abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2023 @ 21:02:56 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208025828
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 20:52 schreef freaky40 het volgende:
Union speelt echt anti-voetbal. Een beetje Chelsea van jaren geleden.
Vond ik wel meevallen, voetballen naar hun mogelijkheden, Ajax tactisch overklast en dan ook nog eens een speler of 10 onder de maat.
pi_208025890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:01 schreef franske19 het volgende:

[..]
Je kan ook 5 keer kansloos op doel schieten en dan heb je ineens 5 schoten op doel. Gaat meer om mogelijkheden creëren en die waren er niet veel. Union Berlin weet het goed dicht te houden
Inderdaad naast 0 schoten op doel ook 0 kansen… your point..?
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_208025917
Met het materiaal wat we momenteel hebben zat er gewoonweg niet meer in, prima resultaat tegen de nummer twee van de Bundesliga. Vergeet niet dat die ploeg heeft gewonnen van Leipzig, Werder Bremen, Stuttgart, Dortmund, Wolfsburg etc in de laatste maanden.

Je ziet dat Taylor en Rensch duidelijk tekort komen voor dit niveau. Dat half ingrijpen en dekken kost je gewoon doelpunten. Daarnaast zit Timber ook duidelijk in een mindere periode. Verder heb je ook gewoon niks achter de hand, dus het is logisch dat we het lastig hebben. Verder was Steven Berghuis ook zwaar ondermaats. Als je dat allemaal bij elkaar optelt..

Overigens viel Bassey echt positief op, hij heeft echt wel potentie. Die kan zich nog wel goed doorontwikkelen. Je ziet dat hij vertrouwen nodig heeft. Brobbey viel ook goed in wederom.

We hebben alles nog om voor te spelen in de return. Onder leiding van Schreurder hadden we deze pot zeker verloren.
pi_208025969
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vond ik wel meevallen, voetballen naar hun mogelijkheden, Ajax tactisch overklast en dan ook nog eens een speler of 10 onder de maat.
Vond ze net een stapje beter eigenlijk, inderdaad door tactiek. Feit dat ze er niet in kwamen kwam door de tegenstander.
pi_208025995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:09 schreef Mestreech1990 het volgende:
Met het materiaal wat we momenteel hebben zat er gewoonweg niet meer in, prima resultaat tegen de nummer twee van de Bundesliga. Vergeet niet dat die ploeg heeft gewonnen van Leipzig, Werder Bremen, Stuttgart, Dortmund, Wolfsburg etc in de laatste maanden.

Je ziet dat Taylor en Rensch duidelijk tekort komen voor dit niveau. Dat half ingrijpen en dekken kost je gewoon doelpunten. Daarnaast zit Timber ook duidelijk in een mindere periode. Verder heb je ook gewoon niks achter de hand, dus het is logisch dat we het lastig hebben. Verder was Steven Berghuis ook zwaar ondermaats. Als je dat allemaal bij elkaar optelt..

Overigens viel Bassey echt positief op, hij heeft echt wel potentie. Die kan zich nog wel goed doorontwikkelen. Je ziet dat hij vertrouwen nodig heeft. Brobbey viel ook goed in wederom.

We hebben alles nog om voor te spelen in de return. Onder leiding van Schreurder hadden we deze pot zeker verloren.
Taylor en Rensch kunnen echt niet op dit niveau. Zakken eigenijk al door het ijs in de eredivisie.
  donderdag 16 februari 2023 @ 21:41:31 #246
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_208026395
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 20:51 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Want je wil zeggen dat Ajax geen 0 schoten op doel heeft gehad? En in de eerste helft sowieso 0 schoten…?
Zeg toch ook niet dat ze goed gespeeld hebben of wel? Maar dat Union bakte er net zo weinig van
pi_208026744
Ergens een samenvatting te zien?
pi_208026809
Leuke speler wel, die Ocampos
  donderdag 16 februari 2023 @ 22:19:03 #249
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_208026949
quote:
9s.gif Op donderdag 16 februari 2023 22:11 schreef Marcoss het volgende:
Echt keihard gelachen. Sloopt PSV in enkele minuten.
pi_208026965
quote:
Schreuder heeft het goed gezien
pi_208027096
quote:
_O-
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_208027106
Ocampos heeft een half jaar onwijs goed getraind bij Ajax en dat werpt nu zijn vruchten af.
  donderdag 16 februari 2023 @ 22:40:15 #253
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_208027203
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 22:30 schreef Ramboetan het volgende:
Ocampos heeft een half jaar onwijs goed getraind bij Ajax en dat werpt nu zijn vruchten af.
Het is ook allemaal niet niks om het grote Ajaxspel onder de knie te krijgen natuurlijk.
pi_208027383
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 22:40 schreef fetX het volgende:

[..]
Het is ook allemaal niet niks om het grote Ajaxspel onder de knie te krijgen natuurlijk.
Dat blijkt maar weer.
pi_208027386
Het was niet best, maar je verliest m in ieder geval niet. Vond het wel weer fijn dat Heitinga al in de rust ingreep en er een soort 3-4-3 van probeerde te maken. Dat 3-5-2/ 5-3-2 is erg lastig om tegen te spelen, zeker als je meest creatieve spelers een offday hebben.

Taylor en Alvarez trouwens echt heel zwak, die eerste mag echt wel even banken. Elke bal vooruit was zo ongeveer balverlies.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208027594
Ik zat bij de cornervlag en kon dus de eerste helft de hele tijd naar Bergwijn kijken. Met bal is het op het moment heel weinig, maar zonder bal is het ook echt een compleet drama. Loopt erbij als een zoutzak, zet geen druk, loopt nergens voor, gaat nooit diep. Na een tijdje stond hij alleen nog maar centraal tussen twee verdedigers en was hij totaal niet aanspeelbaar.

Werkelijk veruit de slechtste speler van het veld.
pi_208027661
Het verlies van PSV van Sevilla zet het gelijkspel van Ajax wel weer in een beter perspectief... ^O^
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 16 februari 2023 @ 23:34:23 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208027672
quote:

[..]
Toch even van hem genoten net en dat voor 8 miljoen, geen geld.
  donderdag 16 februari 2023 @ 23:35:51 #259
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_208027689
We missen ook echt een man met een goede steekpass, zoals Ziyech dat heel veel deed.

Taylor kan aardig wat werk verzetten, maar lijkt toch ook de creativiteit te missen voor een speler op zijn positie. Dat had Gravenberch toch wel een stuk meer. Taylor is misschien degelijker met balletje breed. Een beetje zoals Alvarez. Dan mis je wel erg veel voetbal op het middenveld, vooral als Berghuis dan ook nog eens waardeloos speelt. Dan heb je gewoon helemaal geen voetbal meer, en dat kan Davy ook niet verhelpen. Hij kan goed diep gaan, maar is ook geen creatief brein.

Berlin moest alleen op Kudus passen. Ze konden de volledige focus erop richten om hem onschadelijk te maken. Tja, dan gaat het ook heel moeilijk voetballen voor hem worden. Hij had een aantal uitstekende acties, waarbij ze aan de noodrem moesten trekken.

Rensch ook erg slecht trouwens. Bassey was wel weer goed. Je mist vanuit die positie wel heel erg de passjes tussen de linies die Blind altijd gaf, maar Bassey deed wel wat er van hem verwacht werd. Ik wil Alvarez zeker niet afkraken, want hij is echt wel waardevol. Maar eigenlijk hebben we een VM nodig die kan onderscheppen, en ook nog goed vooruit kan voetballen. Die zal moeilijk te vinden zijn...
pi_208028681
Missen ook een bijter zoals Suarez
  Redactie Sport vrijdag 17 februari 2023 @ 07:06:42 #261
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208028743
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 23:33 schreef freaky40 het volgende:
Het verlies van PSV van Sevilla zet het gelijkspel van Ajax wel weer in een beter perspectief... ^O^
Maar Ajax speelde thuis.

Neemt niet weg dat ik Ajax volgende week meer kans geef
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208028823
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 23:35 schreef GwaiLow het volgende:
We missen ook echt een man met een goede steekpass, zoals Ziyech dat heel veel deed.

Taylor kan aardig wat werk verzetten, maar lijkt toch ook de creativiteit te missen voor een speler op zijn positie. Dat had Gravenberch toch wel een stuk meer. Taylor is misschien degelijker met balletje breed. Een beetje zoals Alvarez. Dan mis je wel erg veel voetbal op het middenveld, vooral als Berghuis dan ook nog eens waardeloos speelt. Dan heb je gewoon helemaal geen voetbal meer, en dat kan Davy ook niet verhelpen. Hij kan goed diep gaan, maar is ook geen creatief brein.

Berlin moest alleen op Kudus passen. Ze konden de volledige focus erop richten om hem onschadelijk te maken. Tja, dan gaat het ook heel moeilijk voetballen voor hem worden. Hij had een aantal uitstekende acties, waarbij ze aan de noodrem moesten trekken.

Rensch ook erg slecht trouwens. Bassey was wel weer goed. Je mist vanuit die positie wel heel erg de passjes tussen de linies die Blind altijd gaf, maar Bassey deed wel wat er van hem verwacht werd. Ik wil Alvarez zeker niet afkraken, want hij is echt wel waardevol. Maar eigenlijk hebben we een VM nodig die kan onderscheppen, en ook nog goed vooruit kan voetballen. Die zal moeilijk te vinden zijn...
Je mist sowieso verschillende types in de selectie waaronder inderdaad een middenvelder met een steekpass maar ook iemand die vanuit achteren een mannetje kan uitspelen en het spel kan versnellen. Tayler doet dat echt sporadisch maar passt vervolgens bijna altijd weer terug. Mede hierdoor heb ik al eens eerder geopperd dat Kudus daar wellicht goed uit de verf zou kunnen komen met zijn techniek en fyiek maar dan mis je hem voorin weer.

Puntje bij paaltje is het gewoon nog steeds vrij pover en blijkt ook dat de selectie gewoon niet goed genoeg is voor het niveau dat wij hopen te ambiëren bij Ajax. Persoonlijk denk ik dat de selectie met Frenkie, de Ligt, Donny, Ziyech, Neres e.d. een unieke selectie is, iets wat je wel moet ambiëren maar niet altijd haalbaar is. De selectie van vorig jaar moet wel haalbaar zijn. Spelers zoals Martinez, Antony, Haller en Gravenberg zijn spelers die bij Ajax zijn gegroeid en, op Antony na, nog niet zo heel interessant waren voor grotere clubs.

Mogelijk is het ook wel een gevolg van de afgelopen jaren dat de selectie zo is afgeroomd. Ajax is een aantal jaar hot geweest tot op het punt dat middelmatige spelers ook voor hoofdprijzen verkocht konden worden. Dat krijg je als je goed voetbal laat zien en ook resultaten behaald. Gevolg is dat je nu ook echt opgescheept blijft met te oude spelers en de mindere talenten. Combineer dat met een aantal zwakke aankopen en je staat hier. Ik verwacht dat Napoli een soortgelijk traject gaat meemaken komend jaar en bijv. Leicester een aantal jaar geleden eveneens.
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 07:33:16 #263
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208028840
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 23:33 schreef freaky40 het volgende:
Mwah. Feyenoord won vorig jaar 2x van Union.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:09:02 #264
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208028981
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Mwah. Feyenoord won vorig jaar 2x van Union.
Ajax 2 keer van Dortmund, zegt niet zo heel veel, Ajax was vorig seizoen beter, denk Feyenoord ook, Union geen idee.
pi_208029040
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:29 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Je mist sowieso verschillende types in de selectie waaronder inderdaad een middenvelder met een steekpass maar ook iemand die vanuit achteren een mannetje kan uitspelen en het spel kan versnellen. Tayler doet dat echt sporadisch maar passt vervolgens bijna altijd weer terug. Mede hierdoor heb ik al eens eerder geopperd dat Kudus daar wellicht goed uit de verf zou kunnen komen met zijn techniek en fyiek maar dan mis je hem voorin weer.

Puntje bij paaltje is het gewoon nog steeds vrij pover en blijkt ook dat de selectie gewoon niet goed genoeg is voor het niveau dat wij hopen te ambiëren bij Ajax. Persoonlijk denk ik dat de selectie met Frenkie, de Ligt, Donny, Ziyech, Neres e.d. een unieke selectie is, iets wat je wel moet ambiëren maar niet altijd haalbaar is. De selectie van vorig jaar moet wel haalbaar zijn. Spelers zoals Martinez, Antony, Haller en Gravenberg zijn spelers die bij Ajax zijn gegroeid en, op Antony na, nog niet zo heel interessant waren voor grotere clubs.

Mogelijk is het ook wel een gevolg van de afgelopen jaren dat de selectie zo is afgeroomd. Ajax is een aantal jaar hot geweest tot op het punt dat middelmatige spelers ook voor hoofdprijzen verkocht konden worden. Dat krijg je als je goed voetbal laat zien en ook resultaten behaald. Gevolg is dat je nu ook echt opgescheept blijft met te oude spelers en de mindere talenten. Combineer dat met een aantal zwakke aankopen en je staat hier. Ik verwacht dat Napoli een soortgelijk traject gaat meemaken komend jaar en bijv. Leicester een aantal jaar geleden eveneens.
Napoli heeft juist flink verkocht afgelopen zomer, maar hebben het qua inkomende transfers iets beter gedaan dan Ajax
pi_208029077
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:21 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Napoli heeft juist flink verkocht afgelopen zomer, maar hebben het qua inkomende transfers iets beter gedaan dan Ajax
Klopt maar ik doel op de huidige prestaties en het spel in de CL dit jaar. Dat maakt alle spelers aantrekkelijk en zal dus ook leiden tot veel mooie transfers.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:32:03 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208029105
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:21 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dat zal best hoor maar belangrijker is dat er bij Napoli een team van gemaakt is en bij Ajax niet.
pi_208029341
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:27 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Klopt maar ik doel op de huidige prestaties en het spel in de CL dit jaar. Dat maakt alle spelers aantrekkelijk en zal dus ook leiden tot veel mooie transfers.
Zeker, al zal Napoli misschien makkelijker een enorm bod af kunnen wijzen
pi_208029374
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat zal best hoor maar belangrijker is dat er bij Napoli een team van gemaakt is en bij Ajax niet.
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook, dat het voor clubs in vergelijkbare situaties niet altijd op deze manier eindigt.
pi_208029398
quote:

[..]
Het moeilijkste dat er is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')