ik zou het CDA niet onderschatten. die zijn lokaal erg geworteld. ben benieuwd hoe dat in de komende verkiezingen gaat uitpakkenquote:Op donderdag 23 februari 2023 15:47 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Misschien overweeg ik het, maar kieswijzer zegt cda/bbb.
Ik ben geen CDA-er. Maar ben het wel met je eens. Het land (en de provincie) moet wel bestuurd kunnen worden. En capabele bestuurders heeft het CDA wel.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:08 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik zou het CDA niet onderschatten. die zijn lokaal erg geworteld. ben benieuwd hoe dat in de komende verkiezingen gaat uitpakken
Bij de lokale verkiezingen vorig jaar haalde het CDA nog bijna het hoogste percentage (0,04 onder de VVD) en de meeste zetels, blijkbaar is CDA stemmen voor veel mensen nog best een optie.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:08 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik zou het CDA niet onderschatten. die zijn lokaal erg geworteld. ben benieuwd hoe dat in de komende verkiezingen gaat uitpakken
Wat het CDA goed doet is dat ze lokaal heel erg geworteld zijn, bijna iedereen kent wel iemand op de CDA-lijsten. Van de voorzitter van de voetbal tot prins carnaval tot de voorzitter van de lokale ondernemersvereniging.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij de lokale verkiezingen vorig jaar haalde het CDA nog bijna het hoogste percentage (0,04 onder de VVD) en de meeste zetels, blijkbaar is CDA stemmen voor veel mensen nog best een optie.
Voor de lokale verkiezingen werd ook ingeschat dat ze niet veel meer zouden worden, toch nog de meeste zetels. Dat was na de leiderschapsverkiezing en na de breuk met Omtzigt. Je weet het nooit bij het CDA. Ik verwacht ook wel een klap, maar ben ook weer niet verbaasd als ze van de huidige 9 zetels ze er gewoon 7 over houden en groter zijn dan BBB.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:50 schreef Bocaj het volgende:
Maar landelijk is CDA niet veel meer toch? Tenzij er veel stille stemmers zijn.
Dat gedoe met Omtzigt en Keijzer en nieuwe leider kiezen (ict gedoe) heeft hun geen goed gedaan.
Ook afhankelijk van het weer.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:02 schreef Bocaj het volgende:
Kon wel eens een spannende (verrassende) uitslag worden als de opkomst hoog is.
Je doelt op FVD!quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook afhankelijk van het weer.
Maar heel veel opmerkelijker dan vorige keer, kan haast niet.
quote:
Het is vooral een krappe uitslag, waarschijnlijk. Heeft coalitie+PvdAGL een meerderheid, is er een logische optie over rechts?quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:02 schreef Bocaj het volgende:
zeker, maar dat is wel een hele grote als....quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:02 schreef Bocaj het volgende:
quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:13 schreef Hanca het volgende:
Ik verwacht trouwens geen hoge opkomst: veel mensen zijn alle politici zat, niet alleen de regerende politici.
Er is wel wat te kiezen!quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zeker, maar dat is wel een hele grote als....
Volgens een heel aantal mensen is de keuze tussen 'slecht' en 'slecht', dat in combinatie met dat het voor de totaal onzichtbare Provincie en de ook niet zo zichtbare Eerste Kamer is, ik verwacht een beroerde opkomst. In 2019 was het 56% met veel nieuwe stemmers op FvD, in 2015 was het 47%, ik vrees dat we dat laagterecord gaan breken.quote:
veel te veel inderdaadquote:
Het leeft ook niet. Maar het is nog vroeg, de debatten ed moeten nog op stoom komen, maar dan nog.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens een heel aantal mensen is de keuze tussen 'slecht' en 'slecht', dat in combinatie met dat het voor de totaal onzichtbare Provincie en de ook niet zo zichtbare Eerste Kamer is, ik verwacht een beroerde opkomst. In 2019 was het 56% met veel nieuwe stemmers op FvD, in 2015 was het 47%, ik vrees dat we dat laagterecord gaan breken.
Volgens mij is verdiepen voor 80% van het electoraat 30 vragen bij de stemwijzer, dus dat valt allemaal nog wel mee.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
veel te veel inderdaad
Als er teveel keuzes zijn dan haken veel mensen ook af. En bij teveel keuzes kiezen mensen niet meer op inhoud, omdat je erin verdiepen veel te veel tijd kost.
Waarbij het natuurlijk wel zo is dat men zich helemaal niet hoeft te verdiepen in Forum, PVV, Bij1, Van Haga, BBB en dat soort flauwekul. Als je je verdiept in serieuze, constructieve partijen valt het allemaal best wel mee.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
veel te veel inderdaad
Als er teveel keuzes zijn dan haken veel mensen ook af. En bij teveel keuzes kiezen mensen niet meer op inhoud, omdat je erin verdiepen veel te veel tijd kost.
dat is subjectief, anderen vinden cda/vvd/pvda flauwekul en weer anderen vinden niks flauwekul en anderen vinden alle partijen flauwekul.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarbij het natuurlijk wel zo is dat men zich helemaal niet hoeft te verdiepen in Forum, PVV, Bij1, Van Haga, BBB en dat soort flauwekul. Als je je verdiept in serieuze, constructieve partijen valt het allemaal best wel mee.
ik vraag me af of je de 80% haalt....quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij is verdiepen voor 80% van het electoraat 30 vragen bij de stemwijzer, dus dat valt allemaal nog wel mee.
Nee hoor.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is subjectief, anderen vinden cda/vvd/pvda flauwekul en weer anderen vinden niks flauwekul en anderen vinden alle partijen flauwekul.
Ik denk dat ze per onderwerp een meerderheid moet halen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is vooral een krappe uitslag, waarschijnlijk. Heeft coalitie+PvdAGL een meerderheid, is er een logische optie over rechts?
Ik verwacht trouwens geen hoge opkomst: veel mensen zijn alle politici zat, niet alleen de regerende politici.
prima, moet jij wetenquote:Op donderdag 23 februari 2023 20:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor.
Partijen die bijvoorbeeld uit de EU willen hoef je objectief gezien echt niet serieus te nemen. Klimaatverandering ontkennen, ook zo'n mooie.
Dat kan als er meer opties zijn. Maar zeker D66 gaat echt niet samenwerken met BBB, PVV of FvD (nog los van het feit dat die 3 liever tegen hun principes stemmen dan Rutte helpen), dus dan zou er een optie over rechts moeten zijn met JA21, Volt en SGP. Of misschien soms een conservatievere optie via JA21, SGP en de SP?quote:Op donderdag 23 februari 2023 20:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik denk dat ze per onderwerp een meerderheid moet halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |