abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208113580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:47 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Misschien overweeg ik het, maar kieswijzer zegt cda/bbb.
ik zou het CDA niet onderschatten. die zijn lokaal erg geworteld. ben benieuwd hoe dat in de komende verkiezingen gaat uitpakken
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_208113615
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 16:08 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
ik zou het CDA niet onderschatten. die zijn lokaal erg geworteld. ben benieuwd hoe dat in de komende verkiezingen gaat uitpakken
Ik ben geen CDA-er. Maar ben het wel met je eens. Het land (en de provincie) moet wel bestuurd kunnen worden. En capabele bestuurders heeft het CDA wel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208113827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 16:08 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
Bij de lokale verkiezingen vorig jaar haalde het CDA nog bijna het hoogste percentage (0,04 onder de VVD) en de meeste zetels, blijkbaar is CDA stemmen voor veel mensen nog best een optie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208113841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 16:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij de lokale verkiezingen vorig jaar haalde het CDA nog bijna het hoogste percentage (0,04 onder de VVD) en de meeste zetels, blijkbaar is CDA stemmen voor veel mensen nog best een optie.
Wat het CDA goed doet is dat ze lokaal heel erg geworteld zijn, bijna iedereen kent wel iemand op de CDA-lijsten. Van de voorzitter van de voetbal tot prins carnaval tot de voorzitter van de lokale ondernemersvereniging.

Wordt natuurlijk ook wel minder als ze kleiner worden, maar nu hebben ze er nog voordeel van.
zie email 27 oktober
  donderdag 23 februari 2023 @ 17:50:21 #230
65846 Bocaj
47th President.
pi_208114566
Maar landelijk is CDA niet veel meer toch? Tenzij er veel stille stemmers zijn.
Dat gedoe met Omtzigt en Keijzer en nieuwe leider kiezen (ict gedoe) heeft hun geen goed gedaan.
In 2019 waren ze nog 3e partij... Moet nog zien of ze dat dit keer gaan halen.
pi_208114620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:50 schreef Bocaj het volgende:
Maar landelijk is CDA niet veel meer toch? Tenzij er veel stille stemmers zijn.
Dat gedoe met Omtzigt en Keijzer en nieuwe leider kiezen (ict gedoe) heeft hun geen goed gedaan.
Voor de lokale verkiezingen werd ook ingeschat dat ze niet veel meer zouden worden, toch nog de meeste zetels. Dat was na de leiderschapsverkiezing en na de breuk met Omtzigt. Je weet het nooit bij het CDA. Ik verwacht ook wel een klap, maar ben ook weer niet verbaasd als ze van de huidige 9 zetels ze er gewoon 7 over houden en groter zijn dan BBB.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 23 februari 2023 @ 18:02:28 #232
65846 Bocaj
47th President.
pi_208114694
Kon wel eens een spannende (verrassende) uitslag worden als de opkomst hoog is.
pi_208114706
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:02 schreef Bocaj het volgende:
Ook afhankelijk van het weer.
Maar heel veel opmerkelijker dan vorige keer, kan haast niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 23 februari 2023 @ 18:05:32 #234
65846 Bocaj
47th President.
pi_208114723
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Ook afhankelijk van het weer.
Maar heel veel opmerkelijker dan vorige keer, kan haast niet.
Je doelt op FVD!
pi_208114727
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:05 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Je doelt op FVD!
:Y
Van niets naar de grootste qua stemmen. Was echt ongekend.
En de downfall ook.
Wat moeten mensen zich belazerd voelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208114814
quote:
Het is vooral een krappe uitslag, waarschijnlijk. Heeft coalitie+PvdAGL een meerderheid, is er een logische optie over rechts?

Ik verwacht trouwens geen hoge opkomst: veel mensen zijn alle politici zat, niet alleen de regerende politici.
pi_208115110
quote:
zeker, maar dat is wel een hele grote als....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:02:06 #238
65846 Bocaj
47th President.
pi_208115439
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:13 schreef Hanca het volgende:
Ik verwacht trouwens geen hoge opkomst: veel mensen zijn alle politici zat, niet alleen de regerende politici.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zeker, maar dat is wel een hele grote als....
Er is wel wat te kiezen! :Y
pi_208115445
In mijn omgeving leeft het totaal niet, alhoewel het natuurlijk nog wel drie weken wachten is
pi_208115551
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
Volgens een heel aantal mensen is de keuze tussen 'slecht' en 'slecht', dat in combinatie met dat het voor de totaal onzichtbare Provincie en de ook niet zo zichtbare Eerste Kamer is, ik verwacht een beroerde opkomst. In 2019 was het 56% met veel nieuwe stemmers op FvD, in 2015 was het 47%, ik vrees dat we dat laagterecord gaan breken.
pi_208116064
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
veel te veel inderdaad
Als er teveel keuzes zijn dan haken veel mensen ook af. En bij teveel keuzes kiezen mensen niet meer op inhoud, omdat je erin verdiepen veel te veel tijd kost.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208116101
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens een heel aantal mensen is de keuze tussen 'slecht' en 'slecht', dat in combinatie met dat het voor de totaal onzichtbare Provincie en de ook niet zo zichtbare Eerste Kamer is, ik verwacht een beroerde opkomst. In 2019 was het 56% met veel nieuwe stemmers op FvD, in 2015 was het 47%, ik vrees dat we dat laagterecord gaan breken.
Het leeft ook niet. Maar het is nog vroeg, de debatten ed moeten nog op stoom komen, maar dan nog.
zie email 27 oktober
pi_208116117
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
veel te veel inderdaad
Als er teveel keuzes zijn dan haken veel mensen ook af. En bij teveel keuzes kiezen mensen niet meer op inhoud, omdat je erin verdiepen veel te veel tijd kost.
Volgens mij is verdiepen voor 80% van het electoraat 30 vragen bij de stemwijzer, dus dat valt allemaal nog wel mee.
zie email 27 oktober
pi_208116224
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
veel te veel inderdaad
Waarbij het natuurlijk wel zo is dat men zich helemaal niet hoeft te verdiepen in Forum, PVV, Bij1, Van Haga, BBB en dat soort flauwekul. Als je je verdiept in serieuze, constructieve partijen valt het allemaal best wel mee.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208116256
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:41 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Waarbij het natuurlijk wel zo is dat men zich helemaal niet hoeft te verdiepen in Forum, PVV, Bij1, Van Haga, BBB en dat soort flauwekul. Als je je verdiept in serieuze, constructieve partijen valt het allemaal best wel mee.
dat is subjectief, anderen vinden cda/vvd/pvda flauwekul en weer anderen vinden niks flauwekul en anderen vinden alle partijen flauwekul.
pi_208116266
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Volgens mij is verdiepen voor 80% van het electoraat 30 vragen bij de stemwijzer, dus dat valt allemaal nog wel mee.
ik vraag me af of je de 80% haalt....
pi_208116903
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat is subjectief, anderen vinden cda/vvd/pvda flauwekul en weer anderen vinden niks flauwekul en anderen vinden alle partijen flauwekul.
Nee hoor.

Partijen die bijvoorbeeld uit de EU willen hoef je objectief gezien echt niet serieus te nemen. Klimaatverandering ontkennen, ook zo'n mooie.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208117419
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is vooral een krappe uitslag, waarschijnlijk. Heeft coalitie+PvdAGL een meerderheid, is er een logische optie over rechts?

Ik denk dat ze per onderwerp een meerderheid moet halen.
pi_208117735
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Nee hoor.

Partijen die bijvoorbeeld uit de EU willen hoef je objectief gezien echt niet serieus te nemen. Klimaatverandering ontkennen, ook zo'n mooie.
prima, moet jij weten
pi_208117893
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik denk dat ze per onderwerp een meerderheid moet halen.
Dat kan als er meer opties zijn. Maar zeker D66 gaat echt niet samenwerken met BBB, PVV of FvD (nog los van het feit dat die 3 liever tegen hun principes stemmen dan Rutte helpen), dus dan zou er een optie over rechts moeten zijn met JA21, Volt en SGP. Of misschien soms een conservatievere optie via JA21, SGP en de SP?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')