Het is natuurlijk geen Merckx. Laten we dat voorop stellen.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:51 schreef DecoAoreste het volgende:
Wat hebben jullie allemaal een oranje bril op ineens, jongens. Zo ken ik jullie helemaal niet
Jullie vinden Mathieu toch niet serieus de beste wegwielrenner aller tijden? Even goed of beter dan de namen die ik eerder noemde? Hij heeft prachtige dingen laten zien, dat ontken ik echt niet, maar er zijn zoveel supersterren geweest door de jaren heen. (Oké, de helft daarvan zat aan de dope, maar ik steek voor niemand mijn hand in het vuur dus ook niet voor Mathieu.)
Op een lijst met beste renners aller tijden zou hij zeker wel in de top 100, maar zeker niet in de top 10 thuishoren. Subtop dus.
Vergelijkingen met Sagan, Gilbert en Boonen gaan ook een beetje mank door de beperkte hoeveelheid koersen die MvdP fietst natuurlijk. Om hem daarom op z’n best subtop te noemen is ronduit ridicuul.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen Merckx. Laten we dat voorop stellen.
Denk wel dat hij bij mij, van de periode dat ik kijk, in de top 5 zou staan.
Een Gilbert, Sagan, Armstrong, Boonen hebben meer en groter gewonnen. Denk ook dat VDP zonder wereldtitel hier niet voorbij komt.
Voor mij is hij wel degene die de manier van koersen weer aantrekkelijker heeft gemaakt. Dat was niet Sagan, Alaphilippe, Gilbert of Kwiat. Als je nu kijkt naar diezelfde klassiekers is het zo goed dat Wout en Mathieu langs zijn gekomen.
En vanwege dat laatste zal hij altijd een plek in mijn wielerhart hebben. Ik denk dat ik nooit meer idolaat zal worden van een wielrenner dan de laatste jaren van Mathieu van der Poel.
De tandje meer voor of achter voor de sprint was inderdaad tamelijk vermakelijkquote:Op dinsdag 7 februari 2023 08:55 schreef Fretwork het volgende:
Om terug te komen op de altijd hilarische rapportages van de Belg. Van der Poel reed met een Dura Ace dubbel, met daarop hoogstwaarschijnlijk een 50t blad.
Haha, dat zeker!quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De tandje meer voor of achter voor de sprint was inderdaad tamelijk vermakelijkals het verschil uiteindelijk een paar lengtes is.
Dat komt inderdaad wel in zijn interviews naar voren, toch ben ik benieuwd of hij nog met MTB'en zou doorgaan als hij Olympisch goud naar binnen zou slepen. Ik hoop ergens van niet, ondanks dat ik zelf MTB vind ik het veel leuker om naar een koers te kijken. Daarnaast zal het bij de volgende Olympische spelen lastig worden met een Pidcock erbij.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 07:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens mij zou MvdP het wel kunnen, beter en meer koersen op de weg, maar vind hij daar geen ruk aan.
En hij kent regelmatig fysieke problemen op het moment dat de focus wel volledig op de weg ligt.. (of hij gaat ruzie maken met tienermeisjes in een hotel.. )quote:Op dinsdag 7 februari 2023 07:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens mij zou MvdP het wel kunnen, beter en meer koersen op de weg, maar vind hij daar geen ruk aan.
Probleem wordt eerst ook (voor Mathieu en ook Vader) om überhaupt mee te mogen doen aan de Spelen. Daarvoor moeten ze beiden toch wel wat wedstrijden mee gaan pakken dit jaar en ik ben benieuwd of ze dat gaan doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:26 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Dat komt inderdaad wel in zijn interviews naar voren, toch ben ik benieuwd of hij nog met MTB'en zou doorgaan als hij Olympisch goud naar binnen zou slepen. Ik hoop ergens van niet, ondanks dat ik zelf MTB vind ik het veel leuker om naar een koers te kijken. Daarnaast zal het bij de volgende Olympische spelen lastig worden met een Pidcock erbij.
Loenhout vond ik fantastisch,quote:Op zondag 5 februari 2023 16:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Deze laatste cross was spannend maar verder teleurstellende wedstrijden gezien.
Mtb’en lijkt die zelf geweldig te vinden maar dat wordt niks (denk ik).quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:26 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Dat komt inderdaad wel in zijn interviews naar voren, toch ben ik benieuwd of hij nog met MTB'en zou doorgaan als hij Olympisch goud naar binnen zou slepen. Ik hoop ergens van niet, ondanks dat ik zelf MTB vind ik het veel leuker om naar een koers te kijken. Daarnaast zal het bij de volgende Olympische spelen lastig worden met een Pidcock erbij.
Dit is een goed punt natuurlijkquote:Op maandag 6 februari 2023 22:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Voor mij is hij wel degene die de manier van koersen weer aantrekkelijker heeft gemaakt. Dat was niet Sagan, Alaphilippe, Gilbert of Kwiat. Als je nu kijkt naar diezelfde klassiekers is het zo goed dat Wout en Mathieu langs zijn gekomen.
En vanwege dat laatste zal hij altijd een plek in mijn wielerhart hebben. Ik denk dat ik nooit meer idolaat zal worden van een wielrenner dan de laatste jaren van Mathieu van der Poel.
Gezien voorlopige schema van Mathieu heeft hij alleen na Parijs - Roubaix tot Ronde van Zwitserland tijd om te MTB'en.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Probleem wordt eerst ook (voor Mathieu en ook Vader) om überhaupt mee te mogen doen aan de Spelen. Daarvoor moeten ze beiden toch wel wat wedstrijden mee gaan pakken dit jaar en ik ben benieuwd of ze dat gaan doen.
Nederland is een parodie op een land.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mei 5-7: Valkenburg, Nederland (XCO/XCC) Afgelast vanwege geen vergunning
Die aanvallen van heel ver was wel een verandering in het wielrennen ja. Al deed Gilbert dat ook Omloop het Volk in 2008quote:Op maandag 6 februari 2023 22:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen Merckx. Laten we dat voorop stellen.
Denk wel dat hij bij mij, van de periode dat ik kijk, in de top 5 zou staan.
Een Gilbert, Sagan, Armstrong, Boonen hebben meer en groter gewonnen. Denk ook dat VDP zonder wereldtitel hier niet voorbij komt.
Niet helemaal eens over Froome. Froome deed een wanhoopspoging vanuit een flinke achterstand in het klassement. Een poging die verrassend genoeg (gezien zijn vorm) werkte.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die aanvallen van heel ver was wel een verandering in het wielrennen ja. Al deed Gilbert dat ook Omloop het Volk in 2008.
Maar dat nieuwe tijdperk is eigenlijk begonnen met Chris Froomes aanval in de Giro 2018, een aanval die eigenlijk niemand voor mogelijk hield op dat moment. Het hangt ook samen met de introductie van ketonen als je een cynischere blik op wielrennen hebt.
Hoe dan ook is Mathieus manier van wielrennen inderdaad wat hem zo bijzonder maakt. Zo'n aanval als in de Tirreno een paar jaar terug en de strijd met Pogacar, het is natuurlijk wat aan de onverstandige kant, maar wel episch.
Over smaak valt niet te twistenquote:
Uiteindelijk rijdt Pogacar rondjes om zowel VDP en WVA. Op deze leeftijd al meer monumenten, en daar had eigenlijk Vlaanderen ook nog bij moeten zitten.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 22:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten
Mathieu is voor mij, als rasechte nepobaby, het meest een wielrenner in elke vezel. Een jochie dat opgevoed is voor de koers en altijd bezig is met het spel spelen, ook als zn lichaam het uiteindelijk niet bleek te kunnen. Dat je daar in Yorkshire niks van zag vind ik ook best logisch. Van der Poel laat zich niet in zn kaarten kijken, daar kan hij niet mee thuis komen.
Wout is wat mij betreft meer een atleet. Een man die kracht, snelheid en uithoudingsvermogen heeft. Geen keiharde killer, maar gelukkig wel met de beste ploeg om oorlog te brengen.
We mogen echt heel blij zijn met twee zulke boegbeelden die elkaar continu bestrijden.
Als klassementsrenner heb je ook veel meer te verliezen met zulke acties. En als je in de situatie komt te staan dat je niks meer te verliezen hebt is dat meestal omdat je niet goed genoeg bent. Voor eendagsrenners gaat hoogstens de koers/etappe verloren en is er de volgende koers weer een kans.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 22:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Niet helemaal eens over Froome. Froome deed een wanhoopspoging vanuit een flinke achterstand in het klassement. Een poging die verrassend genoeg (gezien zijn vorm) werkte.
Eigelijk jammer dat Pogi geen serieuze poging doet als veldrijder want hij heeft er een achtergrond in ik zou het leuk vinden te zien hoe ver hij zou komen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 23:20 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
Uiteindelijk rijdt Pogacar rondjes om zowel VDP en WVA. Op deze leeftijd al meer monumenten, en daar had eigenlijk Vlaanderen ook nog bij moeten zitten.
Als de jaarlijkse veldrit in Ljubljana van enige referentie is doet Pogacar goed zijn best Lars van der Haar te laten lijken op de technisch meest vaardige renner die je ooit hebt gezien. De balk tussen jouw gang en de woonkamer is er waarschijnlijk al teveel aan. Hij zou het in een echte veldrit niet winnen van de gemiddelde belofte denk ik.quote:Op woensdag 8 februari 2023 06:47 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Eigelijk jammer dat Pogi geen serieuze poging doet als veldrijder want hij heeft er een achtergrond in ik zou het leuk vinden te zien hoe ver hij zou komen.
Ik begrijp dat hij andere prioriteiten heeft en het zou met deze 2 zeer waarschijnlijk nooit voor de winst zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |