Kreeg je dan geen extra topping ?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 07:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom toonden mensen dan qr code om een bij de MC (of andere horeca) naar binnen te mogen?
Om positief antwoord te geven op 1 van de volgende vragen:quote:Op vrijdag 17 februari 2023 07:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom toonden mensen dan qr code om een bij de MC (of andere horeca) naar binnen te mogen?
Hou toch op met je vrijheid onder voorwaarden.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 08:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Om positief antwoord te geven op 1 van de volgende vragen:
Bent u gevaccineerd
Bent u negatief getest
Bent u hersteld van Covid.
Maar wel door het virus geproduceerd, en veel meer dan bij een vaccinatie.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 07:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Bij die mensen is alleen spike aangetroffen, geen ander materiaal van het virus. En bij een besmetting is spike niet het meest geproduceerde eiwit.
Hoezo is dat mijn vrijheid?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 08:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hou toch op met je vrijheid onder voorwaarden.
Ik kan mij nog de situatie herinneren dat mijn collega's tussen de middag plotseling ergens wilden lunchen. Dit werd om 11:30 bedacht en ik kon niet mee omdat de tijd om een negatieve test te krijgen te veel te kort was.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 07:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat die verpleegkundige geen expert is, en onvolledige en gekleurde informatie geeft.
Je 'dus' klopt niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 08:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wel door het virus geproduceerd, en veel meer dan bij een vaccinatie.
Dus dat virus is vanwege die spike enorm gevaarlijk.
Virusdeeltjes van Covid zijn door het hele lichaam aangetroffen, en zelfs in celkernen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Je 'dus' klopt niet.
Het virus kan vanwege de spikes overal terecht, daarom (plus transport door de lucht) is het zo verschrikkelijk besmettelijk.
Het verschil tussen besmetting en vaccinatie is in eerste plaats de plek waar het terecht komt. Bij een normale besmetting komt het in de luchtwegen (soms in het maag-darmkanaal) en niet direct in de bloedstroom.
Omdat het mRNA in vetdeeltjes wordt bewaard omdat het anders niet getransporteerd kan worden, kan het als het direct in de bloedbaan zit (prikfouten galore), ook getransporteerd worden naar het brein (blood-brain barrier, google it). Vetdeeltjes kunnen door celmembranen worden getransporteerd.
Liever virus met spikes in je longen (en ook liever niet de eerste variant) dan zelf spikes aanmaken in je brein.
Ik ben blij met de afgewogen keuzes die ik heb gemaakt (en ik ben niet gek genoeg om medische gegevens te delen met puisterige pubers die bij de McD werken).
Bij ons was je gewoon welkom, we controleerden wel de app, maar gaven daar geen gevolg aan.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:20 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik kan mij nog de situatie herinneren dat mijn collega's tussen de middag plotseling ergens wilden lunchen. Dit werd om 11:30 bedacht en ik kon niet mee omdat de tijd om een negatieve test te krijgen te veel te kort was.
Je kon dus overal heen mits gepland, spontane acties kon je vergeten. Hier in Drenthe was er ook geen teststation op elke straathoek trouwens.
En ik ben vooral van de last minute activiteiten en vond het veel te veel gedoe allemaal.
Heb er dus ook voor gekozen om dan maar nergens naar toe te gaan waar je moest testen voor toegang en heb dat dus ook geen enkele keer gedaan.
Dat zeg ik ook helemaal niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Virusdeeltjes van Covid zijn door het hele lichaam aangetroffen, en zelfs in celkernen.
Dus het idee dat een besmetting altijd lokaal blijft klopt niet.
Verder is het mooi dat je keuzes goed hebben uitgepakt. Want uiteindelijk gaat het daar natuurlijk om
Heb die app nooit gehad, dus ook bij jullie had ik dan niet 'spontaan' langs kunnen komen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij ons was je gewoon welkom, we controleerden wel de app, maar gaven daar geen gevolg aan.
Vooral dat, ongevaccineerden zijn de mensen met ballen, laten zich niks wijs maken door die charlatans en clowns en al helemaal niet onder druk zettenquote:
Vakantie / werk / sociale druk / beperkingen in andere vormen van bewegingen en toegang, etc,...quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Veel mensen namen de spuitjes voor meer vrijheid vooral omdat ze dan op vakantie konden gaan, niet omdat ze zo bang waren voor het virus.
Maar dat zegt dus niets, het virus wordt in het lichaam afgebroken. Die spikes kennelijk niet, dus logisch dat je die dan terugvindt.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet.
Bij de mensen op wie na overlijden onderzoek was gedaan, zijn op de aangedane plekken alleen spike proteines gevonden, geen ander virusmateriaal. Bij een besmetting vind je meer dan alleen spikes, dus voorbeelden uit de video gaat niet om besmetting, maar om vaccinatie.
