Wat vind jij van die reacties? Zelf vind ik het wel dubbel. Die twitteraar die ermee begon vond het nummer eerst wel leuk en sloeg toen ineens om en nam iedereen mee, dat vond ik nogal vreemd. Maar dat ongemakkelijke rond dat ze sisters zijn snap ik ergens ook wel.quote:Op woensdag 8 februari 2023 00:50 schreef Momo het volgende:
Wel opvallend dat officieel kanaal nog niks heeft gezegd zou Oekrane bezwaar hebben?
Oh, na 'thou shalt bow before the goddess Vesna' is het nu 'thou shalt not appreciate this song'?quote:Op woensdag 8 februari 2023 05:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wat vind jij van die reacties? Zelf vind ik het wel dubbel. Die twitteraar die ermee begon vond het nummer eerst wel leuk en sloeg toen ineens om en nam iedereen mee, dat vond ik nogal vreemd. Maar dat ongemakkelijke rond dat ze sisters zijn snap ik ergens ook wel.
Alleen tsja al die haat weer via Twitter.
Ik heb wel laatst gelezen dat de Oekraense omroep verder wel gewoon een positief artikel over dit lied heeft geschreven.quote:Op woensdag 8 februari 2023 00:50 schreef Momo het volgende:
Wel opvallend dat officieel kanaal nog niks heeft gezegd zou Oekrane bezwaar hebben?
Nee die twee groepen waren (en zijn) er dus meteen al.quote:Op woensdag 8 februari 2023 07:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Oh, na 'thou shalt bow before the goddess Vesna' is het nu 'thou shalt not appreciate this song'?
Als het puur gaat om die meid Russisch is vind ik het onzin, ze is daar geboren, in 2016 naar Tsjechi verhuisd en heeft ondertussen ook een Tsjechisch paspoort schijnbaar. Ze ook altijd anti Putin geweest, je kan haar niet veroordelen omdat ze daar geboren is. En ze zingt ook niet in het nummer live.quote:Op woensdag 8 februari 2023 05:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wat vind jij van die reacties? Zelf vind ik het wel dubbel. Die twitteraar die ermee begon vond het nummer eerst wel leuk en sloeg toen ineens om en nam iedereen mee, dat vond ik nogal vreemd. Maar dat ongemakkelijke rond dat ze sisters zijn snap ik ergens ook wel.
Alleen tsja al die haat weer via Twitter.
Dan is Rusland dus niet 1 van de sisters in de tekst, maar een pestkop die hun zus lastig valt. Ook in de videoclip staan de paarse mannetjes symbool voor Rusland/Kremlin, er is schijnbaar een gezegde paars zien van macht. De paarse mannetjes proberen allemaal lastig te vallen of te brainwashen (met die beeldschermen). Het Russische lid met die hoofddoek wordt Oekrainse soep Borsjtsj gevoerd met de letters bla erin door de mannetjes. Ze hebben haar ook geprobeerd te brainwashen. Oekraners zijn daar ook irriteert over zag ik want Rusland probeert dat gerecht te claimen als Russisch. Nouja alles samengevat zie ik niet in dat dit pro-Russisch zou zijn of dat we een probleem moeten hebben met het Russische lid.quote:My sister won't stand in the corner
nor will she listen to you
My sister, wild at heart
will never let you tie her down
My sister won't stand in the corner
nor will she listen to you
My sister’s crown
Don’t take it down
Don’t take it down
Nobody has right to do it
She’s beautiful
And capable
She is her own queen
And she will prove it
Ja inderdaad, ik weet niet of er een reden is dat het officile account niks aankondigt. Normaal na een nationale finale hebben ze binnen 2 minuten posts staan op allerlei media. Die bereiden al lang meerdere mogelijke winnaars voor net als @Cee doet voor het twitter kanaal. Bij Gustaph toen hadden ze toevallig dat snel meer volgt erop staan. Dit was gestreamed op het Eurovision kanaal zelf, waarom hebben ze nog niks over Vesna gepost. Willen ze dit eerst uitpraten met een aantal mensen?quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:35 schreef molloot200 het volgende:
Misschien is er intern wel discussie maar ik zou het belachelijk vinden als dit niet op het ESF zou mogen verschijnen. Dan zijn er politiek inmiddels al veel grotere statements geweest (als 1944). Ik zie dit meer als een verhaal van steun van Tsjechi aan Oekrane. En dat verpakt in een verhaal over “sisterhood”.
Ik zie eigenlijk niet genoeg handvaten om dit nou niet toe te staan als EBU. Ja, het is een verpakte politieke boodschap, maar dat zijn zoveel nummers. En er wordt niet letterlijk Rusland of Oekrane gezongen. Zou het ook wel stom vinden als Oekrane zo erg zou tegen werken bij een nummer dat bedoeld is als steun voor hun. Als je dit als Pro-Russisch ziet ben je ook wel paranode.quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:51 schreef Cee het volgende:
Ik denk het ook @:Momo. Dit lijkt me echt geen gevalletje “oeps we hadden niets klaarstaan/geen tijd”. Er was een professionele video om te uploaden, er was informatie over artiest, nummer en - belangrijkste van alles - dit was een duidelijke frontrunner, in een wedstrijd met maar 5 nummers. Kans bestaat natuurlijk altijd dat er altijd nog een shock winner uit de bus komt en dat geen van de voorbereide posts gebruikt kan worden (Belgi) maar ze hadden een hele week om 5 posts voor te bereiden. Ben er van overtuigd dat ze achter de schermen met heel veel partijen aan het praten zijn.
Opties:
- niks aan de hand, er komen posts zoals voor alle andere winnende inzendingen, zonder verdere tekst en uitleg waarom zo laat.
- intern is door EBU bevolen een andere winnaar aan te wijzen en daar stemt de Tsjechische delegatie mee in en dan komen er posts met de aankondiging van de inzending zonder verdere tekst en uitleg.
- intern is door EBU bevolen een andere winnaar aan te wijzen en daar stemt de Tsjechische delegatie niet mee in en er volgt een EBU statement dat Tsjechi zich heeft teruggetrokken en we zitten met 14 landen in semi 1.
Dit gaat niet perse over video op kanaal daar zijn landen wel vaker wat later mee, maar over sociale media aankondigen en post op hun Eurovision.tv website.quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:46 schreef NailQueen het volgende:
De officiele video van Wild Young staat ook nog niet op het youtubeaccount. En ik meende dat het officiele account ook later was met het aankondigen van Noa Kirel. Nergens om bang voor te zijn denk ik
Misschien is degene die dit doet net ontslagen omdat hij 🔮 is.quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit gaat niet perse over video op kanaal daar zijn landen wel vaker wat later mee, maar over sociale media aankondigen en post op hun Eurovision.tv website.
[ twitter ]
Echt meteen na de uitslag elke keer dit seizoen, zit nog geen 5 minuten tussen uitslagen en posts op social media. Is wel raar dat Tsjechi het enige land is waar ze dat niet doen.
Mweh er is nog wel gepost over Kroati vanochtend.quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Misschien is degene die dit doet net ontslagen omdat hij 🔮 is.
Was ook een grapjequote:Op woensdag 8 februari 2023 16:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Mweh er is nog wel gepost over Kroati vanochtend.
quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Misschien is degene die dit doet net ontslagen omdat hij 🔮 is.
1944 was zo'n beetje het meest politieke nummer ooit. Er was geen enkele mogelijkheid om die boodschap te missen. Volledig anti-russisch.quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:19 schreef Cyan9 het volgende:
Het zou wel een #ophef momentje zijn als dit niet mag. Gaan we 1944 dan achteraf ook nog even veroordelen? Er moet wel n lijn getrokken worden, al is de EBU daar nooit sterk in geweest.
Wat mij betreft prima dat er geen maatregelen tegen zijn genomen, maar ga als EBU dan ook niet moeilijk doen over het nummer van Vesna.quote:Op donderdag 9 februari 2023 12:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
1944 was zo'n beetje het meest politieke nummer ooit. Er was geen enkele mogelijkheid om die boodschap te missen. Volledig anti-russisch.
Dat denk ik niet als ik dit zie:quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:53 schreef Em31 het volgende:
Misschien twijfelen ze nu zelfdat zou wel lullig zijn
Commentaren gingen wel ver kan mij wel voorstellen dat ze ook wel geschrokken/overwhelmed zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:53 schreef Em31 het volgende:
Misschien twijfelen ze nu zelfdat zou wel lullig zijn
Zou wel lullig voor haar vinden als ze haar thuis moeten laten. Volgens mij is het een net iets oudere foto.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:33 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Russische meisje staat niet op de foto toch?
Op Instagram zijn ze ook maar met 5.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou wel lullig voor haar vinden als ze haar thuis moeten laten. Volgens mij is het een net iets oudere foto.
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op Instagram zijn ze ook maar met 5.
Al ontbreekt er volgens mij een andere dan die Russische.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |