quote:Onlangs hoorde ik de uitspraak "love my kids to death, they're my everything, but I hate parenthood". En dat eh resoneerde wel met me.
Heb er 2, van 1,5 en 3, en ik ben er eigenlijk zo klaar mee. (nee geen zorgen, ga geen gekke dingen doen). Maar ik ben zo klaar met de hele dag bezig zijn. Van 6u in de ochtend tot 19:30 zijn mijn vrouw en ik bijna continu bezig met wassen, eten maken, schoonmaken, shit regelen, boodschappen, enz. Werk is even rust vergeleken met thuis. De kinderen zijn allebei heel energiek, je moet ze letterlijk uitlaten anders worden ze steeds lastiger. Sta je weer bij de zoveelste speeltuin of ballorig. Zelf spelen komt weinig voor, je moet bijna wel opletten anders breekt de shit uit. Ook continu met elkaar klooien en moet je dus politieagentje spelen. Het enige moment van rust voor ons is achter de Ipad, maar ook dat wil je niet continu. Ik heb vaak niet eens de energie om met ze te spelen, waardoor zij weer negatieve aandacht gaan vragen en we daar weer op moeten reageren.
Eentje eet goed, de ander wil niks. Of de ene keer wel en de andere keer niet. Godzijdank slapen ze makkelijk in, maar allebei zijn het geen doorslapers. IEDERE nacht is er wel iets. Sowieso 1-2x er uit, maar het kan ook 3-6x zijn. Van alles geprobeerd en als je er niet heen gaat wordt het alleen maar erger. En geen opa's en oma's om te logeren. Volgende dag, na een volledige kutnacht, wordt er eentje jankend wakker om 6 uur en begint de hele riedel opnieuw. Dag in dag uit, week in week uit, maand in maand uit. Genieten.
Natuurlijk is het fijn als ze om je nek springen en knuffelen. Als ze een ergens mee een stap maken en blij zijn. Maar dat gebeurt een paar keer per week? En dat warme fuzzy gevoel dooft snel uit als je weer de miljardste luier moet verschonen, klussen in huis zich opstapelen, je kind weer eens ziek thuis komt van KDV enzovoort enzovoort enzovoort.
Geen idee wat m'n doel is van dit topic. Even spuien. Twijfelaars over kinderen waarschuwen. Lotgenoten horen. Iemand bemoedigende woorden?
Bij ons zijn opa en oma in de 60 en nog erg fit, dus logeren is bij ons geen probleem. Slaapzakken en slaapmatjes hoeven niet mee, want ze hebben bij opa en oma ook gewoon een kamer over met logeerbedden, inclusief deken en kussen. Onze kinderen zijn het gewend, dus worden niet extreem druk, hebben er vooral heel veel zin in.quote:Het is ook vooral het extra geregel vooraf en achteraf. Dag uitkiezen dat de oppas ook kan, opa en oma zijn ver in de 70 dus doen een weekend logeren er ook niet zomaar even bij. Spullen klaarleggen, halve volksverhuizing want bijvoorbeeld ook slaapmatjes, kussens en slaapzakken moeten mee. Het gestuiter vooraf, logeren is spannend en dan worden de kinderen extreem druk. Als je vervolgens zelf op stap gaat, reizen, laat naar bed, wijntje meer dan anders omdat het kan... ben je meestal na afloop niet echt totaal helemaal uitgerust. En dan komen ze weer terug. Moeten de spullen opgeruimd, wasjes gedaan en stuiteren de kinderen wéér door het huis omdat ze de extra prikkels kwijt moeten.
De dag zelf is dus wel echt heel fijn, maar het kost ook energie. En dat is mijns inziens het grote verschil met een avond/weekend weg vóór we kinderen hadden.
Jij hebt wel echt een fantastisch leven, of niet? Man, ik heb spontaan geen zin meer in het ouderschap omdat ik toch nooit zo fantastisch word als jij.quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:43 schreef Avelie het volgende:
[..]
Bij ons zijn opa en oma in de 60 en nog erg fit, dus logeren is bij ons geen probleem. Slaapzakken en slaapmatjes hoeven niet mee, want ze hebben bij opa en oma ook gewoon een kamer over met logeerbedden, inclusief deken en kussen. Onze kinderen zijn het gewend, dus worden niet extreem druk, hebben er vooral heel veel zin in.
Meestal gaan ze twee nachtjes, dus we kunnen gerust een avondje uit en de volgende ochtend heerlijk uitslapen en de dag doen waar we zin in hebben. De dag erna komen ze pas in de middag terug, dus ook de tweede ochtend slapen we uit en doen we het rustig aan.
Doe even niet zo zuur, sommige mensen hebben wel gewoon dat geluk om in die situatie te zitten.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:10 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Jij hebt wel echt een fantastisch leven, of niet? Man, ik heb spontaan geen zin meer in het ouderschap omdat ik toch nooit zo fantastisch word als jij.
Och kom op, het gaat hier al de hele tijd over dat het bij deze gebruiker allemaal wel zo geweldig loopt en geregeld is, echt constructief is dat toch ook niet?quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Doe even niet zo zuur, sommige mensen hebben wel gewoon dat geluk om in die situatie te zitten.
Want dit topic is er alleen om te zeiken over hoe slecht het ouderschap is/kan zijn? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:18 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Och kom op, het gaat hier al de hele tijd over dat het bij deze gebruiker allemaal wel zo geweldig loopt en geregeld is, echt constructief is dat toch ook niet?
Het topic heet op zich niet "het ouderschap geweldig vinden". Maar goed, ik heb helaas nog steeds geen eigen praktijkervaring m.b.t. het ouderschap dus ik zal vooral geen mening uiten hier.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want dit topic is er alleen om te zeiken over hoe slecht het ouderschap is/kan zijn? Lijkt me niet.
Ik ben ook geen ouder, maar je mag best je mening uiten.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:22 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Het topic heet op zich niet "het ouderschap geweldig vinden". Maar goed, ik heb helaas nog steeds geen eigen praktijkervaring m.b.t. het ouderschap dus ik zal vooral geen mening uiten hier.
Kan prima in dit topic: OUD / Het minst leuke aan andere ouders #2quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:10 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Jij hebt wel echt een fantastisch leven, of niet? Man, ik heb spontaan geen zin meer in het ouderschap omdat ik toch nooit zo fantastisch word als jij.
Andersom geldt dat net zo.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:28 schreef Clubsoda het volgende:
Maar mensen die worstelen met het ouderschap hebben precies helemaal niets aan jubelverhalen van mensen die het allemaal fantástisch voor elkaar hebben, cq doen alsof.
Hahahaquote:Op woensdag 15 februari 2023 14:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Kan prima in dit topic: OUD / Het minst leuke aan andere ouders #2
Mensen die heel blij zijn hebben er niets aan om te horen dat anderen het zwaar hebben bedoel je?quote:
Precies.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mensen die heel blij zijn hebben er niets aan om te horen dat anderen het zwaar hebben bedoel je?
Dit topic is nu eenmaal gestart door iemand die het ouderschap zwaar vindt en herkenning vraagt. Het is heel fijn dat er ouders zien die dat niet zo ervaren, maar wat heeft de TS eraan?quote:
Geen idee, misschien dat een positieve nooit juist wel kan werken voor TS om door te bijten op moeilijke momenten.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit topic is nu eenmaal gestart door iemand die het ouderschap zwaar vindt en herkenning vraagt. Het is heel fijn dat er ouders zien die dat niet zo ervaren, maar wat heeft de TS eraan?
Dit topic gaat er expliciet om dat er mensen zijn die het ouderschap zwaar en niet leuk vinden. Dat is al lastig om toe te geven en wordt gevoeld als een taboe om over te praten. Een ouder die hier een perfect plaatje van zichzelf, partner, gezin en leven voorschotelt (voor zover dat al waar is) is bepaald niet helpend. En eigenlijk best off-topic.quote:
Met dat verschil dat het voor hen ook niet zo nodig is 'er iets aan te hebben', ze hebben immers geen probleem.quote:
Ieder huisje heeft z'n kruisje - wat hier wordt verteld zal heus niet de volledige waarheid zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
ze hebben immers geen probleem.
Dat denk ik niet. Ik denk dat het dagelijks leven al aan elkaar hangt van platitudes als 'het komt wel goed', 'anderen hebben het ook wel eens moeilijk', 'de buurvrouw kan geen kinderen krijgen, dat is pas zielig', 'hophop, schouders eronder' etc. Lijkt me vrij onzinnig om dat online nog eens te gaan lopen herhalen met sprookjesverhalen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee, misschien dat een positieve nooit juist wel kan werken voor TS om door te bijten op moeilijke momenten.
Een positieve noot kan zijn: houd vol, het wordt echt beter als ze ouder zijn! En een tip geven om wat tijd voor jezelf te creëren is helemaal prima.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee, misschien dat een positieve nooit juist wel kan werken voor TS om door te bijten op moeilijke momenten.
Behalve dan dat de betreffende user de kruisjes van anderen bombardeert tot 'eigen schuld' of gewoon volledig negeert waar dat onmogelijk is en ze zelf ontkent te hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ieder huisje heeft z'n kruisje - wat hier wordt verteld zal heus niet de volledige waarheid zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |