abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208048256
In 2021 werden 38 vrouwen gedood, dat is één per 9,6 dagen, niet 8 dagen.
pi_208048322
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dus ongeveer 4 keer zoveel vrouwen worden slachtoffer van dodelijk partnergeweld dan mannen. Ik durf de stelling wel aan dat daarbij vrouwen vaker het slachtoffer zijn van doodslag en mannen relatief vaker van moord.

Vrouwelijke moordenaars moeten gewoon eindelijk eens verantwoordelijk gaan nemen voor hun daden. Stoppen met verstoppen en mannen voor hun laffe daad laten opdraaien. Dat is het hele eieren eten.
pi_208048355
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 14:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
Femicide blijf ik een bijzondere term vinden. Het impliceert een moord om het feit dat het een vrouw was maar is in de praktijk eerder een eerwraak/ rancuneuze moord.
Maar vrouwen zijn nergens veilig!

Verder een beetje van het niveau "één op de vier daklozen is vrouw".
  zaterdag 18 februari 2023 @ 18:56:12 #54
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208048442
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dus ongeveer 4 keer zoveel vrouwen worden slachtoffer van dodelijk partnergeweld dan mannen. Ik durf de stelling wel aan dat daarbij vrouwen vaker het slachtoffer zijn van doodslag en mannen relatief vaker van moord.

Het gaat dus om ongeveer 20 vrouwen per jaar tov 5 mannen. Het onderwijs moet weer iets doen begrijp ik voor die 15 vrouwen speciaal? Doet er niet toe of het wel wat kan doen en of het nog verder ten koste gaat van de geletterdheid, als je maar iets doet nietwaar?

Ik zou zeggen, hoe staat het met de 'Blijf-van-mijn-lijf-huizen? Zijn er genoeg, hebben die genoeg middelen? Hoe is de procedure in het vervolgtraject tav het beschermen en de onvindbaarheid van de vrouw? Zit dat allemaal goed in de justitiële keten?

Is er verder nog iets waar (jonge) vrouwen terecht kunnen voor informatie 'hoe herken je een foute man?' en dan niet om opgewonden van te worden natuurlijk. Er zullen allicht patronen in zitten, er is vast wel een subsidiespons die dat al lang had kunnen maken voor meisjes die dat niet van hun familie leren.

Maar ik zal wel weer veel te praktisch en oplossingsgericht denken. "Er moet meer aandacht voor komen!" En dat is het dan, want vrouwen zijn zielig, moeten door de samenleving beschermd worden tegen de gevolgen van hun eigen keuzes en alle mannen zijn het probleem.

Die 5 vermoordde mannen, doen we niks mee. Kunnen we ook niks mee, een of andere heks die wat in je koffie doet, dat gebeurt. Niet te voorkomen anders dan door 'don't put your dick in crazy'.
Tja dat is de media tegenwoordig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 18:57:17 #55
269689 crew  Viv
pi_208048457
quote:
Okay, dus 88 mannen en 38 vrouwen.

Waarbij vrouwen verreweg het vaakst worden omgebracht door een (ex-)partner, en bij mannen een gevarieerder palet aan daders bestaat, met "criminelen onderling" en "geen connectie" als grote groepen. Onder dat laatste valt denk ik ook het uitgaansgeweld.
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 18:59:09 #56
269689 crew  Viv
pi_208048473
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Of door een vechtpartij, al dan niet om een vrouw te beschermen, of slachtoffer van kopschoppers op zoek naar een willekeurig slachtoffer. Dat soort dingen lopen meestal fysiek goed af, maar kunnen ook zomaar tot de dood leiden.
Ja, zie mijn post van zojuist, de groep daders die "geen connectie" met het (meestal mannelijke) slachtoffer heeft. :)
  zaterdag 18 februari 2023 @ 19:00:17 #57
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208048488
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 14:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
hoe heet het als een man wordt vermoord?
Hoe heet het als een intersekse wordt vermoord?
Viricide, wellicht Maritocide voor echtgenoot.

Hermaphroditocide?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 19:03:18 #58
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208048527
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 18:57 schreef Viv het volgende:

[..]
Okay, dus 88 mannen en 38 vrouwen.

Waarbij vrouwen verreweg het vaakst worden omgebracht door een (ex-)partner, en bij mannen een gevarieerder palet aan daders bestaat, met "criminelen onderling" en "geen connectie" als grote groepen. Onder dat laatste valt denk ik ook het uitgaansgeweld.
[ afbeelding ]
Nuja dat staat er niet bij dus daar zou ik geen invullig aan willen geven, maar de groep criminelen onderling is niet heel groot op het geheel gezien.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208048529
Ik ben door de discussie in dit topic eigenlijk wel benieuwd geraakt naar hoeveel mannen tot zelfmoord aangespoord zijn door vrouwen en visa versa.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208048648
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 19:03 schreef Akathisia het volgende:
Ik ben door de discussie in dit topic eigenlijk wel benieuwd geraakt naar hoeveel mannen tot zelfmoord aangespoord zijn door vrouwen en visa versa.
En als dat ook voor de man nadelig uitpakt kunnen we altijd nog zeggen dat de man blijkbaar het mentaal sterkere geslacht is :Y
pi_208048782
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 19:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En als dat ook voor de man nadelig uitpakt kunnen we altijd nog zeggen dat de man blijkbaar het mentaal sterkere geslacht is :Y
Haha. Nja, hij komt vooral in mij op omdat vrouwen agressiviteit op een andere (vnmlk verbale) manier uiten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 20:04:36 #62
269689 crew  Viv
pi_208049415
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 19:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Viricide, wellicht Maritocide voor echtgenoot.

Hermaphroditocide?
Ik las eerst Vivicide :'(
pi_208049561
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 18:24 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Hier een grafiekje uit het stuk:
Cijfers van 5 jaar zijn bij elkaar opgeteld.
[ afbeelding ]
"ouder van het slachtoffer" familiedrama's? Ook niet mis.
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 20:16:06 #64
269689 crew  Viv
pi_208049730
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]
"ouder van het slachtoffer" familiedrama's? Ook niet mis.
Klopt, stond ook een alinea over:

quote:
Jonge slachtoffers hoofdzakelijk omgebracht door ouder

In de periode 2017-2021 zijn 31 kinderen jonger dan tien jaar het slachtoffer geworden van moord of doodslag, 16 jongens en 15 meisjes. Deze kinderen zijn bijna allemaal door hun vader of moeder om het leven gebracht (28). In dezelfde periode zijn 42 jongeren van 10 tot 20 jaar vermoord. Van hen is 14 procent door hun ouder om het leven gebracht en 38 procent is vermoord door een kennis of vriend.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nen-vermoord-in-2021
pi_208049824
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 19:23 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Haha. Nja, hij komt vooral in mij op omdat vrouwen agressiviteit op een andere (vnmlk verbale) manier uiten.
Ja dat klopt geloof ik. Vrouwen zouden net zo vaak extreem agressief als mannen zijn alleen vrouwen zijn minder fysiek gewelddadig. (ik hoop dat ik t goed zeg)
pi_208049868
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jou dat klopt geloof ik. Vrouwen zouden net zo vaak extreem agressief als mannen zijn alleen vrouwen zijn minder fysiek gewelddadig. (ik hoop dat ik t goed zeg)
Wat is "extreem agressief" in dit geval dan? Verbaal?
pi_208049905
Dit is best een erg bericht. Wist niet dat het er zoveel waren
pi_208050929
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Wat is "extreem agressief" in dit geval dan? Verbaal?
Reputatievernietiging, roddelen, manipulatie, etc
pi_208050959
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:59 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Reputatievernietiging, roddelen, manipulatie, etc
Ja. Dat is wel goed gezegd.
pi_208050989
Vrouwen kunnen enorm gemeen zijn tegen elkaar. Ze vergeven elkaar ook moeilijk. Mijn ervaring.
pi_208051669
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:52 schreef bianconeri het volgende:
Ik vind femicide echt zo'n ontzettend dom woord.
We zeggen toch ook geen manicide als een man gedood wordt?

Ze worden gedood uit wraak, niet omdat het een vrouw is.
Nu doen ze constant net alsof al die moorden steeds gaan om een moord op een vrouw omdat het een vrouw is.
Dat is heel wat anders.
Er wordt weer zo'n onnodig slachtofferverhaal van gemaakt inderdaad, terwijl er veel meer mannen worden vermoord.

Inderdaad is een klein groepje mannen extreem gewelddadig maar mannen die vrouwen vermoorden, vermoorden doorgaans ook gewoon mannen.
pi_208052317
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 21:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Inderdaad is een klein groepje mannen extreem gewelddadig maar mannen die vrouwen vermoorden, vermoorden doorgaans ook gewoon mannen.
Is dat zo? Zelfs Minh K was geen veroordeeld moordenaar. Ik ben erg benieuwd of iemand deze claim zou kunnen onderbouwen….

Of heel heel heel misschien moeten we gewoon erkennen dat bij een ‘familiedrama’ (eufemisme) het nagenoeg altijd een man is die de ander uit achterlijke motieven vermoord. De verhouding man of vrouw die de partner of familielid te lijf gaat is totaal zoek
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 21:56:36 #73
269689 crew  Viv
pi_208052623
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 21:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of heel heel heel misschien moeten we gewoon erkennen dat bij een ‘familiedrama’ (eufemisme) het nagenoeg altijd een man is die de ander uit achterlijke motieven vermoord. De verhouding man of vrouw die de partner of familielid te lijf gaat is totaal zoek
Als het om kindermoord gaat, dan weet ik eigenlijk niet of de vader of de moeder vaker de dader is. Moeders kunnen bijvoorbeeld vanuit een postpartum depressie/psychose handelen.

Maar vrouwen lopen inderdaad een veel groter risico om vermoord te worden door een (ex-)partner dan mannen. Dat blijkt wel uit de cijfers die hierboven zijn aangehaald.
pi_208053447
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 21:56 schreef Viv het volgende:

[..]
Als het om kindermoord gaat, dan weet ik eigenlijk niet of de vader of de moeder vaker de dader is. Moeders kunnen bijvoorbeeld vanuit een postpartum depressie/psychose handelen.

Maar vrouwen lopen inderdaad een veel groter risico om vermoord te worden door een (ex-)partner dan mannen. Dat blijkt wel uit de cijfers die hierboven zijn aangehaald.
Dan is het de moeder. 64%. En iirc is dat ook in lijn met de VS (zag ergens een 40/60 content vandaag, ik denk bij de video van een vrouw in de rechtszaal die haar 6 jaar oud zoontje heeft vermoord)

Wel interessant Nederlands artikel
https://www.nemokennislin(...)stal-bij-verrassing/
En dan vooral aan het einde ‘feiten en cijfers’

Meer dan twee derde is als kind mishandeld, 85 procent heeft ooit vader, moeder, broertje of zusje verloren, 34 procent heeft ooit een dierbare verloren die nog een kind was. Eveneens 85 procent heeft geen justitiële voorgeschiedenis. Ruim een kwart mishandelt zijn kinderen, een vijfde mishandelt zijn partner.

(edit) de slachtoffers: 45 procent was nog geen jaar oud

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 18-02-2023 22:43:08 ]
pi_208055127
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 21:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Er wordt weer zo'n onnodig slachtofferverhaal van gemaakt inderdaad, terwijl er veel meer mannen worden vermoord.

Het gaat om mensen die door hun partner vermoord worden he?
Jouw vergelijking is bijna hetzelfde als: in het verkeer sterven er meer!!!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')