abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207882113
Al ben ik nog zo moe, in slaap komen lukt me gewoon niet. Uren lig ik te draaien, piekeren, na te denken, te letten op mn ademhaling, muziek in mn kop af te spelen,enz. Al vele, vele jaren is dat het geval. En als ik dan slaap, dan ook nog eens vaak heel licht waarbij ik bij het minste geringste gelijk wakker ben en het zelfde liedje weer opgaat vaak om weer in slaap te komen.

Zijn er hier mensen, die ook last hebben gehad van soortgelijke slaapproblemen en dat hebben weten om te keren in goed slapen? Zoja, hoe heb je dat weten te realiseren?
  maandag 6 februari 2023 @ 18:31:36 #2
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_207882240
Ook last van, al jaren. Meditatielessen gevolgd, melatonine wat absoluut niet werkte, mindfulness wat geen hol heeft geholpen en ga zo maar door. Wat ik nu doe zodra ik enigszins begin te knikkebollen ga ik naar bed. Soms is dat al rond 22:00 of net iets vroeger. Ik slaap dan wel maar ben dan wel weer 3:00 wakker, dan maar gewoon liggen en proberen te ontspannen. Slaap ik niet dan rust ik wel, dit idee.
Aan het typen...
pi_207882278
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 18:23 schreef Inbox het volgende:
Al ben ik nog zo moe, in slaap komen lukt me gewoon niet. Uren lig ik te draaien, piekeren, na te denken, te letten op mn ademhaling, muziek in mn kop af te spelen,enz. Al vele, vele jaren is dat het geval. En als ik dan slaap, dan ook nog eens vaak heel licht waarbij ik bij het minste geringste gelijk wakker ben en het zelfde liedje weer opgaat vaak om weer in slaap te komen.

Zijn er hier mensen, die ook last hebben gehad van soortgelijke slaapproblemen en dat hebben weten om te keren in goed slapen? Zoja, hoe heb je dat weten te realiseren?
Alleen als ik vroeg op moet staan..

de andere dagen kijk ik gewoon net zolang tv tot ik in slaap flikker.
  maandag 6 februari 2023 @ 19:00:09 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207882730
Heb je al de voor de hand liggende tips al gevolgd? Zoals minder koffie, niet naar een schermpje kijken 's avonds, elke dag hetzelfde ritme aanhouden?
pi_207882894
Ik slik al ruim 12 jaar Quatiapine (Seroquel) voor mijn in- en doorslaapproblemen. Heb de diagnose insomnia, maar het is complexer dan dat.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207883128
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:00 schreef BasEnAad het volgende:
Heb je al de voor de hand liggende tips al gevolgd? Zoals minder koffie, niet naar een schermpje kijken 's avonds, elke dag hetzelfde ritme aanhouden?
Schermpje kijken doe ik wel. Maar toen er nog geen gsm'tjes waren niet en toen sliep ik even beroerd ondanks vast ritme :(

Middelbareschooltijd bedoel ik dan en praktisch elks dag 8.30u beginnen en dagelijks tot minimaal 4.00u wakker liggen.
  maandag 6 februari 2023 @ 19:38:11 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207883582
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:20 schreef Inbox het volgende:

[..]
Schermpje kijken doe ik wel. Maar toen er nog geen gsm'tjes waren niet en toen sliep ik even beroerd ondanks vast ritme :(

Middelbareschooltijd bedoel ik dan en praktisch elks dag 8.30u beginnen en dagelijks tot minimaal 4.00u wakker liggen.
In hoeverre is weinig slaap voor jou een probleem? Functioneer je slecht, hoeveel slaap denk je per nacht nodig te hebben?
pi_207883768
Drink je veel alcohol of gebruik je drugs?
Dat kan een ritme behoorlijk ontwrichten, ook als je niet gebruikt op dat moment van inslaapprobleem.

quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:08 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik slik al ruim 12 jaar Quatiapine (Seroquel)
Sow dat is echt lang.
Word je er niet dik van?
Gezien dat de bijwerking is van Seroquel
pi_207883836
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:44 schreef stropdaz het volgende:
Drink je veel alcohol of gebruik je drugs?
Dat kan een ritme behoorlijk ontwrichten, ook als je niet gebruikt op dat moment van inslaapprobleem.
[..]
Sow dat is echt lang.
Word je er niet dik van?
Gezien dat de bijwerking is van Seroquel
Haha nee, die bijwerkingen zijn 12 jaar geleden allemaal al gepasseerd ;)
Ik slik 50mg en functioneer daar prima op.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 6 februari 2023 @ 21:58:07 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207886729
Gewoon fantaseren dat je een jedi bent in een cool lightsaber gevecht met een sith lord.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207887652
Xanaxje poppen
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207887714
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:38 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
In hoeverre is weinig slaap voor jou een probleem? Functioneer je slecht, hoeveel slaap denk je per nacht nodig te hebben?
Ik heb jaren als zombie rondgelopen. Dikke wkallen onder mn ogen, gele huidskleur, zwaar vermoeid. Soms enorm kuthumeur ook. Somber op zn tijd. Slapen is een probleem maar vooral het wakker liggen is frustrerend,

Dus ja, beinvloed mn functioneren weldegelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Inbox op 06-02-2023 23:14:17 ]
  dinsdag 7 februari 2023 @ 00:30:10 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207888427
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 23:02 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik heb jaren als zombie rondgelopen. Dikke wkallen onder mn ogen, gele huidskleur, zwaar vermoeid. Soms enorm kuthumeur ook. Somber op zn tijd. Slapen is een probleem maar vooral het wakker liggen is frustrerend,

Dus ja, beinvloed mn functioneren weldegelijk.
Ben je al eens langs de huisarts geweest met dit probleem?
Misschien past het totaal niet bij je, maar veel mensen wekken de slaap op met een beetje hash roken in een toeter. Ik snap dat je niet zit te wachten op drugsgebruik, maar als dit een simpele oplossing kan zijn moet je het eens een kans geven. Ik ken veel mensen die op die manier in slaap vallen met een beetje hulp.
pi_207888435
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 00:30 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ben je al eens langs de huisarts geweest met dit probleem?
Misschien past het totaal niet bij je, maar veel mensen wekken de slaap op met een beetje hash roken in een toeter. Ik snap dat je niet zit te wachten op drugsgebruik, maar als dit een simpele oplossing kan zijn moet je het eens een kans geven. Ik ken veel mensen die op die manier in slaap vallen met een beetje hulp.
Zoń beetje de enige reden waarvoor ik bij de huisarts kwam.

14 jaar terug slaaponderzoek gehad in ziekenhuis. Slaap je zwaar beroerd, lig je uren wakker en zegt zo'n árts of wat het ook was 'u heeft normaal geslapen´.. Heb je dus ook weinig aan als ze niks vinden.

Dit jaar wil ik het weer laten onderzoeken, kijken of er nu wel wat uitkomt.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 01:22:22 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207888610
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 00:33 schreef Inbox het volgende:

[..]
Zoń beetje de enige reden waarvoor ik bij de huisarts kwam.

14 jaar terug slaaponderzoek gehad in ziekenhuis. Slaap je zwaar beroerd, lig je uren wakker en zegt zo'n árts of wat het ook was 'u heeft normaal geslapen´.. Heb je dus ook weinig aan als ze niks vinden.

Dit jaar wil ik het weer laten onderzoeken, kijken of er nu wel wat uitkomt.
Het kan ook zijn dat er weer niks uit komt he. Dan kun je beter zelf het heft in handen nemen. Jij beseft beter dan geen ander hoe belangrijk nachtrust is.
pi_207888720
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 01:22 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Het kan ook zijn dat er weer niks uit komt he. Dan kun je beter zelf het heft in handen nemen. Jij beseft beter dan geen ander hoe belangrijk nachtrust is.
Ik ga er vanuit dat er weer niks uit zal komen. Denk ik, want waarom vonden ze toen dan ook niks?
Vond laatste de papieren ervan terug. Er was een doorverwijzing naar een gezondheidspsycholoog. Nooit heengeweest, alsof ik na een beetje praten met een psycholoog opeens lekker zal gaan slapen?
pi_207888739
je hebt toch temazepam liggen en al eerder gebruikt. ik zou die gwn dagelijks slikken, en dat doe ik dus ook al meer dan 20 jaar.
helpt nog steeds. zit nu op het moment te wachten dat hij in gaat slaan.
meerdere keren gestopt, maar dan lig ik echt dus urenlang wakker en als ik dan slaap dan word ik zo nog een keer of 8 wakker.
hoofd staat dan ook niet stil.
ook andere slaapmiddelen gehad eerder, maar deze bevalt mij het best.
slaap soms een uur of 5, maar zitten ook dagen van 10 uur tussen.
heb ik er maar 5 gehad dan val ik later beneden meestal nog wel een keer in slaap op de bank.

het is minder erg om een pilletje te nemen dan uren wakker liggen en dan nog eens heel licht ook.
dus wrm zou je ze niet nemen, dit blijkt toch een grotere kwelling te zijn zoals jij je nachten doorkomt.

andere dingen vroeger ook gedaan hoor, hashpijpje. maar dan sloeg mn hoofd ook wel op hol. en na enige tijd werkte ook dat dus niet meer om te slapen.
pi_207888748
zalig, ik voel het nu en kan naar bed
  dinsdag 7 februari 2023 @ 02:47:37 #19
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207888749
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 02:30 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat er weer niks uit zal komen. Denk ik, want waarom vonden ze toen dan ook niks?
Vond laatste de papieren ervan terug. Er was een doorverwijzing naar een gezondheidspsycholoog. Nooit heengeweest, alsof ik na een beetje praten met een psycholoog opeens lekker zal gaan slapen?
Het is echt niet verkeerd eens te vragen naar medicatie. Je wil toch niet de rest van je leven elke nacht naar 't plafond staren? Is wel niet natuurlijk, maar zoals het nu loopt wordt je ook niet vrolijk van.
pi_207891998
Elke dag op een vast tijdstip naar bed gaan en op hetzelfde tijdstip wakker worden, helpt.
Sporten en ook daadwerkelijk moe zijn, helpt ook.

Een zacht bed is belangrijk, en ook een donkere kamer. Zelf heb ik 100% blackout gordijnen die echt geen licht doorlaten. Want mijn buren hebben een felle lamp in hun tuin waardoor het nooit donker in mijn kamer was.

Als je even je slaap ritme opnieuw wilt instellen, dan raad ik melatonine aan van 3-5mg.
Maar melatonine bij de kruidvat kost 20 euro voor 30 pillen Terwijl je bij de iherb website uit amerika melatonine kan kopen voor 9,50 euro voor 100 pillen van een betere merk. Zelf gebruik ik de merk natrol die het meest verkocht is. Werkt enorm goed en enorm goedkoop.

[ Bericht 3% gewijzigd door noobie123 op 07-02-2023 12:45:47 ]
pi_207892887
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:44 schreef stropdaz het volgende:
Drink je veel alcohol of gebruik je drugs?
Dat kan een ritme behoorlijk ontwrichten, ook als je niet gebruikt op dat moment van inslaapprobleem.
[..]
Sow dat is echt lang.
Word je er niet dik van?
Gezien dat de bijwerking is van Seroquel
Seroquel an sich wordt je niet dik van. Zeker niet in een lage dosis als 50mg. Bij hoge dosissen wakkert het wel vreselijke vreetbuien aan vlak na inname. Die zijn bijna niet te weerstaan. In zo'n lage dosis is dat zo goed als niet het geval en het is ook niet verslavend in de zin dat je er meer van nodig hebt. Het is eigenlijk een middel tegen schizofrenie maar wordt al heel lang in een lage dosis als slaapmiddel voorgeschreven.
pi_207893074
Ik heb wel eens een tijd slaapproblemen gehad, dat was stress gerelateerd. Mijn hoofd was zo moe maar mijn gedachten maalden maar door waardoor slaap niet lukte. Gekmakend. Uiteindelijk bleek voor mij yoga daarbij te helpen, doordat dat me uit mijn hoofd haalde en terug mijn lichaam in, en het zorgde voor veel ontspanning. Tegenwoordig ben ik gezegend met een goede nachtrust. Ik slaap snel in en word meestal pas 7 uur later wakker.
pi_207893075
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:20 schreef Inbox het volgende:

[..]
Schermpje kijken doe ik wel. Maar toen er nog geen gsm'tjes waren niet en toen sliep ik even beroerd ondanks vast ritme :(

Middelbareschooltijd bedoel ik dan en praktisch elks dag 8.30u beginnen en dagelijks tot minimaal 4.00u wakker liggen.
Het gaat niet alleen om het scherm ansich, het gaat om de dingen die je er op ziet. Veel apps zijn er op gemaakt je aandacht constant vast te houden en dat gaat ook ten koste van je slaap. Natuurlijk scheelt het als je het nachtfilter aanzet, maar het is dus niet alleen het lampje.

Ik heb ook vaak geworsteld met moeilijk slapen, zij het niet zo heftig als jij. Wat voor mij bleek te werken was een tip die iemand op facebook deelde. Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn en misschien is dat ook zo en werkt het puur toevallig alleen voor mij, maar toch.

Het is een vorm van meditatie maar dan heel simpel: adem voor 4 tellen stevig in (je hebt redelijk wat lucht nodig voor de gehele techniek). Hierna houd je de adem 7 tellen vast, en laat je het vervolgens rustig weglopen gedurende 8 tellen. Ik zeg bewust 'tellen' ipv seconden omdat het om jouw lichaam gaat, dus wat voor jou natuurlijk voelt. Herhaal dit totdat je moe wordt. Kom je er gaandeweg achter dat je gedachten zijn afgedwaald, begin je gewoon opnieuw.

Het werkt waarschijnlijk omdat de focus op die 4-7-8 tellen je piekeren tegengaat, maar het ritme van ademen zal vast ook bijdragen. Bij mij werkte het zó goed dat ik na een paar weken het niet meer nodig had. Blijk ik niet te kunnen slapen, werkt het binnen minuten. Sterker nog, het werkt zo goed dat ik soms ervoor moet kiezen wél te piekeren, want piekeren kan met mate ook nuttig zijn.

Zoals ik al zei klinkt het bijna te mooi om waar te zijn, aan de andere kant is het ook heel eenvoudig om te proberen. Als het werkt alleen maar mooi meegenomen.

Verder zou ik professionele slaapconsulten of hoe dat ook genoemd wordt zeker overwegen want chronisch slaapgebrek is voor niemand goed.
What Would Goku Do
pi_207894043
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 02:43 schreef suzi1 het volgende:
je hebt toch temazepam liggen en al eerder gebruikt. ik zou die gwn dagelijks slikken, en dat doe ik dus ook al meer dan 20 jaar.
helpt nog steeds. zit nu op het moment te wachten dat hij in gaat slaan.
meerdere keren gestopt, maar dan lig ik echt dus urenlang wakker en als ik dan slaap dan word ik zo nog een keer of 8 wakker.
hoofd staat dan ook niet stil.
ook andere slaapmiddelen gehad eerder, maar deze bevalt mij het best.
slaap soms een uur of 5, maar zitten ook dagen van 10 uur tussen.
heb ik er maar 5 gehad dan val ik later beneden meestal nog wel een keer in slaap op de bank.

het is minder erg om een pilletje te nemen dan uren wakker liggen en dan nog eens heel licht ook.
dus wrm zou je ze niet nemen, dit blijkt toch een grotere kwelling te zijn zoals jij je nachten doorkomt.

andere dingen vroeger ook gedaan hoor, hashpijpje. maar dan sloeg mn hoofd ook wel op hol. en na enige tijd werkte ook dat dus niet meer om te slapen.
Had het liggen inderdaad. Een keer een dosis van 10 of 12 pilletjes gehad. Daar ben ik inmiddels doorheen. Om nu te zeggen dat het heeft gewerkt? Neuh, ben helaas niet overtuigd ;(

20 jaar gif slikken lijkt me ook niks.. Ben sowieso geen fan van medicijngebruik.

De 478-methode daar heb ik laatst over gelezen. Probeer het, maar ook hier skeptisch. Lijkt tot nu toe niet te werken helaas.
pi_207894069
ach gif. die nicotine die ik al sinds mn 13e inhaleer schijnt ook ongezond te zijn
dan jaren alcohol is ook gif. en wat al niet meer tot me genomen.
valt die temazepam bij in t niets.

maar je hebt in al die jaren van slapeloosheid dus maar 10 pilletjes op.
tja dan zou ik denken nog eens proberen of ander soort.
lekker hoor, kunnen slapen
pi_207894091
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 00:30 schreef BasEnAad het volgende:
Misschien past het totaal niet bij je, maar veel mensen wekken de slaap op met een beetje hash roken in een toeter. Ik snap dat je niet zit te wachten op drugsgebruik, maar als dit een simpele oplossing kan zijn moet je het eens een kans geven.
Wauw, dit is met enige afstand het aller domste advies dat ik ooit gelezen heb.
pi_207894170
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:38 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Wauw, dit is met enige afstand het aller domste advies dat ik ooit gelezen heb.
Ik heb wel iemand gekend met chronische slaapproblemen die wiet als zelfmedicatie gebruikte, bij hem hielp het blijkbaar, maar het lijkt me niet echt goed advies. Maar goed de "officiele" medicijnen die hier langs komen vind ik ook niet echt jofel klinken....
pi_207894267
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:38 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Wauw, dit is met enige afstand het aller domste advies dat ik ooit gelezen heb.
Mwah. Op zich valt het met dat domme wel mee. Slaappillen als temazepam zijn ook opiaten. Is hasj roken dan veel slechter omdat het een drugs is?

Ik rook niet, dus hasj roken gaat m niet worden. Wiet ook niet dus. Maar zou ik wel roken, zou ik het zeker wel overwegen als het zou kunnen betekenen dat ik dr beter door zou kunnen slapen.
pi_207895665
Ik pop gewoon iedere avond een slaappil. Wissel wel af ivm evtentele verslavingen. Dus dan even Zolpidem en dan weer een tijdje temazepam.
Niet/slecht slapen is meer funest voor je lichaam en je organen dan zo'n pilletje. Dan is het kiezen voor de minst slechtste optie.
pi_207895772
ivm evt verslavingen wissel je af en toe van pil. dat is natuurlijk grote nonsens he :D
pi_207895845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:15 schreef suzi1 het volgende:
ivm evt verslavingen wissel je af en toe van pil. dat is natuurlijk grote nonsens he :D
Want? Voor mij werkt het in ieder geval zo.
pi_207895855
je kan niet zonder toch. beide pillen werken voor je. kan je net zo goed op 1 soort blijven
pi_207900821
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:24 schreef suzi1 het volgende:
je kan niet zonder toch. beide pillen werken voor je. kan je net zo goed op 1 soort blijven
Door de werkzame stof raak je verslaafd en heb je steeds meer nodig. Ik vermijd dat door af te wisselen zodat ik dan weer een andere werkzame stof gebruik.
pi_207901097
ik zit nog altijd op 20mg. heb echt geen hogere dosis nodig.
vraag eens aan je arts of dat afwisselen nodig is. ik zeg bull
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')