Bekendheid geven aan deze leuke actie, ervaringen van anderen.. En wellicht zijn er wel mensen hier die nog een leuk boompje in de tuin zoeken. Bij zo'n bomenhub kun je ze gratis ophalen.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
Plan is goed, maar wat wil je met dit topic?
Bomen over bomen, en dat is verdomd hard nodig.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
Plan is goed, maar wat wil je met dit topic?
Heb je zelf ook al meegedaan? Ik vond het erg leuk om te doen. Donderdag ga ik weer meehelpen. Ik woon zelf in Duitsland en ook in de regio Kleve is er al veel interesse voor.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:31 schreef Doedezemaar het volgende:
In onze gemeente wordt dit ook gepromoot, goed initiatief
Nee, ik kan dat fysiek niet en onze tuin is ook nog niet-bestaand, maar ik draag dergelijke initiatieven wel een warm hart toe. Onze gemeente is nu ook bezig om bij elke basisschool een Tiny Forest aan te leggen (dat ook als buitenlokaal gebruikt gaat worden)quote:Op maandag 6 februari 2023 19:33 schreef qltel het volgende:
[..]
Heb je zelf ook al meegedaan? Ik vond het erg leuk om te doen. Donderdag ga ik weer meehelpen. Ik woon zelf in Duitsland en ook in de regio Kleve is er al veel interesse voor.
Cool, een lijsterbes wil ik hier ook in de tuin tztquote:Op maandag 6 februari 2023 19:37 schreef Guppy het volgende:
Ik heb vorig jaar een lijsterbes opgehaald bij de Stadsboerderij hierdie hadden ook dit soort zaailingen
Iedereen? Alles staat hier tot de laatste cm2 vol met groen(en de tuinkamer met zaailingen waar ik geen plaats voor heb)quote:Op maandag 6 februari 2023 19:31 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Bomen over bomen, en dat is verdomd hard nodig.
Iedereen tieft tegenwoordig zijn tuin dicht met tegels en een overkapping. Hier in de wijk is het niet veel anders. Het enige groen dat je bijna nog ziet is het groen van kunstgras. Hier in de tuin willen we ook een oaar bomen, alleen even goed uitvogelen welke, en waar in de tuin. Eerst even uitzoeken waar de zon en schaduwplekken zijn.
Kijk, goed bezig! Die zaailingen kun je vast wel weer een ander mooi plekje geven of weggeven aan iemand die ze kan gebruikenquote:Op maandag 6 februari 2023 19:55 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Iedereen? Alles staat hier tot de laatste cm2 vol met groen(en de tuinkamer met zaailingen waar ik geen plaats voor heb)
Goed bezig!quote:Op maandag 6 februari 2023 19:55 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Iedereen? Alles staat hier tot de laatste cm2 vol met groen(en de tuinkamer met zaailingen waar ik geen plaats voor heb)
Het is nog helemaal een mini hoorquote:Op maandag 6 februari 2023 19:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Cool, een lijsterbes wil ik hier ook in de tuin tzt
Zekerquote:Op maandag 6 februari 2023 20:01 schreef qltel het volgende:
[..]
Kijk, goed bezig! Die zaailingen kun je vast wel weer een ander mooi plekje geven of weggeven aan iemand die ze kan gebruiken
er zijn veel uitdeeldagen deze en komende maand. Ik hoop dat er veel mensen op af komen. Ik help zelf mee bij zo'n dag en heb geen idee hoe druk het gaat worden.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Onze gemeente organiseert volgend weekend een uitdeeldag en ze bieden best een leuke variatie aan, jammer dat we ze nog niet kwijt kunnen. Ruimte genoeg, maar nog geen plan voor de tuin
Balen. Vast Friesland of Drenthe.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:40 schreef Sorbootje het volgende:
Ik las dit en was enthousiast. Tot ik op de kaart ging kijken. Drie keer raden in welke provincie ik woon. 😑
Friesland.Gewoon helemaal niets!quote:Op zondag 12 februari 2023 08:24 schreef qltel het volgende:
[..]
Balen. Vast Friesland of Drenthe.
Maar houd de kaart in de gaten, het kan zo veranderen. Limburg is ook lang een blinde vlek geweest.
Uiteraard!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:24 schreef Chandler het volgende:
Leuke actie, mag ik deze ook delen met je geschreven tekst in een groep op faceboek? voor amateur tuinders verenigingen? zodat onze leden ook mee kunnen doen? ik ben zelf geen ster in teksten schrijven!
Dank, vandaar dat ik eerst vraag alvorens ik iets van mensen overneem!quote:
Kiezen kan vast wel. En waar je woont lijkt me niet belangrijk. Heb ik in elk geval nog niet meegemaakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga 4 maart 25 bonen en struiken ophalen![]()
Ik ben benieuwd hoe het gaat, of ik nog iets te kiezen heb ofzo.
Ik vraag me ook af of je echt in de provincie moet wonen waar je iets ophaalt want dat doe ik dus eigenlijk niet.
Leuk zo'n tegelinleverpunt!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:36 schreef Guppy het volgende:
Hier in de stad gaan ze het ook weer doen: https://www.inschuytgraaf.nl/4-maart-gratis-bomen-en-struiken/
Leuk filmpje inderdaad.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier een artikeltje uit onze regio, met echt leuk filmpje van de uitdeeldag https://www.hollandskroon(...)oners-hollands-kroon
Tegels wippen is hier echt een ding ja!quote:
Oh ja, ik zie het. Het NK tegelwippen.. Leuk hoor. Goed initiatief. Hopelijk gaan er heel veel tegels uit! En groen erin uiteraard.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:08 schreef Guppy het volgende:
[..]
Tegels wippen is hier echt een ding ja!
Wat ontzettend leuk allemaal zeg. En dat contact met die mensen van SOS kinderdorpen is echt goud waard johquote:Op zondag 26 februari 2023 09:59 schreef qltel het volgende:
Goedemorgen.
Gisteren zijn Rewimo en ik actief geweest voor mehrbaeume.jetztHet komt in de regio Kleve nu echt van de grond.
Rewimo heeft geholpen bij het uitdelen van bomen op de bomenhub en ik heb geholpen bij een graafactie in een stadspark.
Beide acties zijn enorm goed geslaagd. Bij de bomenhub was het erg druk. Ook mensen die het in de krant hadden gelezen en spontaan langs kwamen en sowieso waren er al zo'n 30 aanmeldingen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Maar ook de graafactie in het park was een succes. 's morgens kwam er een vrouw naar me toe of wij van de bomenactie waren. Want ze had een walnootboom in haar tuin staan van een meter hoog. Ik mee, en die boom voorzichtig uit haar tuin uitgegraven. Even later kwam er een man langs die bomen wilde hebben, maar ja, wij hadden die daar niet dus naar de bomenhub doorgestuurd. Maar ja, hij was er nu toch en dus pakte hij een schep en ging spontaan meehelpen.
En 's middags kwamen er een man en vrouw langs die ook spontaan mee gingen helpen. En ze vertelde dat ze voor SOS kinderdorpen werkte, deze organisatie heeft veel bosgebied in de regio en daarop staan heel veel zaailingen. En het personeel helpt graag mee, en de kinderen die er verblijven kunnen ook mooi meehelpen.
En terloops hebben we met wisselende aantallen vrijwilligers (tussen de 1 en 5) ook nog een heleboel leuke bomen gered, vooral heel veel rode en gele Kornoelje.
Ja zeker, het mooie is ook dat ze meer diversiteit in hun bossen willen hebben, dus er kunnen later ook weer bomen aangeplant worden.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wat ontzettend leuk allemaal zeg. En dat contact met die mensen van SOS kinderdorpen is echt goud waard joh
Uiteraard is het afhankelijk van wat beschikbaar is. Maar als je bijvriendelijke bomen en struiken wilt hebben (met bloemetjes en bloesem dus) dan is dat ongetwijfeld bespreekbaar. Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik zou contact opnemen met een coördinator bij je in de buurt. Je vind ze op deze pagina.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:16 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb hier een strook van ca 300x1,5 meter erfscheiding liggen die ik best met bij-vriendelijke struiken zou willen volzetten. Nu is het gewoon gras wat we maaien. Zijn zulke dingen dan ook te bespreken qua keuze in struiken of is het een beetje ‘aannemen wat beschikbaar is’? Ik heb geen specifieke soortin gedachte maar ik vind bijen stimuleren wel belangrijk
Ik stuur ze een berichtje. Ben benieuwd .quote:Op zondag 26 februari 2023 10:23 schreef qltel het volgende:
[..]
Uiteraard is het afhankelijk van wat beschikbaar is. Maar als je bijvriendelijke bomen en struiken wilt hebben (met bloemetjes en bloesem dus) dan is dat ongetwijfeld bespreekbaar. Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik zou contact opnemen met een coördinator bij je in de buurt. Je vind ze op deze pagina.
Dat was vast bij een bomenhub. Het seizoen loopt ten einde en de hubs moeten leeg.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben 10 wilgen (2 soorten), 6 boerenjasmijn, 4 sneeuwballen, 4 vlieren opgehaald.
Het verliep heel soepel. We moeten op een industrieterrein zijn waar op een stukje van een paar vierkante meter allemaal bosjes takken in de grond stonden en enkele planten met kluit. We mochten kiezen en pakken wat we wilden. Er was geen controle, geen maximering, alles verliep heel soepel.
Niet helemaal. We hadden boompjes in trays, maar die zijn van een kwekerij gekomen die ermee stopte en van voorraad af wilde. De zelf geoogste bomen hadden we met de wortels onder natte jute zakken neergelegd.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:qltel, het zag er niet erg hubachtig uit. 3 bij 3 meter met groepjes takken in de grond. Bij jullie zag het er een stuk uitgebreider uit. Jullie hadden zelfs trays voor de bomen![]()
Welke soorten waren er bij jullie? Ik kon kiezen uit 3 soorten wilg, sneeuwbal, boerenjasmijn, esdoorn en vlier.
Ik heb trouwens wel een online formulier ingevuld maar daar kon ik geen soorten op aangeven. Er werd niet naar gevraagd ook.
120 klinkt als veel zeg. Wat goed.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Niet helemaal. We hadden boompjes in trays, maar die zijn van een kwekerij gekomen die ermee stopte en van voorraad af wilde. De zelf geoogste bomen hadden we met de wortels onder natte jute zakken neergelegd.
We hadden een aantal dennen en sparrensoorten, larix, esdoorn, kornoulje, liguster, eik, vlier, 2 soorten beuk en ik ben vast nog wel wat vergeten. Ik schat dat we zo'n 120 bezoekers hebben gehad.
Ik vind het ook een fantastisch initiatief en dat was de reden om erbij te gaan helpen en dit topic te openen. En ik ben blij dat je er nu van weet en wat leuke bomen hebt gered. Elke geredde boom is er 1 die de wereld weer wat mooier maakt..quote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
120 klinkt als veel zeg. Wat goed.
Ik vind dit een prachtig initiatief. Bedankt voor het openen van dit topic, anders had ik het niet geweten.
Goed bezig!quote:Op zondag 19 maart 2023 18:11 schreef qltel het volgende:
Pfff, wat een week.
Dinsdag 12.500 bomen geladen (samen met andere vrijwilliger).. Deze donderdag, vrijdag en vandaag uitgedeeld. Een deel ligt ook nog klaar voor een event in een andere stad a.s. zaterdag. Ik ben kapot, maar wat leuk om te doen. Alleen maar leuke mensen langs geweest en het was daardoor gezellig druk.
Je moet er even op wachten, maar in het najaar/volgend voorjaar zijn er vast weer leuke boompjes op te halen. En mocht je nog naaldbomen willen, dan heb ik die eventueel wel voor je (afhankelijk van waar je woont natuurlijk)quote:Op maandag 10 april 2023 20:34 schreef SV-tje het volgende:
Ik ga het zeker in de gaten houden, nu we de grote bomen hebben gekapt omdat ze te oud/niet gezond meer waren hebben we heel veel ruimte voor een nieuwe boswal.
Leuk he, ik wordt zo vrolijk nu alles weer uitloopt.quote:Op maandag 10 april 2023 20:38 schreef Guppy het volgende:
Mijn lijsterbes die ik vorig jaar heb opgehaald begint weer uit te lopen
Wachten doen we sowieso tot het najaar, eerst de grond ontdoen van stammen etc.quote:Op dinsdag 11 april 2023 07:18 schreef qltel het volgende:
[..]
Je moet er even op wachten, maar in het najaar/volgend voorjaar zijn er vast weer leuke boompjes op te halen. En mocht je nog naaldbomen willen, dan heb ik die eventueel wel voor je (afhankelijk van waar je woont natuurlijk)
[..]
Leuk he, ik wordt zo vrolijk nu alles weer uitloopt.
Ja, het is nog voor het derde jaar dat we een tuin hebben en ik vind het zo leukquote:Op dinsdag 11 april 2023 07:18 schreef qltel het volgende:
[..]
Leuk he, ik wordt zo vrolijk nu alles weer uitloopt.
Ik heb gelukkig altijd al een tuin gehad. maar die van mij is nu ruim een hectare. En dus heb ik een beetje de ruimte en kan ik veel bomen planten..quote:Op dinsdag 11 april 2023 20:33 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ja, het is nog voor het derde jaar dat we een tuin hebben en ik vind het zo leuk
neem even contact op met meerbomen.nu, ze zitten in heel nlquote:Op zondag 9 juli 2023 10:38 schreef essnhills het volgende:
Ik ga eens kijken of hier ook zoiets is en of ze ook zaailingen uit particuliere tuinen willen. Er komen hier meerdere boompjes op in mijn tuintje en die kunnen hier niet allemaal blijven staan.
En anders wellicht in een facebookgroep gooien
Mooi om te horen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier in de gemeente zijn ze ook alweer aan de slag gegaan
Oh wat gaaf. Wel een hoop werk maar als het eenmaal klaar en aangeslagen is.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kick! Afgelopen weekend was er op meerdere locaties al een ophaaldag. In het weekend van 2-3 maart zijn er nog veel meer locaties.
Ik ben een 60 meter lange windsingel (met bloeiboog) aan het ontwerpen dus ik kan MeerBomen zeker van een deel van het aanbod afhelpen.
Ik heb er echt zin in. Voorlopig is het een enorm project inderdaad maar het ligt me wel.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 06:44 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh wat gaaf. Wel een hoop werk maar als het eenmaal klaar en aangeslagen is.
Wij zijn nog druk aan het oogsten, maar aangezien ik sinds een week een nieuwe baan heb met wisselende werktijden kan ik helaas minder vaak helpen dan ik zou willen.
Is het nog gelukt?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geprobeerd om me aan te melden maar ik kom niet op een pagina waar ik vervolgens bevestiging krijg. We gaan het zien.
Niks gehoord, zal zo ff op de laptop kijken ipv telefoon.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is het nog gelukt?
Ik heb dom gedaan. Ik heb al een hele tijd 4 mogelijk afhaallokaties in de agenda staan. Ik moest alleen nog even uitzoeken wanneer ik naar welke wilde. En nou zijn de twee met de beste voorraad al volEr zijn nog twee andere lokaties die verder weg en op onpraktischer tijden zijn. Van de ene aanmelding krijg ik geen bevestigingsmail maar ik kan in mijn account wel de QR code vinden dus het zal we goed zijn dan.
Je kan je maar voor 1 plek tegelijk aanmelden lijkt tquote:Op maandag 26 februari 2024 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is het nog gelukt?
Ik heb dom gedaan. Ik heb al een hele tijd 4 mogelijk afhaallokaties in de agenda staan. Ik moest alleen nog even uitzoeken wanneer ik naar welke wilde. En nou zijn de twee met de beste voorraad al volEr zijn nog twee andere lokaties die verder weg en op onpraktischer tijden zijn. Van de ene aanmelding krijg ik geen bevestigingsmail maar ik kan in mijn account wel de QR code vinden dus het zal we goed zijn dan.
Daar heb ik ook aan gedacht. Maar ik heb geen bevestiging gekregen van de eerste aanmelding en wel van de tweede.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan je maar voor 1 plek tegelijk aanmelden lijkt t
Ja hier ging ie ook vaag, maar uiteindelijk net met een ander adres ging ie dr in 1x doorheenquote:Op maandag 26 februari 2024 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan gedacht. Maar ik heb geen bevestiging gekregen van de eerste aanmelding en wel van de tweede.
Oh mooi. Rode Kornoelje is mooi! Hij breid wel lekker uit.. :-)quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zojuist wilde roos, rode kornoelje, meidoorn, liguster en judaspenning opgehaald. Ben er blij mee. Ik heb ze even een tijdelijke plaats gegeven in de tuin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |