abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 mei 2023 @ 11:16:35 #197
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_208986846
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 12:41 schreef Fe2O3 het volgende:

Prijsplafond.

Als er iets geks gebeurt voor 31 dec, en de prijzen gaan x10, dan kan het plafond er niet af ...
Er gaat echt geen prijsplafond na dit jaar meer zijn.

Als je het niet kan betalen moet je gewoon energiesteun via energieloket vragen.Niet iedereen steunen alleen als je het niet kan betalen.
  woensdag 3 mei 2023 @ 11:42:12 #198
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208987180
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:16 schreef foetre het volgende:

[..]
Er gaat echt geen prijsplafond na dit jaar meer zijn.

Als je het niet kan betalen moet je gewoon energiesteun via energieloket vragen.Niet iedereen steunen alleen als je het niet kan betalen.
Uhuh

Als gas op mid december 2023 20 euro per m3 kost dan blijft dat plafond (met waarsch. een iets hoger plafond dan nu) er echt wel gewoon.

1000x makkelijker dan het hele land langs een subsidieloket.

Maar ik verwacht ook wel dat gas nog rond de 1,30 of zelfs richting de 1e zit rond die tijd en het plafond eruit gaat hoor.
Dum de dum
pi_208987238
Dat plafond gaat er 100% af.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 mei 2023 @ 12:02:23 #200
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_208987505
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:42 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Uhuh

Als gas op mid december 2023 20 euro per m3 kost dan blijft dat plafond (met waarsch. een iets hoger plafond dan nu) er echt wel gewoon.

Maar ik verwacht ook wel dat gas nog rond de 1,30 of zelfs richting de 1e zit rond die tijd en het plafond eruit gaat hoor.
De EU ziet zo’n prijsplafond ook als staatsteun.Gerichte subsidie voor degene die het niet kunnen betalen is niet makkelijker maar wel beter .Dit slaat natuurlijk nergens op dat je 3 x modaal en hoger nog “geholpen” word met een prijsplafond
pi_208987702
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 16:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja dat zullen alle klanten dan wereldwijd wel zeggen.

Het bericht zegt echt nul over tarieven hier.
Tarieven in Nederland zijn de hoogste van de hele wereld.

Maar een debat over hoe bizar dat is, niks ervan.
pi_208987741
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:42 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Uhuh

Nee, dat plafond gaat er zeker af. Is gewoon verkapte steun aan energieboeren, die record winsten maken. Je kan je afvragen wat de rol van de ACM hierin is, onze zogenaamde 'toezichthouder'. Maar ja, wie houdt toezicht op de toezichthouder?

Enfin, ik wil de boel vastzetten volgende maand. Ik wil geen risico meer op bizar hoge tarieven zoals laatste jaar met Eneco, dat vond ik echt je reinste oplichting.
pi_208987797
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:16 schreef Homey het volgende:

[..]
Nee, dat plafond gaat er zeker af. Is gewoon verkapte steun aan energieboeren, die record winsten maken. Je kan je afvragen wat de rol van de ACM hierin is, onze zogenaamde 'toezichthouder'. Maar ja, wie houdt toezicht op de toezichthouder?

Enfin, ik wil de boel vastzetten volgende maand. Ik wil geen risico meer op bizar hoge tarieven zoals laatste jaar met Eneco, dat vond ik echt je reinste oplichting.
Ok dan zet je het een jaar vast en dan? Dan heb je een jaar geen zorgen maar na dat jaar mag je alsnog driedubbel gaan betalen, uitstel van executie noemen ze dat.
blablablabla
pi_208987829
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Ok dan zet je het een jaar vast en dan? Dan heb je een jaar geen zorgen maar na dat jaar mag je alsnog driedubbel gaan betalen, uitstel van executie noemen ze dat.
Dat weet je helemaal niet. De markt is behoorlijk afgekoeld ondanks dat de oorlog voortduurt. Energie blijft gewoon aanhoudend duur vanaf nu maar de extremen zullen langzaam verdwijnen.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 12:28:01 #205
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208987872
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Die redenering hingen de mensen die nooit hun prijzen vast hebben gezet ook altijd aan. Het zijn ook die mensen die moord en brand schreeuwden (en nog) dat het allemaal zo duur geworden is.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 3 mei 2023 @ 12:37:43 #206
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_208988001
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Die redenering hingen de mensen die nooit hun prijzen vast hebben gezet ook altijd aan. Het zijn ook die mensen die moord en brand schreeuwden (en nog) dat het allemaal zo duur geworden is.
Terwijl afgelopen 12 maanden dynamisch echt een goed alternatief bleek te zijn.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_208988007
quote:

[..]
Dat laatste is ergens wel terecht, gezien de giga belastingen op energie en werelds hoogste tarieven. En dan lees je dat energiebedrijven recordwinsten boeken. De ACM kijkt gewoon weg. Geen zuivere koffie allemaal.

Dan is klagen terecht. Maar ja, wat doe je eraan?

Je kunt voor jezelf risico management doen. Accepteren dat we niet meer teruggaan naar pre-Oekraïne oorlog energieprijzen en binnen nu en een paar maanden een vast contract regelen voor nog enigszins acceptable prijzen. Liefst voor 2 jaar of zo. Loop je in elk geval niet het risico dat de tarieven weer enorm spiken in de winter als Putin iets geks doet, of China Taiwan aanvalt.
pi_208988015
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:37 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Terwijl afgelopen 12 maanden dynamisch echt een goed alternatief bleek te zijn.
Ik ben in januari overgestapt, maar dat duurde wel een paar maanden. Wachtlijsten....
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 12:41:10 #209
16180 crew  CoolGuy
pi_208988041
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:38 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat laatste is ergens wel terecht, gezien de giga belastingen op energie en werelds hoogste tarieven. En dan lees je dat energiebedrijven recordwinsten boeken. De ACM kijkt gewoon weg. Geen zuivere koffie allemaal.

Dan is klagen terecht. Maar ja, wat doe je eraan?

Je kunt voor jezelf risico management doen. Accepteren dat we niet meer teruggaan naar pre-Oekraïne oorlog energieprijzen en binnen nu en een paar maanden een vast contract regelen voor nog enigszins acceptable prijzen. Liefst voor 2 jaar of zo. Loop je in elk geval niet het risico dat de tarieven weer enorm spiken in de winter als Putin iets geks doet, of China Taiwan aanvalt.
Maar mensen klagen niet omdat bedrijven winsten boeken. Ze klagen omdat hun portemonnee geraakt wordt.

Daar gaan we niet meer heen terug nee, dus daar kun je over emmeren tot volgende week, maar als dat niet meer gebeurt, dan gebeurt het niet meer. Die realiteit moet je dan omarmen, en dus neem ik dan maar een vast contract over een paar maanden.

En zelfs als het dan 40ct zou zijn, dan is dat een pietsje minder dan het dubbele van wat ik nu betaal, dus wordt mijn voorschot dan 2 tientjes in plaats van 1 tientje. Het zal wel.
pi_208988052
quote:

[..]
Je hebt het dan wel over een heel select groepje hoor, die precies voor dat de prijzen omhoog schoten de boel hebben vastgezet. Misschien handig om naar de prijsontwikkeling te kijken.
Als je voor variabel had gekozen ben je over de afgelopen 5 jaar nog steeds honderden zo niet duizenden euro's goedkoper uit geweest. Met dank aan het prijsplafond weliswaar, maar dan nog.
blablablabla
pi_208988070
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat weet je helemaal niet. De markt is behoorlijk afgekoeld ondanks dat de oorlog voortduurt. Energie blijft gewoon aanhoudend duur vanaf nu maar de extremen zullen langzaam verdwijnen.
Als de markt aan het afkoelen is waarom zou je dan in hemelsnaam je tarieven langdurig vast laten zetten? En nogmaals je creëert zekerheid voor welgeteld een half jaar, want tot 1 januari is er nog een prijsplafond.

Maar goed als het jou rust geeft zeker doen hoor.
blablablabla
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 12:46:11 #212
16180 crew  CoolGuy
pi_208988075
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Je hebt het dan wel over een heel select groepje hoor, die precies voor dat de prijzen omhoog schoten de boel hebben vastgezet. Misschien handig om naar de prijsontwikkeling te kijken.
Als je voor variabel had gekozen ben je over de afgelopen 5 jaar nog steeds honderden zo niet duizenden euro's goedkoper. Met dank aan het prijsplafond weliswaar, maar dan nog.
Ja, dat prijsplafond, waar je ook geen last van had gehad als je de prijzen had vastgezet. Geen idee, ik weet wel dat ik niet klaag over de energieprijzen want ik heb mijn prijzen vast staan, maar ik kan prima nog bij de facturen van de afgelopen 5 jaar, dus we kunnen prima uitrekenen wat ik in die 5 jaar aan energie heb betaald.

Als jij ook bij jouw facturen kunt (want ik neem dan aan dat jij je prijzen niet had vast staan), dan kunnen we uitrekenen wat jij in totaal hebt betaald in die 5 jaar. Kunnen we een soort van heel klein onderzoekje doen wat natuurlijk niet representatief is voor een hele grote groep, maar toch.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 12:47:42 #213
16180 crew  CoolGuy
pi_208988095
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Als de markt aan het afkoelen is waarom zou je dan in hemelsnaam je tarieven langdurig vast laten zetten? En nogmaals je creëert zekerheid voor welgeteld een half jaar, want tot 1 januari is er nog een prijsplafond.

Omdat vanaf het einde van de zomer de prijzen weer gaan stijgen is de verwachting. In het verleden is gebleken dat mensen die hun prijzen vastgezet hebben er niet wakker van lagen dat een kWh 80ct kostte en een m3 gas 3,5 euro, want dat probleem hadden ze niet.

Daarbij is dat prijsplafond er wel met wat kanttekeningen.
pi_208988312
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat prijsplafond, waar je ook geen last van had gehad als je de prijzen had vastgezet. Geen idee, ik weet wel dat ik niet klaag over de energieprijzen want ik heb mijn prijzen vast staan, maar ik kan prima nog bij de facturen van de afgelopen 5 jaar, dus we kunnen prima uitrekenen wat ik in die 5 jaar aan energie heb betaald.

Als jij ook bij jouw facturen kunt (want ik neem dan aan dat jij je prijzen niet had vast staan), dan kunnen we uitrekenen wat jij in totaal hebt betaald in die 5 jaar. Kunnen we een soort van heel klein onderzoekje doen wat natuurlijk niet representatief is voor een hele grote groep, maar toch.
Op zich wel een grappig idee, zal eens in de app kijken hoever dat overzicht terug gaat zit al jaren bij Vattenfall. Krijg daardoor ook 25% loyaliteitskorting op stroom.
Hamvraag blijft natuurlijk wat de prijzen gaan doen, zoiets is onmogelijk te voorspellen. Ze verwachten dat het na de zomer gaat stijgen, kan natuurlijk ook enorm meevallen of zelfs gaan dalen. Daarbij is het een relatief korte periode die je vastzet.
blablablabla
  woensdag 3 mei 2023 @ 13:16:08 #215
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_208988353
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Mijn 3 jarig contract loopt af op 1 augustus dit jaar en dan ga ik als het even kan wel weer voor een jaar vast ofzo. Vrees de komende winter nog wel dus dan zit je in elk geval goed.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 13:18:54 #216
16180 crew  CoolGuy
pi_208988386
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 13:16 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Mijn 3 jarig contract loopt af op 1 augustus dit jaar en dan ga ik als het even kan wel weer voor een jaar vast ofzo. Vrees de komende winter nog wel dus dan zit je in elk geval goed.
Dat is ook mijn redenering. Het lijkt me heel sterk (maar niet onmogelijk) dat de prijzen hard droppen. Maar aangezien ik jaren geleden het prima vond om te tekenen voor 21ct per kWh, denk ik niet bij mezelf 'wat ontzettend kut dat de buren nu stroom krijgen voor 18ct per kWh'. Ik vind alleen mijn eigen portemonnee interessant, en als eerder 21ct prima was, is het nu ook prima.

Het gaat mij er ook niet om om nóg voordeliger uit te zijn, maar om hogere kosten richting de winter zo veel mogelijk te dempen. Daarbij is het mogelijk dat je dus de gok neemt om je prijzen vast te zetten en de prijzen dan ineens superlaag worden. Tja, dat kan, alle keuzes hebben consequenties.
  woensdag 3 mei 2023 @ 13:27:38 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208988456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kreeg net telefonisch een aanbod van Eneco dat ik niet ga accepteren:

Jaarcontract
Piek 0.39994
Dal: 0.36614
Gas 1.44098
Als ik op de Enecosite nu invul wat mijn verbruik is krijg ik hetzelfde aanbod (voor stroom), wat er in mijn geval niet toe doet qua prijzen want overproductie, maar bij een andere leverancier waren de cijfers voor iemand met overproductie heel anders dan voor iemand die werkelijk netto afnemer is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 mei 2023 @ 13:29:29 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208988469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 13:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is ook mijn redenering. Het lijkt me heel sterk (maar niet onmogelijk) dat de prijzen hard droppen. Maar aangezien ik jaren geleden het prima vond om te tekenen voor 21ct per kWh, denk ik niet bij mezelf 'wat ontzettend kut dat de buren nu stroom krijgen voor 18ct per kWh'. Ik vind alleen mijn eigen portemonnee interessant, en als eerder 21ct prima was, is het nu ook prima.

Het gaat mij er ook niet om om nóg voordeliger uit te zijn, maar om hogere kosten richting de winter zo veel mogelijk te dempen. Daarbij is het mogelijk dat je dus de gok neemt om je prijzen vast te zetten en de prijzen dan ineens superlaag worden. Tja, dat kan, alle keuzes hebben consequenties.
Punt is wel dat je nu geen aanbod van 21 cent per kWh gaat krijgen als je netto afnemer bent, dat houden ze alleen voor de mensen die netto leverancier zijn, daar maakt het toch niet uit of ze fictief 21 cent of 21 euro per kWh betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 13:31:51 #219
16180 crew  CoolGuy
pi_208988488
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 13:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Punt is wel dat je nu geen aanbod van 21 cent per kWh gaat krijgen als je netto afnemer bent, dat houden ze alleen voor de mensen die netto leverancier zijn, daar maakt het toch niet uit of ze fictief 21 cent of 21 euro per kWh betalen.
Nee, dat snap ik wel, maar ik vind het gevoelsmatig prettiger om zeker te weten dat ik X betaal per kWh gedurende de winter, dan dat ik aan een variabel tarief zit. Ik ben netto leverancier, maar ik wil gewoon weten dat ik X betaal per kWh, en klaar.
pi_208988489
quote:

[..]

Als ik in de komende maanden stroom voor +/- 0,35¤ en gas voor +/- 1,20-1,30¤ voor een jaar vast kan zetten, dan neem ik die gok inderdaad. Als straks de prijzen wél omhoog schieten en gas weer richting 2-3¤ per kuub gaat heb ik geen zin onnodige stress.
pi_208988532
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 13:16 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Weet je al waar je het gaat wegzetten dan en tegen welk tarief ongeveer? Je moet ook niet bij een pauperprovider zitten die als de prijzen straks wel enorm zouden stijgen doodleuk om valt.

En waarom vrees je komende winter en daarna niet meer? Is augustus ook niet wat laat trouwens?
blablablabla
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 13:42:58 #222
16180 crew  CoolGuy
pi_208988601
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als ik in de komende maanden stroom voor +/- 0,35¤ en gas voor +/- 1,20-1,30¤ voor een jaar vast kan zetten, dan neem ik die gok inderdaad. Als straks de prijzen wél omhoog schieten en gas weer richting 2-3¤ per kuub gaat heb ik geen zin onnodige stress.
Dat zeg ik. En als je de prijzen vast zet voor bedragen die liggen onder de prijsplafond-prijzen, dan heb je met dat hele prijsplafond ook niks meer van doen, inclusief de daarbij behorende vreemde regeltjes.

De keerzijde is dat het mogelijk is dat de prijzen veel verder zakken dan waar jij ze voor hebt vast gezet, maar daar heb je alleen maar last van als je in de categorie mensen valt die er ook last van hebben dat hun buren 5k minder hebben betaald voor hun huis dan zijzelf.

Als je ze vastzet zodat je zekerheid hebt over jouw uitgaven/kosten, dan is dat dus verder geen issue.
  woensdag 3 mei 2023 @ 13:46:49 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208988650
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 13:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, dat snap ik wel, maar ik vind het gevoelsmatig prettiger om zeker te weten dat ik X betaal per kWh gedurende de winter, dan dat ik aan een variabel tarief zit. Ik ben netto leverancier, maar ik wil gewoon weten dat ik X betaal per kWh, en klaar.
Oh ik ook, ik heb nu een variabel contract maar dat wil ik per 1 juli voor een jaar vastzetten.
Dan ben ik ook net weer netto leverancier sinds ingang van die variabele contract en dan val ik nog onder de groep van het kale leveringstarief als terugleververgoeding bij Eneco, want per 1 juli wordt dat wel gewoon 9 cent.

Dus sowieso maar eens zien of ik per 1 juli wel Eneco-klant blijf.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 3 mei 2023 @ 14:42:36 #224
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_208989458
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:38 schreef Homey het volgende:

[..]
Ik ben in januari overgestapt, maar dat duurde wel een paar maanden. Wachtlijsten....
wow, waar dan? Ik ben in augustus overgestapt naar Frank Energie en per februari naar Zonneplan. Ik wist niet dat er wachtlijsten waren.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_208989741
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:42 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
wow, waar dan? Ik ben in augustus overgestapt naar Frank Energie en per februari naar Zonneplan. Ik wist niet dat er wachtlijsten waren.
Bij anwb. Moest extra lang wachten
  woensdag 3 mei 2023 @ 15:40:32 #226
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_208990164
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 13:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Weet je al waar je het gaat wegzetten dan en tegen welk tarief ongeveer? Je moet ook niet bij een pauperprovider zitten die als de prijzen straks wel enorm zouden stijgen doodleuk om valt.

En waarom vrees je komende winter en daarna niet meer? Is augustus ook niet wat laat trouwens?
Ik zit bij Vattenfall (ook aan die 25% korting inmiddels) en mijn contract loopt tot eind Juli dus ik kan nu nog niets en volgens mij hebben ze nu ook nog geen vaste contracten daar? En ik wil het liefste daar sowieso blijven.
Ik had een 3jaars contract dus tot op heden nog geen enkele last gehad van het hele energie gedoe.

En we hebben het deze winter nog niet op orde denk ik dus die zit ik het liefste nog safe dan en daarna kijk ik wel weer.
  woensdag 3 mei 2023 @ 15:43:16 #227
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_208990198
quote:

[..]

Ik denk er precies hetzelfde inderdaad. Wil een eventueel extreme stijging ondervangen maar dat ik dan eventueel wat geld misloop als die uitblijft maakt me niet veel uit.

Zou nu ook geen 3 doen (als dat al zou kunnen) maar sowieso 1 jaar om deze winter weer door te komen.
pi_208994575
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:14 schreef Homey het volgende:

[..]
Tarieven in Nederland zijn de hoogste van de hele wereld.

Maar een debat over hoe bizar dat is, niks ervan.
Het gaat niet over tarieven. Maar je weet niet waar ze hun geld vandaan halen. Als dat uit dat kernafval is, dan hebben wij er niet bijzonder veel recht op
pi_209119638
Zijn er mensen die bij Greenchoice zitten hier?
Ik wil een vast contract afnemen (wil zekerheid voor winter 2024) en hun aanbod ligt onder prijspladond.
Echter lees ik nog wat negatieve berichten over hun service /Callcenter met name...
pi_209120050
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:47 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik wil een vast contract afnemen (wil zekerheid voor winter 2024) en hun aanbod ligt onder prijspladond.
Echter lees ik nog wat negatieve berichten over hun service /Callcenter met name...
Verschillende jaren klant bij geweest, nooit problemen ondervonden.
pi_209120054
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:47 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik zit er al eeuwen. Geen slechte ervaringen maar de keren dat ik hun klantenservice nodig had is op de vingers van een hand te tellen. Dan gaat het echter vriendelijk en ter zake.

Een jaar of tien terug begon ik met flink te besparen, toen heb ik wel een aantal jaar op rij gehad dat mijn voorschot veel hoger was dan reëel en dat viel dan buiten de ruimte die je zelf kon aanpassen. Als je dan belde was het wel meteen goed maar een jaar later moest ik weer bellen.

Verder gaat het gewoon allemaal vlot en duidelijk. Dat ik panelen had kon ik naar nachttarief omzetten bijvoorbeeld, op hun voorstel zelfs met terugwerkende kracht. De horrorverhalen om van het gas af te kunnen herken ik ook niet. Nadat ik het in gang zette was het redelijk vlot geregeld, in twee maanden van eerste contact tot van de rekening verdwenen (nog niet uit de meterkast, dat duurt wel heel lang maar is Liander en aannemer).

Hoewel ik wel eens rond kijk blijf ik toch bij ze hangen.
pi_209167116
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 17:44 schreef MaJo het volgende:
Ik zit al een paar jaar bij Vandebron en ben daar zelf tevreden. Ik heb nu het volgende aanbod ontvangen:

De leverprijs per kWh voor normaaltarief is ¤ 0,42938 en voor daltarief ¤ 0,36923.
Ik krijg dit aanbod nu nog steeds. Lijkt weinig beweging in te zitten dus.
pi_209167493
Als je een dynamisch contract hebt bij de ANWB, kan je toch meteen overstappen?
  maandag 15 mei 2023 @ 21:23:20 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209167760
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:05 schreef Homey het volgende:
Als je een dynamisch contract hebt bij de ANWB, kan je toch meteen overstappen?
Dat ligt eraan of het voor onbepaalde tijd is.
Ook heb je dan mogelijk nog wel met een opzegtermijn te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209170415
Via gaslicht zag ik gisteravond al gas voor ¤ 1,15 voorbij komen. Dat begint er op te lijken :)
  dinsdag 16 mei 2023 @ 09:26:24 #236
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209170500
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 20:35 schreef Bucketlist het volgende:

[..]
Ik krijg dit aanbod nu nog steeds. Lijkt weinig beweging in te zitten dus.
Dagprijzen zijn ook al 2 maanden nu 28 a 32 cent. Gas daalt nog wel (iets) nu op 1,20 a 1,25 dat was ~1,35. Het zakt heel langzaam, 1 a 3 cent per maand oid.

Als Oekraine/Rusland nu een beetje genormaliseerd is, en we eigenlijk nu richting zomer gaan, waarom zijn de prijzen dan nog 3 tot 5x hoger dan 2 jaar geleden?

Kochten 'we' ook stroom uit die hoek dan? Of gebruikten we het gas/olie/kolen uit die hoek om hier stroom te maken?
Dum de dum
  dinsdag 16 mei 2023 @ 09:32:35 #237
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209170542
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Via gaslicht zag ik gisteravond al gas voor ¤ 1,15 voorbij komen. Dat begint er op te lijken :)
Daar zou ik het wel een jaar voor vast zetten. tegen die tijd is die oorlog wel afgelopen.

Qua salderen is het handig om nu een 3 jarig contract af te nemen met een hoog stroomtarief?
Dat wat je dan overproduceert ook hoog is?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Colorchick dinsdag 16 mei 2023 @ 09:38:40 #238
382129 crew  Donna
pi_209170607
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Die prijs is alleen bij variabel zo te zien.
  Moderator / Colorchick dinsdag 16 mei 2023 @ 09:45:40 #239
382129 crew  Donna
pi_209170681
Ik wil eigenlijk niet overstappen, maar het aanbod van Essent wat er op dit moment ligt is echt super slecht als ik het vergelijk op gaslicht. Gelukkig heb ik nog tot september.
pi_209170749
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:38 schreef Donna het volgende:

[..]
Die prijs is alleen bij variabel zo te zien.
Ah niet op gelet.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 10:06:48 #241
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209170871
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Daar zou ik het wel een jaar voor vast zetten. tegen die tijd is die oorlog wel afgelopen.

Qua salderen is het handig om nu een 3 jarig contract af te nemen met een hoog stroomtarief?
Dat wat je dan overproduceert ook hoog is?
Als je teruglevertarief gelijk is aan je stroomtarief wellicht wel. Maar er zijn eigenlijk geen contracten meer waarbij stroomtarief = teruglevertarief volgens mij.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_209174435
quote:
En met ingang van volgende maand is het zelfs mogelijk om contracten voor drie jaar af te sluiten. Dat kan bijvoorbeeld bij de grote drie bedrijven van ons land, Eneco, Essent en Vattenfall, blijkt na rondvraag van RTL Z. Samen hebben zij ongeveer 75 procent van de markt in handen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)o-essent-werkt-eraan
  dinsdag 16 mei 2023 @ 15:07:11 #243
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209174486
Nou dan weet je dat de tarieven nog verder omlaag gaan.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_209174517
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 15:07 schreef Gunner het volgende:
Nou dan weet je dat de tarieven nog verder omlaag gaan.
Ben benieuwd wel..
pi_209174532
Dan kan je ook voor juni een contract afsluiten ivm lage oversluitboete
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')