abonnement Unibet Coolblue
pi_207952510
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:11 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ofwel: inflatie van de grondstofprijzen B-)

Overigens is de échte reden van deze prijsstijging natuurlijk dat de producent geen lagere winstmarges accepteert.
nee een verstoring in vraag en aanbod.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207952605
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee :?
Wat wil jij zeggen met die smiley?
pi_207952916
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:23 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat wil jij zeggen met die smiley?
dat ik je niet begrijp
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207952939
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat ik je niet begrijp
Ik ben toch toch heel eenvoudig en simpel?
pi_207952952
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik ben toch toch heel eenvoudig en simpel?
voor mij in ieder geval niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207953005
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
voor mij in ieder geval niet
Dat is mogelijk tenminste als jij eerlijk bent. Dan ga jij maar fijn in het kamp van ondernemers.
pi_207956152
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 17:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
prijzen gaan niet omhoog door inflatie, maar inflatie is er omdat prijzen stijgen.
Nee zo simpel is het niet, je hebt inflatie omdat prijzen stijgen, en inflatie omdat er te veel gedrukt word, wij hebben vooral last van het laatste als je het over de laatste 10 jaar bekijkt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207958738
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Noem één product van Unilever waarvoor momenteel geen goedkoper alternatief bestaat.
Precies. Stem met je voeten. Koop je voedsel op de markt, bij de Aldi, huismerken.

Dan heeft Unilever een reden om prijzen te verlagen
Whatever...
pi_207962066
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 21:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee zo simpel is het niet, je hebt inflatie omdat prijzen stijgen, en inflatie omdat er te veel gedrukt word, wij hebben vooral last van het laatste als je het over de laatste 10 jaar bekijkt.
Teveel/teweinig geld zorgt voor meer/minder vraag dus een verstoring in het vraag-aanbod. Dat levert prijsveranderingen op en dat is inflatie of deflatie.

Er is niet iets dat uit zichzelf vindt dat er inflatie moet zijn met x% en dat daarna iedereen en alles verplicht om de prijzen daarmee te verhogen op strafe van wat eigenlijk?

[ Bericht 3% gewijzigd door sjorsie1982 op 12-02-2023 10:07:12 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207962071
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:56 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is mogelijk tenminste als jij eerlijk bent. Dan ga jij maar fijn in het kamp van ondernemers.
Waarom?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207962138
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 23:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Precies. Stem met je voeten. Koop je voedsel op de markt, bij de Aldi, huismerken.

Dan heeft Unilever een reden om prijzen te verlagen
dat is ook normale marktwerking. Als iets te duur wordt dan wordt het minder verkocht. Daarom is concurrentie ook van belang en gelukkig wordt daar ook op gehandhaafd dat dat er is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207962315
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 09:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Teveel/teweinig geld zorgt voor meer/minder vraag dus een verstoring in het vraag-aanbod. Dat levert prijsveranderingen op en dat is inflatie of deflatie
Je hebt meerdere soorten inflatie, kennelijk snap je niet het verschil tussen het bij printen van geld en de discrapantie tussen kapitaal en aanbod. Of dacht je dat er in Zimbambe veel meer kapitaal dan goederen zijn en dat daarom de inflatie zo hoog is?

Hier staat het vrij goed uitgelegd: https://www.homefinance.nl/marktrentes-economie/inflatie/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207962432
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 10:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat is ook normale marktwerking. Als iets te duur wordt dan wordt het minder verkocht. Daarom is concurrentie ook van belang en gelukkig wordt daar ook op gehandhaafd dat dat er is.
En toch betwijfel ik dat. Ik heb zie regelmatig producten (huismerk vooral, heel bijzonder) die op een dag ineens 20% duurder is, maar precies diezelfde dag ook bij de andere supermarkten 20% duurder zijn geworden. Vind dat wel heel knap allemaal.
pi_207964106
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 09:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom?
Jij moet maar in het kamp van de ondernemers omdat jij zo'n domme vragen doet stellen aan gewone mensen. Dat de ondernemers maar laten zien wat zij doen met personen die steeds domme vragen stelt.
pi_207964303
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 12:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij moet maar in het kamp van de ondernemers omdat jij zo'n domme vragen doet stellen aan gewone mensen. Dat de ondernemers maar laten zien wat zij doen met personen die steeds domme vragen stelt.
welke domme vragen dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207964318
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 10:29 schreef PS. het volgende:

[..]
En toch betwijfel ik dat. Ik heb zie regelmatig producten (huismerk vooral, heel bijzonder) die op een dag ineens 20% duurder is, maar precies diezelfde dag ook bij de andere supermarkten 20% duurder zijn geworden. Vind dat wel heel knap allemaal.
Je vindt het bijzonder dat supermarktketens de prijzen bij de concurrentie in de gaten houden?
pi_207964386
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je vindt het bijzonder dat supermarktketens de prijzen bij de concurrentie in de gaten houden?
Nee natuurlijk niet, maar als ze allemaal diezelfde prijs op de dag zelf (was ook nog ochtend) ineens hanteren vind ik het wel frappant.

Zal niet voor het eerst zijn dat er illegale prijsafspraken worden gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2023 13:14:21 ]
pi_207964425
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:12 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, als ze allemaal diezelfde prijs op de dag zelf (was ook nog ochtend) ineens hanteren vind ik het wel frappant.

Zal niet voor het eerst zijn dat er illegale prijsafspraken worden gemaakt.
Supermarktenketens hebben mensen in dienst die continu de prijzen bij andere ketens in de gaten houden, omdat de marges klein zijn en er geconcurreerd wordt op centen meer of minder. Je weet toch wel dat voor bepaalde producten door supermarkten hele prijsoorlogen gevoerd zijn?
pi_207964545
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Supermarktenketens hebben mensen in dienst die continu de prijzen bij andere ketens in de gaten houden, omdat de marges klein zijn en er geconcurreerd wordt op centen meer of minder. Je weet toch wel dat voor bepaalde producten door supermarkten hele prijsoorlogen gevoerd zijn?
Dat weet ik, maar juist omdat het zo snel tegelijk gaat... Ik geef het zeg maar een 50/50, lijkt me in elk geval prima dat dat goed in de gaten wordt gehouden.
pi_207964607
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
welke domme vragen dan?
Jij wilt toch niet zeggen dat jij niet weet wat domme vragen zijn?
pi_207967850
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:30 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij wilt toch niet zeggen dat jij niet weet wat domme vragen zijn?
zeker, maar ik ben hier niet degene die die stelt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207967945
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 17:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zeker, maar ik ben hier niet degene die die stelt
Klopt, maar ik ben daar niet verbaast over. Het is alleen vervelend om die armoede te zien, het onderwijs heeft gewoon gefaald.
pi_207968352
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee een verstoring in vraag en aanbod.
In oktober gaf Unilever aan de winstmarges te willen verhogen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')