Quote? Want ik heb het nooit eerder geschreven, dus ben erg benieuwd waar je dat vandaan haalt. Misschien is er iemand op deze aardbol met dezelfde mening als ik?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:37 schreef ZarB het volgende:
[..]
Exact de eerste alinea heb ik eerder gelezen. Dag
Eens ja. Het is allemaal genieten tot de max en alleen maar goud wat er blinkt. Je hoort nooit dat iemand er geen reet aan vindt. En dan heb ik het nu even over nieuwbakken moeders.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:59 schreef exode het volgende:
Ik lees hier posters die nog geen kinderen hebben of nog een baby, dreumes. Dit is een klaag topic he, dus we kunnen hier spuien wat we niet leuk vinden. Een veilige plek.
In de maatschappij moet je vooral vaak vertellen hoe leuk het allemaal is, op IG zie je alleen de schitterende foto's.
Ik vind het geweldig om moeder te zijn, mijn hart stroomt 99% van de tijd over van liefde voor die 2 kleine blondies. Maar er zijn echt wel klote momenten. En dat is wel handig om vooraf te weten. Misschien zijn er tips, of gewoon een luisterend oor.
Veel mensen schieten snel in de oplosmodus, vertellen je hoe zij dingen deden/doen. Vaak goed bedoeld, maar het is heel vaak gewoon fijn om lekker even te zeiken.
Ik zou als ik de tijd terug kon draaien, dezelfde beslissingen nemen. Ik zou alleen eerder zijn begonnen denk ik.
quote:Op maandag 20 februari 2023 22:51 schreef Jentin het volgende:
[..]
Misschien omdat je eerste nog onderweg is. Sinds ik kinderen heb, voer ik die gesprekken juist heel regelmatig met mensen in hetzelfde schuitje. Daarvoor hoorde ik er nooit iemand over.
Ik zou met de kennis van nu weer proberen moeder te worden, overigens. Ik vind het ouderschap ook heel mooi, namelijk. Waardevol, ontroerend, zingevend.
Minder toen ik vanmiddag weer eens met 7000 graden op een zwembadtribune zat te kijken hoe mijn kind voor 70 euro per maand liters van dat gore zwembadwater opslurpt om er “fonteintjes“ mee te leren spugen.
Ook minder toen ik gisteravond een keer laat naar bed ging (2 uur) en vervolgens om 2.30, 4.30 en 6.30 werd opgetrommeld om een ziek kind drinken te brengen/vol te stoppen met paracetamol/in een krakend kinderbed te gaan liggen want ‘ik wil niet alleen zijn’.
(En ja, Avelie/Jeroen, ik heb een fijne betrokken partner van wie ik spontaan de kroeg in mag na een dag werken en die geen post-its op het ovendeurtje nodig heeft en van wie ik er blind op vertrouw dat hij in staat is zonder uitleg in pictogrammetjes helemaal zelf de kinderen in leven te houden en die normaliter óók naar zwemles gaat en uit bed kan gaan voor een ziek kind… maar die is ook ziek, dus het feit dat ik baal van zwemles of ziekkindslaapdeprivatie is niet te fiksen door mijn leven/relatie te modelleren naar het jouwe![]()
)
Ik denk dat jij niet inziet wat je zegt,quote:Op maandag 20 februari 2023 17:51 schreef Avelie het volgende:
[..]
Vaak gaat er heel veel aandacht naar het kind met de aandoening, dat schrijf je zelf ook. Siblings krijgen professionele hulp en aandacht, maar alleen gericht op hoe zij om moeten gaan met hun broertje, in het belang van hun broertje. Er wordt niet gevraagd naar henzelf en hun eigen behoeften en beleving.
Ik hoop dat je inziet wat ik probeer over te brengen in plaats van gelijk in de hoogste boom te springen.
Ik ervaar dat helemaal niet zo. Ik hoor vooral veel geklaag over hoe zwaar het allemaal is. Voor die kant is ontzettend veel ruimte zowel op social media als irl, maar als je zegt dat je het voornamelijk leuk hebt met je kinderen, dan is het gesprek snel klaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:59 schreef exode het volgende:
Ik lees hier posters die nog geen kinderen hebben of nog een baby, dreumes. Dit is een klaag topic he, dus we kunnen hier spuien wat we niet leuk vinden. Een veilige plek.
In de maatschappij moet je vooral vaak vertellen hoe leuk het allemaal is, op IG zie je alleen de schitterende foto's.
Ik vind het geweldig om moeder te zijn, mijn hart stroomt 99% van de tijd over van liefde voor die 2 kleine blondies. Maar er zijn echt wel klote momenten. En dat is wel handig om vooraf te weten. Misschien zijn er tips, of gewoon een luisterend oor.
Veel mensen schieten snel in de oplosmodus, vertellen je hoe zij dingen deden/doen. Vaak goed bedoeld, maar het is heel vaak gewoon fijn om lekker even te zeiken.
Ik zou als ik de tijd terug kon draaien, dezelfde beslissingen nemen. Ik zou alleen eerder zijn begonnen denk ik.
Iemand vertelde laatst over haar schoozoon dat het zo'n geweldige man was. Dus ik vroeg waarom. Nou, hij kookte heel vaak, was vaak thuis met de kinderen, deed het huishouden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:25 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik krijg een beetje rode vlekken in de nek bij het lezen van “betrokken partner”.
Alsof dat een uitzondering is. Als iemand over zijn of haar partner/man/vrouw whatever praat, ga ik er onbewust altijd vanuit dat die gene “betrokken” is.
De vraag is niet meer: heb je een partner of ben je alleenstaand. Nee het is: heb je een betrokken partner?
Helaas is de realiteit anders. Veel vooral vaders zijn helemaal niet zo betrokken bij de zorg en opvoeding van de eigen kinderen. Als je niet aanwezig bent, omdat je aan het werk bent, dan houdt het al snel op.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:25 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik krijg een beetje rode vlekken in de nek bij het lezen van “betrokken partner”.
Alsof dat een uitzondering is. Als iemand over zijn of haar partner/man/vrouw whatever praat, ga ik er onbewust altijd vanuit dat die gene “betrokken” is.
De vraag is niet meer: heb je een partner of ben je alleenstaand. Nee het is: heb je een betrokken partner?
Wat mijn partner doet staat doorgaans los van hoe ik mij voel hoor. Dat ik het zwaar vind heeft niks te maken met dat hij "zijn rol" niet zou nemen. Dus als ik klaag over dat ik het soms kut vind komt dat doordat ik überhaupt kinderen heb, niet omdat mijn man minder of niks zou doenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:18 schreef Avelie het volgende:
[..]
Helaas is de realiteit anders. Veel vooral vaders zijn helemaal niet zo betrokken bij de zorg en opvoeding van de eigen kinderen. Als je niet aanwezig bent, omdat je aan het werk bent, dan houdt het al snel op.
Dat levert moeders op die schrijven hoe zwaar het allemaal is en dat ze nooit meer me-time hebben, altijd "aan" staan. Meestal komt een partner in het hele verhaal niet voor.
Ik denk dat jij wat minder moet projecteren op anderen wat jij in je eigen bubbel kennelijk ziet.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:18 schreef Avelie het volgende:
[..]
Helaas is de realiteit anders. Veel vooral vaders zijn helemaal niet zo betrokken bij de zorg en opvoeding van de eigen kinderen. Als je niet aanwezig bent, omdat je aan het werk bent, dan houdt het al snel op.
Dat levert moeders op die schrijven hoe zwaar het allemaal is en dat ze nooit meer me-time hebben, altijd "aan" staan. Meestal komt een partner in het hele verhaal niet voor.
Je vertelt over de psycho educatie van de siblings waarin zij leren om te gaan met hun broertje. Je vertelt niks over andere ondersteuning voor henzelf. Je benadrukt alleen dat de siblings niet inzien hoezeer hun broertje zich aanpast aan hen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:59 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet inziet wat je zegt,
In plaats van zeggen dat ik niet in de hoogste boom hoef te springen kan je ook kappen met keien gooien vanaf je high horse.![]()
Het issue is niet dat jij beseft dat soms de andere kinderen vergeten kunnen worden.
Het issue is dat je mij een tip mee geeft die compleet ongepast is omdat je de invulling doet dat hetgeen jij zelf bedacht hebt niet al is gedaan en dat ze inderdaad vergeten worden., je vraagt niet of er ook aan de andere kinderen is gedacht of komt met een tip voor goede vakantiehuizen voor brusjes met wat troostende woorden.
Nee je komt met de wat dacht je van aandacht geven aan je andere kinderen
O nee? Ik hoor dat juist ontzettend vaak. Toen ik zwanger was, hoorde ik niet anders dan dat het verschrikkelijk zwaar zou worden. Ik bereidde me dus voor op een pittige tijd waarin we niet zouden slapen en alles alleen om de baby ging draaien.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens ja. Het is allemaal genieten tot de max en alleen maar goud wat er blinkt. Je hoort nooit dat iemand er geen reet aan vindt. En dan heb ik het nu even over nieuwbakken moeders.
Ik snap dat ook wel, want als je zegt dat je het niet leuk vindt of het anders had voorgesteld krijg je gewoon een bak stront over je heen.
Ik heb het over bekende moeders.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:26 schreef Avelie het volgende:
[..]
O nee? Ik hoor dat juist ontzettend vaak. Toen ik zwanger was, hoorde ik niet anders dan dat het verschrikkelijk zwaar zou worden. Ik bereidde me dus voor op een pittige tijd waarin we niet zouden slapen en alles alleen om de baby ging draaien.
Het is ons alles meegevallen. Zelfs in het eerste jaar van ons eerste kind hebben we allerlei leuke reizen gemaakt en heb ik zelfs promotie gemaakt op mijn werk. Mijn man en ik hebben elkaar die eerste tijd vaak afgevraagd wat anderen precies zo zwaar vinden. Misschien komt het omdat wij er vrij van hoge verwachtingen instapten.
Psycho educatie om om te gaan met hun broertje kan ook (deels) gaan over wat het met hen als broers/zussen doet en ondersteuning daarbij hè? Het lijkt alsof jij vooral projecteer op hetgeen wat jij denkt te lezen. Doe ermee wat je wil.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:22 schreef Avelie het volgende:
[..]
Je vertelt over de psycho educatie van de siblings waarin zij leren om te gaan met hun broertje. Je vertelt niks over andere ondersteuning voor henzelf. Je benadrukt alleen dat de siblings niet inzien hoezeer hun broertje zich aanpast aan hen.
Dit wekt de indruk dat je de situatie vooral bekijkt in het belang van het kind met de aandoening. Misschien zit ik ernaast, dat kan. Vandaar mijn suggestie om er eens rustig over na te denken. Ik kan uiteraard niet de gehele dynamiek overzien binnen jouw gezin, maar dit viel me op in jouw posts. Doe ermee wat je wil, of doe er niks mee, allemaal prima.
Hahaha. Je hebt mijn moeder gesproken.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:14 schreef ZarB het volgende:
[..]
Iemand vertelde laatst over haar schoozoon dat het zo'n geweldige man was. Dus ik vroeg waarom. Nou, hij kookte heel vaak, was vaak thuis met de kinderen, deed het huishouden.
Oh ok, gewoon de basisdingen dus als je een eigen huishouden runt. En ik vroeg of ze haar dochter ook zo de hemel in prees als die exact dezelfde dingen deed. (Nee dus).
Whaha oja dat laatste, daar heeft mijn moeder ook een handje vanquote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:31 schreef Donna het volgende:
[..]
Hahaha. Je hebt mijn moeder gesproken.
Mijn vader deed dus precies helemaal 0 en mijn vriend doet dat allemaal wel gewoon. Minstens 2x per maand zegt ze tegen mij hoe fantastisch dat is en ik echt in m'n handen moet knijpen met zo'n man. Zucht.
Aan de andere kant is het misschien wel een klein beetje zo. Zie in onze omgeving ook wel wat vaders die dus echt niet betrokken (sorry voor het woord) zijn.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:26 schreef Avelie het volgende:
[..]
Mijn man en ik hebben elkaar die eerste tijd vaak afgevraagd wat anderen precies zo zwaar vinden. Misschien komt het omdat wij er vrij van hoge verwachtingen instapten.
Mijn vader zegt wel eens tegen mij dat hij eigenlijk vndt dat een vrouw thuis voor de kinderen moet zorgen en het huishouden moet doen. Niet exact in die woorden, maar hij zegt wel heel vaak dat hij en mijn moeder die keuze heel bewust hebben gemaakt omdat ze vonden dat er altijd iemand thuis voor de kinderen moest zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:31 schreef Donna het volgende:
[..]
Hahaha. Je hebt mijn moeder gesproken.
Mijn vader deed dus precies helemaal 0 en mijn vriend doet dat allemaal wel gewoon. Minstens 2x per maand zegt ze tegen mij hoe fantastisch dat is en ik echt in m'n handen moet knijpen met zo'n man. Zucht.
Aan de andere kant is het misschien wel een klein beetje zo. Zie in onze omgeving ook wel wat vaders die dus echt niet betrokken (sorry voor het woord) zijn.
Collega's die in de buurt wonen met oudere kinderen? Neefjes of nichtjes (of daar weer vrienden van?).quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:32 schreef exode het volgende:
Ik word met elke post hier nog blijer met mijn sociale kring![]()
En mijn partner.
En mijn niet perfecte leven.
![]()
Ik ga iig weer eens actief op zoek naar goede oppas. Ons overbuurmeisje wil oppassen en dat is ook goed gegaan maar B ziet dat niet zitten. Niet zo gek, ze schelen maar 3 jaar en hij ziet haar als het buurmeisje met wie hij speelde in de speeltuin.
Maar waar begin je met zoeken?
Mijn pa ook hoor. Die had ook zo zijn mening over de kinderopvangquote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn vader zegt wel eens tegen mij dat hij eigenlijk vndt dat een vrouw thuis voor de kinderen moet zorgen en het huishouden moet doen. Niet exact in die woorden, maar hij zegt wel heel vaak dat hij en mijn moeder die keuze heel bewust hebben gemaakt omdat ze vonden dat er altijd iemand thuis voor de kinderen moest zijn.
Dat doet hij vooral als ik soms aangeef dat ik het lastig vind om alle ballen in de lucht te houden![]()
Andere generatie zeg maar #boomers.
Nee dat wekt niet die indruk, dat is jouw invulling. Ik struggle namelijk niet met het gedeelte om ze evenveel en indivduele aandacht te geven.. Ik struggle ook niet met hulp vinden voor de anderen of het van hun kant bekijken.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:22 schreef Avelie het volgende:
[..]
Je vertelt over de psycho educatie van de siblings waarin zij leren om te gaan met hun broertje. Je vertelt niks over andere ondersteuning voor henzelf. Je benadrukt alleen dat de siblings niet inzien hoezeer hun broertje zich aanpast aan hen.
Dit wekt de indruk dat je de situatie vooral bekijkt in het belang van het kind met de aandoening. Misschien zit ik ernaast, dat kan. Vandaar mijn suggestie om er eens rustig over na te denken. Ik kan uiteraard niet de gehele dynamiek overzien binnen jouw gezin, maar dit viel me op in jouw posts. Doe ermee wat je wil, of doe er niks mee, allemaal prima.
Mijn schoonouders vinden dat ook heel fijn om dat zo nu en dan te benoemen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn vader zegt wel eens tegen mij dat hij eigenlijk vndt dat een vrouw thuis voor de kinderen moet zorgen en het huishouden moet doen. Niet exact in die woorden, maar hij zegt wel heel vaak dat hij en mijn moeder die keuze heel bewust hebben gemaakt omdat ze vonden dat er altijd iemand thuis voor de kinderen moest zijn.
Dat doet hij vooral als ik soms aangeef dat ik het lastig vind om alle ballen in de lucht te houden![]()
Andere generatie zeg maar #boomers.
Ik ben letterlijk verbaal aangevallen door een (oude witte man) collega bij mijn vorige werkgever toen ik hoogzwanger van mijn eerste kind bij de koffieautomaat stond en vertelde dat ik na mijn verlof 4 dagen in de week ging werken. Want een kind had z'n moeder nodig.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:37 schreef ZarB het volgende:
[..]
Mijn pa ook hoor. Die had ook zo zijn mening over de kinderopvang
Mijn nichtje van 21, mijn zus en mijn schoonzus zouden graag oppassen maar die wonen allemaal op 1 uur rijden. Dat blijft een ding.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:36 schreef Donna het volgende:
[..]
Collega's die in de buurt wonen met oudere kinderen? Neefjes of nichtjes (of daar weer vrienden van?).
Mijn schoonvader heeft een man van 50 in dienst en zijn dochters doen beide een opleiding in iets met kinderen. 1 van die meiden is 20 en past wel eens bij ons op.
Ik was vroeger zelf oppas voor de dochter van vrienden van mijn ouders. Dus een beetje in zulke 'ze zijn halve bekenden' zou ik het zoeken denk ik.
En dan biedt ze vast wel aan om de kinderen een paar dagen in haar huiselijke omgeving te zetten, toch?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn schoonouders vinden dat ook heel fijn om dat zo nu en dan te benoemen.
Of tegen de kinderen in de vakantie; Och moet je nou weer de hele week naar de vakantie BSO????
Ze gaan niet eens de hele week.
Vinden zij dat ook een drempel? Kan je ze niet zelf halen en brengen? Wij wonen buitenaf dus die dame van 20 brengen wij ook weer thuis. Ze wordt meestal gebracht door haar vader, maar we zouden haar ook best willen halen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:40 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn nichtje van 21, mijn zus en mijn schoonzus zouden graag oppassen maar die wonen allemaal op 1 uur rijden. Dat blijft een ding.
De oudere kinderen van een goede vriendin willen ook oppassen maar dan moet die vriendin ze brengen en halen. Het is te ver om te fietsen. En dat vind ik dus een drempel.
Ik ga eens vragen bij de ouders van Juul haar klasgenoten. Wie weet, wie weet.
Tja, generatiedingetje. De oma van vriendin toen die hoorde dat vriendin zwanger was: "Oh, gaat Piles dan ook een dag oppassen".quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:37 schreef ZarB het volgende:
[..]
Mijn pa ook hoor. Die had ook zo zijn mening over de kinderopvang
Uiteraard. Want dat wekelijks oppassen was ook zo'n enorm succes destijds. Het moest steeds verzet worden en dat was natuurlijk geen probleem, want Donna kon zo makkelijk met haar werkdagen schuiven toch? Toch?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:41 schreef SQ het volgende:
[..]
En dan biedt ze vast wel aan om de kinderen een paar dagen in haar huiselijke omgeving te zetten, toch?
Nou, ik heb eigenlijk geen zin om de oppas weer thuis te brengenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Vinden zij dat ook een drempel? Kan je ze niet zelf halen en brengen? Wij wonen buitenaf dus die dame van 20 brengen wij ook weer thuis. Ze wordt meestal gebracht door haar vader, maar we zouden haar ook best willen halen.![]()
Succes, het is wel lastig. Ik had geen goed gevoel bij van die oppas sites.
Oh en bij het KDV/BSO zit hier ook een meisje die een zusje heeft die ook de opleiding tot pedagogisch werker doet. Zij heeft ook verschillende oppas adresjes bij KDV ouders. Misschien kan je bij een KDV/BSO nog vragen of ze iemand weten?
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ben letterlijk verbaal aangevallen door een (oude witte man) collega bij mijn vorige werkgever toen ik hoogzwanger van mijn eerste kind bij de koffieautomaat stond en vertelde dat ik na mijn verlof 4 dagen in de week ging werken. Want een kind had z'n moeder nodig.
Dat was nadat hij gezegd had dat hij ook wel 4 maanden betaalde vakantie wilde.
Maar dat hoeft toch ook niet? Zodra je thuis komt, breng je de oppas weer naar huis. Of ze nou zelf naar huis gaan om half 12 of dat je ze thuisbrengt om half 12 maakt toch geen verschil? Of snap ik het nu gewoon niet?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:47 schreef exode het volgende:
[..]
Nou, ik heb eigenlijk geen zin om de oppas weer thuis te brengen![]()
Het is voor eens een avondje weg met zijn 2tjes en dan wil ik niet op de tijd etc letten.
We hadden oppas via het KDV maar dat was voor covid en die werken nu allemaal fulltime. BSO niet echt wat gehoord, maar dat kan ik wel eens vragen, goede.
Nou jawel, ze moeten wel op een bepaald tijdstip weer thuis zijn. Niet dat wij nou van die nachtbrakers zijn, maar wil gewoon blijven hangen als we het gezellig vinden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:48 schreef Donna het volgende:
[..]
Maar dat hoeft toch ook niet? Zodra je thuis komt, breng je de oppas weer naar huis. Of ze nou zelf naar huis gaan om half 12 of dat je ze thuisbrengt om half 12 maakt toch geen verschil? Of snap ik het nu gewoon niet?
Ah zo. Nee dat snap ik, dat is dan ook wel heel ver, dan onderbreekt dat de avond wel heel erg. Het is voor ons niet eens 5 minuutjes (enkele reis). Is ook wel een onderbreking, maar een korte.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:52 schreef exode het volgende:
[..]
Nou jawel, ze moeten wel op een bepaald tijdstip weer thuis zijn. Niet dat wij nou van die nachtbrakers zijn, maar wil gewoon blijven hangen als we het gezellig vinden.
En met de kinderen van een vriendin vind ik dat toch net wat lastiger denk ik of zo.
Maar thuisbrengen doe ik dus niet, het is 20 minuten met de auto, dus ben er 45 minuten mee zoet. Daar heb ik na een gezellige avond geen zin in.
Ja maar dat telt niet toch, je bent pas een gezin als je er twee hebt, amateur.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:10 schreef Clubsoda het volgende:
Hier zijn ook mensen met goedbedoelde waarschuwingen als 'wacht maar' en 'neem het er maar van, straks is alles anders'. Nou is dat sowieso vrij irritant, maar ook wat curieus want er loopt er al 11 jaar eentje rond he?
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:08 schreef SQ het volgende:
Wat ik me vanmorgen op de fiets nog zat te bedenkenik denk dat ik me nooit zo gerealiseerd had dat ik met het ouderschap een soort tweede fulltime baan op de hals haalde. Dat het meer was dan alleen soms een flesje geven en een luier verschonen, maar dat je gezin eigenlijk ook een soort mini bedrijfje is waar je samen de regie over voert.
Ik heb ooit op mijn werk ook een gezinsfoto laten zien toen ze ons vroegen om een voorbeeld van een high performing team. Er zijn (ongeschreven) regels/afspraken waar iedereen zich aan houdt, er is een duidelijke taakverdeling, je weet precies wat je aan elkaar hebt. Het is prachtig om dat te zien groeien, maar het is niet vanzelfsprekend, je moet er wel in investeren. En da's soms hard werken en zwaar. Maar ook wel heel lonend. (Lang niet altijd).
De indruk wordt wel vaak gewekt jaquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar dat telt niet toch, je bent pas een gezin als je er twee hebt, amateur.
En leuke functioneringsgesprekken van tijd tot tijdquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:08 schreef SQ het volgende:
Wat ik me vanmorgen op de fiets nog zat te bedenkenik denk dat ik me nooit zo gerealiseerd had dat ik met het ouderschap een soort tweede fulltime baan op de hals haalde. Dat het meer was dan alleen soms een flesje geven en een luier verschonen, maar dat je gezin eigenlijk ook een soort mini bedrijfje is waar je samen de regie over voert.
Ik heb ooit op mijn werk ook een gezinsfoto laten zien toen ze ons vroegen om een voorbeeld van een high performing team. Er zijn (ongeschreven) regels/afspraken waar iedereen zich aan houdt, er is een duidelijke taakverdeling, je weet precies wat je aan elkaar hebt. Het is prachtig om dat te zien groeien, maar het is niet vanzelfsprekend, je moet er wel in investeren. En da's soms hard werken en zwaar. Maar ook wel heel lonend. (Lang niet altijd).
en "De oudste is 11, die kan dan vast helpen met luiers verschonen!", die ook?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De indruk wordt wel vaak gewekt ja
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:17 schreef SQ het volgende:
[..]
en "De oudste is 11, die kan dan vast helpen met luiers verschonen!", die ook?
Zeker. Heb ook altijd gezegd dat ik (=wij) er voor koos om nog een kind te nemen en dat de zorg dus mijn (=onze) taak is en niet die van haarquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]zijn visie daarop is ook vrij duidelijk
(en terecht!)
Wij worden nooit een gezin. Wij zijn gewoon drie toevallig bij elkaar in één huis wonende individuenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar dat telt niet toch, je bent pas een gezin als je er twee hebt, amateur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |