abonnement Unibet Coolblue
pi_208049381
Het is toch niets voor niets dat up until ~100 jaar geleden vrouwen ondergeschikt waren aan mannen. Sinds het bestaan van de Homo Sapiens hebben vrouwen alleen 0.03% van de tijd gelijke rechten gehad. Dat begon dus zo’n 100 jaar geleden met de algehele stemrecht. En nu nog steeds zijn vrouwen niet compleet gelijk aan mannen.

Een ander punt is dat het niet eens mogelijk is om een volledig gelijke maatschappij te creëeren. Mannen zijn biologisch gezien natuurlijk sterker om maar ergens mee te beginnen. Zou wat zijn als de helft van de manschappen tijdens de wereldoorlog vrouw was geweest.

Wat vinden jullie?
  zaterdag 18 februari 2023 @ 20:23:28 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208049916
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:03 schreef koos_vriendloos het volgende:
Wat vinden jullie?
leuk topic
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenkiesrecht

waar je rekening mee moet houden en dat doet men niet tijdens stemmen, vrouwen zijn 'n meerderheid, 52% is vrouw wereldwijd, in democratie geldt: meeste stemmen gelden, dus in principe regelen de vrouwen de richting van de democratie wereldwijd omdat vrouwen de meerderheid hebben.

verder is emancipatie onderdeel van evolutie, de man geeft de vrouw alle vrijheid en beschouwt de vrouw als gelijkwaardig. biologisch zijn er grote verschillen qua vorm en constitutie, de man is sterker, vrouw baart kinderen, etc.. die verschillen moet je accepteren als je elkaar als gelijkwaardig beschouwt.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_208049931
Ja maar dan ook fulltime werken tot 67jaar.
pi_208049976
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:03 schreef koos_vriendloos het volgende:
Wat vinden jullie?
Je gooit gelijkheid en gelijkwaardigheid door elkaar.
Man en vrouw zijn niet gelijk aan elkaar. Cisgender mannen zijn geboren met een penis, cisgender vrouwen met een vagina.
Andere lichaamskenmerken zoals een sterker lichaam voor een man en de empathie van een vrouw zijn ook aan de orde.
Vrouwen zijn wispelturig, mannen zijn onrustig. Beide hebben stabiliteit nodig.

Waar de twee elkaar kunnen vinden, is gelijkwaardigheid. Het weten van elkaars sterke en zwakke punten.
Hiervoor respect naar elkaar te kunnen opbrengen.
In die balans is het zaak elkaar te accepteren en respect te hebben voor eenieder aangezien we verschillende, aan elkaar onderhevige en evenredige lasten dragen.

In die gelijkwaardigheid, verdienen vrouwen gelijkwaardig stemrecht? Absoluut.
Gelijkwaardig behandeld te worden? Ja.
Gelijke lonen? Zeker.
Mannen zijn niet minder dan vrouwen en vrouwen niet minder dan mannen. Altijd al zo geweest.
Het is alleen dat de laatste 5000 jaar sinds de opkomst van de abrahamistische (Semitische) religies - jodendom, christendom en islam - dat mannen denken dat ze meer waard zijn dan vrouwen. 'Het staat geschreven' hoor je dan. Ja prima, maar ongelijkwaardigheid past niet in een moderne samenleving.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 18 februari 2023 @ 20:29:30 #5
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_208050077
Gaan we het in 2023 hier nog over hebben ja?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_208051439
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:29 schreef ieniminimuis het volgende:
Gaan we het in 2023 hier nog over hebben ja?
Juist nu ja. Niet alleen de lusten maar ook de lasten van gelijkwaardigheid.
pi_208057939
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:24 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ja maar dan ook fulltime werken tot 67jaar.
Dat doen we toch ook?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208057995
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:03 schreef koos_vriendloos het volgende:
Zou wat zijn als de helft van de manschappen tijdens de wereldoorlog vrouw was geweest.

Dan ook graag de leiders vrouw. Hadden we wsl helemaal geen oorlog gehad. Of zie jij Eva Braun Polen aanvallen?

Dat hele oorlogsargument is een mannending.
Definitely not CIA
  zondag 19 februari 2023 @ 10:41:29 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208058023
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:03 schreef koos_vriendloos het volgende:
Het is toch niets voor niets dat up until ~100 jaar geleden vrouwen ondergeschikt waren aan mannen. Sinds het bestaan van de Homo Sapiens hebben vrouwen alleen 0.03% van de tijd gelijke rechten gehad. Dat begon dus zo’n 100 jaar geleden met de algehele stemrecht. En nu nog steeds zijn vrouwen niet compleet gelijk aan mannen.

Een ander punt is dat het niet eens mogelijk is om een volledig gelijke maatschappij te creëeren. Mannen zijn biologisch gezien natuurlijk sterker om maar ergens mee te beginnen. Zou wat zijn als de helft van de manschappen tijdens de wereldoorlog vrouw was geweest.

Wat vinden jullie?
Ik vind dat jij en heel beperkt perspectief en weinig historisch besef hebt. Je zou je eens in kunnen lezen over de rol en positie van vrouwen in verschillende culturen.

En al zou het kloppen wat je zegt (dat doet het niet), dan is het nog steeds geen argument: we hebben ook pas 0.00[...]% van de tijd gezondheidszorg, sanitair, stromend water, elektriciteit, etc. Zullen we dat ook maar afschaffen omdat we het X jaar geleden niet hadden?
Huilen dan.
  zondag 19 februari 2023 @ 11:18:41 #10
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_208058403
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 21:13 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Juist nu ja. Niet alleen de lusten maar ook de lasten van gelijkwaardigheid.
Zei hij tegen de vrouw die al bijna 36 jaar lang haar eigen boontjes dopt en niets maar dan ook niets verwacht van welke man dan ook.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_208058673
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:18 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Zei hij tegen de vrouw die al bijna 36 jaar lang haar eigen boontjes dopt en niets maar dan ook niets verwacht van welke man dan ook.
Dan ben jij er 1 van de 10.000
  zondag 19 februari 2023 @ 11:44:38 #12
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_208058752
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:24 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ja maar dan ook fulltime werken tot 67jaar.
Vrouwen worden ouder, dus langer doorwerken ook.
pi_208070786
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:24 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ja maar dan ook fulltime werken tot 67jaar.
Waarom? Dat hoeft als man toch ook niet?

[ Bericht % gewijzigd door Danny op 20-02-2023 07:36:43 ]
pi_208070828
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:03 schreef koos_vriendloos het volgende:
Sinds het bestaan van de Homo Sapiens hebben vrouwen alleen 0.03% van de tijd gelijke rechten gehad.
Dat blijkt uit welk wetboek uit 50.000 BC? Verder vind ik het altijd grappig dat mannen ons het zwakke geslacht noemen. Met een beetje cleavage of een dubbelzinnige opmerking wordt de gemiddelde man een schattig poedeltje dat hijgend achter je aan loopt.
  Admin maandag 20 februari 2023 @ 07:34:14 #15
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_208070865
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 07:26 schreef CharlyHighnoise het volgende:

[..]
Dat blijkt uit welk wetboek uit 50.000 BC? Verder vind ik het altijd grappig dat mannen ons het zwakke geslacht noemen. Met een beetje cleavage of een dubbelzinnige opmerking wordt de gemiddelde man een schattig poedeltje dat hijgend achter je aan loopt.
Het verschil tussen fysiek en mentaal. Fysiek zijn mannen veelal sterker, mentaal zijn dat veelal vrouwen. Mannen zijn ook veel fysieker op andere vlakken, zoals treitergedrag. Dat is vaak slaan en schoppen. Vrouwen zijn mentaal gemener. Venijnige woorden, roddelen etc.
Mannen en vrouwen zijn nou eenmaal verschillend op de meeste sociale, fysieke en mentale vlakken.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin maandag 20 februari 2023 @ 07:36:28 #16
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_208070874
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:18 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Zei hij tegen de vrouw die al bijna 36 jaar lang haar eigen boontjes dopt en niets maar dan ook niets verwacht van welke man dan ook.
Verwar gemiddeld niet met het individu.
Gemiddeld werken veel meer mannen als stratenmaker. Dat betekent niet dat er geen vrouwen zijn die stratenmaker zijn. Uitzonderingen zijn er in alles.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_208070902
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:23 schreef sturmpie het volgende:

[..]
leuk topic
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenkiesrecht

waar je rekening mee moet houden en dat doet men niet tijdens stemmen, vrouwen zijn 'n meerderheid, 52% is vrouw wereldwijd, in democratie geldt: meeste stemmen gelden, dus in principe regelen de vrouwen de richting van de democratie wereldwijd omdat vrouwen de meerderheid hebben.
Zodra de vrouwen het onderling met elkaar eens zijn gaat dit van belang zijn. Maar ze kibbelen onderling nog meer dan de nomadische stammen vanwaar we afstammen.
-nee-
  maandag 20 februari 2023 @ 07:53:06 #18
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_208070944
Zodra ze stoppen met: Ja maar jij bent de man.
pi_208070969
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 07:34 schreef Danny het volgende:

[..]
Het verschil tussen fysiek en mentaal. Fysiek zijn mannen veelal sterker, mentaal zijn dat veelal vrouwen. Mannen zijn ook veel fysieker op andere vlakken, zoals treitergedrag. Dat is vaak slaan en schoppen. Vrouwen zijn mentaal gemener. Venijnige woorden, roddelen etc.
Mannen en vrouwen zijn nou eenmaal verschillend op de meeste sociale, fysieke en mentale vlakken.
Ja, maybe. Maar daarom kan je dus ook niet echt praten van het sterke of zwakke geslacht.
  Admin maandag 20 februari 2023 @ 09:20:21 #20
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_208071773
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 07:57 schreef CharlyHighnoise het volgende:

[..]
Ja, maybe. Maar daarom kan je dus ook niet echt praten van het sterke of zwakke geslacht.
Dat kan prima. Doorgaans wordt daarmee namelijk de fysieke kant bedoeld. Als dat niet zo is kan dat er gewoon bij worden gezegd natuurlijk. Ik snap die hele insteek dat taal 100% moet kloppen niet. Honderden jaren snapte iedereen gewoon wat er bedoeld werd en was dat gewoon prima. Nu moet elk woordje afzonderlijk volledig kloppen, en moet elk zinnetje afzonderlijk volledig kloppen en moet elke alinea afzonderlijk volledig kloppen en moet het hele verhaal volledig kloppen en wordt vooral daarop de nadruk gelegd. Ingaan op een heel verhaal is er niet meer bij als er een onwelvallig woordje in staat.
Where did we go wrong?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin maandag 20 februari 2023 @ 09:23:37 #21
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_208071809
Overigens om de vraag in de TT te beantwoorden:
Ja, natuurlijk. Gelijke rechten voor iedereen. Evenals gelijke plichten overigens.
Dat houdt wel in dat ook de voordelen die vrouwen hebben tov mannen verdwijnen overigens. Niet alleen andersom.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_208071832
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 10:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan ook graag de leiders vrouw. Hadden we wsl helemaal geen oorlog gehad. Of zie jij Eva Braun Polen aanvallen?

Dat hele oorlogsargument is een mannending.
Onzin. Ooit eens op een afdeling met alleen vrouwen gewerkt? Stel je nu eens voor dat die collega's allemaal een wereldleider zijn. Vrouwen kunnen net zo vals en bloeddorstig zijn.

Verder wel eens met gelijke rechten, maar dan ook echt helemaal gelijk. Dus ook dienstplicht voor vrouwen en zwangerschapsverlof voor mannen.

En in Spanje willen ze nu menstruatieverlof invoeren. Dat gaat dus ook niet door als mannen en vrouwen gelijk zijn.
  Admin maandag 20 februari 2023 @ 09:35:27 #23
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_208071905
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:26 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Onzin. Ooit eens op een afdeling met alleen vrouwen gewerkt? Stel je nu eens voor dat die collega's allemaal een wereldleider zijn. Vrouwen kunnen net zo vals en bloeddorstig zijn.

Verder wel eens met gelijke rechten, maar dan ook echt helemaal gelijk. Dus ook dienstplicht voor vrouwen en zwangerschapsverlof voor mannen.

En in Spanje willen ze nu menstruatieverlof invoeren. Dat gaat dus ook niet door als mannen en vrouwen gelijk zijn.
- 'vrouwen en kinderen eerst' wordt 'kinderen eerst'
- mannen hebben gelijke rechten mbt kinderen
- als er quota's zijn voor vrouwen in hoge, goedbetaalde posities, dan dezelfde quota in zwaar, gevaarlijk kutwerk
etc
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_208075494
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:20 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat kan prima. Doorgaans wordt daarmee namelijk de fysieke kant bedoeld. Als dat niet zo is kan dat er gewoon bij worden gezegd natuurlijk. Ik snap die hele insteek dat taal 100% moet kloppen niet. Honderden jaren snapte iedereen gewoon wat er bedoeld werd en was dat gewoon prima. Nu moet elk woordje afzonderlijk volledig kloppen, en moet elk zinnetje afzonderlijk volledig kloppen en moet elke alinea afzonderlijk volledig kloppen en moet het hele verhaal volledig kloppen en wordt vooral daarop de nadruk gelegd. Ingaan op een heel verhaal is er niet meer bij als er een onwelvallig woordje in staat.
Where did we go wrong?
Uhm, denk niet dat ik dat bedoelde. Als een man naar mijn pijpen danst wanneer ik een speelse opmerking laat vallen, zie ik dat zelf niet zo als 'het sterke geslacht'. Maar goed, misschien denken we daar anders over.
  Admin maandag 20 februari 2023 @ 15:17:39 #25
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_208076138
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 14:08 schreef CharlyHighnoise het volgende:

[..]
Uhm, denk niet dat ik dat bedoelde. Als een man naar mijn pijpen danst wanneer ik een speelse opmerking laat vallen, zie ik dat zelf niet zo als 'het sterke geslacht'. Maar goed, misschien denken we daar anders over.
dat denk ik. In de regel zal iedereen snappen dat 'het sterke geslacht' duidt op de fysieke kracht. Dat er daarop - zoals bij alles - uitzonderingen zijn bewijs je bij deze ;)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_208084188
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:23 schreef Danny het volgende:
Overigens om de vraag in de TT te beantwoorden:
Ja, natuurlijk. Gelijke rechten voor iedereen. Evenals gelijke plichten overigens.
Dat houdt wel in dat ook de voordelen die vrouwen hebben tov mannen verdwijnen overigens. Niet alleen andersom.
Welke voordelen?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 09:22:47 #27
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208084316
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 07:43 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Zodra de vrouwen het onderling met elkaar eens zijn gaat dit van belang zijn. Maar ze kibbelen onderling nog meer dan de nomadische stammen vanwaar we afstammen.
ja, als alle vrouwen 't wereldwijd met elkaar eens zijn dan ... peace ... weed legal worldwide
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Admin dinsdag 21 februari 2023 @ 09:34:32 #28
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_208084439
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:09 schreef -Shii- het volgende:

Welke voordelen?
- bescherming vanuit de overheid
- bescherming vanuit de samenleving
- vaker de winnende partij in voogdijzaken en alimentatiezaken
- geen quota's voor zwaar en vies werk
- 'positieve discriminatie' voor goedbetaalde banen/hoge functies
- het alleenrecht te bepalen over zwangerschap
- mannen kunnen slaan zonder dat die zich kan/mag verweren
- vrouwen worden maar zelden als 'perv' gezien
- vrouwen worden sneller geloofd door bv politie/artsen/overheid
- feminisme wordt gepromoot door de overheid. voor de rechten van mannen komt niemand op
- als een man naar een mooie vrouw kijkt en commentaar levert is hij seksist, als een vrouw naar een mooie man kijkt en commentaar levert is ze een sterke vrouw
- mogen huilen wanneer ze er zin in hebben
- kunnen in opgewonden staat over straat (want valt niet te zien), maar als een man toevallig een stijfje heeft moet hij eigenlijk maar binnen blijven want smeerlap
- overal verkopen ze seksspeeltjes voor vrouwen (zelfs bij de fucking hema). Voor mannen is dat niet het geval. Sterker; als een man zoiets heeft is hij een viezerik
- vrouwen kunnen vrij eenvoudig heel veel geld verdienen met een onlyfans etc. Degenen die dat doen zijn 'dapper'. De mannen die ervoor betalen of mannen die hetzelfde doen zijn smeerlappen
- als een man iets uitlegt aan een vrouw over bv auto's is hij aan het mansplainen, als een vrouw uitlegt hoe de wasmachine werkt is dat geen womansplainen (en als je het toch zo noemt ben je een vrouwenhater, want hoezo zouden vrouwen weten hoe een wasmachine werkt?)

enz enz

Of wilde je beweren dat vrouwen geen voordelen zouden hebben? Welke voordelen denk je dat mannen hebben?
We hebben helemaal NIETS in te brengen als het gaat om zwangerschap
Als de vrouw kwaad wil is het kinderlijk eenvoudig de man permanent bij z'n kinderen weg te houden
steeds meer mannen moeten nog zwaarder en smeriger en gevaarlijker werk gaan doen omdat de banen waar dat niet nodig is een 'vrouwenquotum' krijgen
vrouwen krijgen nog steeds voorrang in veel dingen

Ik snap dat wat ik zeg gezien zal worden als misogyn maar als je gelijke rechten wil dan zal er meer gelijk moeten worden getrokken dan alleen de salarissen (voor zover die al scheef liggen als ALLE factoren verder gelijk zijn) en hoge functies.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 21 februari 2023 @ 09:40:49 #29
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_208084522
Dit soort onzin gebrabbel komt alleen ook in het Westen voort.

Kijk maar naar landen waar testosteron de pannen uitgiert, Rusland, Afghanistan en noem maar op.

Hoor je daar iets over dit soort nonsens
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_208106028
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:40 schreef corehype het volgende:
Dit soort onzin gebrabbel komt alleen ook in het Westen voort.

Kijk maar naar landen waar testosteron de pannen uitgiert, Rusland, Afghanistan en noem maar op.

Hoor je daar iets over dit soort nonsens
Puik referentiekader weer, Brahim. Hoe komt het dan toch dat je zeikt als een wijf in KLB?
  dinsdag 28 februari 2023 @ 08:49:21 #31
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_208174482
En toch schijnt het dat de westerse vrouw, na meer dan 50, 60 jaar feminisme en verworven vrijheiden en mogelijkheden, steeds ongelukkiger en ongelukkiger is geworden. Dat is niet mijn sexisme, dat is een objectieve waarheid.

Zie hier: de helft van Afghanistan is onder 18 en dat na decennia oorlogsmisdaden van dezelfde Westerse "normen en waarden"
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_208176053
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 08:49 schreef corehype het volgende:
En toch schijnt het dat de westerse vrouw, na meer dan 50, 60 jaar feminisme en verworven vrijheiden en mogelijkheden, steeds ongelukkiger en ongelukkiger is geworden. Dat is niet mijn sexisme, dat is een objectieve waarheid.

Mensen in de westerse wereld zijn over het algemeen ongelukkiger geworden. Dat geldt voor mannen net zo goed als voor vrouwen.

Ik denk dat dit meer te maken heeft met ons doorgeschoten kapitalistische, individualistische systeem, dan met iets anders.
pi_208176079
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 15:17 schreef Danny het volgende:

[..]
dat denk ik. In de regel zal iedereen snappen dat 'het sterke geslacht' duidt op de fysieke kracht. Dat er daarop - zoals bij alles - uitzonderingen zijn bewijs je bij deze ;)
Er is zoveel meer dan fysieke kracht. Zelfs op het fysieke vlak heb je ook nog zoiets als uithoudingsvermogen en de mate waarin je kunt overleven in barre omstandigheden. Over het algemeen zijn vrouwen daar juist beter in. Niet voor niets worden zij gemiddeld ouder en overleven zij vaker rampen, zoals situaties van kou en hongersnood.
pi_208176196
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:18 schreef Avelie het volgende:

[..]
Er is zoveel meer dan fysieke kracht. Zelfs op het fysieke vlak heb je ook nog zoiets als uithoudingsvermogen en de mate waarin je kunt overleven in barre omstandigheden. Over het algemeen zijn vrouwen daar juist beter in. Niet voor niets worden zij gemiddeld ouder en overleven zij vaker rampen, zoals situaties van kou en hongersnood.
Rampen overleven ze omdat ze door mannen gepriotiseerd worden. Hebben ze echt niet aan hun zelf te danken
pi_208176423
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:33 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Rampen overleven ze omdat ze door mannen gepriotiseerd worden. Hebben ze echt niet aan hun zelf te danken
Nee, vrouwen hebben nu eenmaal minder kcal nodig, dus ze overleven bijvoorbeeld een hongersnood vaker. Qua uithoudingsvermogen bijvoorbeeld in extreme temperaturen is ook bekend dat vrouwen het langer volhouden. Dat heeft niks te maken met het gedrag van mannen, maar met feit dat ze een hoger vetpercentage in hun lichaam hebben waar ze langer op kunnen teren.

Dit is evolutionair gemakkelijk te verklaren, omdat vrouwen aangezien zij de dragers van het nageslacht zijn, belangrijker zijn voor de voortduring van de mensheid.
pi_208176442
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:18 schreef Avelie het volgende:

[..]
Er is zoveel meer dan fysieke kracht. Zelfs op het fysieke vlak heb je ook nog zoiets als uithoudingsvermogen en de mate waarin je kunt overleven in barre omstandigheden. Over het algemeen zijn vrouwen daar juist beter in. Niet voor niets worden zij gemiddeld ouder en overleven zij vaker rampen, zoals situaties van kou en hongersnood.
Ja, want vrouwen en kinderen eerst. En ja, vrouwen leven gemiddeld een jaartje of twee langer, maar de mensen die aan ouderdom sterven komen allemaal nog uit een tijd dat mannen vaak fysiek zwaar en/of schadelijk werk deden en de vrouwen grotendeels thuis voor de kinderen zorgden. Grote kans dat de levensverwachting van vrouwen een stukje lager zou zijn dan die van mannen als ze hetzelfde werk zouden doen. Ook de mannen die bijvoorbeeld massaal in de kolenmijnen werkten vallen onder de statistieken van levensverwachting.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2023 12:01:20 ]
  dinsdag 28 februari 2023 @ 12:04:54 #37
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208176537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:33 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Rampen overleven ze omdat ze door mannen gepriotiseerd worden. Hebben ze echt niet aan hun zelf te danken
Gelukkig kan jij wel overleven toch?

Echt, waarom zijn mannen die dit soort dingen roepen altijd van die figuren die zelf nog geen deuk in een pakje boter slaan?
Stel je echt zo weinig voor dat je je ego maar moet bouwen op andere mannen die wel wat kunnen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_208176563
Vrouwen zijn gelijkwaardig, echter moeten we elkaar helpen daar waar we de kwaliteiten missen. Mannen zijn sterk, vrouwen hebben vaak meer doorzettingsvermogen.

Gebruik elkaars sterke kanten! :Y

En echt gelijkwaardig kan nooit want fysiek en geestelijk verschillen we nogal van elkaar! :)
Just say hi!
pi_208176571
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:57 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ja, want vrouwen en kinderen eerst. En ja, vrouwen leven gemiddeld een jaartje of twee langer, maar de mensen die aan ouderdom sterven komen allemaal nog uit een tijd dat mannen vaak fysiek zwaar en/of schadelijk werk deden en de vrouwen grotendeels thuis voor de kinderen zorgden. Grote kans dat de levensverwachting van vrouwen een stukje lager zou zijn dan die van mannen als ze hetzelfde werk zouden doen. Ook de mannen die bijvoorbeeld massaal in de kolenmijnen werkten vallen onder de statistieken van levensverwachting.
Niet alleen bij de mens, maar bij nagenoeg alle zoogdieren leven vrouwen langer dan mannen.
Dat is genetische aanleg.

Want met twee verschillende geslachtschromosomen zijn mannen kwetsbaarder voor genetische afwijkingen.

Mannen hebben gewoon vaker vreemde afwijkingen. Kunnen ze zelf niets aan doen natuurlijk.
Definitely not CIA
pi_208176587
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:55 schreef Avelie het volgende:

[..]
Nee, vrouwen hebben nu eenmaal minder kcal nodig, dus ze overleven bijvoorbeeld een hongersnood vaker. Qua uithoudingsvermogen bijvoorbeeld in extreme temperaturen is ook bekend dat vrouwen het langer volhouden. Dat heeft niks te maken met het gedrag van mannen, maar met feit dat ze een hoger vetpercentage in hun lichaam hebben waar ze langer op kunnen teren.

Dit is evolutionair gemakkelijk te verklaren, omdat vrouwen aangezien zij de dragers van het nageslacht zijn, belangrijker zijn voor de voortduring van de mensheid.
Maar zijn in het geval van hongersnood ook minder in staat om voedsel voor zichzelf te vergaren, vanwege hun fysiek. De makkelijk te plukken besjes zijn dan al op.

Ik betwijfel ten zeerste of een groep van 10 vrouwen het beter redt in zeer extreme omstandigheden dan een groep van 10 mannen. Als het om het fysieke gaat dan.
pi_208176625


Modellen van 67 jaar.... :{
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208176646
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet alleen bij de mens, maar bij nagenoeg alle zoogdieren leven vrouwen langer dan mannen.
Dat is genetische aanleg.

Want met twee verschillende geslachtschromosomen zijn mannen kwetsbaarder voor genetische afwijkingen.

Mannen hebben gewoon vaker vreemde afwijkingen. Kunnen ze zelf niets aan doen natuurlijk.
Dat klopt. Maar vrijwel alle zoogdieren hebben ook een duidelijke taakverdeling tussen de geslachten, vaak in het nadeel van de man. Zoals uit de groep gegooid worden als ze volwassen zijn.

Vatbaarder voor bepaalde afwijkingen, inderdaad. Maar ook fysiek een stuk sterker. Ik betwijfel gewoon ten zeerste dat vrouwen nog steeds gemiddeld een jaar of twee ouder zouden worden als ze exact hetzelfde werk zouden doen als mannen.
pi_208176737
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:15 schreef Viezig het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar vrijwel alle zoogdieren hebben ook een duidelijke taakverdeling tussen de geslachten, vaak in het nadeel van de man. Zoals uit de groep gegooid worden als ze volwassen zijn.

Vatbaarder voor bepaalde afwijkingen, inderdaad. Maar ook fysiek een stuk sterker. Ik betwijfel gewoon ten zeerste dat vrouwen nog steeds gemiddeld een jaar of twee ouder zouden worden als ze exact hetzelfde werk zouden doen als mannen.
Geen idee. Doet voor mij ook niet echt ter zake, dit soort what if redeneringen.
Ik kijk gewoon naar wat nu de werkelijkheid is.
En daaruit volgt dat bij de meeste zoogdieren het vrouwtje beduidend langer leeft dan het mannetje.

Mannen zijn chromosonaal nou eenmaal het zwakke geslacht.
Definitely not CIA
pi_208176791
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 12:32:23 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208176807
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:09 schreef Viezig het volgende:

[..]
Maar zijn in het geval van hongersnood ook minder in staat om voedsel voor zichzelf te vergaren, vanwege hun fysiek. De makkelijk te plukken besjes zijn dan al op.

Ik betwijfel ten zeerste of een groep van 10 vrouwen het beter redt in zeer extreme omstandigheden dan een groep van 10 mannen. Als het om het fysieke gaat dan.
In hongersnood. Als er geen makkelijk te plukken besjes meer zijn, trekken de grotere prooidieren weg. Er valt dan ook weinig te jagen waarvoor je die extra fysieke kracht nodig hebt.

Weten hoe je lastig te verwerken plantaardig voer moet behandelen, strikken kunnen zetten, viskorven kunnen maken e.d. is dan van levensbelang. Muizen nestjes kunnen vinden (graan en vlees). Dat soort dingen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_208176875
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Geen idee. Doet voor mij ook niet echt ter zake, dit soort what if redeneringen.
Ik kijk gewoon naar wat nu de werkelijkheid is.
En daaruit volgt dat bij de meeste zoogdieren het vrouwtje beduidend langer leeft dan het mannetje.

Mannen zijn chromosonaal nou eenmaal het zwakke geslacht.
Dat mag, en als je daar dan ononderbouwde conclusies uit wil trekken mag dat ook.
pi_208176912
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
In hongersnood. Als er geen makkelijk te plukken besjes meer zijn, trekken de grotere prooidieren weg. Er valt dan ook weinig te jagen waarvoor je die extra fysieke kracht nodig hebt.

Weten hoe je lastig te verwerken plantaardig voer moet behandelen, strikken kunnen zetten, viskorven kunnen maken e.d. is dan van levensbelang. Muizen nestjes kunnen vinden (graan en vlees). Dat soort dingen.
Zeker. De biologische verschillen tussen man en vrouw en de daaruit volgende sociale verdeling brengt vele voordelen mee voor vrouwen in bepaalde situaties.

Mannen zijn dan weer meer geneigd om nieuw gebied te ontdekken.
pi_208176928
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:39 schreef Viezig het volgende:

[..]
Dat mag, en als je daar dan ononderbouwde conclusies uit wil trekken mag dat ook.
De conclusie is qua wetenschap juist super duidelijk. Mannen hebben gewoon vaker afwijkingen en leven daarom korter.

Bij de meeste zoogdiersoorten waar vrouwen twee dezelfde chromosomen hebben en mannen niet, leven vrouwen gemiddeld 20 procent langer.

Van mij mag jij er van alles bij fantaseren over rolverdelingen in zoogdiersoorten. Maar dat maakt mannen genetisch niet sterker. Je zult het altijd met je genen moeten doen.
Definitely not CIA
  dinsdag 28 februari 2023 @ 12:46:42 #49
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208176957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:34 schreef Danny het volgende:

[..]
- bescherming vanuit de overheid
- bescherming vanuit de samenleving
- vaker de winnende partij in voogdijzaken en alimentatiezaken
- geen quota's voor zwaar en vies werk
- 'positieve discriminatie' voor goedbetaalde banen/hoge functies
- het alleenrecht te bepalen over zwangerschap
- mannen kunnen slaan zonder dat die zich kan/mag verweren
- vrouwen worden maar zelden als 'perv' gezien
- vrouwen worden sneller geloofd door bv politie/artsen/overheid
- feminisme wordt gepromoot door de overheid. voor de rechten van mannen komt niemand op
- als een man naar een mooie vrouw kijkt en commentaar levert is hij seksist, als een vrouw naar een mooie man kijkt en commentaar levert is ze een sterke vrouw
- mogen huilen wanneer ze er zin in hebben
- kunnen in opgewonden staat over straat (want valt niet te zien), maar als een man toevallig een stijfje heeft moet hij eigenlijk maar binnen blijven want smeerlap
- overal verkopen ze seksspeeltjes voor vrouwen (zelfs bij de fucking hema). Voor mannen is dat niet het geval. Sterker; als een man zoiets heeft is hij een viezerik
- vrouwen kunnen vrij eenvoudig heel veel geld verdienen met een onlyfans etc. Degenen die dat doen zijn 'dapper'. De mannen die ervoor betalen of mannen die hetzelfde doen zijn smeerlappen
- als een man iets uitlegt aan een vrouw over bv auto's is hij aan het mansplainen, als een vrouw uitlegt hoe de wasmachine werkt is dat geen womansplainen (en als je het toch zo noemt ben je een vrouwenhater, want hoezo zouden vrouwen weten hoe een wasmachine werkt?)

enz enz

Of wilde je beweren dat vrouwen geen voordelen zouden hebben? Welke voordelen denk je dat mannen hebben?
We hebben helemaal NIETS in te brengen als het gaat om zwangerschap
Als de vrouw kwaad wil is het kinderlijk eenvoudig de man permanent bij z'n kinderen weg te houden
steeds meer mannen moeten nog zwaarder en smeriger en gevaarlijker werk gaan doen omdat de banen waar dat niet nodig is een 'vrouwenquotum' krijgen
vrouwen krijgen nog steeds voorrang in veel dingen

Ik snap dat wat ik zeg gezien zal worden als misogyn maar als je gelijke rechten wil dan zal er meer gelijk moeten worden getrokken dan alleen de salarissen (voor zover die al scheef liggen als ALLE factoren verder gelijk zijn) en hoge functies.
Ik ben het met je eens hoor. Alleen zie je gelukkig wel degelijk dat veel zaken hiervan ook gelijker getrokken worden of dat al zijn. Culturele stereotypes zijn echter hardnekkig en de effecten daarvan zullen zowel mannen als vrouwen nog wel last van ondervinden/voordeel van hebben.
pi_208177014
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:44 schreef capricia het volgende:

[..]
De conclusie is qua wetenschap juist super duidelijk. Mannen hebben gewoon vaker afwijkingen en leven daarom korter.
En dat is dus absoluut een onwetenschappelijke conclusie. Het speelt mee, maar hoeft zeker niet dé oorzaak te zijn.
quote:
Bij de meeste zoogdiersoorten waar vrouwen twee dezelfde chromosomen hebben en mannen niet, leven vrouwen gemiddeld 20 procent langer.

Van mij mag jij er van alles bij fantaseren over rolverdelingen in zoogdiersoorten. Maar dat maakt mannen genetisch niet sterker. Je zult het altijd met je genen moeten doen.
"Mensen met een zwarte huidskleur hebben gemiddeld een minder hoog IQ. Niet alleen in Afrika maar ook in het Westen. Je mag er van alles bij fantaseren over sociaaleconomische verschillen maar het ligt gewoon aan de genen."

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2023 13:09:11 ]
pi_208177118
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:03 schreef koos_vriendloos het volgende:
Het is toch niets voor niets dat up until ~100 jaar geleden vrouwen ondergeschikt waren aan mannen. Sinds het bestaan van de Homo Sapiens hebben vrouwen alleen 0.03% van de tijd gelijke rechten gehad
Je punt is? Het is ook pas 100 jaar geleden dat we nog geen antibiotica hadden. Moeten dat dan ook maar aan de kant schuiven omdat we het merendeel van de mensheid zonder hebben gedaan? Auto's zijn ook pas iets van de laatste 100 jaar. Weg met die dingen?

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:03 schreef koos_vriendloos het volgende:
. Dat begon dus zo’n 100 jaar geleden met de algehele stemrecht. En nu nog steeds zijn vrouwen niet compleet gelijk aan mannen.
Vrouwen zullen ook nooit gelijk zijn aan mannen. Het gaat om het krijgen van gelijke kansen. Sociale vooruitgang gaat nou eenmaal traag doordat er altijd mensen zijn die dit willen tegehouden. Bepaalde groepen mensen willen zoveel mogelijk macht voor zichzelf (of hun in-groep) behouden en dan is gelijkheid natuurlijk een eng idee.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:03 schreef koos_vriendloos het volgende:
Een ander punt is dat het niet eens mogelijk is om een volledig gelijke maatschappij te creëeren. Mannen zijn biologisch gezien natuurlijk sterker om maar ergens mee te beginnen. Zou wat zijn als de helft van de manschappen tijdens de wereldoorlog vrouw was geweest.
Nogmaals, het gaat om gelijke kansen en daarmee bedoel ik dat je niet puur op basis van je geslacht een mogelijkheid niet krijgt. Als je het leger niet inkan omdat je fysiek gezien niet sterk genoeg zou zijn omdat je te weinig spierkracht hebt omdat je een vrouw bent dan zou je deze positie niet moeten krijgen omdat je niet voldoet aan de minimum krachteisen, niet omdat puur en enkel alleen omdat je een vrouw bent. Als er een vrouw zou zijn die wel zou voldoen aan deze minimale eisen zou ze wel een kans moeten krijgen.
pi_208177134
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:40 schreef corehype het volgende:
Dit soort onzin gebrabbel komt alleen ook in het Westen voort.

Kijk maar naar landen waar testosteron de pannen uitgiert, Rusland, Afghanistan en noem maar op.

Hoor je daar iets over dit soort nonsens
Graag wetenschappelijke bewijs waaruit blijkt dat testosteron levels daar hoger zijn dan hier.
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2023 @ 13:16:35 #53
70532 loveli
N
pi_208177243
Inb4 weer een "de jongetjes tegen de meisjes"-topic.

Misschien moeten we er een keer met elkaar iets leuks van maken.
crap in = crap out
pi_208177316
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:16 schreef loveli het volgende:
Misschien moeten we er een keer met elkaar iets leuks van maken
*O*

Ik doe mee zolang we de gefrustreerden maar buiten houden.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208177326
Ah wacht dit is de vergaarbak, terdege sowieso al een kansloos topic.

never mind, never mind
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208177516
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:09 schreef Viezig het volgende:

[..]
Maar zijn in het geval van hongersnood ook minder in staat om voedsel voor zichzelf te vergaren, vanwege hun fysiek. De makkelijk te plukken besjes zijn dan al op.

Ik betwijfel ten zeerste of een groep van 10 vrouwen het beter redt in zeer extreme omstandigheden dan een groep van 10 mannen. Als het om het fysieke gaat dan.
Nee, in die situatie zijn ook geen dieren meer die je kunt vangen.

Ik vraag me trouwens af of de mannen in de westerse maatschappij in staat zouden zijn een dier te vangen en doden. De meesten hebben overgewicht en zijn na 500 meter rennen al kapot.
pi_208177657
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:47 schreef Avelie het volgende:

[..]
Nee, in die situatie zijn ook geen dieren meer die je kunt vangen.

Ik vraag me trouwens af of de mannen in de westerse maatschappij in staat zouden zijn een dier te vangen en doden. De meesten hebben overgewicht en zijn na 500 meter rennen al kapot.
En dan te bedenken dat mannen vaker dan vrouwen overgewicht hebben: 53 tegen 47 procent.
Definitely not CIA
  Admin dinsdag 28 februari 2023 @ 13:58:31 #58
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_208177690
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:18 schreef Avelie het volgende:

[..]
Er is zoveel meer dan fysieke kracht. Zelfs op het fysieke vlak heb je ook nog zoiets als uithoudingsvermogen en de mate waarin je kunt overleven in barre omstandigheden. Over het algemeen zijn vrouwen daar juist beter in. Niet voor niets worden zij gemiddeld ouder en overleven zij vaker rampen, zoals situaties van kou en hongersnood.
Ze worden ouder omdat mannen gevaarlijker, zwaarder en ongezonder werk doen. Ze overleven vaker rampen e.d. omdat vrouwen en kinderen voorrang krijgen bij hulp EN de mannen veelal degenen zijn die op de gevaarlijke plekken hulp bieden.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_208177714
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:18 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Zei hij tegen de vrouw die al bijna 36 jaar lang haar eigen boontjes dopt en niets maar dan ook niets verwacht van welke man dan ook.
Grapjes.
Je bent voor nagenoeg alles in je leven van een man. Als het niet van iets is dat een man heeft uitgevonden is het wel een dienst.
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2023 @ 14:01:46 #60
70532 loveli
N
pi_208177752
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:59 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Grapjes.
Je bent voor nagenoeg alles in je leven van een man. Als het niet van iets is dat een man heeft uitgevonden is het wel een dienst.
Je bent een woord vergeten, denk ik. Tenzij je met "van" bezit bedoelt, maar dat zou raar zijn.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2023 @ 14:04:24 #61
70532 loveli
N
pi_208177805
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:26 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
*O*

Ik doe mee zolang we de gefrustreerden maar buiten houden.
Wat denk je van een quotum?
crap in = crap out
pi_208177843
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 10:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan ook graag de leiders vrouw. Hadden we wsl helemaal geen oorlog gehad. Of zie jij Eva Braun Polen aanvallen?

Dat hele oorlogsargument is een mannending.
Je beschrijft je eigen gevoel, neem ik aan?

https://qz.com/967895/thr(...)to-wage-war-than-men
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208177847
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:58 schreef Danny het volgende:

[..]
Ze worden ouder omdat mannen gevaarlijker, zwaarder en ongezonder werk doen. Ze overleven vaker rampen e.d. omdat vrouwen en kinderen voorrang krijgen bij hulp EN de mannen veelal degenen zijn die op de gevaarlijke plekken hulp bieden.
Nee, je snapt het gewoon niet. Omdat mannen vanwege het niet hebben van twee x-chromosomen vaker last hebben van bepaalde aandoeningen, is dat enkel en alleen de reden dat vrouwen gemiddeld langer leven. De enorme verschillen in werkomstandigheden e.d. erbij betrekken is maar stom gefantaseer van mannen die niet willen accepteren dat ze genetisch gezien het zwakkere geslacht zijn, heb ik geleerd in dit topic.

Als je exact dezelfde denkwijze toepast op andere dingen dan man/vrouw, zoals ik in mijn vorige post sarcastisch deed, kom je bij erg beangstigende denkbeelden uit, maar dat maakt niet uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2023 14:08:40 ]
pi_208177890
quote:
89s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:04 schreef loveli het volgende:

[..]
Wat denk je van een quotum?
Op FOK! of in onze leuke mensen club? *O*
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208177912
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:58 schreef Danny het volgende:
Ze worden ouder omdat mannen gevaarlijker, zwaarder en ongezonder werk doen.
Aldus de IT'er |:) :D
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208177922
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:47 schreef Avelie het volgende:

[..]
Nee, in die situatie zijn ook geen dieren meer die je kunt vangen.

Ik vraag me trouwens af of de mannen in de westerse maatschappij in staat zouden zijn een dier te vangen en doden. De meesten hebben overgewicht en zijn na 500 meter rennen al kapot.
Zonder moderne technologie terug naar jager/verzamelaar?

Dat zou problemen geven ja, als was het maar omdat mijn vriendin ook niet even op haar iPhone kan opzoeken welke bessen giftig zijn en welke niet.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2023 @ 14:54:38 #67
70532 loveli
N
pi_208178472
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:09 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Op FOK! of in onze leuke mensen club? *O*
Overal.
crap in = crap out
  dinsdag 28 februari 2023 @ 15:04:29 #68
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_208178552
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:02 schreef Intint het volgende:

[..]
Graag wetenschappelijke bewijs waaruit blijkt dat testosteron levels daar hoger zijn dan hier.
Lastig te vinden, het dichtsbijzijndste is deze:

https://www.nemokennislin(...)e-normen-en-waarden/

Maar slaat ook nergens op. Mannen in Japan die mannelijker zijn dan die van Pakistan :')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_208178663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:01 schreef loveli het volgende:

[..]
Je bent een woord vergeten, denk ik. Tenzij je met "van" bezit bedoelt, maar dat zou raar zijn.
Heb je beetje goede wifi in de keuken?
  Admin dinsdag 28 februari 2023 @ 15:35:44 #70
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_208178875
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:11 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Aldus de IT'er |:) :D
als je terug leest zie je dat we het niet over individuele uitzonderingen hebben.
als je kijkt naar gevaarlijk werk dan zie je dat de overgrote meerderheid van de mensen in die beroepen man zijn. Daarnaast plegen mannen vaker zelfmoord, zitten er (VEEL) meer mannen dan vrouwen in de gevangenis, zijn mannen vaker slachtoffer van moord enz enz.
Dat heeft niets met sterker en zwakker geslacht te maken.

Mannen en vrouwen verschillen, maar als gesproken wordt over het sterke of zwakke geslacht dan gaat dat over fysieke kracht en die is bij de gemiddelde man VEEL groter dan bij de gemiddelde vrouw. OOK als je dat niet leuk vindt en OOK als blauwharige sneeuwvlokken schuimbekkend schreeuwen dat dat NIET zo is.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_208179058
Niemand dwingt die mannen dat werk te doen, dus ze kunnen het alleen zichzelf kwalijk nemen als het niet naar hun zin is.
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2023 @ 15:56:18 #72
70532 loveli
N
pi_208179139
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:35 schreef Danny het volgende:

[..]
als je terug leest zie je dat we het niet over individuele uitzonderingen hebben.
als je kijkt naar gevaarlijk werk dan zie je dat de overgrote meerderheid van de mensen in die beroepen man zijn. Daarnaast plegen mannen vaker zelfmoord, zitten er (VEEL) meer mannen dan vrouwen in de gevangenis, zijn mannen vaker slachtoffer van moord enz enz.
Dat heeft niets met sterker en zwakker geslacht te maken.

Mannen en vrouwen verschillen, maar als gesproken wordt over het sterke of zwakke geslacht dan gaat dat over fysieke kracht en die is bij de gemiddelde man VEEL groter dan bij de gemiddelde vrouw. OOK als je dat niet leuk vindt en OOK als blauwharige sneeuwvlokken schuimbekkend schreeuwen dat dat NIET zo is.
Mannen plegen vaker succesvol zelfmoord, vrouwen doen vaker een poging. Mannen hebben meer stresshormoon cortisol, slecht voor het in stand houden van een zwangerschap, maar ook slecht als je oud wilt worden. Vrouwen hebben meer vetopslag (babies voeden!), kunnen daardoor wat beter tegen hongersnood.

Tsja, we zijn niet gelijk, maar het geheel is sterker dan de afzonderlijke delen. Je kunt het maar beter leuk maken, samen.
crap in = crap out
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:00:29 #73
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_208179205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:59 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Grapjes.
Je bent voor nagenoeg alles in je leven van een man. Als het niet van iets is dat een man heeft uitgevonden is het wel een dienst.
Top en jij was echt helemaal niets zonder een vrouw, maar dan ook echt helemaal niets.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_208179209
Uit de Volkskrant: moord en doodslag zijn een zaak voor mannen onder elkaar. Bijna 80 procent van de slachtoffers en 90 procent van de daders is man.

Sowieso wordt het meeste geweld in de wereld veroorzaakt door mannen. Kun je heel erg huilie, huilie over doen, maar dat is toch echt wat het is.
pi_208179251
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:00 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Top en jij was echt helemaal niets zonder een vrouw, maar dan ook echt helemaal niets.
Haha nou inderdaad, zonder vrouwen zouden er geen mannen zijn, dus dat scheelt weer.
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2023 @ 16:16:16 #76
70532 loveli
N
pi_208179408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:00 schreef Avelie het volgende:
Uit de Volkskrant: moord en doodslag zijn een zaak voor mannen onder elkaar. Bijna 80 procent van de slachtoffers en 90 procent van de daders is man.

Sowieso wordt het meeste geweld in de wereld veroorzaakt door mannen. Kun je heel erg huilie, huilie over doen, maar dat is toch echt wat het is.
Was jij er vroeger op school ook zo-eentje die goed was in pesten?
crap in = crap out
pi_208179417
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:04 schreef corehype het volgende:

[..]
Lastig te vinden, het dichtsbijzijndste is deze:

https://www.nemokennislin(...)e-normen-en-waarden/

Maar slaat ook nergens op. Mannen in Japan die mannelijker zijn dan die van Pakistan :')
Je plaatst een artikel of over seksuele normen terwijl je eerst over testosteron sprak en ik vroeg naar een onderzoek over testosteron.

Dus je geeft toe dat er geen wetenschappelijk bewijs bestaat dat testosteron in de eerder door jou benoemde landen hoger is dan in Westerse landen?

Overigens interessant dat alle landen in het rijtje 'supervrouwelijk' behalve Costa Rica ook de landen zijn die vrijwel altijd het hoogst scoren qua quality of life.

[ Bericht 7% gewijzigd door Intint op 28-02-2023 16:44:22 ]
pi_208179516
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:16 schreef loveli het volgende:

[..]
Was jij er vroeger op school ook zo-eentje die goed was in pesten?
Misschien het topic eerst lezen en kijken waar ik op reageer?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 februari 2023 @ 16:25:55 #79
414785 sirdanilot
pi_208179523
Moet er wel een medicijn zijn tegen tuberculose?

Het grootste deel van de geschiedenis ging je gewoon op je 30e de pijp uit aan de TBC omdat alles goor en ranzig was en er was nog geen medicijn voor. Als je 50 werd was het oud

Nog maar 0,000001 procent van de geschiedenis van de mensheid is dit niet meer zo. Dus moeten we medicijnen tegen de tering en hygiene maar afschaffen ik vind eigenlijk van wel wat vinden jullie
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2023 @ 16:30:13 #80
70532 loveli
N
pi_208179586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:25 schreef Avelie het volgende:

[..]
Misschien het topic eerst lezen en kijken waar ik op reageer?
Ik kijk vooral naar hoe je reageert.
crap in = crap out
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:31:47 #81
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208179608
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
Moet er wel een medicijn zijn tegen tuberculose?

Het grootste deel van de geschiedenis ging je gewoon op je 30e de pijp uit aan de TBC omdat alles goor en ranzig was en er was nog geen medicijn voor. Als je 50 werd was het oud

Nog maar 0,000001 procent van de geschiedenis van de mensheid is dit niet meer zo. Dus moeten we medicijnen tegen de tering en hygiene maar afschaffen ik vind eigenlijk van wel wat vinden jullie
Mooi dat je dit aansnijdt, dit brengt mij op een ander punt: Moeten wij de wereld wel constant aanpassen aan blinden en slechtzienden? Je kan je kont niet keren of er is wel weer iets voor die mensen. Braille op je pasjes, op liftknopjes, markeringen bij het spoor, geluiden bij het stoplicht. Genoeg is genoeg! Die mensen doen maar gewoon op een normale manier mee met de maatschappij, zoals dat al millennia ging.
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2023 @ 16:32:05 #82
70532 loveli
N
pi_208179612
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 07:34 schreef Danny het volgende:
Mannen zijn ook veel fysieker op andere vlakken, zoals treitergedrag. Dat is vaak slaan en schoppen. Vrouwen zijn mentaal gemener.
oO< O~)
crap in = crap out
pi_208179718
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:00 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Top en jij was echt helemaal niets zonder een vrouw, maar dan ook echt helemaal niets.
Uitvinder van het internet waar je nu op zit: (8> Man :Y
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldwijd_web

Uitvinder van waarop jij deze post hebt getikt: (8> Man :Y
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bill_Moggridge

etc etc etc etc

Alles maar dan ook alles wat jouw leven maakt tot wat het nu is komt door mannen. :Y Jij belt toch zeker geen monteurin voor je auto of een loodgieterin. Het zijn allemaal mannen. :Y _O_ :9~
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2023 @ 16:47:00 #84
70532 loveli
N
pi_208179802
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:40 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Uitvinder van het internet waar je nu op zit: (8> Man :Y
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldwijd_web

Uitvinder van waarop jij deze post hebt getikt: (8> Man :Y
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bill_Moggridge

etc etc etc etc

Alles maar dan ook alles wat jouw leven maakt tot wat het nu is komt door mannen. :Y Jij belt toch zeker geen monteurin voor je auto of een loodgieterin. Het zijn allemaal mannen. :Y _O_ :9~
En jij bent gemaakt door een vrouw! >:O
crap in = crap out
pi_208179818
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:56 schreef loveli het volgende:
Je kunt het maar beter leuk maken, samen.
Niemand lijkt het hier te begrijpen :+
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2023 @ 16:49:02 #86
70532 loveli
N
pi_208179835
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:48 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Niemand lijkt het hier te begrijpen :+
If you can't beat them, join them?
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2023 @ 16:49:25 #87
70532 loveli
N
pi_208179840
Oh wacht, we wilden niet beaten.
crap in = crap out
pi_208179855
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:40 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Uitvinder van het internet waar je nu op zit: (8> Man :Y
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldwijd_web

Uitvinder van waarop jij deze post hebt getikt: (8> Man :Y
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bill_Moggridge

etc etc etc etc

Alles maar dan ook alles wat jouw leven maakt tot wat het nu is komt door mannen. :Y Jij belt toch zeker geen monteurin voor je auto of een loodgieterin. Het zijn allemaal mannen. :Y _O_ :9~
Heb je echt niet door dat al die mannen uit de baarmoeder van een vrouw komen?
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:54:58 #89
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208179927
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:40 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Uitvinder van het internet waar je nu op zit: (8> Man :Y
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldwijd_web

Uitvinder van waarop jij deze post hebt getikt: (8> Man :Y
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bill_Moggridge

etc etc etc etc

Alles maar dan ook alles wat jouw leven maakt tot wat het nu is komt door mannen. :Y Jij belt toch zeker geen monteurin voor je auto of een loodgieterin. Het zijn allemaal mannen. :Y _O_ :9~
Ada Lovelace schreef het eerste computerprogramma en was daarmee instrumentaal in de ontwikkeling van de computer tot het punt waarop het een drager van het internet werd. Dat zie je met de meeste producten wel, uiteindelijk zit er ook altijd wel een vrouw tussen, ook al zijn de mannen de meerderheid.
pi_208179940
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:35 schreef Danny het volgende:

[..]
als je terug leest zie je dat we het niet over individuele uitzonderingen hebben.
als je kijkt naar gevaarlijk werk dan zie je dat de overgrote meerderheid van de mensen in die beroepen man zijn. Daarnaast plegen mannen vaker zelfmoord, zitten er (VEEL) meer mannen dan vrouwen in de gevangenis, zijn mannen vaker slachtoffer van moord enz enz.
Dat heeft niets met sterker en zwakker geslacht te maken.

Mannen en vrouwen verschillen, maar als gesproken wordt over het sterke of zwakke geslacht dan gaat dat over fysieke kracht en die is bij de gemiddelde man VEEL groter dan bij de gemiddelde vrouw. OOK als je dat niet leuk vindt en OOK als blauwharige sneeuwvlokken schuimbekkend schreeuwen dat dat NIET zo is.
En toch plegen mannen vooral zelfmoord omdat ze eenzaam zijn en een leuke vriendin willen, worden mannen sneller agressief als ze geen sex kunnen krijgen met een vrouw, zijn mannen slechter in hun emoties erkennen waardoor ze shit veel meer opkroppen wat weer lijdt tot aggressive en geweld en suicide en is het de man nog nooit gelukt om een kind te baren.

Volgens mij moet het behoorlijk zwaar zijn om een kind te baren.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208179948
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:49 schreef loveli het volgende:

[..]
If you can't beat them, join them?
Wie moet ik joinen dan?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208180008
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
Moet er wel een medicijn zijn tegen tuberculose?

Het grootste deel van de geschiedenis ging je gewoon op je 30e de pijp uit aan de TBC omdat alles goor en ranzig was en er was nog geen medicijn voor. Als je 50 werd was het oud

Nog maar 0,000001 procent van de geschiedenis van de mensheid is dit niet meer zo. Dus moeten we medicijnen tegen de tering en hygiene maar afschaffen ik vind eigenlijk van wel wat vinden jullie
Ik snap dat Ierland deppresief en kut is maar waar komt dit vandaan?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 februari 2023 @ 17:04:51 #93
414785 sirdanilot
pi_208180067
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 17:00 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Ik snap dat Ierland deppresief en kut is maar waar komt dit vandaan?
Ben je zo autistisch dat je geen sarcasme snapt
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 28 februari 2023 @ 17:22:30 #94
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208180273
Women deserve equal rights

And lefts
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208186861
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:50 schreef Avelie het volgende:

[..]
Heb je echt niet door dat al die mannen uit de baarmoeder van een vrouw komen?
Right is dat je come back?

Kijk ik snap die movement van de vrouwen wel. Maar ga eerst maar eens van het deeltijd prinsesjes syndroom af in Nederland en dan zeuren dat er een pay gap is.

Ga wat bereiken.

• Ga sporten domineren en niet nu al janken dat je equal pay (want VroUw 8)7 ) wilt terwijl er geen hond komt kijken.
• Ga de tech wereld domineren
• Ga de zakelijke wereld domineren
• Ga de ziekenhuizen domineren
• Maak de beste films
• Wees de grappigste en grootste cabaretier/comedian
• etc etc

Wees een leider en stop met dat "mannen booehooee" gejank. Er is niks wat je tegenhoudt om wat te bereiken. :Y Dat is uiteindelijk hoe wij mannen (8> dat doen.
pi_208186879
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:54 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ada Lovelace schreef het eerste computerprogramma en was daarmee instrumentaal in de ontwikkeling van de computer tot het punt waarop het een drager van het internet werd. Dat zie je met de meeste producten wel, uiteindelijk zit er ook altijd wel een vrouw tussen, ook al zijn de mannen de meerderheid.
Klopt, hoewel het extreem traag verandert in de techwereld komen er wel wat meer vrouwen bij.

Dat is leuk, maar het zal altijd een mannen gedomineerd wereldje zijn. Werken in de zorg zal dat qua vrouwen zijn. Verschil tussen man en vrouw. Wij kiezen over het algemeen voor beroepen die meer geld verdienen.
pi_208186938
Gemiddeld maken vrouwen 10 uur minder betaalde uren per week dan mannen. Waar de gemiddelde werkweek van een man 39 uur is, is dit voor vrouwen gemiddeld 29 uur.

Daarnaast besteden vrouwen per week gemiddeld 27,5 uur aan onbetaalde arbeid zoals de zorg voor kinderen, het huishouden en mantelzorg. Mannen besteden hier wekelijks 17,4 uur aan.

Onder de streep komt het op hetzelfde neer. Zowel mannen als vrouwen besteden zo'n 56 uur aan betaald en onbetaald werk.
pi_208186948
En dat "ga iets bereiken", ga lekker zelf iets bereiken. Ik maak zelf wel uit hoe ik mijn leven inricht. Ik hoef niet aan jouw maatstaven van succes te voldoen. Ik heb mijn eigen maatstaven.
pi_208187012
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:23 schreef sturmpie het volgende:

[..]
leuk topic
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenkiesrecht

waar je rekening mee moet houden en dat doet men niet tijdens stemmen, vrouwen zijn 'n meerderheid, 52% is vrouw wereldwijd, in democratie geldt: meeste stemmen gelden, dus in principe regelen de vrouwen de richting van de democratie wereldwijd omdat vrouwen de meerderheid hebben.

verder is emancipatie onderdeel van evolutie, de man geeft de vrouw alle vrijheid en beschouwt de vrouw als gelijkwaardig. biologisch zijn er grote verschillen qua vorm en constitutie, de man is sterker, vrouw baart kinderen, etc.. die verschillen moet je accepteren als je elkaar als gelijkwaardig beschouwt.
Het ging toch om gelijke uitkomsten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208187018
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:07 schreef Avelie het volgende:
Gemiddeld maken vrouwen 10 uur minder betaalde uren per week dan mannen. Waar de gemiddelde werkweek van een man 39 uur is, is dit voor vrouwen gemiddeld 29 uur.

Daarnaast besteden vrouwen per week gemiddeld 27,5 uur aan onbetaalde arbeid zoals de zorg voor kinderen, het huishouden en mantelzorg. Mannen besteden hier wekelijks 17,4 uur aan.

Onder de streep komt het op hetzelfde neer. Zowel mannen als vrouwen besteden zo'n 56 uur aan betaald en onbetaald werk.
En in het buitenland?
29 uur klinkt wat hoog?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Vis een optie? woensdag 1 maart 2023 @ 08:28:44 #101
70532 loveli
N
pi_208187067
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 07:54 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Right is dat je come back?

Kijk ik snap die movement van de vrouwen wel. Maar ga eerst maar eens van het deeltijd prinsesjes syndroom af in Nederland en dan zeuren dat er een pay gap is.

Ga wat bereiken.

• Ga sporten domineren en niet nu al janken dat je equal pay (want VroUw 8)7 ) wilt terwijl er geen hond komt kijken.
• Ga de tech wereld domineren
• Ga de zakelijke wereld domineren
• Ga de ziekenhuizen domineren
• Maak de beste films
• Wees de grappigste en grootste cabaretier/comedian
• etc etc

Wees een leider en stop met dat "mannen booehooee" gejank. Er is niks wat je tegenhoudt om wat te bereiken. :Y Dat is uiteindelijk hoe wij mannen (8> dat doen.
En bovenal, wees de beste Fok!er.

[ Bericht 32% gewijzigd door loveli op 01-03-2023 10:14:10 ]
crap in = crap out
pi_208188508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
En in het buitenland?
29 uur klinkt wat hoog?
Nederland heeft een heel hoge arbeidsparticipatiegraad. In het buitenland is het veelal "de keuze" tussen fulltime werken of helemaal niet werken en werken dus veel vrouwen noodgedwongen helemaal niet.

De zorg voor kinderen is nu eenmaal niet optioneel en meestal weigert de partner om zijn verantwoordelijkheid thuis te nemen, dus zal toch iemand het moeten doen.
  woensdag 1 maart 2023 @ 11:06:14 #103
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_208189121
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:40 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Uitvinder van het internet waar je nu op zit: (8> Man :Y
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldwijd_web

Uitvinder van waarop jij deze post hebt getikt: (8> Man :Y
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bill_Moggridge

etc etc etc etc

Alles maar dan ook alles wat jouw leven maakt tot wat het nu is komt door mannen. :Y Jij belt toch zeker geen monteurin voor je auto of een loodgieterin. Het zijn allemaal mannen. :Y _O_ :9~
En al deze mensen hebben gemeen dat ze uit een vrouw komen
*mic drop*

"Ja maar we hebben mannen nodig voor zaad"
Nee hoor. Daarbij is Y chromosoom maar een slap aftreksel van het X chromosoom en lekker aan het uitsterven.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  Vis een optie? woensdag 1 maart 2023 @ 11:23:47 #104
70532 loveli
N
pi_208189308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 10:18 schreef Avelie het volgende:

[..]
Nederland heeft een heel hoge arbeidsparticipatiegraad. In het buitenland is het veelal "de keuze" tussen fulltime werken of helemaal niet werken en werken dus veel vrouwen noodgedwongen helemaal niet.

De zorg voor kinderen is nu eenmaal niet optioneel en meestal weigert de partner om zijn verantwoordelijkheid thuis te nemen, dus zal toch iemand het moeten doen.
Open er een topic over oO<
crap in = crap out
pi_208190251
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 10:18 schreef Avelie het volgende:
De zorg voor kinderen is nu eenmaal niet optioneel en meestal weigert de partner om zijn verantwoordelijkheid thuis te nemen, dus zal toch iemand het moeten doen.
Er wordt voor gekozen dat degene die minder verdient en/of mogelijkheden heeft niet of minder gaat werken. :Y
pi_208191394
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 12:57 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Er wordt voor gekozen dat degene die minder verdient en/of mogelijkheden heeft niet of minder gaat werken. :Y
Nee zo zit het niet. In de leeftijdsgroep 25-30 zijn vrouwen hoger opgeleid en verdienen ze gemiddeld meer, dus dat zou betekenen dat mannen teruggaan in uren, maar zo werkt het niet in de praktijk.
pi_208191520
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 14:28 schreef Avelie het volgende:

[..]
Nee zo zit het niet. In de leeftijdsgroep 25-30 zijn vrouwen hoger opgeleid en verdienen ze gemiddeld meer, dus dat zou betekenen dat mannen teruggaan in uren, maar zo werkt het niet in de praktijk.
Waarom zou het per se zo moeten zijn dat als vrouwen meer gaan werken de mannen minder uren gaan maken? Er kan toch bijvoorbeeld simpelweg voldoende werkgelegenheid zijn voor, bij wijze van spreken, iedereen?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208191580
En als vrouwen in het algemeen meer gaan werken en dat met name gaan doen in een sector waarin veel vrouwen werken zullen ze voornamelijk andere (part-time) werkende vrouwen overbodig maken.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208193127
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 10:18 schreef Avelie het volgende:

[..]
Nederland heeft een heel hoge arbeidsparticipatiegraad. In het buitenland is het veelal "de keuze" tussen fulltime werken of helemaal niet werken en werken dus veel vrouwen noodgedwongen helemaal niet.

De zorg voor kinderen is nu eenmaal niet optioneel en meestal weigert de partner om zijn verantwoordelijkheid thuis te nemen, dus zal toch iemand het moeten doen.
Lijkt me stug, noodgedwongen niet kunnen part-timen. Zo feministisch zijn we nou ook weer niet t.o.v. het buitenland.

Scandinavische landen zouden met het langere vaderschapsverlof overigens boegbeeld mannen part-time opvoeding kind zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208193148
quote:
14s.gif Op woensdag 1 maart 2023 14:39 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Waarom zou het per se zo moeten zijn dat als vrouwen meer gaan werken de mannen minder uren gaan maken? Er kan toch bijvoorbeeld simpelweg voldoende werkgelegenheid zijn voor, bij wijze van spreken, iedereen?
Omdat er iemand voor de kinderen moet zorgen en de meeste mensen het niet ok vinden om die kinderen van 8 tot 6 in de opvang te droppen.

Werkgelegenheid is er voldoende, dat is het probleem niet. Het personeelstekort is enorm hoog momenteel.
pi_208193160
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lijkt me stug, noodgedwongen niet kunnen part-timen. Zo feministisch zijn we nou ook weer niet t.o.v. het buitenland.

Scandinavische landen zouden met het langere vaderschapsverlof overigens boegbeeld mannen part-time opvoeding kind zijn.
Toch is parttime werken in heel grote delen van de wereld geen optie. Noord Europa is echt een uitzondering.
pi_208193278
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:12 schreef Avelie het volgende:

[..]
Toch is parttime werken in heel grote delen van de wereld geen optie. Noord Europa is echt een uitzondering.
Dan hebben ze blijkbaar genoeg werknemers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 1 maart 2023 @ 18:47:19 #113
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208194236
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 1 maart 2023 @ 18:48:37 #114
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208194249
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:11 schreef Avelie het volgende:

[..]
Omdat er iemand voor de kinderen moet zorgen en de meeste mensen het niet ok vinden om die kinderen van 8 tot 6 in de opvang te droppen.
Want een man kan dat niet, natuurlijk.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208194551
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Want een man kan dat niet, natuurlijk.
Jawel, maar iemand moet het doen. Als je het beide niet doet, omdat je ft aan het werk bent, zul je toch iets anders moeten regelen.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 1 maart 2023 @ 20:09:40 #116
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208196018
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 19:08 schreef Avelie het volgende:

[..]
Jawel, maar iemand moet het doen. Als je het beide niet doet, omdat je ft aan het werk bent, zul je toch iets anders moeten regelen.
En daar zit het hem: de vrouw neemt maar al te graag die ruimte in.

Weet je hoeveel (single) vrouwen ik ken die niet meer dan 24 uur per week werken? Pappie daarentegen, die ook single is, wordt geacht 40 uur te werken. Want die moet ook nog eens alimentatie en de hele shit betalen.

Maar wel klagen over inkomensongelijkheid.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 1 maart 2023 @ 20:19:33 #117
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208196263
Wat zo'n beetje dit topic samenvat:





Resulterend in:

Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208197840
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 20:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
En daar zit het hem: de vrouw neemt maar al te graag die ruimte in.

Weet je hoeveel (single) vrouwen ik ken die niet meer dan 24 uur per week werken? Pappie daarentegen, die ook single is, wordt geacht 40 uur te werken. Want die moet ook nog eens alimentatie en de hele shit betalen.

Maar wel klagen over inkomensongelijkheid.
Je kunt het ook andersom bekijken: de man neemt de ruimte in om fulltime te werken, waardoor het voor de vrouw onmogelijk is om hetzelfde te doen.

Je wil niet weten hoeveel vaders glashard beweren dat ze absoluut niet parttime kunnen werken, omdat dit niet gebruikelijk is in hun sector. Vervolgens kan de moeder zich in allemaal bochten wringen om de zorg voor de kinderen te combineren met haar betaalde baan.

Na een scheiding zie je vaak dat de vader eens in de twee weken een weekend op zijn kinderen past. Hij neemt daarmee 4 van de 30 dagen op zich, terwijl zijn vrouw 26 van de 30 dagen alleen de verantwoordelijkheid op zich neemt, inclusief ALLE weekdagen waarop de kinderen allerlei verplichtingen hebben. Voor vader blijft alleen nog de taak over om af en toe iets leuks te doen met zijn kinderen.

Logisch dat hij iets terug moet doen om alle uren, waarin zijn ex voor zijn kinderen zorgt (en deze uren dus niet kan besteden aan een betaalde baan) te compenseren. Al is dit natuurlijk nooit genoeg, want tijd, liefde en aandacht van je ouders kun je nooit met geld compenseren.

[ Bericht 11% gewijzigd door Avelie op 01-03-2023 21:45:43 ]
pi_208204919
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:11 schreef Avelie het volgende:

[..]
Omdat er iemand voor de kinderen moet zorgen en de meeste mensen het niet ok vinden om die kinderen van 8 tot 6 in de opvang te droppen.

Werkgelegenheid is er voldoende, dat is het probleem niet. Het personeelstekort is enorm hoog momenteel.
Ah ok, je hebt het specifiek over koppels.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208205322
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:42 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ah ok, je hebt het specifiek over koppels.
Waar had jij het over?
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 2 maart 2023 @ 14:22:10 #121
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208205338
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 21:39 schreef Avelie het volgende:

[..]
Je kunt het ook andersom bekijken: de man neemt de ruimte in om fulltime te werken, waardoor het voor de vrouw onmogelijk is om hetzelfde te doen.
Ja dat zou je graag willen. Maar dat gaan we niet doen! :')

quote:
Je wil niet weten hoeveel vaders glashard beweren dat ze absoluut niet parttime kunnen werken, omdat dit niet gebruikelijk is in hun sector. Vervolgens kan de moeder zich in allemaal bochten wringen om de zorg voor de kinderen te combineren met haar betaalde baan.
Je wil niet weten hoeveel moeders glashard beweren dat ze absoluut niet fulltime kunnen werken, omdat ZIJ perse thuis willen blijven voor hun kind.

Flikker toch op, zelfs als de kinderen allang het huis uit zijn gaan vrouwen geen schroef meer werken.

quote:
Na een scheiding zie je vaak dat de vader eens in de twee weken een weekend op zijn kinderen past. Hij neemt daarmee 4 van de 30 dagen op zich, terwijl zijn vrouw 26 van de 30 dagen alleen de verantwoordelijkheid op zich neemt, inclusief ALLE weekdagen waarop de kinderen allerlei verplichtingen hebben. Voor vader blijft alleen nog de taak over om af en toe iets leuks te doen met zijn kinderen.
Alsof dat geen keuze, beslissing van de rechter en wil van de vrouw is _O- Alsof de vader niet ook wel zo'n luxe luizenleventje zou willen hebben :') Alsof vaders hun werk voor hun kind stellen (en helemaal als ze dat voor niks doen omdat ze alles aan alimentatie kwijt zijn). Uh-uh :')

Je moet op de markt gaan staan met je omkeerredeneringen :D

quote:
Logisch dat hij iets terug moet doen om alle uren, waarin zijn ex voor zijn kinderen zorgt (en deze uren dus niet kan besteden aan een betaalde baan) te compenseren. Al is dit natuurlijk nooit genoeg, want tijd, liefde en aandacht van je ouders kun je nooit met geld compenseren.
Ja, of je verdeelt de kindertijd eerlijk 50/50 tussen vader en moeder, en zegt tegen de vrouw: ga maar werken.

Lekker betaald thuisblijven en op de bank sbs6 zitten terwijl je kindje op school zit wil iedereen wel. Dat hoeft niet alleen het het alleenrecht van vrouwen te zijn.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208205347
Als ik zie wat er allemaal los loopt in de 2e kamer en wat voor plannen die hebben zeg ik nee....
Ik zwaai naar dieren.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 2 maart 2023 @ 14:22:55 #123
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208205349
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:19 schreef Avelie het volgende:

[..]
Waar had jij het over?
Dat vraag ik me nou ook steeds bij jou af.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208205358
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:19 schreef Avelie het volgende:

[..]
Waar had jij het over?
Mannen en vrouwen in het algemeen. Ik dacht dat je bedoelde dat meer werkende vrouwen automatisch zou moeten zorgen voor minder werkende mannen. (dus ook als het geen koppels betreft).

Hoe mensen voor hun kinderen zorgen en in welke rolverdeling moeten ze helemaal zelf weten.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208205419
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:23 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Mannen en vrouwen in het algemeen. Ik dacht dat je bedoelde dat meer werkende vrouwen automatisch zou moeten zorgen voor minder werkende mannen. (dus ook als het geen koppels betreft).

Hoe mensen voor hun kinderen zorgen en in welke rolverdeling moeten ze helemaal zelf weten.
Het ene heeft alles met het ander te maken. Als je samen een kind hebt, dan zul je toch iéts moeten bedenken wat betreft werken en waar het kind op dat moment is.

Natuurlijk heeft het niks met elkaar te maken als je het hebt over singles of stellen zonder kinderen. Dan staat het ene niet in relatie tot het ander.
pi_208205437
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Ja dat zou je graag willen. Maar dat gaan we niet doen! :')
[..]
Je wil niet weten hoeveel moeders glashard beweren dat ze absoluut niet fulltime kunnen werken, omdat ZIJ perse thuis willen blijven voor hun kind.

Flikker toch op, zelfs als de kinderen allang het huis uit zijn gaan vrouwen geen schroef meer werken.
[..]
Alsof dat geen keuze, beslissing van de rechter en wil van de vrouw is _O- Alsof de vader niet ook wel zo'n luxe luizenleventje zou willen hebben :') Alsof vaders hun werk voor hun kind stellen (en helemaal als ze dat voor niks doen omdat ze alles aan alimentatie kwijt zijn). Uh-uh :')

Je moet op de markt gaan staan met je omkeerredeneringen :D
[..]
Ja, of je verdeelt de kindertijd eerlijk 50/50 tussen vader en moeder, en zegt tegen de vrouw: ga maar werken.

Lekker betaald thuisblijven en op de bank sbs6 zitten terwijl je kindje op school zit wil iedereen wel. Dat hoeft niet alleen het het alleenrecht van vrouwen te zijn.

Dan doe je dat toch lekker? Lijkt mij een vreselijk saai leven, maar als dit jouw ideale leven is, dan zou ik er zeker voor gaan. Niemand dwingt je om ft te werken en je kind constant bij derden te dumpen.
pi_208205811
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:30 schreef Avelie het volgende:

[..]
Het ene heeft alles met het ander te maken. Als je samen een kind hebt, dan zul je toch iéts moeten bedenken wat betreft werken en waar het kind op dat moment is.

Natuurlijk heeft het niks met elkaar te maken als je het hebt over singles of stellen zonder kinderen. Dan staat het ene niet in relatie tot het ander.
Ja daarom begreep ik het niet.

En natuurlijk maar dat is volledig aan de ouders zelf. Als beide ouders tevreden zijn met een traditionele rolverdeling dan is daar helemaal niets mis mee. Als dat niet het geval is zullen beide ouders water bij de wijn mioeten doen of toch een andere oplossing moeten zoeken zoals opvang.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 2 maart 2023 @ 16:29:08 #128
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208206685
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:32 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dan doe je dat toch lekker? Lijkt mij een vreselijk saai leven, maar als dit jouw ideale leven is, dan zou ik er zeker voor gaan. Niemand dwingt je om ft te werken en je kind constant bij derden te dumpen.
Je probeert het weer om te draaien, maar het punt is gewoon dat vrouwen luie takken zijn als het op werken aankomt. Ja als ze precies doen wat ze leuk vinden wel ja. Maar zo zit het leven niet in elkaar. Als het aankomt op ergens de schouders onder zetten zie je ze niet. Dan mag de man het weer oplossen.

Ff te werken? Mannen doen hun hele leven niets anders. Nu de vrouwen nog. Maar dien willen gewoon niet. Met hun deeltijd RTL4 luizenleventje.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 2 maart 2023 @ 16:30:44 #129
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208206708
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:08 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ja daarom begreep ik het niet.

En natuurlijk maar dat is volledig aan de ouders zelf. Als beide ouders tevreden zijn met een traditionele rolverdeling dan is daar helemaal niets mis mee. Als dat niet het geval is zullen beide ouders water bij de wijn mioeten doen of toch een andere oplossing moeten zoeken zoals opvang.
En dan moet nr 2 achteraf niet zeiken dat ze minder verdient dan de man met haar 24 uur per week boehoe
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208206880
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:30 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
En dan moet nr 2 achteraf niet zeiken dat ze minder verdient dan de man met haar 24 uur per week boehoe
Doe eens normaal man.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208206956
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:29 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Je probeert het weer om te draaien, maar het punt is gewoon dat vrouwen luie takken zijn als het op werken aankomt. Ja als ze precies doen wat ze leuk vinden wel ja. Maar zo zit het leven niet in elkaar. Als het aankomt op ergens de schouders onder zetten zie je ze niet. Dan mag de man het weer oplossen.

Ff te werken? Mannen doen hun hele leven niets anders. Nu de vrouwen nog. Maar dien willen gewoon niet. Met hun deeltijd RTL4 luizenleventje.
Je klinkt erg gefrustreerd en jaloers. Ik zou lekker parttime gaan werken als dat echt is wat je graag wil. Niemand gaat je tegenhouden om minder te werken, omdat je een man bent. Zeker in deze tijd van gigantische personeelstekorten liggen de kansen op pt-werk voor het oprapen.

Kun je lekker de hele dag RTL 4 gaan kijken, of SBS waar je die dag zin in hebt. Je kinderen kunnen dan intussen verwaarloosd ergens op straat zwerven, want daar hoef je niet voor te zorgen.

Geniet er van!
pi_208207447
Ja en nee.

Moet je mensen gelijkwaardig behandelen? Ja.
Zijn ze gelijk? Nee, zeker niet.

Mannen denken heel anders dan vrouwen, zijn heel anders, hebben andere kwaliteiten dan vrouwen (en vrouwen dus andere kwaliteiten dan mannen).
Persoonlijk vind ik niet dat je dan dus naar het geslacht moet kijken. Dat 50% in de bedrijfstop vrouw moet zijn vind ik echt de allergrootste onzin die je maar kunt verzinnen. Aan de top moeten de beste mensen zitten. Is dat toevallig 100% man? Dan is dat nou eenmaal zo. Maar zijn dat 100% vrouwen, dan is dat ook zo.

Iemand moet een baan krijgen omdat hij of zij daar het meest geschikt voor is, niet omdat dat moet vanwege woke gezeik.
Zelfde met lonen.
pi_208207463
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:53 schreef Avelie het volgende:

[..]
Je klinkt erg gefrustreerd en jaloers. Ik zou lekker parttime gaan werken als dat echt is wat je graag wil. Niemand gaat je tegenhouden om minder te werken, omdat je een man bent. Zeker in deze tijd van gigantische personeelstekorten liggen de kansen op pt-werk voor het oprapen.

Kun je lekker de hele dag RTL 4 gaan kijken, of SBS waar je die dag zin in hebt. Je kinderen kunnen dan intussen verwaarloosd ergens op straat zwerven, want daar hoef je niet voor te zorgen.

Geniet er van!
Wat een sneue reactie is dit :')
Ik werk al vanaf het begin van mijn carrière parttime (ja, als man zijnde).
Dat is een hele bewuste keuze, ik heb een leven. Werken is een noodzaak, meer niet.

Dat jij geen leven hebt en denkt dat het leven buiten werken niets anders is dan TV kijken dan is dat een sneu leven.
Dat jij kinderen als een maatschappelijke eis ziet en die dan maar ergens laat rondzwerven (of als je werkt op een BSO) dan is dat ook sneu.

Er is meer in het leven dan werken, ook zeker voor een man.
pi_208207472
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
Als dat niet het geval is zullen beide ouders water bij de wijn mioeten doen of toch een andere oplossing moeten zoeken zoals opvang.
Opvang is geen oplossing :')
Daar neem je geen kinderen voor.
pi_208207490
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat een sneue reactie is dit :')
Ik werk al vanaf het begin van mijn carrière parttime (ja, als man zijnde).
Dat is een hele bewuste keuze, ik heb een leven. Werken is een noodzaak, meer niet.

Dat jij geen leven hebt en denkt dat het leven buiten werken niets anders is dan TV kijken dan is dat een sneu leven.
Dat jij kinderen als een maatschappelijke eis ziet en die dan maar ergens laat rondzwerven (of als je werkt op een BSO) dan is dat ook sneu.

Er is meer in het leven dan werken, ook zeker voor een man.
Je quote de verkeerde.
  FOK!fotograaf donderdag 2 maart 2023 @ 17:42:35 #136
364681 over_hedge
pi_208207508
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 10:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan ook graag de leiders vrouw. Hadden we wsl helemaal geen oorlog gehad. Of zie jij Eva Braun Polen aanvallen?

Dat hele oorlogsargument is een mannending.


:+

Beetje onzin dat er geen oorlog zou zijn als vrouwen aan de top zouden zijn. Alleen in de geschiedenis zijn er al genoeg voorbeelden te vinden.

Van de rest moeten vrouwen gelijken rechten hebben ja.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 2 maart 2023 @ 19:02:54 #137
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208208559
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:42 schreef over_hedge het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Van de rest moeten vrouwen gelijken rechten hebben ja.
Gelijke rechten, en linksen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 2 maart 2023 @ 19:05:11 #138
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208208599
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:46 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Doe eens normaal man.
Wat nou normaal? Ik vind het niet normaal dat vrouwen zeiken dat ze minder krijgen omdat ze parttime werken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 2 maart 2023 @ 19:07:34 #139
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208208648
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:53 schreef Avelie het volgende:

[..]
Je klinkt erg gefrustreerd en jaloers. Ik zou lekker parttime gaan werken als dat echt is wat je graag wil. Niemand gaat je tegenhouden om minder te werken, omdat je een man bent. Zeker in deze tijd van gigantische personeelstekorten liggen de kansen op pt-werk voor het oprapen.
Lieve schat, dat weet ik, maar dat is het punt niet.

Het gaat erom dat vrouwen klagen dat ze minder krijgen terwijl ze dat zelf veroorzaken. Nu niet de boel omdraaien en naar mij wijzen, he.

quote:
Kun je lekker de hele dag RTL 4 gaan kijken, of SBS waar je die dag zin in hebt. Je kinderen kunnen dan intussen verwaarloosd ergens op straat zwerven, want daar hoef je niet voor te zorgen.
Of ik kinderen heb weet ik eigenlijk niet B-)

quote:
Geniet er van!
Dagelijks. Kom je hier wel nog even de vloer schrobben?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208211203
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Lieve schat, dat weet ik, maar dat is het punt niet.

Het gaat erom dat vrouwen klagen dat ze minder krijgen terwijl ze dat zelf veroorzaken. Nu niet de boel omdraaien en naar mij wijzen, he.
[..]
Of ik kinderen heb weet ik eigenlijk niet B-)
[..]
Dagelijks. Kom je hier wel nog even de vloer schrobben?
Dat is het punt wel. Kennelijk wil je dolgraag parttime werken en meer tijd besteden aan televisie kijken. Je hebt allerlei overtuigingen dat je dit niet kunt doen, terwijl morgen je leven er heel anders uit kan zien als je de juiste beslissingen zou nemen voor jezelf.

Dan heb je alle tijd om je eigen vloer te schrobben. Of niet, als je daar geen zin in hebt(⁠◠⁠‿⁠◕⁠)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')