abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207900870
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 22:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat zat ik ook te denken. Stel we zijn met 20 mensen, dan wel 20 borden etc maar schalen met eten voor een paar man minder
Dat zou ook kunnen. Ole en ik hebben een gbp gehad dus als ik voor mezelf spreek is een heel menu way out of my league.
pi_207900998
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 23:10 schreef praadje het volgende:

[..]
Dat zou ook kunnen. Ole en ik hebben een gbp gehad dus als ik voor mezelf spreek is een heel menu way out of my league.
Ik heb dat niet gehad maar deze bergen eten kan ik ook niet kwijt. Maar van alles wat en leuk gezelschap, daar kijk ik echt naar uit. Veel mensen na 3 jaar weer eens zien *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_207901011
Als het restaurant hier moeilijk over doet , zou @Yinny dit bij reserveren kunnen noemen.
pi_207901071
Van de week een voorgerecht met iemand gedeeld.
En ook een nagerecht, dat viel iets groter uit dan ik had verwacht.
Twee gelegenheden. Inderdaad gevraagd om extra bestek.
Deed men echt niet moeilijk over.

Alleen met 20 mensen komen en dan voor 10 bestellen zal meoilijk vallen, vrees ik 🙃
pi_207901120
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 23:21 schreef AnneX het volgende:
Van de week een voorgerecht met iemand gedeeld.
En ook een nagerecht, dat viel iets groter uit dan ik had verwacht.
Twee gelegenheden. Inderdaad gevraagd om extra bestek.
Deed men echt niet moeilijk over.

Alleen met 20 mensen komen en dan voor 10 bestellen zal meoilijk vallen, vrees ik 🙃
Dat zou niet netjes zijn en ook niet handig want dan zou iedereen weinig te eten hebben. Maar 16 porties ipv 20 bijvoorbeeld
pi_207901834
Veel plezier allemaal hoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207906371
Hoi!
Het is niet dat we maar een menu mogen uit kiezen, het ging om het budget en dat sommige mensen idd minder eten. Het zou zonde zijn als er te veel eten is. Mijn idee is dus om van te voren al onze keuze door te geven ipv wanneer we als groep aankomen. Meerdere voorgerechten (ik wil o.a. wel beenmerg proberen) ipv standaard uit groeps menu, en dan 10x de combo, plus een tomahawk om te delen, misschien ook wel de vis. Ik heb hier voor een email gestuurd, maar nog geen antwoord gehad (ze zijn maandag en dinsdag dicht). Mijn doel is dus een zo groot mogelijk selectie van alle gerechten op de kaart en dan niet perse per persoon een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Maar bijvoorbeeld 16 gerechten voor 20 personen.

Zoals jullie wellicht merken, ik ben dus meestal op de mobiel, dan zijn lappen tekst niet handig typen. Sorry voor de korte teksten, maar nu dus wat meer uitleg.

Ik heb de reservering bijgesteld naar 18 personen en ik hoop spoedig meer te horen over het menu.
pi_207906483
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:32 schreef Yinny het volgende:
Hoi!
Het is niet dat we maar een menu mogen uit kiezen, het ging om het budget en dat sommige mensen idd minder eten. Het zou zonde zijn als er te veel eten is. Mijn idee is dus om van te voren al onze keuze door te geven ipv wanneer we als groep aankomen. Meerdere voorgerechten (ik wil o.a. wel beenmerg proberen) ipv standaard uit groeps menu, en dan 10x de combo, plus een tomahawk om te delen, misschien ook wel de vis. Ik heb hier voor een email gestuurd, maar nog geen antwoord gehad (ze zijn maandag en dinsdag dicht). Mijn doel is dus een zo groot mogelijk selectie van alle gerechten op de kaart en dan niet perse per persoon een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Maar bijvoorbeeld 16 gerechten voor 20 personen.

Zoals jullie wellicht merken, ik ben dus meestal op de mobiel, dan zijn lappen tekst niet handig typen. Sorry voor de korte teksten, maar nu dus wat meer uitleg.

Ik heb de reservering bijgesteld naar 18 personen en ik hoop spoedig meer te horen over het menu.
Ik vind dit een prima insteek en dank voor de tijd die je erin steekt!

#teamvis want met alleen vleesch ga ik uit mijn comfort zone. Kan ik wel, maar visje erbij is nooit verkeerd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 8 februari 2023 @ 14:04:01 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207906854
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:32 schreef Yinny het volgende:
Hoi!

Prima idee hoor. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 8 februari 2023 @ 14:28:41 #40
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207907220
Soms een lastig onderwerp als het diner voorbij is, dus om dat te voorkomen: Hoe gaan we om met de eindrekening?
Als 'newbie' in dit gezelschap heb ik geen idee, dus wat is gebruikelijk bij dit soort meetings?
Betaald 1 persoon alles, dan delen door X gevolgd door een Tikkie of ieder ter plekke voor zich of...?
pi_207907267
Misschien is het een idee om de kosten voor de menu's te delen en bijhouden wat je drinkt en dat zelf af te rekenen?
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:36:59 #42
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207908095
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:32 schreef Blues het volgende:
Misschien is het een idee om de kosten voor de menu's te delen en bijhouden wat je drinkt en dat zelf af te rekenen?
Dat is een mogelijkheid, maar misschien moet dit ook vooraf vanuit 'de organisatie' besproken/bepaald worden, omdat mijn ervaring is dat niet alle restaurants rekeningen van grote groepen willen splitsen...
pi_207908158
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:28 schreef MadMaster het volgende:
Soms een lastig onderwerp als het diner voorbij is, dus om dat te voorkomen: Hoe gaan we om met de eindrekening?
Als 'newbie' in dit gezelschap heb ik geen idee, dus wat is gebruikelijk bij dit soort meetings?
Betaald 1 persoon alles, dan delen door X gevolgd door een Tikkie of ieder ter plekke voor zich of...?
Goed dat je het betalen alvast in de groep gooit.

Mijn ervaring is dat het totaalbedrag delen door het aantal mensen vaak overeenkomt met het gebruikte.
Of iemand heeft 10 whiskeys op oid. Dan komt het anders uit 😉
pi_207908177
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:36 schreef MadMaster het volgende:
Dat is een mogelijkheid, maar misschien moet dit ook vooraf vanuit 'de organisatie' besproken/bepaald worden, omdat mijn ervaring is dat niet alle restaurants rekeningen van grote groepen willen splitsen...
Maar dan kunnen we de rekening vragen, uitrekenen wat ieders deel is, een tikkie sturen en de ontvanger van de Tikkies laten betalen. Toch?
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:51:53 #45
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207908235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:45 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Maar dan kunnen we de rekening vragen, uitrekenen wat ieders deel is, een tikkie sturen en de ontvanger van de Tikkies laten betalen. Toch?
Dat kan, maar dan moet 1 iemand bereid zijn om de betaling voor het geheel te doen en daarna dan de diverse Tikkies naar de deelnemers te versturen...
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:52:54 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207908251
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:28 schreef MadMaster het volgende:
In het verleden deelden we de rekening MET fooi erbij door het aantal personen en betaalden we per persoon elk ons deel, aannemende dat niemand extravagante drankjes in grote hoeveelheden besteld heeft.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207908289
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:51 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan moet 1 iemand bereid zijn om de betaling voor het geheel te doen en daarna dan de diverse Tikkies naar de deelnemers te versturen...
volgens mij is het tikkie geld meteen binnen. Dan kan de rekening meteen gedeeld worden, tikkies verzonden en meteen ter plekke de tikkies betalen
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:56:15 #48
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207908294
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:43 schreef AnneX het volgende:

[..]
Goed dat je het betalen alvast in de groep gooit.

Mijn ervaring is dat het totaalbedrag delen door het aantal mensen vaak overeenkomt met het gebruikte.
Of iemand heeft 10 whiskeys op oid. Dan komt het anders uit 😉
Het maakt me persoonlijk niet zo heel veel uit hoe de rekening gesplitst/betaald wordt, misschien zijn daar eerdere ervaringen met een gezelschap als deze mee, dacht ik, maar ik probeer te voorkomen dat dat ter plekke nog bedacht moet worden...
  woensdag 8 februari 2023 @ 16:28:13 #49
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207908637
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
volgens mij is het tikkie geld meteen binnen. Dan kan de rekening meteen gedeeld worden, tikkies verzonden en meteen ter plekke de tikkies betalen
Dat dat geld na het betalen van een Tikkie o.i.d. meteen bijgeschreven wordt, is correct.
Maar betaal jij dan aanvankelijk de hele rekening, bepaal jij de verdeelsleutel en verstuur jij dan de Tikkies? ;)
pi_207909299
Ten eerste ben ik digitaal niet echt rap. En in het weekend één tikkie naar 1 bekende gestuurd. w/

Dan heeft de ontvanger/ betaler toch van ieder een whatsapp/mobiel nr nodig :?
pi_207909346
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:11 schreef AnneX het volgende:
Ten eerste ben ik digitaal niet echt rap. En in het weekend één tikkie naar 1 bekende gestuurd. w/

Oh da’s ook weer zo en best lastig met zo’n grote groep
  woensdag 8 februari 2023 @ 17:14:30 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207909355
quote:

Klopt. Daarom ben ik er geen voorstander van.
Gewoon ter plekke allemaal je eigen bedrag pinnen is nooit een probleem geweest.
Poef.....gone! ©golfer
pi_207909399
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:14 schreef golfer het volgende:

[..]
Gewoon ter plekke allemaal je eigen bedrag pinnen is nooit een probleem geweest.
Dit inderdaad. Met eventueel wat cash voor een fooi. Al kan je dat er ook bij pinnen.

Volgens mij hebben we de laatste keren allemaal ons eigen bedrag gepind.
Spoilers!
pi_207909424
quote:

Nee hoor, je kan ook een QR code genereren die een ieder scannen kan
pi_207909452
quote:

Nee, tikkies kunnen ook via email, dm, e.d. Het is in principe een weblink delen, dus dat kan op vele manieren.

Goed nieuws! We mogen alles van de kaart bestellen als we het vantevoren doorgeven! https://blacksmoke.nl/food/

Ik ga zo even achter de laptop zitten om een CULwaardig menu in elkaar te flansen voor ons en dan kunnen jullie kijken of dat goed is
pi_207909475
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:14 schreef golfer het volgende:

[..]
Bedoelen jullie met ‘eigen bedrag’ wat er persoonlijk is verbruikt of het een bedrag en hoofdelijk omgeslagen?
Heeft iemand cash voor de tip of is dat tegenwoordig toch oók digitaal.
pi_207909491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:18 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Nee hoor, je kan ook een QR code genereren die een ieder scannen kan
w/ *O* B-)
  woensdag 8 februari 2023 @ 17:21:53 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207909495
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:21 schreef AnneX het volgende:

Bedoelen jullie met ‘eigen bedrag’ wat er persoonlijk is verbruikt of het een bedrag en hoofdelijk omgeslagen?
Heeft iemand cash voor de tip of is dat tegenwoordig toch oók digitaal.
Dat laatste, totaal bedrag PLUS fooi hoofdelijk omgeslagen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_207909498
Vroegah werd er bij dit soort meets gewoon cash betaald, is ook altijd nog 'n optie :+, zorgen dat je het een beetje inschat en zorgt dat je genoeg in cash bij je hebt en bij voorkeur in briefjes van 10/20 (evt 5) (kun je gewoon kiezen bij de automaat) en dan op de grote hoop gooien.

Bij sommige restaurants is pp pinnen ook geen probleem maar dat zal vooraf dan nagevraagd moeten worden. Maar dan moeten we 't gewoon doen zoals golfer, ieder 'n vast bedrag (alles delen door deelnemers en gewoon normale drankjes en geen gekke dure drankjes) en niet ieder zijn precieze drankjes etc want dat kost ze teveel tijd.

Ik ga iig niet het bedrag voor iedereen pinnen. En voor of achteraf moeten leuren voor 't geld ;) Edit : volgens mij kan ik dat ook niet eens qua limiet _O-
  woensdag 8 februari 2023 @ 17:22:42 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207909505
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:19 schreef Yinny het volgende:

Goed nieuws! We mogen alles van de kaart bestellen als we het vantevoren doorgeven! https://blacksmoke.nl/food/

Ik ga zo even achter de laptop zitten om een CULwaardig menu in elkaar te flansen voor ons en dan kunnen jullie kijken of dat goed is
Top!
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')