Dat is niet zo moeilijk. Het stokpaardje van de VVD is stabiel landsbestuur. Zij zorgen ervoor dat de mensen die geld hebben, het kunnen houden en niet worden lastiggevallen met allerlei regeltjes. Wat we doen met de mensen die iets minder geluk hebben gehad in het leven, dat boeit die stemmers niet zo veel want ze hebben er zelf geen last van. Daarmee is de VVD de ultieme ik-partij, waarmee het perfect in de huidige tijdgeest van hyperindividualisme past.quote:Op donderdag 23 februari 2023 00:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vraag mij altijd af wie al die mensen zijn die op de VVD stemmen. De stille meerderheid...
Meerderheid? Bij lange na niet.quote:Op donderdag 23 februari 2023 00:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vraag mij altijd af wie al die mensen zijn die op de VVD stemmen. De stille meerderheid...
De verwachting dat een partij misschien niet zo veel stemmen krijgt, is toch geen reden om er wel of niet op te stemmen? Of ben jij zo iemand die altijd op de winnaar wil stemmenquote:Op donderdag 23 februari 2023 09:01 schreef Bocaj het volgende:
Stemwijzer:
- CDA 65%
- BBB 61%
- Lokaal 61%
Ik zou dus CDA moeten gaan stemmen.
Maar de verwachting is dat die niet echt veel stemmen meer gaan krijgen landelijk gezien.
Strategisch dan misschien toch beter BBB voor een goede 1e kamer.
VVD had bij mij 45%, gelijk aan GL en D66... Zegt veel over VVD lijkt mij.
Slagkracht en de verschillen zijn niet groot qua percentage.quote:Op donderdag 23 februari 2023 15:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De verwachting dat een partij misschien niet zo veel stemmen krijgt, is toch geen reden om er wel of niet op te stemmen? Of ben jij zo iemand die altijd op de winnaar wil stemmen
Misschien overweeg ik het, maar kieswijzer zegt cda/bbb.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
JA21 en daar is geen enkele discussie over mogelijk.
ik zou het CDA niet onderschatten. die zijn lokaal erg geworteld. ben benieuwd hoe dat in de komende verkiezingen gaat uitpakkenquote:Op donderdag 23 februari 2023 15:47 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Misschien overweeg ik het, maar kieswijzer zegt cda/bbb.
Ik ben geen CDA-er. Maar ben het wel met je eens. Het land (en de provincie) moet wel bestuurd kunnen worden. En capabele bestuurders heeft het CDA wel.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:08 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik zou het CDA niet onderschatten. die zijn lokaal erg geworteld. ben benieuwd hoe dat in de komende verkiezingen gaat uitpakken
Bij de lokale verkiezingen vorig jaar haalde het CDA nog bijna het hoogste percentage (0,04 onder de VVD) en de meeste zetels, blijkbaar is CDA stemmen voor veel mensen nog best een optie.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:08 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik zou het CDA niet onderschatten. die zijn lokaal erg geworteld. ben benieuwd hoe dat in de komende verkiezingen gaat uitpakken
Wat het CDA goed doet is dat ze lokaal heel erg geworteld zijn, bijna iedereen kent wel iemand op de CDA-lijsten. Van de voorzitter van de voetbal tot prins carnaval tot de voorzitter van de lokale ondernemersvereniging.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij de lokale verkiezingen vorig jaar haalde het CDA nog bijna het hoogste percentage (0,04 onder de VVD) en de meeste zetels, blijkbaar is CDA stemmen voor veel mensen nog best een optie.
Voor de lokale verkiezingen werd ook ingeschat dat ze niet veel meer zouden worden, toch nog de meeste zetels. Dat was na de leiderschapsverkiezing en na de breuk met Omtzigt. Je weet het nooit bij het CDA. Ik verwacht ook wel een klap, maar ben ook weer niet verbaasd als ze van de huidige 9 zetels ze er gewoon 7 over houden en groter zijn dan BBB.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:50 schreef Bocaj het volgende:
Maar landelijk is CDA niet veel meer toch? Tenzij er veel stille stemmers zijn.
Dat gedoe met Omtzigt en Keijzer en nieuwe leider kiezen (ict gedoe) heeft hun geen goed gedaan.
Ook afhankelijk van het weer.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:02 schreef Bocaj het volgende:
Kon wel eens een spannende (verrassende) uitslag worden als de opkomst hoog is.
Je doelt op FVD!quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook afhankelijk van het weer.
Maar heel veel opmerkelijker dan vorige keer, kan haast niet.
quote:
Het is vooral een krappe uitslag, waarschijnlijk. Heeft coalitie+PvdAGL een meerderheid, is er een logische optie over rechts?quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:02 schreef Bocaj het volgende:
zeker, maar dat is wel een hele grote als....quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:02 schreef Bocaj het volgende:
quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:13 schreef Hanca het volgende:
Ik verwacht trouwens geen hoge opkomst: veel mensen zijn alle politici zat, niet alleen de regerende politici.
Er is wel wat te kiezen!quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zeker, maar dat is wel een hele grote als....
Volgens een heel aantal mensen is de keuze tussen 'slecht' en 'slecht', dat in combinatie met dat het voor de totaal onzichtbare Provincie en de ook niet zo zichtbare Eerste Kamer is, ik verwacht een beroerde opkomst. In 2019 was het 56% met veel nieuwe stemmers op FvD, in 2015 was het 47%, ik vrees dat we dat laagterecord gaan breken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |