Dus, als ik het goed begrijp… jij bent niet of nauwelijks geslagen in je jeugd en bent dus niet opgevoed?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 22:34 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als de staat je leven zo controleert dat je niet eens je eigen kind mag tuchtigen. Dan valt zo´n kind toch gewoon totaal niet meer op te voeden?
Dat is wat ik daarmee bedoel.
Er waren dingen die veel, veel, veel erger waren dan slaan die ze ook deden om mij te straffen. En dan heb ik het niet over fysieke lijfstraffen of iets van aanraking. Mentaal. Dat is vele malen erger dan die sporadische draai om je oren.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 22:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dus, als ik het goed begrijp… jij bent niet of nauwelijks geslagen in je jeugd en bent dus niet opgevoed?
Zou veel verklaren
En dat was ook onder het mom van opvoeden.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er waren dingen die veel, veel, veel erger waren dan slaan die ze ook deden om mij te straffen. En dan heb ik het niet over fysieke lijfstraffen of iets van aanraking. Mentaal. Dat is vele malen erger dan die sporadische draai om je oren.
Het ergste vond ik als ze mij gingen beschuldigen van spotternij. Bijvoorbeeld als ik iets uit de Bijbel moest voorlezen (dat was bij ons gebruikelijk) en ik las het fout op. Want je had van die stukken van X, zoon van Y, zoon van Z, zoon van A, zoon van B en die deed dit en dat. Nou ja dat is oersaai. Dus dan zei ik gewoon van 'blablabla' zodat het eten niet zo koud werd.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat was ook onder het mom van opvoeden.
Nou ja ik weet niet of ik kinderen geweldig zou hebben gevonden als ik een geweldige jeugd zou hebben gehad, want ik heb nou eenmaal geen geweldige jeugd gehad dus ik kan mij ook niet voorstellen hoe dat is.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:06 schreef Gunner het volgende:
okay dus dit topic gaat feitelijk over de vervelende jeugd van TS waardoor die een haat tegenover kinderen heeft
Jij kent TS nog niet he?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:06 schreef Gunner het volgende:
okay dus dit topic gaat feitelijk over de vervelende jeugd van TS waardoor die een haat tegenover kinderen heeft
Dat maakt een draai om de oren nog steeds geen goed opvoedmiddel. En al helemaal niet iets wat ouders zouden moeten inzetten omdat jij je ergert aan kinderen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:06 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het ergste vond ik als ze mij gingen beschuldigen van spotternij. Bijvoorbeeld als ik iets uit de Bijbel moest voorlezen (dat was bij ons gebruikelijk) en ik las het fout op. Want je had van die stukken van X, zoon van Y, zoon van Z, zoon van A, zoon van B en die deed dit en dat. Nou ja dat is oersaai. Dus dan zei ik gewoon van 'blablabla' zodat het eten niet zo koud werd.
Nou dat was echt het allerergste hoor. Echt veel erger dan die draai om mijn oren.
Poe ja want verveling is natuurlijk vele malen erger dan in elkaar geramd worden door je vader of moeder 👍🏼 goed argumentquote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:06 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het ergste vond ik als ze mij gingen beschuldigen van spotternij. Bijvoorbeeld als ik iets uit de Bijbel moest voorlezen (dat was bij ons gebruikelijk) en ik las het fout op. Want je had van die stukken van X, zoon van Y, zoon van Z, zoon van A, zoon van B en die deed dit en dat. Nou ja dat is oersaai. Dus dan zei ik gewoon van 'blablabla' zodat het eten niet zo koud werd.
Nou dat was echt het allerergste hoor. Echt veel erger dan die draai om mijn oren.
Ik heb het zelf meegemaakt en ik weet zelf echt wel dat ik de enorme boosheid vanwege spotternij vele malen traumatischer vond dan die incidentele draai om mijn oren hoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:09 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Poe ja want verveling is natuurlijk vele malen erger dan in elkaar geramd worden door je vader of moeder 👍🏼 goed argument
Dat laatste is niet echt een keuze he.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:10 schreef cosmosis het volgende:
Nou ja als ik dit topic lees OUD / Het ouderschap niet leuk vinden
Dan snap ik @:sirdanilot wel, wat een hel om mee te maken, geen mentaal gezond persoon zou daar voor kiezen, maar ja net iets liever dan een bruine ridder, dus ja keuzes in het leven..
Je zal toch wel enig idee hebben hoe het ook kan of had kunnen zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:07 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou ja ik weet niet of ik kinderen geweldig zou hebben gevonden als ik een geweldige jeugd zou hebben gehad, want ik heb nou eenmaal geen geweldige jeugd gehad dus ik kan mij ook niet voorstellen hoe dat is.
ook dat topic is geen goede afspiegeling van de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:10 schreef cosmosis het volgende:
Nou ja als ik dit topic lees OUD / Het ouderschap niet leuk vinden
Dan snap ik @:sirdanilot wel, wat een hel om mee te maken, geen mentaal gezond persoon zou daar voor kiezen, maar ja net iets liever dan een bruine ridder, dus ja keuzes in het leven..
En -zoals op meer gebieden in je leven- ligt daar je probleem.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:07 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou ja ik weet niet of ik kinderen geweldig zou hebben gevonden als ik een geweldige jeugd zou hebben gehad, want ik heb nou eenmaal geen geweldige jeugd gehad dus ik kan mij ook niet voorstellen hoe dat is.
Nee, sorry persoonlijke interpretatie....Maar ik kan mij voorstellen dat jezelf voortplanten ook voor meenigen niet als een keuze wordt gezien...Huisje/Boompje/Beestje...Iets met het enige doel in het leven, je stamboom voortzetten etc.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat laatste is niet echt een keuze he.
Wat vind jij er zo leuk aan dan?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En -zoals op meer gebieden in je leven- ligt daar je probleem.
Als jij je iets niet kunt voorstellen, dan kan het er bij jou echt niet in dat anderen dat wél prettig vinden.
En dat leidt tot topics als dit. Waarin je hardnekkig in je ik-haat-kinderen schuttersputje blijft zitten, zegt hierover te willen discussiëren, maar feitelijk alleen maar meer volhardt in je overtuiging en niet kunt aannemen dat anderen (de meeste) kinderen wél leuk vinden.
User die het meest klaagt 2022quote:
Het is zeker een afspiegeling....Je kunt niet zeggen dat je vrijheid inlevert als je kinderen neemt..De een zal meer inleveren dan de ander...Het romantiseren dat je eigen kinderen hemels zijn is helaas niet voor iedereen weggelegd (Uiteraard is een deel te danken aan goed ouderschap)quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
ook dat topic is geen goede afspiegeling van de werkelijkheid.
Net als jou ben ik kinderloos. En net als bij jou is dat mijn eigen keuze.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat vind jij er zo leuk aan dan?
Ik vind dat nog steeds wel vervelend.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:24 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ja, had ik ook altijd. Maar dat verdwijnt in mijn ervaring ook wel weer als je ouder wordt.
Met de moeder heb ik een deal dat ik de helft van de tijd voor de kinderen zorg en zij de andere helft. En half-half doen we dan niet om de week of zo, maar voor langer periodes. Soms zijn ze bv. 3 maanden bij mij en dan weer 2 maanden of zo niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 23:21 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Het is zeker een afspiegeling....Je kunt niet zeggen dat je vrijheid inlevert als je kinderen neemt..De een zal meer inleveren dan de ander...Het romantiseren dat je eigen kinderen hemels zijn is helaas niet voor iedereen weggelegd (Uiteraard is een deel te danken aan goed ouderschap)
Het stukje nalatenschap mis ik wel.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 10:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Net als jou ben ik kinderloos. En net als bij jou is dat mijn eigen keuze.
In tegenstelling tot jou zie ik de nuance en open ik geen topics met termen als godsgruwelijke hekel aan, stemmetjes die door merg en been gaan, duivels kindermormel etc. Je kent je eigen OP vast wel.
Dat ik niet de verantwoording wil dragen voor zo’n leventje en geen hobby’s en andere tijdsbestedingen zou willen opgeven omdat kinderen aandacht nodig hebben, neemt niet weg dat ik best snap dat anderen dat wel doen.
Omdat kinderen van tijd tot tijd bloedirritant kunnen zijn (net als volwassenen) maar ik zeker ook zie dat ze (net als volwassenen
) een vertederende en sociale kant hebben. Dat ze bij jezelf karaktertrekken laten ontdekken die je nog niet kende. En de gedachte dat je een levende nalatenschap achterlaat best aantrekkelijk kan zijn.
Maar dat moet je wel willen en kunnen zien en vraagt een stukje uit je eigen (voor)oordeel komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |