Leuk topic jaquote:
Ik denk dat jouw observaties hun beperkingen hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2023 11:58 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Denk je van niet? Ik zeg overigens niet dat dit zo hoort, puur een observatie dat dit in de meeste relaties zo is.
Lijkt me volkomen onzin. En je weet nooit hoe je daadwerkelijk reageert tijdens zo'n situatie.. Dat zou dan ook mijn antwoord zijn. Hypothetisch kan ik wel de moraalridder uithangen en zeggen dat ik m'n partner red, maar in het echt.. Wie weet hoe je reageert.quote:Op donderdag 9 februari 2023 11:16 schreef Alexandrian het volgende:
De reden achter deze vraag is dat ik het idee heb dat vrouwen eerder voor zichzelf zouden kiezen en mannen eerder voor hun partner. Hoe kijken jullie hierna en wat zouden mogelijke verklaringen kunnen zijn?
Mwoa, gemiddeld genomen denken en doen mannen en vrouwen anders. Of dat biologisch is (moederinstinct bv) of een vorm van indoctrinatie (vrouwen en kinderen eerst is iets dat mannen eeuwenlang is ingegoten) weet natuurlijk niemand zeker, maar dat er -gemiddeld genomen - verschillen zijn in doen en laten is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:59 schreef Kaizen_ het volgende:
Geslacht lijkt me geen belangrijke parameter hier.
Pandora was een vrouw. Altijd al geweten dat vrouwen grote veroorzakers van ellende zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2023 11:16 schreef Alexandrian het volgende:
Een gesprek met mijn vriendin waarover ik eerder een ander topic heb geopend heeft de doos van Pandora geopend. Zou je in een hypothetische situatie jezelf redden of je partner?
Oja? Hoe kom je hierbij? Wat is er dan zo anders?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:32 schreef Danny het volgende:
[..]
Mwoa, gemiddeld genomen denken en doen mannen en vrouwen anders. Of dat biologisch is (moederinstinct bv) of een vorm van indoctrinatie (vrouwen en kinderen eerst is iets dat mannen eeuwenlang is ingegoten) weet natuurlijk niemand zeker, maar dat er -gemiddeld genomen - verschillen zijn in doen en laten is wel duidelijk.
Het lijkt jou volkomen onzin dat vrouwen mannen selecteerde op de mate van bescherming die ze konden bieden?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:59 schreef Kaizen_ het volgende:
Lijkt me volkomen onzin. En je weet nooit hoe je daadwerkelijk reageert tijdens zo'n situatie.. Dat zou dan ook mijn antwoord zijn. Hypothetisch kan ik wel de moraalridder uithangen en zeggen dat ik m'n partner red, maar in het echt.. Wie weet hoe je reageert.
Geslacht lijkt me geen belangrijke parameter hier.
Veel mensen (man en vrouw) zijn geneigd om in een crisissituatie anderen te gaan helpen. Dat blijkt uit observaties van hoe mensen handelen tijdens een plotselinge ramp, of aanslag. Zeker als zij het idee hebben dat zijzelf veilig genoeg zijn om anderen te helpen, zullen veel mensen dit doen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:55 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het lijkt jou volkomen onzin dat vrouwen mannen selecteerde op de mate van bescherming die ze konden bieden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |