Wat gaaf! Wel zonde van de blaren, maar ach, dat kom nog ooit wel goed.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:52 schreef SEMTEX het volgende:
Zondag trouwens de marathon van Cyprus / Paphos gelopen in 4:24. Ik liep met 6 maart opgeleverde nieuwe podozooltjes die nog geen 2,5km ingelopen waren waardoor mijn voeten iets hoger in hun schoenen zaten. Qua spieren ging het geweldig, zelfs nauwelijks spierpijn naderhand. Ik had alleen mijn kleine teentjes beschermd met tubes die shockabserende gel bevatten en evengoed nog verschrikkelijke blaren gaf, al vrij vroeg in de marathon. Ook had ik na 38km, ondanks 5 gels onderweg, best wel behoorlijke hongerklop. De laatste 4km waren dus met pijn en honger hinken naar de finish. In dat opzicht vind ik 4:24 nog best netjes. Als mijn zooltjes beter gefinetuned zijn, moet een snellere marathon er wel inzitten. Begin april loop ik sowieso weer twee halve marathons.
[ afbeelding ]
De start:
[ afbeelding ]
Ik had twee wat lange kadetjes gegeten met jam, maar dat was al om 5 uur. 5:45 moesten we weg, 6:00 moest ik de bus al pakken naar het startpunt (het was geen lus). Ik heb om 7:00 nog een banaan gegeten. Ik denk dat mijn ontbijt dus te vroeg was en daar was ik van tevoren ook al bang voor. Normaliter kan ik dichter tegen een marathon aan stevig eten, maar door die busreis was dat lastig.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:19 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Wat gaaf! Wel zonde van de blaren, maar ach, dat kom nog ooit wel goed.
En wat had je onderweg gegeten dan, behalve die vijf gels? Want 5 gels voor een marathon is niet heel veel. (ter vergelijk: mijn planning is een kleine vier uur lopen in april en in die tijd acht gels naar binnen werken, gecombineerd met aanvullend sportdrank.
Alles wordt duurder en wegafzettingen kosten ook geld. Een evenement als Enschede heeft die ongetwijfeld nodig, net als meer dranghekken, waterposten, etc. Cyprus had die dus minder (afzettingen, heb regelmatig op een smal stuk berm naast de snelweg gelopen) en dat merkte je ook in de inschrijfprijs (60 euro tov de 100 van Rotterdam).quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:45 schreef Remco het volgende:
Ingeschreven voor de halve marathon van Enschede, 35 euro.... Kan niet terug vinden wat ik 4 jaar geleden betaalde maar dat moet meer dan de helft zijn geweest. Bizarre prijzen durven ze tegenwoordig te vragen. Een lokaal loopje bij de plaatselijke atletiek vereniging was laatst nog 7 euro, inclusief officieel gemeten parcours, tijdwaarneming en een medaille. Heb het idee dat ze soms maar wat doen met het bepalen van de prijs.
Ik heb helemaal geen zin meer in hardlopen maar ik zag wat ik betaald heb voor deelname aan de kwart in Rotterdam en nu moet ik wel want dat is anders echt zo zonde van het geldquote:Op donderdag 16 maart 2023 11:45 schreef Remco het volgende:
Ingeschreven voor de halve marathon van Enschede, 35 euro.... Kan niet terug vinden wat ik 4 jaar geleden betaalde maar dat moet meer dan de helft zijn geweest. Bizarre prijzen durven ze tegenwoordig te vragen. Een lokaal loopje bij de plaatselijke atletiek vereniging was laatst nog 7 euro, inclusief officieel gemeten parcours, tijdwaarneming en een medaille. Heb het idee dat ze soms maar wat doen met het bepalen van de prijs.
Hoe komt het dat je geen zin meer hebt?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:09 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen zin meer in hardlopen maar ik zag wat ik betaald heb voor deelname aan de kwart in Rotterdam en nu moet ik wel want dat is anders echt zo zonde van het geld
Combinatie van dingen, weer, tijd die het kostte, zag er de zin niet meer van in, ziek geweest (griepje) maar daarna weer zoveel langzamer en ik was al traag, en al maanden bloedarmoede en daardoor gewoon moe. Afgelopen maanden 3 keer ziek geweest en dan is het ook weer zo'n gedoe om weer te beginnen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:13 schreef F_r het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je geen zin meer hebt?
Ik heb weleens een vergelijkbare headset gepast als deze, maar vond die niet heel fijn zitten. Het probleem bij de Aftershokz die ik probeerde was vooral dat ze door hoofdbewegingen iets van de plek schuiven ze zitten niet in je oor maar op het bot. Door dat verschuiven varieerde het geluid continu. Buiten dat vond ik ze erg prettig, omgevingsgeluiden goed te horen, kwaliteit van het geluid prima zolang ik niet bewoog, en erg comfortabel!quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:41 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb dit headsetje: de Sony MDR-AS210
[ afbeelding ]
Normale in-ear dopjes blijven in mijn oor niet zitten, misschien door mijn binnenste piercings. Is wel met jack, die weer met een lightning verlengkabel in mijn iPhone zit. Voor mij werkt dat.
Zoveel ziek zijn en bloedarmoede is ook echt gewoon demotiverend.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:17 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Combinatie van dingen, weer, tijd die het kostte, zag er de zin niet meer van in, ziek geweest (griepje) maar daarna weer zoveel langzamer en ik was al traag, en al maanden bloedarmoede en daardoor gewoon moe. Afgelopen maanden 3 keer ziek geweest en dan is het ook weer zo'n gedoe om weer te beginnen.
Ik weet wel dat als ik eenmaal weer loop dat het wel weer voldoening geeft enzo maar nu heb ik weer meer tijd en energie voor andere hobbies en dat bevalt ook wel
Toen ik in 2016 de 1e keer de marathon van Rotterdam liep was het nog 59 euro incl. een New Balance shirtje die ik nog steeds heel vaak draag.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Alles wordt duurder en wegafzettingen kosten ook geld. Een evenement als Enschede heeft die ongetwijfeld nodig, net als meer dranghekken, waterposten, etc. Cyprus had die dus minder (afzettingen, heb regelmatig op een smal stuk berm naast de snelweg gelopen) en dat merkte je ook in de inschrijfprijs (60 euro tov de 100 van Rotterdam).
Al een volgende op het oog?quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:52 schreef SEMTEX het volgende:
Zondag trouwens de marathon van Cyprus / Paphos gelopen in 4:24. Ik liep met 6 maart opgeleverde nieuwe podozooltjes die nog geen 2,5km ingelopen waren waardoor mijn voeten iets hoger in hun schoenen zaten. Qua spieren ging het geweldig, zelfs nauwelijks spierpijn naderhand. Ik had alleen mijn kleine teentjes beschermd met tubes die shockabserende gel bevatten en evengoed nog verschrikkelijke blaren gaf, al vrij vroeg in de marathon. Ook had ik na 38km, ondanks 5 gels onderweg, best wel behoorlijke hongerklop. De laatste 4km waren dus met pijn en honger hinken naar de finish. In dat opzicht vind ik 4:24 nog best netjes. Als mijn zooltjes beter gefinetuned zijn, moet een snellere marathon er wel inzitten. Begin april loop ik sowieso weer twee halve marathons.
[ afbeelding ]
De start:
[ afbeelding ]
Enschede is ongeveeer de helft van dat geld. Misschien dat ik mij daar nog voor ga inschrijven.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:42 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Toen ik in 2016 de 1e keer de marathon van Rotterdam liep was het nog 59 euro incl. een New Balance shirtje die ik nog steeds heel vaak draag.
Nu is het 102 euro en een goedkoop shirtje zonder enige pasvorm
Grotere steden, veel deelnemers, hogere prijs.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:45 schreef Remco het volgende:
Ik had me ingeschreven voor de loting van de marathon van Londen. Als je er door komt mag je even 146 pond aftikken. Maar het schijnt dat er 15000 startbewijzen zijn via loting op 300.000 aanmeldingen, dus helaasquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Grotere steden, veel deelnemers, hogere prijs.
Ik betaalde ¤15,95 early bird voor de 10km in Oss over precies een maand. Daar zit dan wel een medaille bij en een consumptiebon.
Maar over het algemeen ben ik ook 5 tot 10 euro kwijt.
In Rotterdam is er eigenlijk maar 1 reden waarom het zo veel duurder is geworden: Golazoquote:Op donderdag 16 maart 2023 11:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Alles wordt duurder en wegafzettingen kosten ook geld. Een evenement als Enschede heeft die ongetwijfeld nodig, net als meer dranghekken, waterposten, etc. Cyprus had die dus minder (afzettingen, heb regelmatig op een smal stuk berm naast de snelweg gelopen) en dat merkte je ook in de inschrijfprijs (60 euro tov de 100 van Rotterdam).
Wat inhoudt dat…?quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:36 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
In Rotterdam is er eigenlijk maar 1 reden waarom het zo veel duurder is geworden: Golazo
Golazo Sports is de organisatie van de marathon en die hebben maar 1 doele en dat is dat er geld verdiend moet worden.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 00:50 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Wat inhoudt dat…?
Ik vind t vooral achterlijk bij Rotterdam dat ze nog een systeem hanteren met early birds etc. Terwijl ze kunnen dat traject 3x uitverkopen. Als je net als de inschrijving begint ff aan t werk bent kost t je gewoon een tientje meer….
Nou heb ik er zelf geen last van als NN-medewerker, dan krijg ik het vergoed en kan ik ook gewoon ff douchen omkleden etc. Moet zeggen dat ik anders niet weet of ik ook al die grote dingen zou gaan lopen, tis best een hoop geld steeds.
Voor Londen zag ik dat Goldman Sachs een sponsor is en aangezien mijn NN sectie overgenomen is door hen hoop ik wellicht via hen ooit de London marathon te lopen. Anders niet, voor die 150 pond zoeken ze ‘t maar fijn uit.
Alleen als ik het probleem met de zooltjes/blaren opgelost krijg (maar dat denk ik wel, ik heb nu eindelijk een podotherapeut die peesplaatirritatie niet aanziet voor aangroeiend bindweefsel). Valencia of The Fastest marathon in Granada wellicht. Ik heb van Cyprus eigenlijk geleerd dat ik bij betrekkelijk warm weer een marathon kan voltooien en ook in het buitenland, als ik maar alles bij me heb wat nodig is (de juiste sokken, schoenen, hardlooprugzakje, etc.)quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:42 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Al een volgende op het oog?
Volgens mij is dat alleen Björn Koreman ooit gelukt. https://www.bjornkoreman.nl/biografiequote:Op vrijdag 17 maart 2023 00:53 schreef kalinhos het volgende:
Wat ik me trouwens net afvroeg….kzat de CPC samenvatting te kijken en dan komt de laatste loper terwijl er nog 2 achter haar zaten…kdenk dat die dan wellicht later gestart zijn waardoor de laatste loper iig de langzaamste loper is. Maar dit kan natuurlijk ook andersom met de halve of de hele marathon. Dan wint Kipchoge, Ngye of net iemand die ik minder ken….maar wat nou als er in de wave die na hem gestart is om wat voor reden dan ook een vlugge japie is die sneller rent? Tis vooral theoretisch hoor, maar stel dat er een amateur is met een enorm goeie dag en die blijkt uiteindelijk 2 seconden sneller geweest te zijn?
De meeste evenemenenten in de VS zijn ook vanaf 100 euro. Dan krijg je ook echt wel toffe goodybags en livemuziek langs de kant. Misschien betaal je bij Rotterdam ookzoveel vanwege de gage voor Lee Towersquote:Op vrijdag 17 maart 2023 07:20 schreef mosselmossel het volgende:
Echt, Rotterdam is echt niet zo mega duur.
maar ja, het is wel een hoop geld.
Ik zeg ook niet dat Rotterdam extreem duur is, ik denk dat Rotterdam voorheen juist erg goedkoop was en nu wat meer marktconform. Maar dat een commerciėle partij de organisatie heeft overgenomen speelt natuurlijk wel een rol.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 07:20 schreef mosselmossel het volgende:
Je kan wel schelden op Golazo, maar als die alleen maar geld hadden willen verdienen, hadden ze Rotterdam wel 150 euro gemaakt. Dan was het ook binnen een week uitverkocht geweest, net als nu.
Je vergeet gewoon dat alles achterlijk veel duurder is geworden. Vrijwilligers zijn schaars en als je dan toch een goed evenement wil neerzetten zul je daar ook betaalde krachten voor moeten vinden. De hele stad afzetten, vergunningen, dingen opbouwen.
Echt, Rotterdam is echt niet zo mega duur.
maar ja, het is wel een hoop geld.
Niet onbelangrijk, zitten ze ook lekker?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 08:04 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb trouwens twee paar hardloopsokken besteld bij deze shop uit Valencia: https://sporcks.com/ vind ze zo tof
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan snap ik het wel. Je gezondheid gaat voor. Hopelijk gaat het snel beter met je gezondheid.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:17 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Combinatie van dingen, weer, tijd die het kostte, zag er de zin niet meer van in, ziek geweest (griepje) maar daarna weer zoveel langzamer en ik was al traag, en al maanden bloedarmoede en daardoor gewoon moe. Afgelopen maanden 3 keer ziek geweest en dan is het ook weer zo'n gedoe om weer te beginnen.
Ik weet wel dat als ik eenmaal weer loop dat het wel weer voldoening geeft enzo maar nu heb ik weer meer tijd en energie voor andere hobbies en dat bevalt ook wel
Nog geen ideequote:Op vrijdag 17 maart 2023 08:18 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Niet onbelangrijk, zitten ze ook lekker?
Teruggaan naar je podotherapeut? De mijne zei dat sportzooltjes niet voor irritatie mogen zorgen, ze moeten eigenlijk meteen goed zitten. Nou heb ik zelf wel weer een extreme situatie opgezocht door meteen een marathon te lopen met niet ingelopen zooltjes, maar als dat niet weggaat, ga ik terug.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 08:46 schreef linebear het volgende:
Blaren door steunzolen heb ik ook last van. Loop dus ook niet vaak met ze. Heb er nog geen oplossing voor gevonden
Of te hard gelopen in verhouding tot je duurconditie, dan brand je ook sneller door je koolhydraten heen. Waarschijnlijk heb je bij andere marathons meer rustige lange duurlopen gedaan waardoor je vetverbranding beter getraind was en je daarom op minder gels kon lopen. Desalniettemin een mooi resultaat, tof dat het gelukt is!quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik had twee wat lange kadetjes gegeten met jam, maar dat was al om 5 uur. 5:45 moesten we weg, 6:00 moest ik de bus al pakken naar het startpunt (het was geen lus). Ik heb om 7:00 nog een banaan gegeten. Ik denk dat mijn ontbijt dus te vroeg was en daar was ik van tevoren ook al bang voor. Normaliter kan ik dichter tegen een marathon aan stevig eten, maar door die busreis was dat lastig.
Ik eet normaal bij een marathon gemiddeld 4 gels, elke 10km. Zo heb ik er 9 gelopen en dit was de eerste waarbij de honger zo groot was. Denk dat de temperatuur en het vochtverlies wellicht ook meespeelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |