Adana 1,7 miljoenquote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen wonen er in het getroffen gebied? Is dat 5 miljoen? Of 20?
Tering.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
Adana 1,7 miljoen
Gaziantep 2 miljoen
Hatay 1,7 miljoen
Diyarbakır 1,7 miljoen
Kahramanmaraş 1,2 miljoen
Dat is 8,3 miljoen. Die andere misschien ook 6 miljoen.
Dus ik schat 15 miljoen.
Dat zou je ook denken in Libanon na die explosie, alleen Libanon en Turkije zijn natuurlijk beide economisch blut, ik denk dat er weinig geld in de schatkist zit voor wederopbouw.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoeveel werkeloosheid is er in Turkije? Door deze ramp zie ik iig werk voor duizenden mensen in de bouw van nieuwe huizen.
Nee niet allemaalquote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tering.
Zijn al die steden zwaar getroffen
Goede tip! Denk idd dat hij het idee had van: Laat ik dit eens verkeerd gaan aanpakkenquote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:55 schreef BMW1993 het volgende:
Als Erdogan een beetje slim is, pakt hij deze crisis goed aan,
Kinderachtig deze opmerking, In Libanon is de ramp niet goed aangepakt door de bestuurders, en het blijft een land die al jaren slecht bestuurd word door de zittende heerser, vandaar mijn reactie betreft Erdogan.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Goede tip! Denk idd dat hij het idee had van: Laat ik dit eens verkeerd gaan aanpakken
Als Erdoğan een beetje slim is, houdt-ie zijn bek eventjes goed dicht. En dat lijkt-ie voor nu te doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:55 schreef BMW1993 het volgende:
Als Erdogan een beetje slim is, pakt hij deze crisis goed aan, anders kan hij het wel vergeten om dit jaar herkozen te worden.
Ja maar vond je het zelf nou ook niet een beetje een open deur intrappen. Zeggen dat iemand wat goed moet danquote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:58 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Kinderachtig deze opmerking, In Libanon is de ramp niet goed aangepakt door de bestuurders, en het blijft een land die al jaren slecht bestuurd word door de zittende heerser, vandaar mijn reactie betreft Erdogan.
Dat zegt denk ik meer over de manier van bouwen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verbazend eigenlijk dat er 'maar' 20.000 doden zijn gevallen in Japan in 2011.
Op welk vlak? Economisch ging het weer wat beter net (met inflatie ietsjes naar beneden). Nu krijgt het land weer een harde tik.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Unpopular opinion;
Deze ramp komt Erdogan wel goed uit.
Ik twijfel; hij kan nu inderdaad de grote leider uithangen maar tegelijkertijd zal hij een hoop kritiek krijgen dat er te veel gebouwen niet aardbevingsbestendig is. Dat is kennelijk al lang een issue in Turkije.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Unpopular opinion;
Nee.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Unpopular opinion;
Hij is een gekozen dictator. De Turken willen dit zelf.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:11 schreef polderturk het volgende:
Hij gaat hierdoor de verkiezingen verliezen.
In vergelijking is turkije een derde wereld landquote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verbazend eigenlijk dat er 'maar' 20.000 doden zijn gevallen in Japan in 2011.
Bij dat filmpje met o.a. die kermende man op dat blauwe matje, van gisteren, vraag ik me ook weleens af hoe het met ze verder is gegaan (waarschijnlijk niet goed, maar heel misschien hadden ze geluk).quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:14 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Je hoort ook allemaal huilende kinderen die waarschijnlijk nog onder het puin liggen
Ik heb naar die andere tweets gekeken en ze ligt blijkbaar nog steeds onder het puin en is buiten bewustzijnquote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bij dat filmpje met o.a. die kermende man op dat blauwe matje, van gisteren, vraag ik me ook weleens af hoe het met ze verder is gegaan (waarschijnlijk niet goed, maar heel misschien hadden ze geluk).
Hartverscheurend.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:14 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Je hoort ook allemaal huilende kinderen die waarschijnlijk nog onder het puin liggen
vreselijkquote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:14 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Oh, daar heeft u best een punt hoor!quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Zucht. Snappen jullie nog steeds niet dat geen aardbevingen kunt voorspellen? Er zijn statische verbanden die bekend met een beperkte correlatie zijn maar daaruit kun je geen betrouwbare voorspellingen maken. Ook elke keer als in Californië een swarm van aardbevingen plaats vind dan kun je wel iemand (expert of niet vinden) die roept dat de grote aardbeving er nu aan komt binnen de komende week. Er was nu weer een verhoogde activiteit dus ja er was wel een kans op een grotere aardbeving binnen bepaalde tijd. Maar als je naar video's van hem kijkt zie je 3 weken geleden ook een video voor Latijns Amerika. Al heeft hij zeker wel een beeld van risicofactoren die eventueel zouden kunnen leiden tot een zware aardbeving (seismicity changes, changes in seismic wave speed, electrical changes, and groundwater changes) Vaak is het ook gewoon loos alarm. Het liefst willen we natuurlijk wel aardbevingen voorspellen, maar de wetenschap is niet zo ver dat zoiets kan. Je kunt niet elke keer grote gebieden ontruimen of tegen mensen zeggen dat er een grote aardbeving aankomt en paniek veroorzaken als er maar een aantal procent van de tijd echt een grote aardbeving komt.
Zo maken vele onbekende doem predikers voor elke dag op verschillende plaatsen wel een voorspelling over vermeende rampen die moet je geen aandacht geven en heel snel negeren als je daarna moet handelen zit de hele mensheid elke dag in een schuilkelder of slaapt op straat.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:31 schreef Scjvb het volgende:
Alleen zuur dat deze voorspelling dan juist weer wél een treffer geweest zou zijn wanneer op basis van voorspelde data daarnaar gehandeld was.
Ik zie nog steeds die beelden van gisteren voor me van oudere mensen en (volgens mij) gehandicapten, in een luier met blote benen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een vreselijke beeldenVooral die van kinderen, hartverscheurend.
Ik zag op een Belgische nieuwssite dat er een pasgeboren baby levend onder het puin is gehaald.
Dezelfde video als die ik zojuist aanstipte, dus.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds die beelden van gisteren voor me van oudere mensen en (volgens mij) gehandicapten, in een luier met blote benen.
Man, man, man.
Een datum genoemd maar een groot gebied (meerdere landen)quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:23 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Die 4 - 6 februari scheen in een video te zijn gezegd waarin hij refereerde aan oa turkije
Damn, onvoorstelbaar voor ons.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wat een kracht ook he die los komt. Wegen compleet onbruikbaar zo.
Ja dit is wel bizar. In Japan hadden ze die wegen binnen 1-2 weken weer volledig gerepareerd. Daar zal ook een flink verschil in zitten: puur organisatorisch zal Turkije dit niet alleen aankunnen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben intussen ook al een noodtoestand van 3 maanden aangekondigd, lees ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja dit is wel bizar. In Japan hadden ze die wegen binnen 1-2 weken weer volledig gerepareerd. Daar zal ook een flink verschil in zitten: puur organisatorisch zal Turkije dit niet alleen aankunnen.
Turken in Nederland is nog al een ander kaliber dan de meeste Turken in Turkije.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:14 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hij is een gekozen dictator. De Turken willen dit zelf.
Zelfs in Nederland is bij de turken Erdogan nummer 1!
Ik vraag me af, zelfs als je lichamelijk weinig/geen letsel hieraan overhoudt, of je er ooit geestelijk helemaal overheen komt.quote:
Vraag me af of er nog iets met dat asfalt gedaan kan worden of dat het nu compleet waardeloos is en de wegen compleet nieuw gelegd moeten worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Voor de komende 20 jaar zit de agenda vol met opdrachtenquote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:07 schreef Scorpie het volgende:
Nu een bouwvakkersbedrijf beginnen in Turkije en je bent spekkoper.
Dit.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:57 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Turken in Nederland is nog al een ander kaliber dan de meeste Turken in Turkije.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |