abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:30:23 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207937065
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:28 schreef Avelie het volgende:

[..]
Mijn man en ik werken beide maar 3 dagen, daar zit de winst denk ik.

Afspreken met vrienden doe ik als mijn kinderen al slapen, dus daar merken ze niks van.

Trainen doe ik voornamelijk als ze op school zijn, dus dat gaat niet af van de tijd die ik met ze kan doorbrengen.
Jullie werken beide 3x11? :D _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207937078
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Jullie werken beide 3x11? :D _O-
Nee? O wacht, ik snap de verwarring. We zijn beide drie vaste dagen blijven werken op locatie. De rest van de uren zijn flexibel in te vullen, thuis of waar we ook maar willen. Vaak klap ik 's avonds nog even de laptop open.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:32:29 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207937092
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:31 schreef Avelie het volgende:

[..]
Nee?
Hoe kom je dan aan je 32 uur??
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:39:45 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_207937194
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:31 schreef Avelie het volgende:

[..]
Nee? O wacht, ik snap de verwarring. We zijn beide drie vaste dagen blijven werken op locatie. De rest van de uren zijn flexibel in te vullen, thuis of waar we ook maar willen. Vaak klap ik 's avonds nog even de laptop open.
Is het ooit in je opgekomen dat andere ouders dat misschien ook wel doen?
Want ik zie je maar afgeven en afgeven op mensen die meer uren werken dan jij, maar als die mensen hun uren flexibel indelen en dan ook nog eens niet heel veel tijd kwijt zijn aan concertjes en theatertjes en koffietjes, dan is er dus eigenlijk geen verschil.

Verder: hoe oud zijn je kinderen?
disclaimer
pi_207937269
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Is het ooit in je opgekomen dat andere ouders dat misschien ook wel doen?
Want ik zie je maar afgeven en afgeven op mensen die meer uren werken dan jij, maar als die mensen hun uren flexibel indelen en dan ook nog eens niet heel veel tijd kwijt zijn aan concertjes en theatertjes en koffietjes, dan is er dus eigenlijk geen verschil.

Verder: hoe oud zijn je kinderen?
8 en 6
pi_207937280
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:59 schreef ZarB het volgende:

[..]
En daarnaast heb je 4 x in de week seks en 2 keer in de maand een lang weekend weg met je man, toch? + minstens 1 keer per week een dagvullend gezinsuitje.
Lol was het maar zo’n feest hier haha. Ik denk hier 1-2x per week bedvogelen, 1 avond per maand weg met man en alle andere avonden lig ik uitgeblust op de bank. Oh en maybe 2x per maand een avondje met vriendinnen. Gosh wat leef ik op tijdens die avonden. Wijntje en hapjes erbij en ik ruik m’n leven van vroeger
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:45:11 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_207937285
lekker selectief antwoorden wel <3
disclaimer
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:46:34 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_207937302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Lol was het maar zo’n feest hier haha. Ik denk hier 1-2x per week bedvogelen, 1 avond per maand weg met man en alle andere avonden lig ik uitgeblust op de bank. Oh en maybe 2x per maand een avondje met vriendinnen. Gosh wat leef ik op tijdens die avonden. Wijntje en hapjes erbij en ik ruik m’n leven van vroeger
Oh joh, da's hartstikke veel.

Laat je vooral niet wijsmaken dat het meer moet zijn - die mensen zijn niet echt :')

(ter vergelijk: 2 avondjes per jaar met man, 1 avond in de 2 maanden met vriendinnen :P. Ik heb wel maandelijks gamenight bij mij thuis, dat wel. )
disclaimer
pi_207937330
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Lol was het maar zo’n feest hier haha. Ik denk hier 1-2x per week bedvogelen, 1 avond per maand weg met man en alle andere avonden lig ik uitgeblust op de bank. Oh en maybe 2x per maand een avondje met vriendinnen. Gosh wat leef ik op tijdens die avonden. Wijntje en hapjes erbij en ik ruik m’n leven van vroeger
Die eerste twee komen overeen, alleen spreek ik dus wat vaker met vrienden af. Ik vind 1x per week alsnog weinig, voordat ik kinderen had was dat 3-4x per week.

Met mijn man ga ik 1-2x per maand uit eten, of iets anders leuks doen. We hebben daarvoor een vaste oppas. 1-2x per jaar gaan we samen een weekendje weg, dan logeren de kinderen bij opa & oma.
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 16:06:10 #160
382129 crew  Donna
pi_207937519
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:31 schreef Avelie het volgende:

[..]
Nee? O wacht, ik snap de verwarring. We zijn beide drie vaste dagen blijven werken op locatie. De rest van de uren zijn flexibel in te vullen, thuis of waar we ook maar willen. Vaak klap ik 's avonds nog even de laptop open.
Goh. En als anderen aangeven 's avonds (deels) te werken lul je er voor het gemak overheen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:10:37 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_207937586
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:06 schreef Donna het volgende:

[..]
Goh. En als anderen aangeven 's avonds (deels) te werken lul je er voor het gemak overheen.
NEE WANT JE BENT NIET BETROKKEN ALS JE MEER DAN 40 UUR WERKT
disclaimer
pi_207937665
Ik denk sowieso dat het voor de meeste mensen financieel gezien niet haalbaar is om als beide ouders maar 3 dagen in de week te werken en dan ook nog genoeg geld over te houden voor allerlei uitstapjes in het weekend.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:20:06 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207937682
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:18 schreef Smart_ass het volgende:
Ik denk sowieso dat het voor de meeste mensen financieel gezien niet haalbaar is om als beide ouders maar 3 dagen in de week te werken en dan ook nog genoeg geld over te houden voor allerlei uitstapjes in het weekend.
Kun je wel samen als gezin op een houtje bijten, sokken stoppen en langs weggeefwinkels als gezinsuitjes O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:22:57 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_207937726
Nou ja als ze beiden 32 uur maken zijn dat 4 dagen. En een en ander is ook afhankelijk van je vaste lasten. Als je het zo in/kan wil richten scheelt dat ook een hoop geld. Neem aan dat de kinderopvang geen 1400 euro netto per maand kost dan, bijvoorbeeld :')
disclaimer
pi_207937892
We hebben geen opvangkosten, want ze gaan niet naar de opvang.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:33:24 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_207937915
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:32 schreef Avelie het volgende:
We hebben geen opvangkosten, want ze gaan niet naar de opvang.
Waar zijn ze dan op de dag dat jullie allebei "op locatie werken"?
disclaimer
pi_207937974
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:33 schreef SQ het volgende:

[..]
Waar zijn ze dan op de dag dat jullie allebei "op locatie werken"?
Op school en daarna haalt opa ze op.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:44:58 #168
338319 ZarB
Piña colada
pi_207938066
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:32 schreef Avelie het volgende:
We hebben geen opvangkosten, want ze gaan niet naar de opvang.
Dus ze zijn of bij jullie of bij grootouder(s)?

En zijn ze in het verleden wel naar de opvang geweest?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:47:18 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207938101
Verhaal wordt briljanter per post
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207938238
Er moet nu toch ergens op een zolderkamer een of andere Jeroen helemaal stuk gaan op z’n eigen Avelie-vondsten :')
pi_207938301
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:44 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dus ze zijn of bij jullie of bij grootouder(s)?

En zijn ze in het verleden wel naar de opvang geweest?
Opa past een middag op, van 2 tot 5:15. Opvang zijn ze van 1,5 tot 4 geweest, twee ochtenden in de week. Vooral omdat we dit toen goed voor ze vonden (sociale ontwikkeling).
pi_207938328
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:56 schreef Jentin het volgende:
Er moet nu toch ergens op een zolderkamer een of andere Jeroen helemaal stuk gaan op z’n eigen Avelie-vondsten :')
Ons schema is nogal doorsnee voor een gezin met jonge kinderen. Als het verzinsels waren, dan zou ik er iets bijzonders van maken.
pi_207940169
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:46 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh joh, da's hartstikke veel.

Laat je vooral niet wijsmaken dat het meer moet zijn - die mensen zijn niet echt :')

(ter vergelijk: 2 avondjes per jaar met man, 1 avond in de 2 maanden met vriendinnen :P. Ik heb wel maandelijks gamenight bij mij thuis, dat wel. )
Voor ik moeder was was ik echt badass. Ik sliep nauwelijks. Ik ging soms rechtstreeks uit de club naar mijn werk. En sprak veel af met vrienden.

Op de 1 of andere manier heeft mijn baby niet hetzelfde effect op mij gehad, ineens had ik wel slaap nodig.

En mijn vrienden hebben natuurlijk ook kinderen gekregen en eigenlijk is mijn vriendenkring de laatste jaren behoorlijk uitgedund. Vooral sinds Corona. We kwamen allemaal met baby uit die pandemie lol, mezelf incluis
Sindsdien vinden we elkaar natuurlijk nog wel aardig maar er is gewoon geen tijd/energie om af te spreken
pi_207940214
Ik vind het zeker wel leuk, het is ook weer een nieuwe fase. Maar gewoon een groot contrast met vroeger
pi_207961710
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:37 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Voor ik moeder was was ik echt badass. Ik sliep nauwelijks. Ik ging soms rechtstreeks uit de club naar mijn werk. En sprak veel af met vrienden.

Op de 1 of andere manier heeft mijn baby niet hetzelfde effect op mij gehad, ineens had ik wel slaap nodig.

En mijn vrienden hebben natuurlijk ook kinderen gekregen en eigenlijk is mijn vriendenkring de laatste jaren behoorlijk uitgedund. Vooral sinds Corona. We kwamen allemaal met baby uit die pandemie lol, mezelf incluis
Sindsdien vinden we elkaar natuurlijk nog wel aardig maar er is gewoon geen tijd/energie om af te spreken
Jammer dat jullie geen tijd en energie hebben om af te spreken. Als jullie allemaal in de babyfase zitten, dan kun je toch overdag afspreken met baby's erbij?

Of je gaat een weekend weg met een vriendin, zodat je lekker bij kunt slapen en gezellig wijntjes drinken en bijkletsen? Mij deden dat soort uitspattingen erg goed in de babyfase, juist om met vriendinnen te zijn die hetzelfde doormaken.
  zondag 12 februari 2023 @ 09:21:23 #176
338319 ZarB
Piña colada
pi_207961756
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 09:12 schreef Avelie het volgende:

[..]
Jammer dat jullie geen tijd en energie hebben om af te spreken. Als jullie allemaal in de babyfase zitten, dan kun je toch overdag afspreken met baby's erbij?

Of je gaat een weekend weg met een vriendin, zodat je lekker bij kunt slapen en gezellig wijntjes drinken en bijkletsen? Mij deden dat soort uitspattingen erg goed in de babyfase, juist om met vriendinnen te zijn die hetzelfde doormaken.
Klinkt heel logisch, maar ik had daar tot een jaar weinig behoefte aan. (Ons kind was en is een heel goede slaper dus dat bijslapen heb ik sowieso nooit nodig gehad).

