abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 7 februari 2023 @ 15:53:24 #101
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207894257
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 02:01 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]
Moet je nou echt een randdebiel zijn om moderator te worden?
Als ik naar sommige mods kijk, nee, valt wel mee :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 15:54:30 #102
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207894273
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 04:38 schreef illusions het volgende:

[..]

[..]
Apart, ik had vroeger een Russische dwerghamster en dat beest zat vrijwel altijd op m'n schouder. Dat is, wanneer hij er niet af viel als ik bijv. ineens opstond en vergat dat het beest er zat. Hij is een ontelbaar aantal keer op de grond gevallen - het beestje is dood gegaan door ouderdom, "terminal veloicty" heeft 'ie nooit bereikt. Is het vallen dus echt zo gevaarlijk? Ik dacht namelijk altijd dat dat ongevaarlijk was.
Het ligt denk ik vooral aan HOE ze vallen. De syr die ik heb die ziet echt geen diepte, maar ik heb bij de meeste andere hamsters wel het gevoel dat ze het wel zien, want ze stoppen echt wel met lopen aan het einde van de bank en dergelijke.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 15:57:10 #103
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207894308
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Wat doe je met hamsters die je niet kan plaatsen? Houd je die zelf? belanden ze sneller in de vuilnisbak of hoe doe je dat ?
Als er een nestje geboren wordt, kies ik altijd eerst zelf de hamsters uit die ik voor de fok wil houden. Soms wil een andere fokker ook een hamstertje, maar dat is altijd even kijken of dat kan. Daarna is de rest van het nest in principe geschikt voor de mensen op de wachtlijst. Mocht er na de wachtlijst nog iets over zijn, dan blijven ze gewoon bij mij. Er zijn ook mensen die een wat ouder hamstertje willen, dus eigenlijk raak ik ze altijd wel kwijt.
Er zijn soms ook wel eens hamstertjes die klein blijven, een pootje missen of iets dergelijks, maar dat is voor mij geen reden om ze sneller in de vuilnisbak te laten belanden. De keuze om een hamster te laten inslapen is iets wat je liever niet doet en dus alleen maar doet als je eigenlijk echt geen andere keus hebt vanwege ondraaglijk lijden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 16:00:21 #104
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207894364

Dit is een blauwe hamster O+

En die is de hamster die ervoor zorgde dat ik verliefd werd op het blauw n op deze hamstersoort.

Zo gezellig kan het met zijn allen zijn. Je hoeft dus ook niet voor elke hamster een rad neer te zetten, ze lopen graag samen.

Hamsters kunnen goed knagen en zijn erg nieuwsgierig ;)

Een nestje van 2 a 3 dagen oud

Peutertjes die leren dat handen niet eng zijn. (wel wazige foto)


Met imgbb lijkt het vooralsnog wel te werken *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door VraagWatJeWil op 07-02-2023 16:21:46 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_207894832
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:00 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een blauwe hamster O+
[ afbeelding ]
En die is de hamster die ervoor zorgde dat ik verliefd werd op het blauw n op deze hamstersoort.
[ afbeelding ]
Zo gezellig kan het met zijn allen zijn. Je hoeft dus ook niet voor elke hamster een rad neer te zetten, ze lopen graag samen.
[ afbeelding ]
Hamsters kunnen goed knagen en zijn erg nieuwsgierig ;)
[ afbeelding ]
Een nestje van 2 a 3 dagen oud
[ afbeelding ]
Peutertjes die leren dat handen niet eng zijn. (wel wazige foto)

Met imgbb lijkt het vooralsnog wel te werken *O*
O+ O+ O+ O+
  dinsdag 7 februari 2023 @ 16:37:34 #106
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207894907
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 18:58 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Alvast bedankt, ben erg benieuwd. Aangezien je wel een waterbuffel mag houden _O-
Nou, hoe lang heb je :P

Nee, ik zal een aantal punten (het zijn ze niet eens allemaal) aanstippen.

• Zo maakt men zich druk om de gezondheid van de mens. O.a. de dwerghamsters zouden ziektes over kunnen dragen op mensen. Het grappige is dat dit voor de kleine knagers dus als slecht bestempeld wordt, terwijl ze over het algemeen binnen zitten en dus niet in aanraking komen met zaken buiten, waar honden en katten (die ook allebei ziektes over kunnen dragen) wel naar buiten gaan.
• Bij de dwerghamsters groeien de kiezen en tanden door. Dat is ook zo bij het paard, git, cavia, konijn, de rat en de muis (die wel op de lijst staan). Op het moment dat de hamsters goed verzorgd worden en er voldoende knaagmateriaal aanwezig is, slijten de tanden goed genoeg af zonder dat dat problemen oplevert.
Er moet een afgezonderde nestplaats zijn voor het werpen en grootbrengen van de jongen. Ik weet dat er fokkers zijn waarbij dat niet het geval is, maar bij eigenlijk alle hobbyfokkers is er sprake van een scheiding op geslacht. Je laat nooit groepen met verschillende geslachten bij elkaar zitten (tenzij je op wat voor reden dan ook heel snel heel veel hamsters wilt hebben). Elk dier heeft naast het juiste voer en water ook de juiste leefomgeving nodig qua bodembedekking, maa rook verrijking. Is allemaal zonder enige moeite op internet of de dichtsbijzijnste dierenwinkel (voer zelfs in de supermarkten!) te koop. Dat dat als risico aangemerkt wordt, tja.
De omgevingstemperatuur moet tussen de 0 en 30 graden blijven. Zolang je hamsters binnen houdt (wat men over het algemeen doet), heb je eigenlijk hier helemaal geen problemen mee. Veel fokkers die werken met een schuurtje hebben airco geinstalleerd om in de zomer de temperatuur omlaag te brengen en in de winter indien nodig te verwarmen. Bij hamsters die thuis gehouden worden, is zeker een lage temperatuur niet van belang. Voor bijvoorbeeld een konijn is dit niet anders en je raadt het al: die staat wel op de lijst.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_207894968
hoevaak verschoon je het zaagsel/whatever?

kun je ze trainen om altijd in hetzeltde hoekje/bakje oid te plassen/poepen? :+
hardcoholic
  dinsdag 7 februari 2023 @ 16:48:35 #108
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207894989
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:45 schreef Ferdii het volgende:
hoevaak verschoon je het zaagsel/whatever?

kun je ze trainen om altijd in hetzeltde hoekje/bakje oid te plassen/poepen? :+
Ligt er een beetje aan. Vaak begin je met het opruimen van vieze plekjes omdat ze vaak uit zichzelf al wel in hetzelfde hoekje plassen. Hoe groter de bak, hoe minder vaak je de hele bak verschoond (vergelijk het met een aquarium, daar hoef je ook minder vaak het water te verversen). Het is net als met een kattenbak: als je de stront er elke dag even uitvist, hoeft de hele bak minder vaak gedaan te worden. Als een hamster een nestje heeft, is verschonen een no-go. Na het nestje bij het scheiden van de hamsters op geslacht verschoon je de bak sowieso. Dus eigenlijk kan ik je niet zeggen "goh, het is standaard elke zes weken".
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_207895035
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:37 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]
Nou, hoe lang heb je :P

Nee, ik zal een aantal punten (het zijn ze niet eens allemaal) aanstippen.

• Zo maakt men zich druk om de gezondheid van de mens. O.a. de dwerghamsters zouden ziektes over kunnen dragen op mensen. Het grappige is dat dit voor de kleine knagers dus als slecht bestempeld wordt, terwijl ze over het algemeen binnen zitten en dus niet in aanraking komen met zaken buiten, waar honden en katten (die ook allebei ziektes over kunnen dragen) wel naar buiten gaan.
• Bij de dwerghamsters groeien de kiezen en tanden door. Dat is ook zo bij het paard, git, cavia, konijn, de rat en de muis (die wel op de lijst staan). Op het moment dat de hamsters goed verzorgd worden en er voldoende knaagmateriaal aanwezig is, slijten de tanden goed genoeg af zonder dat dat problemen oplevert.
Er moet een afgezonderde nestplaats zijn voor het werpen en grootbrengen van de jongen. Ik weet dat er fokkers zijn waarbij dat niet het geval is, maar bij eigenlijk alle hobbyfokkers is er sprake van een scheiding op geslacht. Je laat nooit groepen met verschillende geslachten bij elkaar zitten (tenzij je op wat voor reden dan ook heel snel heel veel hamsters wilt hebben). Elk dier heeft naast het juiste voer en water ook de juiste leefomgeving nodig qua bodembedekking, maa rook verrijking. Is allemaal zonder enige moeite op internet of de dichtsbijzijnste dierenwinkel (voer zelfs in de supermarkten!) te koop. Dat dat als risico aangemerkt wordt, tja.
De omgevingstemperatuur moet tussen de 0 en 30 graden blijven. Zolang je hamsters binnen houdt (wat men over het algemeen doet), heb je eigenlijk hier helemaal geen problemen mee. Veel fokkers die werken met een schuurtje hebben airco geinstalleerd om in de zomer de temperatuur omlaag te brengen en in de winter indien nodig te verwarmen. Bij hamsters die thuis gehouden worden, is zeker een lage temperatuur niet van belang. Voor bijvoorbeeld een konijn is dit niet anders en je raadt het al: die staat wel op de lijst.
Wat een domme argumenten zeg :') Jammer weer.. dan maar extra genieten dit jaar, ga je volgend jaar kittens houden, net als ik O+
(Note; ik fok ze niet maar vang ze op via het dierenasiel ;) )

Leuke VWJW dit keer, thanks!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 17:09:03 #110
269689 crew  Viv
pi_207895228
Ik heb geen vraag, maar wat een lieve foto's! O+
pi_207895399
Geen vraag, maar ik wil wel even zeggen dat ik het super vind wat je doet! Zowel het fokken zelf als deze AMA. :Y

Ik heb mijn laatste rusje bij een fokker gehaald en die is hartstikke gezond mega-oud geworden. Heel handtam ook. En het is ook gewoon heel leuk om vanaf de geboorte alvast foto’s van “jouw” hamster te zien! :D

Hamsters. O+ Stomme, kortzichtige nieuwe lijst van de overheid. :(
(Al zitten hamsters inderdaad nog veel te vaak in te kleine hokken.)
Your opinion of me is none of my business.
pi_207895438
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]
Als het verbod er komt ga ik denk ik dwergwaterbuffels fokken ;) Ze zijn ongeveer even groot als dwerghamsters. Nee, ik zou stoppen en ik zou alle beestjes die ik nog heb als huisdier aanhouden. En wel even een goed potje janken.

Het gekste is een hamster met een heup uit de kom. Alhoewel een compleet nest bij de pomp van de vloerverwarming ook wel bijzonder was. Moeders zat nog in het verblijf, maar de kleuters waren via een vastzittend rad naar buiten geklommen en hadden het warmste plekje opgezocht. Ze zaten me daar prinsheerlijk aan te kijken alsof er niets aan de hand was _O-
Ik blijf echt hopen dat hamsters gewoon gefokt mogen blijven worden. Juist de rusjes en campbelli's zijn zo leuk O+
Dwergwaterbuffels _O-

Slimme kleuterhamstertjes :D
Ik heb ooit een nestje gehad, gewone hamsters en kreeg het beestje drachtig :') Daarvan heeft mijn mams nog de kleinste kunnen redden die een halve pinda in zn wangzak wilde proppen en pinda klem kwam te zitten :+
En auwtjs van het heupje. Maar als je ziet wat voor capriolen ze soms kunnen uithalen ;)

Zijn campbelli's eigenlijk klimmers? Van alle rusjes die wij hebben gehad, waren er maar weinig die veel klommen. De vorige deed niet anders, maar verder...

En die foto's O+ O+ O+
Die blauwe O+ Nu wil ik er ook zo een :')

En dank je wel dat je hier wil vertellen en vragen wil beantwoorden :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_207895455
Ik had de foto's niet aan zoon moeten laten zien :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_207895463
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 17:28 schreef Sarasi het volgende:
Geen vraag, maar ik wil wel even zeggen dat ik het super vind wat je doet! Zowel het fokken zelf als deze AMA. :Y

Ik heb mijn laatste rusje bij een fokker gehaald en die is hartstikke gezond mega-oud geworden. Heel handtam ook. En het is ook gewoon heel leuk om vanaf de geboorte alvast foto’s van “jouw” hamster te zien! :D

Hamsters. O+ Stomme, kortzichtige nieuwe lijst van de overheid. :(
(Al zitten hamsters inderdaad nog veel te vaak in te kleine hokken.)
Maar als ze meer toezicht hielden op dierenwinkels, betere voorlichting enzovoorts, dan zou het ook een hoop schelen. Ze moeten niet gezien worden als impulsaankoop of speelgoed, en sowieso die waardeloze kooitjes moeten weg. Sommige zaken hebben prachtige hamsterscapingbakken en daarnaast staan minikooitjes, en ouders willen dat het allemaal zo klein en goedkoop blijft.
Tap tap tap
  dinsdag 7 februari 2023 @ 18:29:42 #115
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207895931
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:52 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wat een domme argumenten zeg :') Jammer weer.. dan maar extra genieten dit jaar, ga je volgend jaar kittens houden, net als ik O+
(Note; ik fok ze niet maar vang ze op via het dierenasiel ;) )

Leuke VWJW dit keer, thanks!
Ik weet niet of de kittens goed gaan in combinatie met de honden ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 18:32:54 #116
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207895962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 17:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik blijf echt hopen dat hamsters gewoon gefokt mogen blijven worden. Juist de rusjes en campbelli's zijn zo leuk O+
Dwergwaterbuffels _O-

Slimme kleuterhamstertjes :D
Ik heb ooit een nestje gehad, gewone hamsters en kreeg het beestje drachtig :') Daarvan heeft mijn mams nog de kleinste kunnen redden die een halve pinda in zn wangzak wilde proppen en pinda klem kwam te zitten :+
En auwtjs van het heupje. Maar als je ziet wat voor capriolen ze soms kunnen uithalen ;)

Zijn campbelli's eigenlijk klimmers? Van alle rusjes die wij hebben gehad, waren er maar weinig die veel klommen. De vorige deed niet anders, maar verder...

En die foto's O+ O+ O+
Die blauwe O+ Nu wil ik er ook zo een :')

En dank je wel dat je hier wil vertellen en vragen wil beantwoorden :)
Het zijn niet echt klimmers. Het zijn ontdekkers en vooral gravers. Eigenlijk is het vaak zo dat als ze gaan klimmen, ze niet voldoende uitdaging vinden in hun verblijf. Hetzelfde geldt ook voor hamstertjes die de hele tijd tegen de ruiten opspringen, ook als je niet in de buurt bent.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 18:33:12 #117
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207895968
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 17:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik had de foto's niet aan zoon moeten laten zien :')
Nu zijn ze nog te koop :P
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_207895973
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]
Ik weet niet of de kittens goed gaan in combinatie met de honden ;)
Ze zijn maar ietsjes groter dan een hamster ja :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207896072
Hoe oud zijn hamsters als ze een kindje krijgen?
pi_207896740
wat vind je van mijn UI?
...
pi_207896913
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]
Nu zijn ze nog te koop :P
Heb nu een zeurende zoon _O-
Onze is bijna 1 jaar en ze halen bij ons eigenlijk altijd de 2 jaar. Hebben we net pech ;(
Heb ook geen plek voor 2 kooien en ik vrees dat man een 2e 'muis' :') niet accepteert. Man eruit dan maar O-)

quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:32 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]
Het zijn niet echt klimmers. Het zijn ontdekkers en vooral gravers. Eigenlijk is het vaak zo dat als ze gaan klimmen, ze niet voldoende uitdaging vinden in hun verblijf. Hetzelfde geldt ook voor hamstertjes die de hele tijd tegen de ruiten opspringen, ook als je niet in de buurt bent.
Vroeg het me af want heel vroeger had ik de Syrische en die hingen eigenlijk altijd in de tralies. Rusjes dus amper, op de vorige na dan.
We hebben een ruime kooi met plateaus, een buis, klim en knaagzooi en een silent spinner. Oooh, wat was ik blij toen die op de markt kwamen! Dat gepiep en geskrieeepiep van die oude molens... }:|
En een laag katoenachtig spul waardoor je amper iets ruikt en waar flink in gegraven wordt.

Nog een vraagje.
Waarom ben je de Campbelli's gaan fokken en niet de rusjes?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 7 februari 2023 @ 20:04:47 #122
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207897454
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:43 schreef stropdaz het volgende:
Hoe oud zijn hamsters als ze een kindje krijgen?
Ik wacht het liefste totdat de dames 6 maanden oud zijn, maar vanaf drie maanden vind ik het 'ok' als ze groot genoeg zijn enzo.
Maar ze kunnen met een paar weken als vruchtbaar zijn (vandaar ook dat je ze vrij vroeg uit elkaar haalt).
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 20:05:18 #123
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207897468
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:34 schreef sacha het volgende:
wat vind je van mijn UI?
Een hamster in je decollete? Grappig :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 20:06:40 #124
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207897497
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:42 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Heb nu een zeurende zoon _O-
Onze is bijna 1 jaar en ze halen bij ons eigenlijk altijd de 2 jaar. Hebben we net pech ;(
Heb ook geen plek voor 2 kooien en ik vrees dat man een 2e 'muis' :') niet accepteert. Man eruit dan maar O-)
[..]
Vroeg het me af want heel vroeger had ik de Syrische en die hingen eigenlijk altijd in de tralies. Rusjes dus amper, op de vorige na dan.
We hebben een ruime kooi met plateaus, een buis, klim en knaagzooi en een silent spinner. Oooh, wat was ik blij toen die op de markt kwamen! Dat gepiep en geskrieeepiep van die oude molens... }:|
En een laag katoenachtig spul waardoor je amper iets ruikt en waar flink in gegraven wordt.

Nog een vraagje.
Waarom ben je de Campbelli's gaan fokken en niet de rusjes?
Omdat blauw O+
Ik heb jaaaaaaaren geleden zelf een rusje gehad (in zo'n veel te klein kooitje) maar dat was niet spectaculair. De Campbelli's waren wel echt heel leuk EN kunnen in een groepje. Dus het is eigenlijk zo gegroeid omdat ik die gewoon leuker (en mooier) vond.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_207897733
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 20:06 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]
Omdat blauw O+
Ik heb jaaaaaaaren geleden zelf een rusje gehad (in zo'n veel te klein kooitje) maar dat was niet spectaculair. De Campbelli's waren wel echt heel leuk EN kunnen in een groepje. Dus het is eigenlijk zo gegroeid omdat ik die gewoon leuker (en mooier) vond.
Dat ze in een groepje kunnen is echt O+ Wist ik niet, had ik dat eerder geweten...
Leuke van rusjes is dat sommige een wintervachtje krijgen en dan net witte sneeuwbolletjes zijn. Verder qua kleur zijn ze idd meh.
En karakter. Ze hebben gewoon allemaal een eigen karaktertje O+
Het gaat bij ons ook zo: de hamster kiest ns, wij niet de hamster :D Zo zijn we ook 20 jaar geleden aan onze eerste gekomen. Die bleef dochter achtervolgen vanuit zn hamsterbak O+ :D

Maar die blauwe zijn echt heel mooi!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 7 februari 2023 @ 20:23:01 #126
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207897791
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 20:19 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat ze in een groepje kunnen is echt O+ Wist ik niet, had ik dat eerder geweten...
Leuke van rusjes is dat sommige een wintervachtje krijgen en dan net witte sneeuwbolletjes zijn. Verder qua kleur zijn ze idd meh.
En karakter. Ze hebben gewoon allemaal een eigen karaktertje O+
Het gaat bij ons ook zo: de hamster kiest ns, wij niet de hamster :D Zo zijn we ook 20 jaar geleden aan onze eerste gekomen. Die bleef dochter achtervolgen vanuit zn hamsterbak O+ :D

Maar die blauwe zijn echt heel mooi!
Nou zijn groepjes ook niet zaligmakend hoor! We bemoeien ons als mensen soms wat te vaak met een groepje waardoor de rangorde in de groep niet goed tot stand komt. Grotere groepen gaan meestal beter dan kleinere groepen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_207899188
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 20:23 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]
Nou zijn groepjes ook niet zaligmakend hoor! We bemoeien ons als mensen soms wat te vaak met een groepje waardoor de rangorde in de groep niet goed tot stand komt. Grotere groepen gaan meestal beter dan kleinere groepen.
Das ook weer waar. In de natuur regelen ze dat zelf. Als wij een groep maken, moet het ook maar net klikken. En als niet, vechten ze elkaar alsnog de tent uit.
Grote groep in een grooote omgeving dan. Ik hou het wel bij mijn solidaire hamster ;) Die nu lekker bij me zit, btw :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 7 februari 2023 @ 22:23:05 #128
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_207900222
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 20:34 schreef derLudolf het volgende:
Welke kruising levert de gezondste hamsters? Ik kijk wel eens op xhamster.com maar word daar niet echt wijs uit :@

Wel eens hamster gegeten trouwens?
Als je nou zelf ook het topic had gelezen, weet je dat deze vraag al is beantwoord.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  woensdag 8 februari 2023 @ 07:25:23 #129
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_207902573
Hoeveel hamster wielen heb ik nodig om een tesla op te laden?

Ik zie dit nergens terug in de brochure van tesla :(
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  woensdag 8 februari 2023 @ 07:46:35 #130
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_207902657
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:25 schreef Rozevla het volgende:
Hoeveel hamster wielen heb ik nodig om een tesla op te laden?

Ik zie dit nergens terug in de brochure van tesla :(
Dat ligt eraan of je er hamsters in laat lopen of dat je er zelf in gaat lopen. In dat laatste geval zou ik er niet aan beginnen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_207903743
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:25 schreef Rozevla het volgende:
Hoeveel hamster wielen heb ik nodig om een tesla op te laden?

Ik zie dit nergens terug in de brochure van tesla :(
https://www.reddit.com/r/(...)and_wheels_would_it/

150.000 dus om in een uur te doen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207913659
Kan je beter 2/3 mannetjes of 2/3 vrouwtjes samen houden als je geen nestjes wenst? Heb jij nog een voorkeuren dwz 2 of toch liever 3?mannen of vrouwen?
Kan je er 2 nemen en dan zeg een paar weken er gewoon 1 bijzetten of is dat vragen om problemen?

Is het mogelijk om ze genoeg eten en een flesje water te geven en dan zeg een dag of 5 weg te gaan of moeten zij iedere dag een verse fles hebben?

Zelf had ik ooit een goudhamster, dat was geen vriendelijk en sociaal dier.
Probeerde zelfs mijn veel grotere cavia aan te vallen.
  woensdag 8 februari 2023 @ 21:19:03 #133
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_207913845
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:34 schreef sacha het volgende:
wat vind je van mijn UI?
Made by me. :D
pi_207918800
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan je beter 2/3 mannetjes of 2/3 vrouwtjes samen houden als je geen nestjes wenst? Heb jij nog een voorkeuren dwz 2 of toch liever 3?mannen of vrouwen?
Kan je er 2 nemen en dan zeg een paar weken er gewoon 1 bijzetten of is dat vragen om problemen?

Is het mogelijk om ze genoeg eten en een flesje water te geven en dan zeg een dag of 5 weg te gaan of moeten zij iedere dag een verse fles hebben?

Zelf had ik ooit een goudhamster, dat was geen vriendelijk en sociaal dier.
Probeerde zelfs mijn veel grotere cavia aan te vallen.
Je kunt beter hele hamsters houden dan 2/3e O-)

Nee, even serieus. Veel mensen vinden mannen wat makkelijker dan vrouwtjes. Ik merk het verschil echt niet. Hoeveel hamsters hangt echt af van de grootte van het verblijf. Hoe groter het verblijf, hoe meer hamsters je neemt, om te voorkomen dat ze een eigen stukje gaan afbakenen. Op latere leeftijd beestjes bij elkaar zetten kan wel, maar is lastiger dan op jongere leeftijd. Ik zet liever nooit 1 hamster in een groepje, tenzij een heel grote groep. Meer bijzetten is beter.

Vijf dagen weg is wel lang. Met genoeg water en voer is dat geen probleem, maar als de fles lek of verstopt raakt heb je wel een probleem. Ik heb zelf een oppas die bijvuld en eten geeft als ik er niet ben. Die regel ik ook als ik een weekendje weg ga, ook al kan dat prima zonder. (Ik voer om de dag)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 9 februari 2023 @ 15:14:19 #135
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207923014
Wat is de leukste/gekste/stomste naam die je hebt gehoord die je zelf/je kopers aan een hamster hebt gegeven?

Ik vind het altijd zo vreemd dat veel mensen niet verder komen dan vlekje, witje, knabbel of babbel.
Ooit de naam Bramster gehoord bijvoorbeeld?
pi_207923169
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 15:14 schreef Ceviche het volgende:
Wat is de leukste/gekste/stomste naam die je hebt gehoord die je zelf/je kopers aan een hamster hebt gegeven?

Ik vind het altijd zo vreemd dat veel mensen niet verder komen dan vlekje, witje, knabbel of babbel.
Ooit de naam Bramster gehoord bijvoorbeeld?
BRAMSTER DE HAMSTER _O_
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  Moderator donderdag 9 februari 2023 @ 15:49:24 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207923318
:o ik zou zelf Boter doen. Boter hamster.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_207926871
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 15:14 schreef Ceviche het volgende:
Wat is de leukste/gekste/stomste naam die je hebt gehoord die je zelf/je kopers aan een hamster hebt gegeven?

Ik vind het altijd zo vreemd dat veel mensen niet verder komen dan vlekje, witje, knabbel of babbel.
Ooit de naam Bramster gehoord bijvoorbeeld?
Heel veel andere fokkers vonden mijn namen vreselijk, maar dat komt volgens mij gewoon omdat ze totaal geen gevoel voor cultuur hebben })
Ik kan geen uitspraken doen over stomste hamsternamen natuurlijk, maar de leukste hamsternamen waren Noorse goden. Ik houd daar wel van.

Ik heb nog nooit van Bramster de hamster gehoord. Mijn eerste Syrische hamsters heette Henk. Het was een vrouwtje >:)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 9 februari 2023 @ 20:04:24 #139
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207926911
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]
Heel veel andere fokkers vonden mijn namen vreselijk, maar dat komt volgens mij gewoon omdat ze totaal geen gevoel voor cultuur hebben })
Ik kan geen uitspraken doen over stomste hamsternamen natuurlijk, maar de leukste hamsternamen waren Noorse goden. Ik houd daar wel van.

Ik heb nog nooit van Bramster de hamster gehoord. Mijn eerste Syrische hamsters heette Henk. Het was een vrouwtje >:)
Mijn poes heet Hans :D
pi_207927670
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:04 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Mijn poes heet Hans :D
Mijn poes ook :Y
Spoilers!
  vrijdag 10 februari 2023 @ 09:09:15 #141
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_207932083
Wat heeft een hamster voor nut eigenlijk?
Worden er proeven op uitgevoerd ?

Of krijgt ie de nieuwste lipstick van dolce en Gabbana opgesmeerd om te kijken of er reacties op komen?

Of is het gewoon leuk om naar te kijken en als je hem zat bent aan de poes te geven?

Ratten en muizen worden tijdens experimenten natuurlijk nog gebruikt.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 09:11:42 #142
269689 crew  Viv
pi_207932114
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:09 schreef Rozevla het volgende:
Wat heeft een hamster voor nut eigenlijk?
Worden er proeven op uitgevoerd ?

Of krijgt ie de nieuwste lipstick van dolce en Gabbana opgesmeerd om te kijken of er reacties op komen?

Of is het gewoon leuk om naar te kijken en als je hem zat bent aan de poes te geven?

Ratten en muizen worden tijdens experimenten natuurlijk nog gebruikt.
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2023 17:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]
Nou, je moet bedenken dat een hamster eigenlijk altijd een loopwiel in zijn of haar verblijf heeft. Als je technisch genoeg bent en er iets van een dynamo achter hangt, kan het best lucratief zijn. Er zijn hamsters die meer dan 10 kilometer op een dag lopen ;)

Er zijn hamsters die gebruikt worden voor testen en dergelijke, net zoals andere dieren. Dat zijn overigens niet mijn hamsters (voor de duidelijkheid). Voor zover ik weet zijn er nog geen officiele therapiehamsters of servicehamsters, maar het vasthouden en knuffelen met een hamster kan rustgevend werken en daardoor wel interessant zijn voor sommige mensen. Maar ik heb daar geen wetenschappelijke artikelen voor en ik heb daar ook niet voor geleerd, dus dat is puur eigen ervaring.
:Y)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 09:16:21 #143
269689 crew  Viv
pi_207932164
Oh! Ik heb toch wel een vraag: op YouTube kom ik regelmatig filmpjes tegen van hamsters die een heel parcours afleggen, en die worden steeds uitgebreider en gekker, zie bijvoorbeeld:


Is dit wat jou betreft een vorm van dierenmishandeling, of vinden hamsters dit leuk om te doen? De meningen in de comments zijn verdeeld hierover. :)
pi_207949606
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:16 schreef Viv het volgende:
Oh! Ik heb toch wel een vraag: op YouTube kom ik regelmatig filmpjes tegen van hamsters die een heel parcours afleggen, en die worden steeds uitgebreider en gekker, zie bijvoorbeeld:


Is dit wat jou betreft een vorm van dierenmishandeling, of vinden hamsters dit leuk om te doen? De meningen in de comments zijn verdeeld hierover. :)
Ik word hier nooit heel erg blij van. Hamsters zijn prooidieren, dus in open gebieden kunnen ze geen beschutting vinden. Het kan dus heel goed zijn dat ze er zo snel doorheen gaan omdat ze zich niet prettig voelen.

Overigens is een hamsterbal ook echt een no go ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 14:11:52 #145
269689 crew  Viv
pi_207949768
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 13:58 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]
Ik word hier nooit heel erg blij van. Hamsters zijn prooidieren, dus in open gebieden kunnen ze geen beschutting vinden. Het kan dus heel goed zijn dat ze er zo snel doorheen gaan omdat ze zich niet prettig voelen.

Overigens is een hamsterbal ook echt een no go ;)
Dank! Kan je ook aan de "lichaamstaal" van hamsters aflezen of ze gestresst zijn?
pi_207951347
Geen vraag van mijn kant. Erg leuk om zoveel nieuwe dingen te weten te komen en te lezen. _O_

En de foto van het groepje in het rad. O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')