Virus is perfect om op zoveel mogelijk plaatsen in je lichaam terecht te kunnen, maar plek waar het binnenkomt is in het gros van de gevallen luchtwegen, een klein deel spijsvertering. En daar vandaan zoekt het ook zijn weg, omdat het kreng ook door membranen kan (tast ook blood-brain barrier aan). Maar niet zo snel als dat het vaccin als het in de bloedbaan komt zich kan verspreiden.
Voor mijzelf was ik niet zo bang, voor mijn kwetsbare bejaarden heb ik me wel afgevraagd of de keuze goed was. En dat is het 100% geweest. Achteraf is dat makkelijk praten, maar alle afwegingen zijn gemaakt op basis van goede kennis en begrip van de mechanismen waarmee het virus zich verspreidt en hoe/wanneer het schade aanricht.
Bij mijn kwetsbare bejaarden hebben we bijvoorbeeld bijzonder vaak geventileerd en voedingssupplementen gegeven die weerstand verhogen en virusreplicatie remmen. We hebben niet echt een controlegroep dus kan toeval zijn, maar toen ze besmet waren hebben ze er niet langer dan 3 dagen last van gehad (en die hebben verplichte vaccinatie tegen pokken meegemaakt in de oorlog, dus hell to the no dat ze een prik moesten).
In ieder geval is deze reactie van je in de lijn van BNWquote:Op vrijdag 17 februari 2023 07:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Moesten ze jou opsluiten in de gevangenis, zou je nog steeds argumenteren dat je elke dag in openlucht mag wandelen.
Dan bleek uit de controle dat je geen app hebt en mocht je plaatsnemenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:43 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Heb die app nooit gehad, dus ook bij jullie had ik dan niet 'spontaan' langs kunnen komen.
Dat scheelt, maar het blijft een rare tijd, waarbij er een tweedeling is ontstaan.quote:Heb verder geen last gehad hoor van die belemmeringen, waarschijnlijk omdat ik al wat ouder ben en goeie alternatieve bezigheden heb.
Dat zijn de welbekende verdeel en heers technieken.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan bleek uit de controle dat je geen app hebt en mocht je plaatsnemen
[..]
Dat scheelt, maar het blijft een rare tijd, waarbij er een tweedeling is ontstaan.
Je snapt hoe het mRNA vaccin werkt?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat zegt dus niets, het virus wordt in het lichaam afgebroken. Die spikes kennelijk niet, dus logisch dat je die dan terugvindt.
Jazeker, maar dat is het punt niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Je snapt hoe het mRNA vaccin werkt?
We hebben een discussie over de video van John Campbell. In meerdere gevallen was sprake van schade door vaccin, niet door besmetting. Familie vroeg om autopsie, patiënt kreeg klachten na zijn 2e shot. Na overlijden zijn in de hersenen necrose en spike proteïne aangetroffen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jazeker, maar dat is het punt niet.
Het punt is dat wordt beweerd dat de spikes niet worden afgebroken en schade aanrichten.
Tja, dat geldt dan ook voor de spikes die door het virus worden geproduceerd.
Er worden spikes gevonden.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:59 schreef loveli het volgende:
[..]
We hebben een discussie over de video van John Campbell. In meerdere gevallen was sprake van schade door vaccin, niet door besmetting. Familie vroeg om autopsie, patiënt kreeg klachten na zijn 2e shot. Na overlijden zijn in de hersenen necrose en spike proteïne aangetroffen.
Wat was je punt?
Graag ff de quote waarin ik zeg dat spikes niet wordt afgebroken, ik kan dat niet vinden.
Die zijn daar, omdat het mRNA-vaccin je eigen lichaam spikes laat aanmaken (bij voorkeur in de armspier), zodat je immuunsysteem daar antistoffen tegen kan maken, zodat als je besmet wordt, je antistoffen tegen corona hebt en niet ziek wordt in het ziekenhuis wordt opgenomen of dood gaat.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er worden spikes gevonden.
Ergo, die zijn dus niet afgebroken.
Zo moeilijk is dat niet.
Het virus maakt die spikes ook aan, dus als die spikes zo gevaarlijk zijn dat ze de Ziekte van Creutzfeldt-Jakob doen verbleken, dan is dat virus dus levensgevaarlijk.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 21:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Die zijn daar, omdat het mRNA-vaccin je eigen lichaam spikes laat aanmaken (bij voorkeur in de armspier), zodat je immuunsysteem daar antistoffen tegen kan maken, zodat als je besmet wordt, je antistoffen tegen corona hebt en niet ziek wordt in het ziekenhuis wordt opgenomen of dood gaat.
Snap je het nog?
Inderdaad.quote:
Gelukkig kun jij wetenschappelijk onderzoek beter duiden dan iemand die na z'n universitaire studie nog even gepromoveerd is.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar dat begint al bij het gebruiken van John Campbell als bron.
De beste man is verpleegkundige en heeft geen verstand van zaken. Vaak is gebleken dat hij de informatie verkeerd interpreteert.
Ah, appeal to authority...quote:Op vrijdag 17 februari 2023 22:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Gelukkig kun jij wetenschappelijk onderzoek beter duiden dan iemand die na z'n universitaire studie nog even gepromoveerd is.
Een PhD in nursing is toch echt wat anders dan een simpele verpleegkundige. - Knip-quote:Op vrijdag 17 februari 2023 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar dat begint al bij het gebruiken van John Campbell als bron.
De beste man is verpleegkundige en heeft geen verstand van zaken.
Mja, waarom mag ik niet aangeven dat Campbell geen expertise op dit vlak heeft en er vaak naast heeft gezeten in zijn interpretaties?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 23:29 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Een PhD in nursing is toch echt wat anders dan een simpele verpleegkundige. - Knip-
Het beste is niet op ingaan en negeren, ik lees al die debunkertjes niet eens, oninteressant je mist er niks aan.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 23:29 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Een PhD in nursing is toch echt wat anders dan een simpele verpleegkundige.-Knip-
quote:For children: The CDC recommends that healthy children 6 months to 4 years old receive a primary series of two doses of the Moderna or Pfizer-BioNTech monovalent Covid-19 vaccine followed by a third dose of a bivalent vaccine.
Children aged 5 to 12 should receive two doses of the Moderna or Pfizer-BioNTech Covid-19 vaccine followed by a bivalent shot. Kids 12 and up should get either two doses of the Moderna, Pfizer or Novavax vaccine followed by a bivalent booster. Currently, only Moderna and Pfizer-BioNTech manufacture updated bivalent shots that target coronavirus variants that were circulating widely last fall.
Voor de goede orde BNW staat open voor iedereen, afwijkende meningen zijn toegestaan. Met andere woorden bij elk onderwerp zijn zowel ja-knikkers als nee-schudders welkom zolang men op een nette manier met elkaar discussiert en niet vervalt in een persoonlijke aanval als de ander een mening niet deelt.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 23:29 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Een PhD in nursing is toch echt wat anders dan een simpele verpleegkundige. Sowieso post je heel raar, er valt geen dialoog met je te voeren zo vooringenomen ben je. Waarom ben je überhaupt op BNW? Je weet toch wat de insteek is hier?
Je kunt je afvragen waarom men een discussieplatform bezoekt als men niet gediend is van andere meningen? Zoveel mensen, zoveel meningen en nergens staat dat we het met elkaar eens moeten zijn, maar een goede sfeer draagt zeker bij tot de discussiequote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:49 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het beste is niet op ingaan en negeren, ik lees al die debunkertjes niet eens, oninteressant je mist er niks aan.
Omdat het ook leuk is om met mensen die dezelfde ideeën hebben in contact te komen en over bepaalde onderwerpen te filosoferen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 18:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen waarom men een discussieplatform bezoekt als men niet gediend is van andere meningen? Zoveel mensen, zoveel meningen en nergens staat dat we het met elkaar eens moeten zijn, maar een goede sfeer draagt zeker bij tot de discussie
Het is ook fijn om met gelijkgestemden in gesprek te gaan, maar als alle users precies hetzelfde denken zal een discussie uiteindelijk uitdoven. Daarentegen wordt er hier door veel users met 'feiten' (veelal twitter/youtube) gestrooid om hun mening/visie te uiten in plaats van zelf na te denken en te verwoorden hoe iets daadwerkelijk in elkaar kan steken. Op zich is daar niets mis mee, maar dat heeft naar mijn idee weinig met 'filosoferen' te maken.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 19:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat het ook leuk is om met mensen die dezelfde ideeën hebben in contact te komen en over bepaalde onderwerpen te filosoferen.
Hetzelfde zie ik bij platte aarde topics.
Ik heb er niks mee dus ik ga me ook niet in de discussie mengen, ik gun die mensen hun plekje om hun visie over het betreffende onderwerp te geven.
Ik ga ook niet in een parenclub topic prediken over monogamie.
Maar misschien zie ik het verkeerd
Het feit dat er veel twitter of andere media worden geplaatst om meningen te onderbouwen is omdat er vanaf dag 1 constant werd geschreeuwd om bronnenquote:Op zaterdag 18 februari 2023 19:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is ook fijn om met gelijkgestemden in gesprek te gaan, maar als alle users precies hetzelfde denken zal een discussie uiteindelijk uitdoven. Daarentegen wordt er hier door veel users met 'feiten' (veelal twitter/youtube) gestrooid om hun mening/visie te uiten in plaats van zelf na te denken en te verwoorden hoe iets daadwerkelijk in elkaar kan steken. Op zich is daar niets mis mee, maar dat heeft naar mijn idee weinig met 'filosoferen' te maken.
Het is ook geen verwijt dat ze gepost worden, maar een constatering.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 19:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het feit dat er veel twitter of andere media worden geplaatst om meningen te onderbouwen is omdat er vanaf dag 1 constant werd geschreeuwd om bronnen
"Daarentegen wordt er hier door veel users met 'feiten' (veelal twitter/youtube) gestrooid om hun mening/visie te uiten in plaats van zelf na te denken en te verwoorden hoe iets daadwerkelijk in elkaar kan steken."quote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:24 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is ook geen verwijt dat ze gepost worden, maar een constatering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |