouwen dan een aantrekkelijke man vinden, is vaak niet correct.
Ik denk niet dat je memes en anders deze meme snapt.
pi_208124749
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:08 schreef LightCity het volgende:
Staat zo in de bijbel
Wat een smerige man, die Mozes. Nooit Invullen Voor Een Ander.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 12:06:01 #65
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_208124753
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn dochter van 12 gedroeg zich ook niet als een hoertje op tiktok, maar was gewoon aan het zwemmen met een groep vrienden en vriendinnen en werd lastiggevallen door een gastje van een jaar of 16 dat niet van haar af kon blijven.

Je denkt in stereotiepen en die zijn vooral best dom.
De 2 voorbeelden die in het NOS artikel genoemd worden zijn die stereotypen.

En verder, melding maken bij de badmeester en indien mogelijk aangifte doen van een zedendelict. Dan leren ze het wel af. De zwembaden die ik ken hebben hierin een zero-tolerance policy.
pi_208124784
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, nee. Dat dus niet..
Jawel joh, laat gaan.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 12:08:50 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208124792
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:01 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Oke, hoeveel van die 900 vrouwen zijn ook insta en tiktok aandachtshoeren? Als ze die 2 als voorbeeld gebruiken vermoed ik best wel veel.
Ik vind dit een bijzonder vermoeden.
pi_208124897
quote:

[..]
Het gaat in dit geval om niet even kijken, maar een extreme vorm waarbij een dame de hele tijd wordt bekeken en zich onveilig voelt.

Ik denk dat de "stel je niet zo aan" comments komen van mannen die niet veel ervaring met vrouwen hebben. Of wellicht een dikke zeug op de bank hebben zitten die sowieso geen aandacht krijgen van mannen.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hun kinderen wat conservatiever en nuchterder opvoeden dan mensen die zeggen "leef je leven, doe wat jij leuk vindt, de wereld is van jou!!!" zonder daarbij rekening te houden met het feit dat de wereld een stuk vervelender in elkaar zit dan mensen vaak denken of willen. Veel dingen zijn nou eenmaal kut (waarvan af en toe een begerige blik die naar je toegeworpen wordt wel een van de minst kutte dingen is) en daar heb je mee te dealen.

Mijn ouders zeiden ook altijd gewoon: Gedraag je normaal, en doe maar gewoon normaal. Die hadden hun mening ook wel klaar over dit soort onderwerpen. Elke actie die je onderneemt heeft consequenties, hoe hard je ook 'onrecht!!!!' schreeuwt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2023 12:17:19 ]
pi_208124970
Nou ja, ik denk dat eigenlijk 1 deel wel genoeg was :) Er wordt weinig meer toegevoegd, meer een herhaling van zetten.
pi_208125001
quote:

[..]

Als mijn dochter zo naar de sportschool zou gaan en vervolgens zou klagen dat mannen haar bekijken zou ik haar andere kleding adviseren want met kleding die je billen en borsten benadrukken vraag je er om. Nee, je hoeft geen billenbroek en push up bh aan om lekker te kunnen sporten met je opzichtige cameltoe.

Mijn dochter draagt dit op de fitness:

Dat kan ook he.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 24-02-2023 12:36:09 ]
pi_208125020
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Jawel joh, laat gaan.
nee
pi_208125045
quote:

[..]
Nee, als mannen geen initiatief tonen wordt er helemaal niet meer geneukt en daar worden vrouwen ook niet blij van. Je moet een bepaalde matie van fricite tolereren omdat er wel beweging in moet zitten. Lekker makkelijk, zelf nooit het initiatief hoeven nemen en dan wel zeiken op mannen die daar onhandig in zijn alsof ze kwaad in de zin hebben.

quote:
Ja, dat lijkt me heel verstandig. Waarom zouden alleen mannen zich moeten aanpassen aan vrouwen? En dan aan vrouwe die elkaars zwakte bejubelen en hun uiterste best doen om slachtoffer te worden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208125285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als mijn dochter zo naar de sportschool zou gaan en vervolgens zou klagen dat mannen haar bekijken zou ik haar andere kleding adviseren want met kleding die je billen en borsten benadrukken vraag je er om. Nee, je hoeft geen billinbroek en push up bh aan om lekker te kunnen sporten met je opzichtige cameltoe.
Waar vraag je precies om dan?
quote:
Mijn dochter draagt dit op de fitness:

[ afbeelding ]

Dat kan ook he.
Die dochter van jou vraagt erom met zo'n topje en broek die snel uit kan. Lekker man. Die ga ik lekker met mijn ogen uitkleden en achtervolgen in de gym. :9~ :9~ :9~

Uiteindelijk maakt kleding niks uit. Of ze nou in slobberkleren de gym gaan, de hijgerige typetjes zullen alsnog hetzelfde gedrag vertonen. :)
pi_208125297
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, als mannen geen initiatief tonen wordt er helemaal niet meer geneukt en daar worden vrouwen ook niet blij van. Je moet een bepaalde matie van fricite tolereren omdat er wel beweging in moet zitten. Lekker makkelijk, zelf nooit het initiatief hoeven nemen en dan wel zeiken op mannen die daar onhandig in zijn alsof ze kwaad in de zin hebben.
[..]
Ja, dat lijkt me heel verstandig. Waarom zouden alleen mannen zich moeten aanpassen aan vrouwen? En dan aan vrouwe die elkaars zwakte bejubelen en hun uiterste best doen om slachtoffer te worden?
Kern van deze discussie is inderdaad weerbaarheid versus slachtofferschap. We slaan veel te veel door in dat laatste en uiteindelijk is dat voor iedereen (ook voor de 'slachtoffers' die denken dat ze wat te winnen hebben) een slechte zaak. Ook mensen die altijd janken en zeuren over dit soort dingen zijn gebaat bij een stukje weerbaarheid.
pi_208125307
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:41 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
[..]
Die dochter van jou vraagt erom met zo'n topje en broek die snel uit kan. Lekker man. Die ga ik lekker met mijn ogen uitkleden en achtervolgen in de gym. :9~ :9~ :9~

Uiteindelijk maakt kleding niks uit. Of ze nou in slobberkleren de gym gaan, de hijgerige typetjes zullen alsnog hetzelfde gedrag vertonen. :)
Achtervolgen is wat overdreven maar verder moet je het staren gewoon tolereren natuurlijk. Lekker laten gaan.
pi_208125358
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Achtervolgen is wat overdreven maar verder moet je het staren gewoon tolereren natuurlijk. Lekker laten gaan.
Uiteraard, maar het gaat om de extreme gevallen waar mannen ze blijkbaar blijven aankijken. Denk dat ze het dan hebben over mannen die blijven kijken naar hun vagijn en boobies. Lijkt mij vrij ongemakkelijk.
pi_208125406
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:41 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Om bekeken te worden. Of dacht je dat het noodzakelijk was je schaamlippen, billen en borsten te benadrukken als je gaat sporten?
quote:
Mijn dochter is 12 en zelfs zij snapt dat als ze met een billenpak komt sporten dat dat meer aandacht trekt. Daar heeft ze geen zin in dus trekt ze geen billenpak aan.

Als mijn dochter van 12 dat snapt moeten deze dames van 22 die toch heel wat meer ervaring hebben dat toch zeker snappen. Dat snappen ze ook wel, want dat is precies de reden dat ze een billenpak aantrekken.

quote:
Dat maakt dus wel uit want kleding maakt wel degelijk verschil. Mijn dochter is zoals gezegd 12, en die merkt al meer aandacht als ze een bikini draagt dan wanneer ze een badpak draagt. Dus doe nou niet alsof kleding geen verschil maakt, dat maakt het wel en dat weten die meiden die hun billen, borsten en schaamlippen benadrukken heel goed.
pi_208125427
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:47 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Uiteraard, maar het gaat om de extreme gevallen waar mannen ze blijkbaar blijven aankijken. Denk dat ze het dan hebben over mannen die blijven kijken naar hun vagijn en boobies. Lijkt mij vrij ongemakkelijk.
Mij ook. Ik zou in dat geval dan ook zeker geen kleding dragen die dat benadrukt, een camera op mijn achterwerk richten, en dat vervolgens gaan editen om op Instagram te posten voor likes.
pi_208125442
quote:

Als je echt niet hebt gelezen dat er in deel 1 heel duidelijk werd gesteld dat staren en stalken niet ok is, dan lees je heel selectief.

Het probleem van de berichtgeving is heel duidelijk, wat je zelf verderop ook zegt, dat de voorbeelden buitengewoon ongelukkig zijn.

Prima dat er een meldpunt komt voor wanneer er over de schreef gegaan wordt. Al zou ik als ik sportschoolhouder was ervoor zorgen dat er een manier is dat iemand ter plekke kan melden dat er iets niet ok is en zorgen dat er als de wiedeweerga iemand staat om de situatie op te lossen. Een landelijk meldpunt lijkt mij eerder het afschuiven van verantwoordelijkheid.
pi_208125481
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:47 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Jij snapt ook wel dat je dan in een enorm grijs gebied terecht komt (want wanneer kijkt iemand bewust naar vagijn en boobies en wanneer niet?) dus ook in dat geval laten gaan zou ik voorstellen. Pas bij stalking aan de bel trekken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2023 12:56:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')