Terwijl ik ook wel heel badass was (en inmiddels weer ben, naar omstandigheden haha) :+ maar ik gaf tot 9 maanden borstvoeding dus een hele dag weg zonder kind (laat staan een weekendje) kostte me al zoveel gedoe (gkolfapparaat mee, zorgen dat er thuis genoeg flesjes staan etc) dat het meer ontspannen was om thuis te blijven. Ook zat ik wel aardig in een baby/moeke bubbel en was ik heel erg van "mijn/ons kind, onze verantwoordelijkheid dus hier móet alle energie in (achteraf besef ik dat). Toen ik de bv stopte heb ik de schade ruimschoots ingehaald en haal ik er ook echt weer veel energie uit. Misschien had ik het eerder moeten doen maar praktisch gezien zou ik nog steeds niet weten hoe.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 12 februari 2023 @ 09:25:54 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_207961781
Joh, het is helemaal geen schande om even een jaartje gas terug te nemen als je een baby hebt gekregen. Je leven is nou eenmaal veranderd. Echt, die dingen komen wel weer hoor. Er is een tijd en een plaats voor alles.
disclaimer
pi_207964048
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 09:21 schreef ZarB het volgende:

[..]
Klinkt heel logisch, maar ik had daar tot een jaar weinig behoefte aan. (Ons kind was en is een heel goede slaper dus dat bijslapen heb ik sowieso nooit nodig gehad).

Terwijl ik ook wel heel badass was (en inmiddels weer ben, naar omstandigheden haha) :+ maar ik gaf tot 9 maanden borstvoeding dus een hele dag weg zonder kind (laat staan een weekendje) kostte me al zoveel gedoe (gkolfapparaat mee, zorgen dat er thuis genoeg flesjes staan etc) dat het meer ontspannen was om thuis te blijven. Ook zat ik wel aardig in een baby/moeke bubbel en was ik heel erg van "mijn/ons kind, onze verantwoordelijkheid dus hier móet alle energie in (achteraf besef ik dat). Toen ik de bv stopte heb ik de schade ruimschoots ingehaald en haal ik er ook echt weer veel energie uit. Misschien had ik het eerder moeten doen maar praktisch gezien zou ik nog steeds niet weten hoe.
Ja, dat kan ook, maar geldt lang niet voor iedere ouder. Heel veel ouders in mijn omgeving gaan juist wel iets doen, bijvoorbeeld op het moment dat ze de borstvoeding hebben afgebouwd.

Het is maar een idee, het hoeft niet als je er geen zin in hebt. Maar het kan een goede optie zijn om bepaalde patronen te doorbreken na een lange periode in de zorgmodus staan.

Hoe je dat praktisch doet is vrij eenvoudig als je een partner hebt. Dan is het een kwestie van een weekend plannen in overleg met je partner. De andere ouder is dan gewoon thuis en houdt de boel draaiende.

In het geval dat je een alleenstaande moeder bent, zul je sowieso al veel tijd alleen hebben als je kind bij de andere ouder is, dus dan is het nog makkelijker. Als er geen andere ouder meer is, dan is er wellicht een opa of oma, tante of oom, of een vriendin waar je kind kan logeren?
pi_207964079
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 09:25 schreef SQ het volgende:
Joh, het is helemaal geen schande om even een jaartje gas terug te nemen als je een baby hebt gekregen. Je leven is nou eenmaal veranderd. Echt, die dingen komen wel weer hoor. Er is een tijd en een plaats voor alles.
Het is zeker geen schande om het niet te doen. Maar het is goed om te weten dat de mogelijkheid er is, dat het geen schande is als je er behoefte aan hebt en te weten dat het heel veel goeds kan doen.

Niet alleen voor jezelf overigens. Bij ons was het voor vader & kind ook een mooie tijd om hun band te versterken en voor mijn man was het een goede manier om erachter te komen dat hij prima alles alleen kon doen thuis.
  zondag 12 februari 2023 @ 13:29:09 #180
338319 ZarB
Piña colada
pi_207964595
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 12:43 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ja, dat kan ook, maar geldt lang niet voor iedere ouder. Heel veel ouders in mijn omgeving gaan juist wel iets doen, bijvoorbeeld op het moment dat ze de borstvoeding hebben afgebouwd.

Het is maar een idee, het hoeft niet als je er geen zin in hebt. Maar het kan een goede optie zijn om bepaalde patronen te doorbreken na een lange periode in de zorgmodus staan.

Hoe je dat praktisch doet is vrij eenvoudig als je een partner hebt. Dan is het een kwestie van een weekend plannen in overleg met je partner. De andere ouder is dan gewoon thuis en houdt de boel draaiende.

In het geval dat je een alleenstaande moeder bent, zul je sowieso al veel tijd alleen hebben als je kind bij de andere ouder is, dus dan is het nog makkelijker. Als er geen andere ouder meer is, dan is er wellicht een opa of oma, tante of oom, of een vriendin waar je kind kan logeren?
Ik zeg juist dat ik het ten tijde van de bv niet praktisch vond en na het stoppen met de bv ik alle "schade" heb ingehaald?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207964697
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 09:12 schreef Avelie het volgende:

[..]
Jammer dat jullie geen tijd en energie hebben om af te spreken. Als jullie allemaal in de babyfase zitten, dan kun je toch overdag afspreken met baby's erbij?

Of je gaat een weekend weg met een vriendin, zodat je lekker bij kunt slapen en gezellig wijntjes drinken en bijkletsen? Mij deden dat soort uitspattingen erg goed in de babyfase, juist om met vriendinnen te zijn die hetzelfde doormaken.
Overdag afspreken? Ik werk 4 dagen in de week en in het weekend heb ik vaak andere dingen te doen.
Weekend weg doe ik soms maar 1. Het is een belasting voor man en 2. Dan zie ik m’n kind helemaal niet als ik ook 4 dagen werk.

Dus het is allemaal mogelijk maar het gebeurt gewoon niet vaak

Daarbij vind ik het ook het leukst om zonder kind erbij af te spreken. Als ik met vriendinnen ben. Anders zitten we toch de hele tijd snoeten te poetsen
pi_207965040
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:37 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Overdag afspreken? Ik werk 4 dagen in de week en in het weekend heb ik vaak andere dingen te doen.
Weekend weg doe ik soms maar 1. Het is een belasting voor man en 2. Dan zie ik m’n kind helemaal niet als ik ook 4 dagen werk.

Dus het is allemaal mogelijk maar het gebeurt gewoon niet vaak

Daarbij vind ik het ook het leukst om zonder kind erbij af te spreken. Als ik met vriendinnen ben. Anders zitten we toch de hele tijd snoeten te poetsen
Als je vier dagen werkt zijn er toch nog drie dagen over waarop je niet werkt? Ik heb het over eens per jaar een keer een weekendje weg, niet elk weekend.
pi_207965135
Ik werk 36u op papier maar in de praktijk meer.
Vriend werkt 40u op papier maar in de praktijk meer. Maar mijn dochter is 8 en ik ben jaren en jaren alleenstaande moeder geweest. We hebben nu nog twee huizen en binnenkort gaan we samenwonen.

Ik werk onregelmatige diensten, vroeg, dag, avond, nacht, weekenden…
Maar ben gelukkig vrij flexibel. Mijn werkgever dus ook, want vertrouwen. Ik werk 4x9 of 9,5. Hangt er vanaf welke dienst het is, de ene dienst heeft een doorbetaalde pauze en de andere niet.

Ik kan voor sommige werkzaamheden ook thuiswerken. Of ik werk twee uur thuis en ga daarna naar locatie.

Daarnaast heb ik een top Gastouder en fijne ouders en zussen die oppassen. Of ze is nu bij m’n vriend.

Ik ben overigens bij elke turnles die dochter heeft. Echter niet bij alle activiteiten op school. Puur omdat dat onhandige tijden zijn, doorgaans onder werktijd. Midden op de dag.
Daarnaast worden die kort van te voren aangegeven waardoor ik vaak niet meer m’n dienst kan wisselen.

Als ik een kantoorbaan had gehad, was het me ook waarschijnlijk niet gelukt om om 11:30 voor een playbackshow op school te gaan kijken.
Met mijn huidige baan is de kans groter dat ik wat kan verschuiven dan met een structurele regelmatige kantoorbaan. ( naar mijn mening )

Verder heb ik een vaste vrije dag.

Ik praat vaak met m’n dochter over m’n werk. Ze heeft nooit aangegeven dat ze mij liever minder zou zien werken. Af en toe mag ze mee naar mijn werk en dat vindt ze echt fantastisch.

2 jaar geleden werkte ik overigens de ene week 5 dagen en de andere week 4. Dit heb ik dus aangepast zodat ik elke week drie dagen thuis ben. Tenzij er incidenten zijn. Dan ben ik soms 5 dagen aan het werk, maar dan neem ik zodra het kan een dag tijd voor tijd op. :)

Als we straks samenwonen wordt het alleen maar fijner voor iedereen :)

[ Bericht 45% gewijzigd door LadyTagliatelle op 12-02-2023 14:29:26 ]
Born to Lose, but Built to Win.
pi_207966256
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:10 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik werk 36u op papier maar in de praktijk meer.
Vriend werkt 40u op papier maar in de praktijk meer. Maar mijn dochter is 8 en ik ben jaren en jaren alleenstaande moeder geweest. We hebben nu nog twee huizen en binnenkort gaan we samenwonen.

Ik werk onregelmatige diensten, vroeg, dag, avond, nacht, weekenden…
Maar ben gelukkig vrij flexibel. Mijn werkgever dus ook, want vertrouwen. Ik werk 4x9 of 9,5. Hangt er vanaf welke dienst het is, de ene dienst heeft een doorbetaalde pauze en de andere niet.

Ik kan voor sommige werkzaamheden ook thuiswerken. Of ik werk twee uur thuis en ga daarna naar locatie.

Daarnaast heb ik een top Gastouder en fijne ouders en zussen die oppassen. Of ze is nu bij m’n vriend.

Ik ben overigens bij elke turnles die dochter heeft. Echter niet bij alle activiteiten op school. Puur omdat dat onhandige tijden zijn, doorgaans onder werktijd. Midden op de dag.
Daarnaast worden die kort van te voren aangegeven waardoor ik vaak niet meer m’n dienst kan wisselen.

Als ik een kantoorbaan had gehad, was het me ook waarschijnlijk niet gelukt om om 11:30 voor een playbackshow op school te gaan kijken.
Met mijn huidige baan is de kans groter dat ik wat kan verschuiven dan met een structurele regelmatige kantoorbaan. ( naar mijn mening )

Verder heb ik een vaste vrije dag.

Ik praat vaak met m’n dochter over m’n werk. Ze heeft nooit aangegeven dat ze mij liever minder zou zien werken. Af en toe mag ze mee naar mijn werk en dat vindt ze echt fantastisch.

2 jaar geleden werkte ik overigens de ene week 5 dagen en de andere week 4. Dit heb ik dus aangepast zodat ik elke week drie dagen thuis ben. Tenzij er incidenten zijn. Dan ben ik soms 5 dagen aan het werk, maar dan neem ik zodra het kan een dag tijd voor tijd op. :)

Als we straks samenwonen wordt het alleen maar fijner voor iedereen :)
Is ze nooit bij haar (biologische) vader?
  zondag 12 februari 2023 @ 15:43:28 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_207966310
Kennelijk niet he :{
disclaimer
pi_207969571
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 15:39 schreef Avelie het volgende:

[..]
Is ze nooit bij haar (biologische) vader?
Dat is een goeie! Heeft die user vast niet aan gedacht! ^O^ :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207978499
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 15:39 schreef Avelie het volgende:

[..]
Is ze nooit bij haar (biologische) vader?
Nee. Anders zou dat er wel staan, toch?

Mijn huidige vriend is haar vader. Verder doet het er niet toe.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_207978544
Oh daar wordt het volgende stokpaardje van stal gehaald. It’s getting tired :O
pi_207978834
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 11:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh daar wordt het volgende stokpaardje van stal gehaald. It’s getting tired :O
Stokpaardje?
Born to Lose, but Built to Win.
pi_207979083
Je zegt dat je jaren een alleenstaande moeder bent geweest, dus daar maak ik uit op dat je kind van voor deze vriend is? Hoe kan hij dan haar vader zijn? Ik ben het even kwijt.

Of bedoel je stiefvader?
  Moderator maandag 13 februari 2023 @ 12:18:31 #191
382129 crew  Donna
pi_207979245
Oh puhlease! :R
pi_207979299
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 12:08 schreef Avelie het volgende:
Je zegt dat je jaren een alleenstaande moeder bent geweest, dus daar maak ik uit op dat je kind van voor deze vriend is? Hoe kan hij dan haar vader zijn? Ik ben het even kwijt.

Of bedoel je stiefvader?
Jij snapt het heel goed.

Verder gewoon maar een slotje doen?
pi_207979456
Het zou ook nog kunnen zijn dat ze weer terug bij elkaar is met de vader van haar kind, daarom vind ik het een beetje verwarrend.

Ik zie geen reden voor een slotje. Als er nog mensen zijn met een mening over dit onderwerp kunnen ze altijd nog iets schrijven.
pi_207979541
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 11:55 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Stokpaardje?
Van Avelie
pi_207980367
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 12:08 schreef Avelie het volgende:
Je zegt dat je jaren een alleenstaande moeder bent geweest, dus daar maak ik uit op dat je kind van voor deze vriend is? Hoe kan hij dan haar vader zijn? Ik ben het even kwijt.

Of bedoel je stiefvader?
Ingewikkeld he, seks en relaties….

Soms hoef je niet alle ins en outs te weten. Zeker niet als het voor de discussie niks uitmaakt en de ander er verder niets over kwijt wil.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207980692
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 13:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ingewikkeld he, seks en relaties….

Soms hoef je niet alle ins en outs te weten. Zeker niet als het voor de discussie niks uitmaakt en de ander er verder niets over kwijt wil.
Ik vroeg ernaar, zij wil er kennelijk niks over kwijt. Prima, dan stop ik erover.

Alleen nu word ik door anderen aangevallen dat ik die vraag stel en daar reageer ik weer op met een korte uitleg waarom ik die vraag stel.
pi_207980756
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 12:08 schreef Avelie het volgende:
Je zegt dat je jaren een alleenstaande moeder bent geweest, dus daar maak ik uit op dat je kind van voor deze vriend is? Hoe kan hij dan haar vader zijn? Ik ben het even kwijt.

Of bedoel je stiefvader?
Ik bedoel geen stiefvader. Je hoeft het ook niet te begrijpen.

Dit heeft niet eens iets met het onderwerp van jouw topic te maken, dus het lijkt me handig om OT te gaan ;)
Born to Lose, but Built to Win.
pi_207981156
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 14:01 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Ik bedoel geen stiefvader. Je hoeft het ook niet te begrijpen.

Dit heeft niet eens iets met het onderwerp van jouw topic te maken, dus het lijkt me handig om OT te gaan ;)
Je hoeft het niet uit te leggen hoor. Ik vroeg het me alleen af, maar als je het er liever niet over hebt, dan is dat helemaal ok.
  Moderator maandag 13 februari 2023 @ 14:40:41 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207981245
Laten we weer even ontopic gaan en deze discussie afsluiten :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 13 februari 2023 @ 14:41:26 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207981256
POLL
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207981338
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2023 14:41 schreef Molo het volgende:
[poll=5143]
_O-
Born to Lose, but Built to Win.
  Moderator maandag 13 februari 2023 @ 16:15:40 #202
382129 crew  Donna
pi_207982408
o|O
  Moderator maandag 13 februari 2023 @ 16:47:12 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207982695
:')

Zullen we het weer even serieus houden? :D

Al snap ik het wel een beetje, ik heb het topic even helemaal teruggelezen en de TS veroordeelt anderen op alles wat anders gaat dan zij doet en als het toch hetzelfde is weet ze het voor zichzelf goed te praten. Best vermoeiend :O
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 13 februari 2023 @ 17:05:41 #204
382129 crew  Donna
pi_207982902
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:47 schreef MaJo het volgende:
:')

Zullen we het weer even serieus houden? :D

Al snap ik het wel een beetje, ik heb het topic even helemaal teruggelezen en de TS veroordeelt anderen op alles wat anders gaat dan zij doet en als het toch hetzelfde is weet ze het voor zichzelf goed te praten. Best vermoeiend :O
En dan heb je het verwijderde deel gemist gok ik?
  Moderator maandag 13 februari 2023 @ 17:08:41 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207982932
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:05 schreef Donna het volgende:

[..]
En dan heb je het verwijderde deel gemist gok ik?
Ja :o :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_207983014
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:47 schreef MaJo het volgende:
:')

Zullen we het weer even serieus houden? :D

Al snap ik het wel een beetje, ik heb het topic even helemaal teruggelezen en de TS veroordeelt anderen op alles wat anders gaat dan zij doet en als het toch hetzelfde is weet ze het voor zichzelf goed te praten. Best vermoeiend :O
Ik vind over het algemeen alles prima wat andere ouders doen, moeten ze vooral lekker zelf weten. Als het voor beide ouders werkt en voor de kinderen, wie ben ik dan om dit te veroordelen?

Wat ik moeilijk vind, is als ouders hun kind verwaarlozen onder de noemer "werk". Dan bedoel ik niet gewoon een flexibele ft baan met veel thuiswerk. Maar meer dan 40 uur werken op een locatie elders, waardoor je inclusief reistijd je eigen kind nauwelijks ziet.

Iemand anders mag daar natuurlijk een geheel andere mening over hebben. Ik dacht dat daar een forum voor bedoeld was, om te discussiëren, verschillende meningen uit te wisselen en hierover gesprekken te voeren, maar kennelijk is dit nog zo'n taboe om hier iets van te vinden, dat het zelfs hier niet besproken mag worden.
  Moderator maandag 13 februari 2023 @ 17:44:39 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207983405
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:16 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ik vind over het algemeen alles prima wat andere ouders doen, moeten ze vooral lekker zelf weten. Als het voor beide ouders werkt en voor de kinderen, wie ben ik dan om dit te veroordelen?

Wat ik moeilijk vind, is als ouders hun kind verwaarlozen onder de noemer "werk". Dan bedoel ik niet gewoon een flexibele ft baan met veel thuiswerk. Maar meer dan 40 uur werken op een locatie elders, waardoor je inclusief reistijd je eigen kind nauwelijks ziet.

Iemand anders mag daar natuurlijk een geheel andere mening over hebben. Ik dacht dat daar een forum voor bedoeld was, om te discussiëren, verschillende meningen uit te wisselen en hierover gesprekken te voeren, maar kennelijk is dit nog zo'n taboe om hier iets van te vinden, dat het zelfs hier niet besproken mag worden.
Nee, je meet met 2 maten. Ouders die veel werken maar het hele weekend thuis zijn zijn er niet voor hun kind maar elk weekend met vrienden op pad gaan en een pasgeboren baby alleen laten terwijl je de hort op gaat wel :? Laten we dan eerlijk zijn en zeggen dat dit hetzelfde is en dat beide gevallen helemaal niet erg zijn als je in de tijd dat je wel met je kind hebt het kind gewoon genoeg aandacht geeft. Ik denk dat een kind liever 2 uur per dag volle aandacht heeft dan een ouder die de hele dag er is en toch een beetje op z'n mobiel hangt (even gechargeerd, maar dat doe jij ook).

Het onderwerp is helemaal geen taboe maar dat jij niet luistert naar anderen is vervelend, en daar wordt op aangeslagen. Dus open alsjeblieft je ogen en lees goed wat mensen schrijven en probeer niet alles volgens je eigen straatje te interpreteren want echt, je hebt een boel blinde vlekken hoor :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 13 februari 2023 @ 19:21:30 #208
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_207984771
Ik heb eerst twee jaar geen reet gedaan en ben daarna begonnen met 24,5 uur (2,5 dag) en dat vond ik te veel. Mijn vriend werkt 38 uur ofzo (excl reistijd). Daarna ben ik gezakt naar 16 uur (over 3 dagen). Dat was an sich prima wat uren betreft, maar kwam er snel achter dat ik gewoon niet in de middag wil werken. Nu werk ik 12 uur (3 ochtenden) en dat is echt top. Ik zou 4 of 5 ochtenden ook prima vinden, maar die optie is nu niet beschikbaar.
  maandag 13 februari 2023 @ 19:28:46 #209
338319 ZarB
Piña colada
pi_207984897
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207984966
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 19:21 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb eerst twee jaar geen reet gedaan en ben daarna begonnen met 24,5 uur (2,5 dag) en dat vond ik te veel. Mijn vriend werkt 38 uur ofzo (excl reistijd). Daarna ben ik gezakt naar 16 uur (over 3 dagen). Dat was an sich prima wat uren betreft, maar kwam er snel achter dat ik gewoon niet in de middag wil werken. Nu werk ik 12 uur (3 ochtenden) en dat is echt top. Ik zou 4 of 5 ochtenden ook prima vinden, maar die optie is nu niet beschikbaar.
Mag ik vragen wat voor werk je doet? :) bij mijn werk zou dit namelijk absoluut geen optie zijn. En ik vraag me dus af bij welke jobs dit wel zou kunnen. Wellicht voor de toekomst :)
Born to Lose, but Built to Win.
pi_207985278
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:44 schreef MaJo het volgende:

[..]
Nee, je meet met 2 maten. Ouders die veel werken maar het hele weekend thuis zijn zijn er niet voor hun kind maar elk weekend met vrienden op pad gaan en een pasgeboren baby alleen laten terwijl je de hort op gaat wel :?
Als je kind thuis is met de andere ouder is het toch niet alleen? Waarom noem je het zo?

En tuurlijk is er een verschil tussen weg zijn als je kind slaapt en weg zijn als je kind wakker is. Als je kind slaapt merkt het niet dat je weg bent en er wordt goed voor hem gezorgd door de andere ouder.
  Moderator maandag 13 februari 2023 @ 19:57:56 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207985584
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 19:44 schreef Avelie het volgende:

[..]
Als je kind thuis is met de andere ouder is het toch niet alleen? Waarom noem je het zo?

En tuurlijk is er een verschil tussen weg zijn als je kind slaapt en weg zijn als je kind wakker is. Als je kind slaapt merkt het niet dat je weg bent en er wordt goed voor hem gezorgd door de andere ouder.
Je raakt verstrikt in je eigen web, eerst heb je het nog over dat de ene ouder dan meer moet doen dan de ander (zoals je vriendinnen) maar als het niet om werk gaat maar om stappen/vakantie dan is het opeens anders? Ok :')

Er zijn hier mensen die zeggen dat hun partner nachtdiensten draait en daar stap je dan overheen. Dat is dan toch hetzelfde als in jouw verhaal, dat de kinderen dan slapen? Je meet met twee maten.

Maar ik ben er ook klaar mee. Jammer wel want het onderwerp is wel degelijk interessant.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_207985727
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:23 schreef Avelie het volgende:

[..]
Er werd gepropageerd dat ouders vooral moeten doen waar ze zelf gelukkig van worden en dan zouden de kinderen vanzelf ook gelukkig worden. Ik nuanceer het een beetje.

Ik denk namelijk wel dat je als ouders zaken verkeerd kan doen. Als je leest en hoort hoeveel mensen een zeer complexe relatie hebben met hun ouders, of helemaal geen relatie meer hebben, omdat dit niet ging, dan is die conclusie niet moeilijk om te trekken.

20% van de kinderen ziet hun vader na de scheiding helemaal niet meer. Als je bedenkt dat 40% van de ouders gaat scheiden, dan gaat dit om enorme aantallen die niet eens meer contact hebben.
Wat zijn de dingen die jullie fout doen, of achteraf beter zouden kunnen?
Vakman pur sang
pi_207985744
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 19:57 schreef MaJo het volgende:

[..]
Je raakt verstrikt in je eigen web, eerst heb je het nog over dat de ene ouder dan meer moet doen dan de ander (zoals je vriendinnen) maar als het niet om werk gaat maar om stappen/vakantie dan is het opeens anders? Ok :')

Er zijn hier mensen die zeggen dat hun partner nachtdiensten draait en daar stap je dan overheen. Dat is dan toch hetzelfde als in jouw verhaal, dat de kinderen dan slapen? Je meet met twee maten.

Maar ik ben er ook klaar mee. Jammer wel want het onderwerp is wel degelijk interessant.
Als kind in bed ligt te slapen, dan boeit het toch niet als er eens een keer één ouder de deur uit is? Je hoeft dan verder niks te doen, behalve er te zijn, aangezien je een kind niet alleen thuis laat.

Ik vind een nachtdienst zeker niet hetzelfde, omdat je dan de volgende dag overdag aan het slapen bent en dus niet voor je kind kan zorgen, terwijl ik er de volgende ochtend gewoon weer ben als ik bijvoorbeeld een etentje heb met vrienden. Het is niet zo dat ik de hele nacht wegblijf, ik slaap rond mijn normale bedtijd en sta rond dezelfde tijd als normaal op. Stappen heb ik al heel lang niet gedaan.

Daarbij is nachtwerk structureel, terwijl een avondje met vrienden in te plannen is op een moment dat het uitkomt (ook voor de partner die thuis is met de kinderen).

Ik begrijp niet zo goed hoe je die twee dingen kunt vergelijken. Daarbij zal het bij iemand die veel werkt er meestal nog bovenop komen. Dus én veel weg voor werk en dan ook nog dat avondje met vrienden en sporten. Het is niet zo dat ouders die veel werken voor de rest niks doen.
pi_207985813
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:16 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ik vind over het algemeen alles prima wat andere ouders doen, moeten ze vooral lekker zelf weten. Als het voor beide ouders werkt en voor de kinderen, wie ben ik dan om dit te veroordelen?

Wat ik moeilijk vind, is als ouders hun kind verwaarlozen onder de noemer "werk". Dan bedoel ik niet gewoon een flexibele ft baan met veel thuiswerk. Maar meer dan 40 uur werken op een locatie elders, waardoor je inclusief reistijd je eigen kind nauwelijks ziet.

Iemand anders mag daar natuurlijk een geheel andere mening over hebben. Ik dacht dat daar een forum voor bedoeld was, om te discussiëren, verschillende meningen uit te wisselen en hierover gesprekken te voeren, maar kennelijk is dit nog zo'n taboe om hier iets van te vinden, dat het zelfs hier niet besproken mag worden.
Het punt is dat dat niet per definitie verwaarlozing is, dat hangt maar net van de situatie af. Maar je triggert mensen omdat jij daar veel te zwart wit in denkt
pi_207985995
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 20:04 schreef Avelie het volgende:
Daarbij is nachtwerk structureel
Nachtwerk hoeft helemaal niet structureel te zijn, dat maak jij ervan.

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 20:04 schreef Avelie het volgende:
Daarbij zal het bij iemand die veel werkt er meestal nog bovenop komen. Dus én veel weg voor werk en dan ook nog dat avondje met vrienden en sporten. Het is niet zo dat ouders die veel werken voor de rest niks doen.
Volgens mij is in dit topic je al meerdere keren duidelijk gemaakt dat dit idee niet klopt.

Hoe wereldvreemd ben je? Ik zie veel aannames voorbij komen die totaal niet kloppen met mijn leven en zo uitzonderlijk is mijn leven nu ook weer niet.
pi_207986124
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 20:14 schreef Elleska het volgende:

[..]
Nachtwerk hoeft helemaal niet structureel te zijn, dat maak jij ervan.
[..]
Volgens mij is in dit topic je al meerdere keren duidelijk gemaakt dat dit idee niet klopt.

Hoe wereldvreemd ben je? Ik zie veel aannames voorbij komen die totaal niet kloppen met mijn leven en zo uitzonderlijk is mijn leven nu ook weer niet.
Want iemand die veel werkt, heeft per definitie geen sociaal leven meer ernaast? Doet niet aan sport? Heeft geen andere interesses? Geen vrienden?
pi_207986169
Ik denk niet dat het kwaad kan, zowel mijn vader als mijn moeder werkten tijdens mijn jeugd fulltime (moeder vaak nog wat extra), en waren daarnaast wanneer ze thuis waren gewoon betrokken ouders waar ik op volwassen leeftijd nog een goede band mee heb. Mij lijkt het zelf jammer om zoveel van mijn tijd aan werk te besteden dus zelf werk ik parttime, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur dan dat ik denk dat het de 'juiste' keuze is om meer thuis te zijn.
pi_207986172
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 20:20 schreef Avelie het volgende:

[..]
Want iemand die veel werkt, heeft per definitie geen sociaal leven meer ernaast? Doet niet aan sport? Heeft geen andere interesses? Geen vrienden?
Wat zijn jullie valkuilen dan? Serieus. Er is altijd wel iets waarvan je denkt, dat had ik zus of zo misschien anders kunnen doen?

Mij beklieft het gevoel dat je eigenlijk vind van jezelf dat je faalt omdat je er niet altijd bent voor je kinderen. Je zegt wel dat je het perfect verdeeld hebt. Maar er kleeft een beetje een naar gevoel aan je reacties.

[ Bericht 14% gewijzigd door Lospedrosa op 13-02-2023 20:37:54 ]
Vakman pur sang
pi_207986301
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 20:20 schreef Avelie het volgende:

[..]
Want iemand die veel werkt, heeft per definitie geen sociaal leven meer ernaast? Doet niet aan sport? Heeft geen andere interesses? Geen vrienden?
Daar ga je dus steeds de fout in. Er is niet een "per definitie".
Iedereen heeft 24uur in een dag zitten en iedereen verdeelt die uren anders.
pi_207986666
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 20:29 schreef Elleska het volgende:

[..]
Daar ga je dus steeds de fout in. Er is niet een "per definitie".
Iedereen heeft 24uur in een dag zitten en iedereen verdeelt die uren anders.
Maar als je van die 24 uur, 12 uur de deur uit bent en 8 uur slaapt, dan blijven er minder uren over om voor je kind te zorgen dan wanneer je gemiddeld maar 6 uur op een dag de deur uit bent en 8 uur slaapt.
pi_207986715
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 20:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat zijn jullie valkuilen dan? Serieus. Er is altijd wel iets waarvan je denkt, dat had ik zus of zo misschien anders kunnen doen?

Mij beklieft het gevoel dat je eigenlijk vind van jezelf dat je faalt omdat je er niet altijd bent voor je kinderen. Je zegt wel dat je het perfect verdeeld hebt. Maar er kleeft een beetje een naar gevoel aan je reacties.
Natuurlijk zit er wel eens een week tussen dat je het gevoel hebt dat je aan alle kanten tekort schiet, maar meestal lukt het ons aardig om de balans te vinden.
pi_207986802
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 20:48 schreef Avelie het volgende:

[..]
Maar als je van die 24 uur, 12 uur de deur uit bent en 8 uur slaapt, dan blijven er minder uren over om voor je kind te zorgen dan wanneer je gemiddeld maar 6 uur op een dag de deur uit bent en 8 uur slaapt.
En jij benadert drie dagen per week zelf je eerste scenario met je 3x8 uur plus reistijd.
Op diezelfde dagen, of andere dag werk je ook nog wat uren vanuit huis. In je weekenden ga je borrelen met vrienden. Al die momenten ‘zorg jij niet voor je kind’.

Nu ga je vast roepen dat je partner dat op die momenten doet.

Leg me nog eens uit waarom die regeling voor jouw kind een liefdevolle omgeving met ouderlijke aandacht garandeert, terwijl users in precies dezelfde situatie en dezelfde afspraken volgens jou te weinig tijd voor hun kind hebben?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207987125
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 20:48 schreef Avelie het volgende:

[..]
Maar als je van die 24 uur, 12 uur de deur uit bent en 8 uur slaapt, dan blijven er minder uren over om voor je kind te zorgen dan wanneer je gemiddeld maar 6 uur op een dag de deur uit bent en 8 uur slaapt.
Dat ligt er maar net aan hoe die vrije uren worden gebruikt.

De eerste ouder in je voorbeeld heeft 4 uur over en zet deze uren in om de kinderen om 15uur uit school te halen en bij ze te zijn tot ze om 19uur naar bed gaan.
De 2e ouder heeft meer vrije uren echter zijn hiervan maximaal 5uur te besteden aan de kinderen (zelfde uren als ouder 1 + een uurtje in de ochtend) want de rest van de tijd is kind naar school of slaapt.
pi_207987176
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 20:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En jij benadert drie dagen per week zelf je eerste scenario met je 3x8 uur plus reistijd.
Op diezelfde dagen, of andere dag werk je ook nog wat uren vanuit huis. In je weekenden ga je borrelen met vrienden. Al die momenten ‘zorg jij niet voor je kind’.

Nu ga je vast roepen dat je partner dat op die momenten doet.

Leg me nog eens uit waarom die regeling voor jouw kind een liefdevolle omgeving met ouderlijke aandacht garandeert, terwijl users in precies dezelfde situatie en dezelfde afspraken volgens jou te weinig tijd voor hun kind hebben?
Eens per week 's avonds een paar uurtjes weg zijn om met vrienden af te spreken, terwijl mijn kinderen liggen te slapen, is totaal iets anders dan zowel de ochtendshift als de middag/avond standaard missen, waardoor je je kind nooit kan brengen of halen en nooit samen kunt eten.

Het zou een veel grotere druk op mijn partner leggen als ik er nooit was in die ochtend en middag/avonduren wanneer de alledaagse dingen moeten gebeuren. Dat ik 's avonds na het bedritueel wegga, is geen probleem omdat dan al onze verplichtingen achter de rug zijn.

Immens verschil.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')