Daar is niks grappigs aan vind ik. Het is gewoon extreem sneu.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 21:38 schreef Zwoerd het volgende:
Meest grappige moment was Spa 2021; Lewis op zn step en Angela er rennend met een grote tas achteraan.
Vooropgesteld: ik denk ook dat Verstappen allround gewoon een betere coureur is dan Hamilton. Misschien zelfs een uniek talent, een grootheid binnen zijn generatie. Dan is het helemaal geweldig dat het een Nederlander is, iets waar je als volger een bepaalde mate van trots uit kunt halen. Dus dat is de discussie niet.quote:Op maandag 13 maart 2023 20:32 schreef streamjohan het volgende:
Alleen in aantallen staat de Sir voor, maar qua talent en inzicht ziet hij allang Verstappens achterspoiler.
Natuurlijk is Verstappen Hamilton al voorbij gestreefd, er is op dit moment gewoon geen betere F1 coureur en Verstappen groeit nog, bij Hamilton is het beste er al af.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 00:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Vooropgesteld: ik denk ook dat Verstappen allround gewoon een betere coureur is dan Hamilton. Misschien zelfs een uniek talent, een grootheid binnen zijn generatie. Dan is het helemaal geweldig dat het een Nederlander is, iets waar je als volger een bepaalde mate van trots uit kunt halen. Dus dat is de discussie niet.
Echter, uiteindelijk moet het nog steeds maar blijken of hij de grootheid is die jaar in, jaar uit op topniveau blijft presteren en records evenaart of verbreekt en als een van de allerbeste coureurs ooit in de boeken komt. Want hoewel sommige mensen het willen doen voorkomen dat Hamilton slechts passagier was in die auto's waarmee hij die wereldtitels heeft binnengehaald: je moet het toch maar 'even' doen. Jaar in, jaar uit.
Een coureur als Vettel komt in discussies over grootheden eigenlijk nauwelijks voor. Terwijl wat hij als jonge coureur in de Toro Rosso deed, gewoon exceptioneel was. Hoe hij in die auto in 2008 een pole pakte in Monza in de regen en ook de race won, zonder dat de topteams waren gecrasht of op andere wijze waren uitgevallen. Dat was niets anders dan buitengewoon. In de RB heeft hij daarna vier wereldtitels op rij gepakt. Zijn vierde en laatste pakte hij toen hij net 26 jaar oud was.
Op dat moment veranderde dus alles dat hij aanraakte in goud en zette hij prestaties neer die ongekend waren. En dat terwijl hij amper 26 jaar was. En nu komt hij in discussies over 'beste coureurs ooit' eigenlijk niet eens in de discussies voor. Verstappen is 25 en loopt nog twee wereldtitels achter op Vettel. Nu is het allemaal hosanna (en terecht hoor), maar als hij er nu nog twee pakt en daarna (om wat voor reden dan ook) eenzelfde carrièrepad als Vettel gaat bewandelen waardoor je uiteindelijk bij een middelmatig team je carrière vrij kleurloos afsluit, kan dat imago van 'wonderboy' ook zomaar weer verdwenen zijn.
Dus om nu al te concluderen dat Verstappen Hamilton in alles volledig voorbij is gestreefd, is mijns inziens gewoon wat voorbarig en iets teveel oranje bril. Hij moet het nog steeds allemaal maar bereiken en elk jaar blijven presteren. Nogmaals: ik denk dat hij alles in zich heeft om die legende te worden en als de allergrootste van zijn generatie de boeken in te gaan, maar de euforie van het moment is nog geen zekerheid voor de lange termijn.
Ik erken Hamilton eigenlijk niet als de voorbij te streven man. Dat is scorebordjournalistiek van de oppervlakkigste soort. Toen de McLaren eind jaren 90 superieur was, was Schumacher ook gewoon de man en dus de voorbij te streven man. Minder en minder allround maar ik denk dat Vettel gewoon ook de coureur van het decennium was, de voorbij te streven man en daar was de meest superieure auto voor verreweg de langste tijd voor nodig. "De man" kenmerkt zich juist door de uitdager te zijn van een superieure auto.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 00:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Vooropgesteld: ik denk ook dat Verstappen allround gewoon een betere coureur is dan Hamilton. Misschien zelfs een uniek talent, een grootheid binnen zijn generatie. Dan is het helemaal geweldig dat het een Nederlander is, iets waar je als volger een bepaalde mate van trots uit kunt halen. Dus dat is de discussie niet.
Echter, uiteindelijk moet het nog steeds maar blijken of hij de grootheid is die jaar in, jaar uit op topniveau blijft presteren en records evenaart of verbreekt en als een van de allerbeste coureurs ooit in de boeken komt. Want hoewel sommige mensen het willen doen voorkomen dat Hamilton slechts passagier was in die auto's waarmee hij die wereldtitels heeft binnengehaald: je moet het toch maar 'even' doen. Jaar in, jaar uit.
Een coureur als Vettel komt in discussies over grootheden eigenlijk nauwelijks voor. Terwijl wat hij als jonge coureur in de Toro Rosso deed, gewoon exceptioneel was. Hoe hij in die auto in 2008 een pole pakte in Monza in de regen en ook de race won, zonder dat de topteams waren gecrasht of op andere wijze waren uitgevallen. Dat was niets anders dan buitengewoon. In de RB heeft hij daarna vier wereldtitels op rij gepakt. Zijn vierde en laatste pakte hij toen hij net 26 jaar oud was.
Op dat moment veranderde dus alles dat hij aanraakte in goud en zette hij prestaties neer die ongekend waren. En dat terwijl hij amper 26 jaar was. En nu komt hij in discussies over 'beste coureurs ooit' eigenlijk niet eens in de discussies voor. Verstappen is 25 en loopt nog twee wereldtitels achter op Vettel. Nu is het allemaal hosanna (en terecht hoor), maar als hij er nu nog twee pakt en daarna (om wat voor reden dan ook) eenzelfde carrièrepad als Vettel gaat bewandelen waardoor je uiteindelijk bij een middelmatig team je carrière vrij kleurloos afsluit, kan dat imago van 'wonderboy' ook zomaar weer verdwenen zijn.
Dus om nu al te concluderen dat Verstappen Hamilton in alles volledig voorbij is gestreefd, is mijns inziens gewoon wat voorbarig en iets teveel oranje bril. Hij moet het nog steeds allemaal maar bereiken en elk jaar blijven presteren. Nogmaals: ik denk dat hij alles in zich heeft om die legende te worden en als de allergrootste van zijn generatie de boeken in te gaan, maar de euforie van het moment is nog geen zekerheid voor de lange termijn.
Het is niet voor niks dat Verstappen zo snel de stap naar RB maakte (en direct won). Liet bij Torro Rosso (of hoe heette ze dat jaar) al zien dat hij een toekomstig WDC ging zijn. Iedereen wist dat dat een kwestie van tijd zou zijn.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik erken Hamilton eigenlijk niet als de voorbij te streven man. Dat is scorebordjournalistiek van de oppervlakkigste soort. Toen de McLaren eind jaren 90 superieur was, was Schumacher ook gewoon de man en dus de voorbij te streven man. Minder en minder allround maar ik denk dat Vettel gewoon ook de coureur van het decennium was, de voorbij te streven man en daar was de meest superieure auto voor verreweg de langste tijd voor nodig. "De man" kenmerkt zich juist door de uitdager te zijn van een superieure auto.
Maar Hamilton was een Brit, nog zwart ook als bonus. Daarom mocht die superioriteit ontstaan en zo lang duren, maar realiter had Rosberg 8-voudig WK kunnen zijn bij een ander aanstellingsbeleid. De grote klasse zie je in de mindere auto of het opkomende team. Laten we niet vergeten dat Red Bull een klein team was tegen het grote McLaren en Ferrari. Verstappen liet ook zijn klasse zien in de veel mindere Red Bull en de eerste de beste keer dat ie maar ietsje minder was ipv veel minder dan de Mercedes versloeg hij de Mercedes. Ja, de Mercedes, waarmee Bottas ook 4 poles pakte. Vettel kwam net te kort, mede dankzij de stewards, de FIA en the gekluns bij Ferrari. De strijd aangaan met Mercedes in die Ferrari was een grotere prestatie dan Bottas verslaan, want bijna elke topprestatie is een grotere prestatie dan Bottas verslaan.
Net zoals Hamilton de kans had om de te voorbij te streven man te zijn in de McLaren kan hij dat nu weer zijn in deze matige Mercedes. Maar hij liet het toen niet zien ondanks dat er wel snelheid in zat, en vorig seizoen liet hij het ook weer niet zien. Ik zou zeggen doe het maar gewoon dan is het ere wie ere toekomt, maar dit is zijn kans op grootsheid, niet die superieure Mercedes.
De opmerking ging niet over wie er op dit moment de beste is, maar in zijn algemeenheid. Dus: ondanks dat Hamilton meer titels en zeges op zijn naam heeft staan, is Verstappen een betere coureur dan Hamilton ooit is geweest en hem daarin al voorbij gestreefd. Ik zeg dat ik dat voorbarig vind, want toen Vettel op zijn 26e al vier wereldtitels op zijn naam had staan, was hij op dat moment het absolute fenomeen. Net zoals Verstappen dat nu is. Echter is zijn carrière daarna enigszins in het slop geraakt met een kleurloos einde, waardoor hij nu in discussies over grootheden niet eens meer echt genoemd wordt. Wanneer Verstappen eenzelfde pad bewandelt (wat niet is te hopen natuurlijk), kan dat ook zomaar gebeuren.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 09:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk is Verstappen Hamilton al voorbij gestreefd, er is op dit moment gewoon geen betere F1 coureur en Verstappen groeit nog, bij Hamilton is het beste er al af.
Neemt niet weg dat hij met een goeie auto ook nog resultaten zou kunnen boeken, kijk maar naar Alonso die als het goed is toch ook over z'n top heen is.
Ik denk dat het er bij Vettel ook te maken heeft dat hij het in 2014 van Daniel Ricciardo verloor.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 14:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
De opmerking ging niet over wie er op dit moment de beste is, maar in zijn algemeenheid. Dus: ondanks dat Hamilton meer titels en zeges op zijn naam heeft staan, is Verstappen een betere coureur dan Hamilton ooit is geweest en hem daarin al voorbij gestreefd. Ik zeg dat ik dat voorbarig vind, want toen Vettel op zijn 26e al vier wereldtitels op zijn naam had staan, was hij op dat moment het absolute fenomeen. Net zoals Verstappen dat nu is. Echter is zijn carrière daarna enigszins in het slop geraakt met een kleurloos einde, waardoor hij nu in discussies over grootheden niet eens meer echt genoemd wordt. Wanneer Verstappen eenzelfde pad bewandelt (wat niet is te hopen natuurlijk), kan dat ook zomaar gebeuren.
Op dit moment is hij the hottest shit en terecht, maar uiteindelijk moet hij op de lange termijn wel die successen blijven behalen. Dat is nu nog niet het geval.
Ja, maar zoiets kan Verstappen dus net zo goed overkomen. Misschien en hopelijk pakt hij nu nog twee wereldtitels op rij, waardoor hij er net als Vettel vier heeft. Maar als hij dan een rookie naast zich krijgt die nóg beter is en hem het daaropvolgende seizoen aftroeft, wordt het verhaal dus al anders. Zoiets hou je nu voor onmogelijk, maar dat hield je bij Vettel na zijn vierde wereldtitel ook voor onmogelijk, omdat hij op dat moment gewoon de king was. Net zoals Verstappen dat nu is.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat het er bij Vettel ook te maken heeft dat hij het in 2014 van Daniel Ricciardo verloor.
Verstappen zou na zijn 4e of 5e wereldtitel eigenlijk naar Ferrari moeten en daar kampioen worden.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar zoiets kan Verstappen dus net zo goed overkomen. Misschien en hopelijk pakt hij nu nog twee wereldtitels op rij, waardoor hij er net als Vettel vier heeft. Maar als hij dan een rookie naast zich krijgt die nóg beter is en hem het daaropvolgende seizoen aftroeft, wordt het verhaal dus al anders. Zoiets hou je nu voor onmogelijk, maar dat hield je bij Vettel na zijn vierde wereldtitel ook voor onmogelijk, omdat hij op dat moment gewoon de king was. Net zoals Verstappen dat nu is.
Verstappen moet helemaal niks. Die hoeft zich niet meer te bewijzen en die drang heeft hij ook helemaal niet.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Verstappen zou na zijn 4e of 5e wereldtitel eigenlijk naar Ferrari moeten en daar kampioen worden.
Ja, misschien. Maar dat is dus toekomst, waarvan je niet weet hoe die loopt. Het punt is: ondanks dat wat Verstappen allemaal heeft neergezet en blijft neerzetten buitengewoon is, is het wat vroeg om hem op basis daarvan al als beter dan zo'n beetje iedereen in de geschiedenis neer te zetten terwijl hij nog niet in de buurt komt van de erelijsten van anderen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Verstappen zou na zijn 4e of 5e wereldtitel eigenlijk naar Ferrari moeten en daar kampioen worden.
Met Ferrari is dat een onmogelijke taak.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Met Ferrari is dat een onmogelijke taak.
Als hij de onbetwiste GOAT wil worden lijkt me zo'n stap wel noodzakelijk.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Verstappen moet helemaal niks. Die hoeft zich niet meer te bewijzen en die drang heeft hij ook helemaal niet.
Hij moet geen GOAT worden, hij moet Max blijven.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als hij de onbetwiste GOAT wil worden lijkt me zo'n stap wel noodzakelijk.
quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:50 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hij moet geen GOAT worden, hij moet Max blijven.
Het is ze al sinds 2007 niet meer gelukt, Kimi is de laatste Ferrari WK.quote:
En voordat Schumacher in 2000 de titel pakte, was het ze al sinds 1979 niet meer gelukt.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het is ze al sinds 2007 niet meer gelukt, Kimi is de laatste Ferrari WK.
Probleem met Ferrari is dat ze vooral Italianen willen aannemen maar als je ook in de rest van de wereld naar personeel zou zoeken dan krijg je een veel beter team.
gewoon bij RB zijn contract afmaken en dan klaar ermee...quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Verstappen moet helemaal niks. Die hoeft zich niet meer te bewijzen en die drang heeft hij ook helemaal niet.
Is er dan iets waaruit blijkt dat hem dat wat kan boeien?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als hij de onbetwiste GOAT wil worden lijkt me zo'n stap wel noodzakelijk.
Nee, maar dat is ook logisch als je er nog zo ver van verwijderd bent. Je wilt gewoon ieder seizoen je ding doen en de beste zijn van het moment. Op het moment dat je je zesde of zevende titel op zak hebt en het record binnen bereik komt, kan zoiets wel gaan spelen. Dan ben je ook weer een paar jaar verder.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Is er dan iets waaruit blijkt dat hem dat wat kan boeien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |