abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 23 juni 2024 @ 19:10:54 #226
7889 tong80
Spleenheup
pi_214024873
Vandaag op het WK-74 nam Johan Neeskens drie strafschoppen in de wedstrijd tegen Bulgarije. Eén moest hij er worden over genomen omdat Wim Jansen te vroeg was ingelopen. Zonder VAR. Ruud Krol scoorde in eigen doel. Later tegen Oost-Duitsland maakte hij dat goed door bij de tegenstander te scoren. Het eigen doelpunt van Krol was achteraf het enige doelpunt dat de tegenpartij tegen Oranje maakte voor de finale. Oranje speelde de Bulgaren met 4-1 van de mat en plaatste zich voor de tweede ronde.

Hard door het midden......

w/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 13:02:13 #227
7889 tong80
Spleenheup
pi_214042651
Vandaag in 1988, Quick Nijmegen-Nederlands elftal. In de voorbereiding op het EK-88, stond Marco waarschijnlijk langs de kant te kijken naar deze oefenwedstrijd. Niet eens basisspeler, scoorde de bij leven legendarische Michel Dreis (Dreiske) zijn werelddoelpunt. San Marco knoopte het in zijn oren en deed hem vlekkeloos na in de finale tegen Rusland. Let ook op de geweldige voorzet van invaller Jan van Heemert (Hemelke)

8-)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 juni 2024 @ 01:31:25 #228
7889 tong80
Spleenheup
pi_214075450
Deze is van Football-Nostalgia op Facebook........En er is niks tegenin te brengen.......

'When Van Basten was the best striker in the early 1990 s, Maldini was in his youth the best defender 🔥
⚫️ When Baggio was the best striker in 93, Maldini was the best defender 🔥
🔴 When Romario was the best striker in 94, Maldini was the best defender 🔥
⚫️ And when diamond George Weah was the best striker in 95, Maldini was the best defender 🔥
🔴 And when it appeared that Ronaldo was the best striker in 96 and 97, Maldini was the best defender 🔥
⚫️ When Rivaldo was the best striker in 98, Maldini was the best defender 🔥
🔴 In the early 2000 s there was Owen, Batsituta, Trezeguet and many others, but Maldini was the best defender 🔥
⚫️ The list goes from Maradona, Platini, Ronaldo the Brazilian and others until it reaches Eto'o, Drogba, Crespo, Totti, Torres, Ibrahimovic, Messi, Cristiano Ronaldo etc... but Maldini remains the best defender ❤️🔥

Happy Birthday, Legend!'

Maldini bracht alle 25 seizoenen van zijn spelerscarrière door in de Serie A bij Milan, voordat hij in 2009 op 41-jarige leeftijd met pensioen ging. Hij won 26 trofeeën met Milan: vijf keer de Europa Cup/UEFA Champions League, zeven Serie A-titels, één Coppa Italia, vijf Supercoppa Italiana-titels, vijf Europese/UEFA Super Cups, twee Intercontinental Cups en één FIFA Club World Cup. Maldini won op 39-jarige leeftijd de trofee voor beste verdediger bij de UEFA Club Football Awards, evenals de Serie A Defender of the Year Award in 2004. Na zijn pensionering na het seizoen 2008-09 trok Milan zijn nummer 3-shirt terug.

Maldini maakte zijn debuut voor Italië in 1988 en speelde 14 jaar voordat hij in 2002 met pensioen ging met 7 doelpunten en 126 caps, een record in die tijd, dat sindsdien is overtroffen door Fabio Cannavaro en Gianluigi Buffon. Maldini was acht jaar aanvoerder van Italië en had het record voor optredens als aanvoerder van Italië (75), totdat hij opnieuw werd ingehaald door Cannavaro en Buffon. Met Italië nam Maldini deel aan vier FIFA World Cups en drie UEFA European Championships. Hoewel hij geen toernooi won met Italië, bereikte hij de finale van het WK 1994 en Euro 2000, en de halve finale van het WK 1990 en Euro 1988. Hij werd gekozen in de all-star teams voor elk van deze toernooien, naast Euro 1996.

Maldini werd in 1995 tweede achter George Weah voor FIFA Wereldspeler van het Jaar. Hij werd ook derde in de Ballon d'Or in 1994 en 2003. In 2002 werd hij gekozen als verdediger in het FIFA World Cup Dream Team, en in 2004 noemde Pelé hem in de FIFA 100-lijst van 's werelds grootste levende spelers. Hij stond op de 21e plaats in de lijst van de 100 beste spelers van de 20e eeuw van het tijdschrift World Soccer. Hij werd ook geselecteerd voor het Ballon d'Or Dream Team in 2020. Maldini had het record voor de meeste optredens in UEFA Club-competities, met 174, totdat hij in 2017 werd ingehaald door Iker Casillas. Hij is de recordhouder voor Milaan met 902 optredens in alle competities, en is een van de weinige spelers die meer dan 1.000 carrière-optredens heeft gemaakt. In december 2012 werd hij opgenomen in de Italiaanse Football Hall of Fame.

https://en.wikipedia.org/wiki/Paolo_Maldini

_O_

Trouwste user 2022 zaterdag 29 juni 2024 @ 09:20:12 #229
7889 tong80
Spleenheup
pi_214086668
Vandaag in 2014: 'No era penal': 'het was geen penal'.

Deze tweet stuurde Mexicaan 'Josesomor26' sinds 29 juni 2014 jarenlang iedere dag aan de KNVB. Hij verwees daarmee naar 'de schwalbe' van Robben op het WK 2014, die Mexico een penalty én een plek in de kwartfinales kostte.

:D

pi_214099881
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 09:20 schreef tong80 het volgende:
Vandaag in 2014: 'No era penal': 'het was geen penal'.

Deze tweet stuurde Mexicaan 'Josesomor26' sinds 29 juni 2014 jarenlang iedere dag aan de KNVB. Hij verwees daarmee naar 'de schwalbe' van Robben op het WK 2014, die Mexico een penalty én een plek in de kwartfinales kostte.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:D

Ach, moest het arbitraal kwartet dit maar beter inschatten :P

Overigens: ik ben gisteren 2x langs Zaltbommel gereden. Ik was uitgenodigd voor een sportevenement in Eindhoven-Noord vlakbij Best.

[ Bericht 0% gewijzigd door stokj op 30-06-2024 15:19:06 ]
  Trouwste user 2022 maandag 1 juli 2024 @ 20:39:33 #231
7889 tong80
Spleenheup
pi_214121114
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 juli 2024 @ 17:08:17 #232
7889 tong80
Spleenheup
pi_214129973
Vandaag op het WK-Zuid Afrika in 2010: de man van 1 meter 70 kopt Oranje naar de halve finale........

Trouwste user 2022 donderdag 4 juli 2024 @ 13:50:57 #233
7889 tong80
Spleenheup
pi_214153171
Vandaag WK-98. Nederland-Argentinië.

Herken je dit euforische gevoel ?

Dat je even boven de aarde zweeft, je buiten je zelf treedt, niet meer beseft waar je bent, geen notie hebt van wie er in je buurt is, het kippenvel op je armen strijdt met het haantjes gedrag op je blozende hoofd, je dronken van geluk bent als geheel onthouder, op je knieën valt het goddelijke aanbiddend, je onbewust, de almachtige zender van het intense geluk in je armen sluit, je intens een oerkreet uit het diepste van je keel laat weerkaatsen, je eenmaal teruggekeerd van het zweven boven de aarde, pas echt beseft wat je hebt gezien, je onmiddellijk weet dat je bij iets historisch aanwezig bent geweest, je het koud en warm tegelijk krijgt, je rondom je heen kijkt, omdat je het gelukzalige gevoel wil delen, je de tranen bij anderen in de ogen ziet en weet dat je niet de enige bent, je beseft dat je bevoorrecht bent, niet alleen maar om het te hebben gezien, maar ook omdat het mooie aanvallende voetbal op het hoogste podium wordt bekroond door één van de geniaalste doelpunten ooit, je beseft dat je bevoorrecht bent een Nederlander te zijn, een trotse Nederlander, waar vaak het meewarige negativisme heerst, nu er geen houden meer aan is voor de positivo's, je de emoties niet de baas was, om dat er een baas was die misschien de basis had gelegd, op een bazen-toernooi voor de eerste wereldtitel van het kleine, grote landje aan de Noordzee, dat de euforie kortstondig was, maar voor eeuwig in je geheugen gegrift staat, in gouden gekrulde letters, zoals de bal van Dennis ongeëvenaard in de bovenhoek krulde, onder begeleiding van het commentaar van de eeuw, de schreeuwende, hartstochtelijke, emotionele, gruwelijk intense, dramatisch betrokken, meelevende, uitgelaten, bevlogen Jacques van Gelder, samen met Dennis de Menice, voor altijd de belichaming van de intense euforie, het ultieme genot, de bevrijding van de geest, de inspiratiebron van het optimisme, de oneindige tunnel, waar je op het eind het felle licht ziet, een flits die langer duurt dan je bij het einde van het wonder zou vermoeden, het wonderdoelpunt verstevigde de band tussen de liefhebbers, zelfs de leken en onwetenden begrepen wat er was gebeurd, het eeuwige licht zou blijven stralen in de gedachten van de universele mens, het leven was compleet, dankzij Dennis en Jack, die ons deelgenoot.

pi_214153870
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:50 schreef tong80 het volgende:
Vandaag WK-98. Nederland-Argentinië.

Herken je dit euforische gevoel ?

Dat je even boven de aarde zweeft, je buiten je zelf treedt, niet meer beseft waar je bent, geen notie hebt van wie er in je buurt is, het kippenvel op je armen strijdt met het haantjes gedrag op je blozende hoofd, je dronken van geluk bent als geheel onthouder, op je knieën valt het goddelijke aanbiddend, je onbewust, de almachtige zender van het intense geluk in je armen sluit, je intens een oerkreet uit het diepste van je keel laat weerkaatsen, je eenmaal teruggekeerd van het zweven boven de aarde, pas echt beseft wat je hebt gezien, je onmiddellijk weet dat je bij iets historisch aanwezig bent geweest, je het koud en warm tegelijk krijgt, je rondom je heen kijkt, omdat je het gelukzalige gevoel wil delen, je de tranen bij anderen in de ogen ziet en weet dat je niet de enige bent, je beseft dat je bevoorrecht bent, niet alleen maar om het te hebben gezien, maar ook omdat het mooie aanvallende voetbal op het hoogste podium wordt bekroond door één van de geniaalste doelpunten ooit, je beseft dat je bevoorrecht bent een Nederlander te zijn, een trotse Nederlander, waar vaak het meewarige negativisme heerst, nu er geen houden meer aan is voor de positivo's, je de emoties niet de baas was, om dat er een baas was die misschien de basis had gelegd, op een bazen-toernooi voor de eerste wereldtitel van het kleine, grote landje aan de Noordzee, dat de euforie kortstondig was, maar voor eeuwig in je geheugen gegrift staat, in gouden gekrulde letters, zoals de bal van Dennis ongeëvenaard in de bovenhoek krulde, onder begeleiding van het commentaar van de eeuw, de schreeuwende, hartstochtelijke, emotionele, gruwelijk intense, dramatisch betrokken, meelevende, uitgelaten, bevlogen Jacques van Gelder, samen met Dennis de Menice, voor altijd de belichaming van de intense euforie, het ultieme genot, de bevrijding van de geest, de inspiratiebron van het optimisme, de oneindige tunnel, waar je op het eind het felle licht ziet, een flits die langer duurt dan je bij het einde van het wonder zou vermoeden, het wonderdoelpunt verstevigde de band tussen de liefhebbers, zelfs de leken en onwetenden begrepen wat er was gebeurd, het eeuwige licht zou blijven stralen in de gedachten van de universele mens, het leven was compleet, dankzij Dennis en Jack, die ons deelgenoot.

Ortega had daarvoor geel en rood gepakt na theater van Edwin. Arturo Brizio Carter floot de hele middag al in het voordeel van de Argentijnen als ze ook maar even op de grond vielen. Desalniettemin kon Arturo al die detail situaties altijd goed inschatten (denk maar aan het WK 1994 waar hij rood gaf en in 1998 ook rood aan Zidane toen die natrapte).

Die pass op Dennis was het hoogtepunt uit de carrière van Frank denk ik :P
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 juli 2024 @ 18:34:46 #235
7889 tong80
Spleenheup
pi_214169352
De briljante keeperswissel van Louis van Gaal vandaag in 2014:
Oranje wint met pingels van Costa Rica! 4-3 na strafschoppen......

pi_214170838
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 18:34 schreef tong80 het volgende:
De briljante keeperswissel van Louis van Gaal vandaag in 2014:
Oranje wint met pingels van Costa Rica! 4-3 na strafschoppen......

Ik weet nog goed dat de wissel werd voorbereid. Want dat zag je gebeuren op één van de beelden. En die commentator zich maar afvragen waarom Tim zich moest warm maken.

Die Jasper had er flink de pest in toen hij werd gewisseld. Maar data gaf aan dat Tim beter penalties pakte en Louis III daarop mikte. Maar Jasper juichte wel toen Tim de penalties stopte en rende toen het snelst van iedereen naar Tim om hem te feliciteren. Later zou Rafael 'Bitterbal' van der Vaart-Ex Meis hebben gezegd dat die Jasper een vervelend en naar mannetje is. Dat hij bij zijn ouders op schoot zat tijdens het WK als ze langskwamen terwijl alle andere spelers gewoon relaxed met elkaar omgingen.

Louis III had tegen Argentinië toen die wissel ook door moeten voeren. Maar bepaalde spelers begonnen pijntjes te krijgen waardoor de wissels daar aan op ging. Achteraf zou men denk ik toch meer kans hebben gemaakt op een positievere penaltyserie met Tim dan Jasper.
  Trouwste user 2022 maandag 8 juli 2024 @ 19:33:05 #237
7889 tong80
Spleenheup
pi_214213558
De boomlange verdediger van o.a. SC Amersfoort, AZ-76 Ajax met epische snor moest door een blessure afhaken voor het EK van 1988. (Net zoals Sonny Silooy) Ooit weergaloos gepersifleerd. Heerlijke TV !

Trouwste user 2022 donderdag 11 juli 2024 @ 12:25:00 #238
7889 tong80
Spleenheup
pi_214250095
Vandaag op het WK-82: Finale Italië - West-Duitsland 3-1. Het mooiste juichen ooit........!! Geen discussie........

Marco Tardelli

:7

*O* _O_ _O_

Trouwste user 2022 vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:56:31 #239
7889 tong80
Spleenheup
pi_214519751
Vandaag in 1994:
FC Groningen - FC Barcelona 5 - 5!

Groningen leidde halverwege met 4-0 door 2 goals van Bombarda.
In de rust verving Barcelona-coach Johan Cruijff de tien veldspelers, inclusief Ronald Koeman.
Jordi Cruijff scoorde daarna een hattrick.

pi_214547631
Gewoon, voor de lol.
(Ik hoop dat het mag... er is geen 'vandaag' of iets dergelijks bij.)

Leeds United tegen Sunderland, FA Cup Final 1973, met een verrassende uitkomst:

En onze Jopie analyseert na afloop:

[ Bericht 2% gewijzigd door Toby56 op 03-08-2024 20:38:58 ]
Ik doe het ff rustig aan.
  Trouwste user 2022 zondag 4 augustus 2024 @ 11:58:31 #241
7889 tong80
Spleenheup
pi_214556186
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 20:19 schreef Toby56 het volgende:
Gewoon, voor de lol.
(Ik hoop dat het mag... er is geen 'vandaag' of iets dergelijks bij.)

Leeds United tegen Sunderland, FA Cup Final 1973, met een verrassende uitkomst:

En onze Jopie analyseert na afloop:

Eén van de eerste wedstrijden die ik me herinner. Legendarisch idd. Rond die tijd ook Charley George met Arsenal. Destijds na Cruijff, m'n idool. :)

Trouwste user 2022 zondag 11 augustus 2024 @ 09:58:24 #242
7889 tong80
Spleenheup
pi_214670899
Vandaag in 2000 heeft dit merkwaardig voorval plaats tijdens de bekerwedstrijd NEC- De Treffers.
De Gier dreigt in goal te scoren. Niks kan nog fout gaan, maar dan komt de kopsterke verzorger van De Treffers de boel redden......

Extra leuk is dat het een echte derby betrof. De beste NECer ooit, Jantje Peters, was in de jaren 90 coach van de Treffers toen ze algemeen landskampioen werden bij de amateurs.

Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:36:38 #243
7889 tong80
Spleenheup
pi_214701327
Vandaag in 1972 een bijzondere mijlpaal: Veendammer Eltje Edens ontvangt als eerste speler in de Nederlandse competitie een gele kaart. (Dus niet aan Willem van Hanegem zoals wel wordt beweerd!).

Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2024 @ 19:52:30 #244
7889 tong80
Spleenheup
pi_214714880
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 13:36 schreef tong80 het volgende:
Vandaag in 1972 een bijzondere mijlpaal: Veendammer Eltje Edens ontvangt als eerste speler in de Nederlandse competitie een gele kaart. (Dus niet aan Willem van Hanegem zoals wel wordt beweerd!).

[ afbeelding ]

Derksen had geschiedenis kunnen schrijven......

https://media.dumpert.nl/(...)c70ec92435/image.jpg

Trouwste user 2022 woensdag 21 augustus 2024 @ 10:49:17 #245
7889 tong80
Spleenheup
pi_214766695
Mooie tijden. Alweer zo'n 40 jaar geleden.......

Vandaag in 1985: FC Den Bosch - PSV 2-0
21. 1-0 Roger Schouwenaar
88. 2-0 Ton Pattinama

In die periode wonnen "we" ook 3-0 tegen Ajax. Hattrick Wim van Den Horst.

Toen Panasonic nog een shirtsponsor was en een terugspeelbal mocht worden opgepakt door de keeper...

Trouwste user 2022 woensdag 21 augustus 2024 @ 13:42:52 #246
7889 tong80
Spleenheup
pi_214767925
Vandaag in 1965 werd de allereerste papieren editie van Voetbal International uitgebracht!
Tel het aantal woordspelingen... :D

pi_214768727
twitter

Het Feyenoord tenue stond hem zoveel beter
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Trouwste user 2022 vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:43:51 #248
7889 tong80
Spleenheup
pi_214784469
Vandaag in 1980:

Het debuut van Frank Rijkaard of was het Rijkaart.....? :D Viscaal schreven ze de eerste keer in de VI als Fiscaal. :)

Hij scoorde en passant zijn eerste goal voor Ajax (Zoals het hoort). 2-4 tegen Go Ahead Eagles. (Rijkaard de derde treffer)

pi_214860774
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:43 schreef tong80 het volgende:
Vandaag in 1980:

Het debuut van Frank Rijkaard of was het Rijkaart.....? :D Viscaal schreven ze de eerste keer in de VI als Fiscaal. :)

Hij scoorde en passant zijn eerste goal voor Ajax (Zoals het hoort). 2-4 tegen Go Ahead Eagles. (Rijkaard de derde treffer)

_O- _O- _O-

En Aron Winter werd geloof ik Arend Winter genoemd bij zijn debuut :P
  Trouwste user 2022 maandag 2 september 2024 @ 12:29:47 #250
7889 tong80
Spleenheup
pi_214867929
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 16:47 schreef stokj het volgende:

[..]
_O- _O- _O-

En Aron Winter werd geloof ik Arend Winter genoemd bij zijn debuut :P
En toen Rijkaard zijn debuut maakte in Oranje en Gullit verving in de rust had de verslaggever het niet door.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')