In landen zonder sociaal vangnet zijn het hebben van kinderen voor de meesten noodzakelijk als oudedagvoorziening.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:23 schreef asco het volgende:
Het zou voor de natuur een zegen zijn als de mensheid uitsterft dus ik begrijp niet zo goed waarom die milieu-extremisten dát nou juist als een probleem zien?
Het gros van dat soort wil vooral zichzelf redden en geeft gene ene mallemoer om de natuur.
Stelletje egoïsten. Maar fok jullie vooral verder de vernieling in, het daadwerkelijke probleem waar niemand over praat.
SSSSSSSSSSTTT.
Ik denk helemaal nergens meer over na.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In landen zonder sociaal vangnet zijn het hebben van kinderen voor de meesten noodzakelijk als oudedagvoorziening.
Denk daar maar eens over na.
Een beetje boom is zo enorm groot dat hij een hele tuin in beslag neemt, tenminste hier in de Randstad.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het niet over openbaar groen, maar in tuinen. En het hoeft niet veel te kosten. Hier was vanuit IVN een dag dat je gratis een boom kon ophalen. Dat zijn vaak zaailingen die zijn opgekweekt. Ze worden gratis verstrekt, omdat het goed is voor de vergroening.
Punt is, denk ik, dat veel mensen tegen een boom in hun tuin zijn, want 'blaadjes!'
Wij hebben 3 grote bomen en ik vind het reuze meevallen. Meeste blad valt in onze eigen tuin. Blijft liggen tot, ongeveer nu, en dan eronder geschoffeld en wat teveel is, weggeharkt en in de groene container.
Mensen moeten de tuin eens meer gaan zien als tuin en niet een buiten huiskamer.
Niemand die klimaatbeleid voert praat erover omdat in dat gebied geboortetekorten zijn, het is dus geen issue daar. De rest van de wereld (de andere grofweg 6 miljard) hebben een andere kijk op de wereld en/of hebben in de demografie nog nood aan meer kinderen. Dat vervolgens een deel van deze mensen besluiten alsnog naar klimaatbeleidgebieden te trekken in steeds grotere getalen gooit de boel wat overhoop natuurlijk. Maar politiek en idealisme zijn niet altijd rationeel helaas.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:23 schreef asco het volgende:
Het zou voor de natuur een zegen zijn als de mensheid uitsterft dus ik begrijp niet zo goed waarom die milieu-extremisten dát nou juist als een probleem zien?
Het gros van dat soort wil vooral zichzelf redden en geeft gene ene mallemoer om de natuur.
Stelletje egoïsten. Maar fok jullie vooral verder de vernieling in, het daadwerkelijke probleem waar niemand over praat.
SSSSSSSSSSTTT.
Ik heb het haar nog nooit zien of horen zeggen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 00:44 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou ja, ene minister Kaag doet nog wel eens uitspraken die in die richting wijzen. En (helaas) is zij momenteel onderdeel van de Nederlandse regering.
Maar die grote bomen blokkeren mijn zonnepanelen dan weerquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:15 schreef Gia het volgende:
Het is bewezen dat een stad met veel bomen een stuk koeler is dan een stad met weinig bomen. Waarom gaan we niet actief afkoelen door meer bomen te laten groeien?
Heb het al ooit eerder geopperd: Een plicht om minstens 1 grote boom in je tuin te planten als je tuin groter is dan 25 m2. Dat hoeft niet ten koste te gaan van je buitenruimte, want het kost je hooguit de ruimte die de stam inneemt.
Qua grootte denk ik dan aan een hoogte van 6 meter, met een kroon van 6 meter voor een kleinere tuin.
Grote tuinen mogen dan wel wat grotere bomen planten.
Dus niet je ervan afmaken met een mini fruitboompje.
Wat zou de wereld mooi worden en de steden koel!
Uitspraken op voorhand verbieden.quote:Op donderdag 23 februari 2023 15:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is strijdig met de wet.
En waar neemt de Nederlandse regering de positie in dat de mensheid uit dreigt te sterven?
De ruimte onder de kroon is geen verloren ruimte. De grond die ingenomen wordt is niet meer dan de stam.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:54 schreef Horzula het volgende:
[..]
Een beetje boom is zo enorm groot dat hij een hele tuin in beslag neemt, tenminste hier in de Randstad.
De openbare ruimte in nieuwbouwwijken in Nederland is daar niet op berekend, tenzij het groen 'schaamgroen' is, zoals bouwkundigen de enorme met populieren omzoomde grasvelden aan de randen van flatwijken noemden.
Kijk hoeveel ruimte een volwassen kastanje inneemt. Kun je een vrijstaand huis op zetten. De meeste mensen die überhaupt al een tuin hebben hebben niet zo'n grote.
Strategisch plaatsen. Ik heb een boom van 17 meter hoog. Vorig jaar hebben ze in de straat erachter, ten noordwesten van die boom, seniorenwoningen gezet met zonnepanelen. Tja, die hebben last van de boom. Maar die staat er al zo'n 65 tot 70 jaar en gaat niet weg.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:12 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar die grote bomen blokkeren mijn zonnepanelen dan weer
Oh absoluut, echter woon ik in een bescheiden hoekhuis met een relatief kleine tuin en die setup deel ik met mijn buren. Als iedereen bomen gaat plaatsen hebben daar geheid mensen last van, gezien het ook een zonnepaneel rijke buurt is.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Strategisch plaatsen. Ik heb een boom van 17 meter hoog. Vorig jaar hebben ze in de straat erachter, ten noordwesten van die boom, seniorenwoningen gezet met zonnepanelen. Tja, die hebben last van de boom. Maar die staat er al zo'n 65 tot 70 jaar en gaat niet weg.
Waarom jagen de machtshebbers uit die landen die noodzakelijke kinderen dan weg, of laten die kinderen sterven van de honger en/of dorst?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In landen zonder sociaal vangnet zijn het hebben van kinderen voor de meesten noodzakelijk als oudedagvoorziening.
Omdat een mensenleven in veel landen weinig waard is, maar volgens mij begrijp je m'n stelling niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom jagen de machtshebbers uit die landen die noodzakelijke kinderen dan weg, of laten die kinderen sterven van de honger en/of dorst?
In landen met een sociaal vangnet hebben ouderen toch ook kinderen nodig voor hun oudedagvoorziening? En een beetje verstandige oudere jaagt hen niet weg.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 15:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Omdat een mensenleven in veel landen weinig waard is, maar volgens mij begrijp je m'n stelling niet.
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb het haar nog nooit zien of horen zeggen.
Nou, vooruit. Om er maar eens eentje te noemen:quote:
Haha, ik zie dit nu pas. Bijzonder toch hoe dat werkt, het zou zelfs 'begrijpelijk' zijn. Wat een fantast. En dit zijn dan de zogenaamde experts waar we naar moeten luisteren.quote:
Heb je daar peer reviewed wetenschappelijk bewijs voor?quote:Op zondag 2 april 2023 00:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
Er is geen klimaatcrisis.
Het is een hoax om enorm veel geld binnen te harken en de EU-burger tot slaaf te maken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |