abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 februari 2023 @ 11:36:22 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_207947754
Sinds een paar jaar wonen we tot volle tevredenheid in een nieuwbouwwoning. Het heeft een tuin en 4 woonlagen, waarvan de bovenste laag deels uit kamers bestaat en deels een balkon is (ong 15 vierkante meter). Best een aardig oppervlak dus nog. Balkon ligt op het noordwesten en je betreedt het via openslaande deuren. Deze woning (dit type) was eind 2018 een van de laatste woningen in dit project en de variant met de optie balkon was een buitenkans en niet per se een bewuste keuze. Je voelt ‘m al aankomen: wij doen niks met dit balkon. Soms pakken we de namiddagzon mee maar dat is maar enkele dagen per jaar. Ik hang er soms de was op. Verder komen er er niet. Zo zonde.. daarom hier de vraag: wat doen jullie met je (grote) balkon?
pi_207947801
Gewoon lekker laten of als je het geld er voor hebt een prachtige serre van maken! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_207948132
Fijn inrichten met planten in potten, fijne bank of stoelen om echt prettig te zitten, een tarp om indien nodig schaduw te creeeren. Of inderdaad een overkapping met eventueel deuren, zodat je er een heeriljke tuinkamer van kunt maken. Dan alsnog het eerste deel van mijn post doen, behalve de tarp :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207948198
Had dat ook…25m2.
Stond tafel met stoelen op en louche set maar gebruikte het niet zovaak.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zaterdag 11 februari 2023 @ 18:26:32 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_207952637
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Fijn inrichten met planten in potten, fijne bank of stoelen om echt prettig te zitten, een tarp om indien nodig schaduw te creeeren. Of inderdaad een overkapping met eventueel deuren, zodat je er een heeriljke tuinkamer van kunt maken. Dan alsnog het eerste deel van mijn post doen, behalve de tarp :P
Haha, ik moest opzoeken wat een tarp is :) Bank hebben we er al staan. Overkapping lijkt me geweldig alleen ik denk dat de buurman het dan ook moet doen. Onze balkons zijn in het midden gescheiden door een matglazen wand. De architect zou een hartverzakking krijgen als ie het zag denk ik. Het balkon is wel echt onderdeel van het ontwerp.
pi_207952896
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:08 schreef Chinless het volgende:
Had dat ook…25m2.
Stond tafel met stoelen op en louche set maar gebruikte het niet zovaak.
Als die set zo louche is dan zou ik er ook niet komen :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207963601
Volplempen met zonnepanelen.
pi_207972498
Aan welke kamers grenst het balkon?

En welke andere buitenruimte heb je?
pi_207973914
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 21:00 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
En als je er geen geld voor hebt gewoon wat plastic karwei stoeltjes neerzetten en alsnog van genieten :Y
Sowieso, heerlijk toch, even een frisse neus op hoogte halen! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator maandag 13 februari 2023 @ 09:36:08 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_207977027
met de bezem erdoor, ook zo iets.

Ik heb ook een balkon aan mn slaapkamer over de hele breedte van het huis, en we doen er niet echt wat mee. Heel veel blaadjes die erop waaien en mos aangroei in de voegen, dus elk voorjaar is er eerst een flinke schrobbeurt nodig.
het jongste plan is nu maar dat we er een blauwe regen langs gaan laten groeien. En als je je dekbed wilt luchten kan je het daar mooi over de rand hangen.
Verder ook niet echt ideeën voor.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_207984048
Als je van plan bent het te gebruiken kun je het inrichten. Misschien ook wel relaxt om buiten te slapen in de zomer.

Ik heb ook een balkon van 20m2 aan m’n slaapkamer zitten maar er komt geen zon op en ik heb een tuin, dus ik doe er helemaal niets mee. Wasrek neerzetten en daar houdt het wel op.

Als je een werkruimte hebt oid op die woonlaag, dan zou het wel een lekkere plek zijn om even te pauzeren. Hier zie ik helemaal niemand gebruik maken van de balkons. We hebben allemaal een mega tuin.
  Moderator maandag 13 februari 2023 @ 20:14:12 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_207985981
Als de oriëntatie qua zon behoorlijk goed is zou ik toch kijken of je er zonnepanelen op kwijt kunt als je het toch niet gaat gebruiken om er te kunnen zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')