abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 februari 2023 @ 22:30:38 #276
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_207887269
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:51 schreef DecoAoreste het volgende:
Wat hebben jullie allemaal een oranje bril op ineens, jongens. Zo ken ik jullie helemaal niet :P

Jullie vinden Mathieu toch niet serieus de beste wegwielrenner aller tijden? Even goed of beter dan de namen die ik eerder noemde? Hij heeft prachtige dingen laten zien, dat ontken ik echt niet, maar er zijn zoveel supersterren geweest door de jaren heen. (Oké, de helft daarvan zat aan de dope, maar ik steek voor niemand mijn hand in het vuur dus ook niet voor Mathieu.)

Op een lijst met beste renners aller tijden zou hij zeker wel in de top 100, maar zeker niet in de top 10 thuishoren. Subtop dus.
Het is natuurlijk geen Merckx. Laten we dat voorop stellen.

Denk wel dat hij bij mij, van de periode dat ik kijk, in de top 5 zou staan.

Een Gilbert, Sagan, Armstrong, Boonen hebben meer en groter gewonnen. Denk ook dat VDP zonder wereldtitel hier niet voorbij komt.

Voor mij is hij wel degene die de manier van koersen weer aantrekkelijker heeft gemaakt. Dat was niet Sagan, Alaphilippe, Gilbert of Kwiat. Als je nu kijkt naar diezelfde klassiekers is het zo goed dat Wout en Mathieu langs zijn gekomen.

En vanwege dat laatste zal hij altijd een plek in mijn wielerhart hebben. Ik denk dat ik nooit meer idolaat zal worden van een wielrenner dan de laatste jaren van Mathieu van der Poel.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_207887763
Mathieu zal qua erelijst als wegerenner niet de absolute topstatus bereiken, maar dat kan ook haast niet door pas zo laat te starten op de weg en het te combineren met mountainbiken en veldrijden. Maar een deel van zijn overwinningen zijn behaald op een manier die voor altijd meer blijven hangen dan het gros van het peloton heeft gedaan en als liefhebber draait het uiteindelijk toch daar om.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 07:22:13 #278
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_207889012
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 22:30 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Het is natuurlijk geen Merckx. Laten we dat voorop stellen.

Denk wel dat hij bij mij, van de periode dat ik kijk, in de top 5 zou staan.

Een Gilbert, Sagan, Armstrong, Boonen hebben meer en groter gewonnen. Denk ook dat VDP zonder wereldtitel hier niet voorbij komt.

Voor mij is hij wel degene die de manier van koersen weer aantrekkelijker heeft gemaakt. Dat was niet Sagan, Alaphilippe, Gilbert of Kwiat. Als je nu kijkt naar diezelfde klassiekers is het zo goed dat Wout en Mathieu langs zijn gekomen.

En vanwege dat laatste zal hij altijd een plek in mijn wielerhart hebben. Ik denk dat ik nooit meer idolaat zal worden van een wielrenner dan de laatste jaren van Mathieu van der Poel.
Vergelijkingen met Sagan, Gilbert en Boonen gaan ook een beetje mank door de beperkte hoeveelheid koersen die MvdP fietst natuurlijk. Om hem daarom op z’n best subtop te noemen is ronduit ridicuul.
Wout is beter op de weg ja, maar fietst hij rondjes om Mathieu? Als het ECHT bergop gaat wel, voor de rest niet.
pi_207889037
Volgens mij zou MvdP het wel kunnen, beter en meer koersen op de weg, maar vind hij daar geen ruk aan.
Vakman pur sang
  dinsdag 7 februari 2023 @ 08:55:24 #280
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_207889612
Om terug te komen op de altijd hilarische rapportages van de Belg. Van der Poel reed met een Dura Ace dubbel, met daarop hoogstwaarschijnlijk een 50t blad.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_207890167
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 08:55 schreef Fretwork het volgende:
Om terug te komen op de altijd hilarische rapportages van de Belg. Van der Poel reed met een Dura Ace dubbel, met daarop hoogstwaarschijnlijk een 50t blad.
De tandje meer voor of achter voor de sprint was inderdaad tamelijk vermakelijk _O- als het verschil uiteindelijk een paar lengtes is.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 10:01:38 #282
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_207890395
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 09:45 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De tandje meer voor of achter voor de sprint was inderdaad tamelijk vermakelijk _O- als het verschil uiteindelijk een paar lengtes is.
Haha, dat zeker!

Maar een 46 tov een 50 is 8% minder hard gaan met dezelfde frequentie op hetzelfde kransje. Dan wordt het wel interessant.

Ben vooral verbaasd welk blind paard daar in de pit stond. Zag net fotos van de bewuste fiets, en later ook de race even stilgezet op de trap, daar staat meerdere keren gewoon Dura Ace op (ook op het tandblad)

Wat Sporza al niet probeert om de race nog meer levels te geven. Alles zodat ze de hele week zouden kunnen schrijven over de meesterzetten van Wout danwel Mathieu.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_207890627
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 07:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens mij zou MvdP het wel kunnen, beter en meer koersen op de weg, maar vind hij daar geen ruk aan.
Dat komt inderdaad wel in zijn interviews naar voren, toch ben ik benieuwd of hij nog met MTB'en zou doorgaan als hij Olympisch goud naar binnen zou slepen. Ik hoop ergens van niet, ondanks dat ik zelf MTB vind ik het veel leuker om naar een koers te kijken. Daarnaast zal het bij de volgende Olympische spelen lastig worden met een Pidcock erbij.
BlaBlaBla
pi_207891664
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 07:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens mij zou MvdP het wel kunnen, beter en meer koersen op de weg, maar vind hij daar geen ruk aan.
En hij kent regelmatig fysieke problemen op het moment dat de focus wel volledig op de weg ligt.. (of hij gaat ruzie maken met tienermeisjes in een hotel.. )
pi_207891683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:26 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Dat komt inderdaad wel in zijn interviews naar voren, toch ben ik benieuwd of hij nog met MTB'en zou doorgaan als hij Olympisch goud naar binnen zou slepen. Ik hoop ergens van niet, ondanks dat ik zelf MTB vind ik het veel leuker om naar een koers te kijken. Daarnaast zal het bij de volgende Olympische spelen lastig worden met een Pidcock erbij.
Probleem wordt eerst ook (voor Mathieu en ook Vader) om überhaupt mee te mogen doen aan de Spelen. Daarvoor moeten ze beiden toch wel wat wedstrijden mee gaan pakken dit jaar en ik ben benieuwd of ze dat gaan doen.
pi_207891885
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Deze laatste cross was spannend maar verder teleurstellende wedstrijden gezien.
Loenhout vond ik fantastisch,
pi_207892164
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:26 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Dat komt inderdaad wel in zijn interviews naar voren, toch ben ik benieuwd of hij nog met MTB'en zou doorgaan als hij Olympisch goud naar binnen zou slepen. Ik hoop ergens van niet, ondanks dat ik zelf MTB vind ik het veel leuker om naar een koers te kijken. Daarnaast zal het bij de volgende Olympische spelen lastig worden met een Pidcock erbij.
Mtb’en lijkt die zelf geweldig te vinden maar dat wordt niks (denk ik).
Vakman pur sang
  dinsdag 7 februari 2023 @ 12:38:08 #288
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_207892220
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 22:30 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Voor mij is hij wel degene die de manier van koersen weer aantrekkelijker heeft gemaakt. Dat was niet Sagan, Alaphilippe, Gilbert of Kwiat. Als je nu kijkt naar diezelfde klassiekers is het zo goed dat Wout en Mathieu langs zijn gekomen.

En vanwege dat laatste zal hij altijd een plek in mijn wielerhart hebben. Ik denk dat ik nooit meer idolaat zal worden van een wielrenner dan de laatste jaren van Mathieu van der Poel.
Dit is een goed punt natuurlijk :) . We worden in onze waarnemingen allemaal wel gekleurd door van wie we fan zijn en van wie niet. Ikzelf ook en ik beken eerlijk dat ik juist geen superfan ben van Mathieu, ondanks dat hij echt wel mooi kan koersen en grote zeges boekt.

Wat me soms tegenstaat aan Mathieu is dat het heel erg 'alles of niets' is. Of het komt hem aanwaaien, of eventjes niet en dan komt hij gelijk ook helemaal niet meer vooruit. Denk aan dat WK een paar jaar terug, waarin hij de hele tijd vooraan rijdt en vol meekoerst en dat dan ineens het licht uitgaat. Of alle grote rondes waarin hij mee heeft gedaan, 1 week kleurt hij de koers en daarna is hij pelotonvulling of stapt hij af. Bovendien is hij veel specifieker in wat hij kan, want het moet niet te vlak en niet te bergachtig zijn. Contrasteer dat met Wout van Aert, dat is een echte alleskunner die áltijd vol voor de prijzen meedoet, of het nu een vlakke rit, bergrit of tijdrit is, een eendagskoers of een grote ronde. De twee worden altijd in een adem genoemd, en als veldrijders is dat terecht (dan is Mathieu zelfs net iets sterker), maar als wegwielrenners rijdt Wout rondjes om Mathieu heen zoals ik eerder al zei.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik sowieso meer neig te supporteren voor renners die ten eerste fulltime wegwielrenners zijn, en ten tweede meer op karakter en koersinzicht en heel hard werken hun koersen winnen ipv op brute kracht. Om die reden zijn er heel wat renners die ik, ondanks een minder uitblinkend palmares, hoger heb zitten dan zowel Wout als Mathieu. Ik ben bijvoorbeeld groot fan geweest altijd van Bauke Mollema en Steven Kruijswijk - niet dat ik dat betere renners vind dan Mathieu per se, maar ik bekijk hun prestaties wel meer door een roze (oranje?) bril. Al is er in het geval van Kruijswijk meestal bitter weinig te juichen geweest gedurende zijn carrière, maar ergens maakt hem dat ook juist weer sympathieker. Vreemd hoe dat soort dingen soms werken, I guess.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 12:40:53 #289
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_207892259
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:55 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Probleem wordt eerst ook (voor Mathieu en ook Vader) om überhaupt mee te mogen doen aan de Spelen. Daarvoor moeten ze beiden toch wel wat wedstrijden mee gaan pakken dit jaar en ik ben benieuwd of ze dat gaan doen.
Gezien voorlopige schema van Mathieu heeft hij alleen na Parijs - Roubaix tot Ronde van Zwitserland tijd om te MTB'en.

Mei 5-7: Valkenburg, Nederland (XCO/XCC)
Afgelast vanwege geen vergunning
Mei 12-14: Nové Mesto, Tsjechie (XCO/XCC)


Verder kan hij nog een wildcard verdienen op WK in Glasgow dit jaar. Maar dan dient hij wel bij eerste 2 te eindigen en ik weet niet vanaf welke startrij hij dan begint en of het te combineren is met wegrit.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 15:01:34 #290
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_207893781
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mei 5-7: Valkenburg, Nederland (XCO/XCC) Afgelast vanwege geen vergunning

Nederland is een parodie op een land.
pi_207895061
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 22:30 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Het is natuurlijk geen Merckx. Laten we dat voorop stellen.

Denk wel dat hij bij mij, van de periode dat ik kijk, in de top 5 zou staan.

Een Gilbert, Sagan, Armstrong, Boonen hebben meer en groter gewonnen. Denk ook dat VDP zonder wereldtitel hier niet voorbij komt.

Voor mij is hij wel degene die de manier van koersen weer aantrekkelijker heeft gemaakt. Dat was niet Sagan, Alaphilippe, Gilbert of Kwiat. Als je nu kijkt naar diezelfde klassiekers is het zo goed dat Wout en Mathieu langs zijn gekomen.

En vanwege dat laatste zal hij altijd een plek in mijn wielerhart hebben. Ik denk dat ik nooit meer idolaat zal worden van een wielrenner dan de laatste jaren van Mathieu van der Poel.
Die aanvallen van heel ver was wel een verandering in het wielrennen ja. Al deed Gilbert dat ook Omloop het Volk in 2008 :P.

Maar dat nieuwe tijdperk is eigenlijk begonnen met Chris Froomes aanval in de Giro 2018, een aanval die eigenlijk niemand voor mogelijk hield op dat moment. Het hangt ook samen met de introductie van ketonen als je een cynischere blik op wielrennen hebt.

Hoe dan ook is Mathieus manier van wielrennen inderdaad wat hem zo bijzonder maakt. Zo'n aanval als in de Tirreno een paar jaar terug en de strijd met Pogacar, het is natuurlijk wat aan de onverstandige kant, maar wel episch.
pi_207899795
Froome was eigenlijk gewoon een matige kopie van Floydje Landis uiteraard
  dinsdag 7 februari 2023 @ 22:01:11 #293
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_207899845
twitter


SvenNysN1Fan veert op. FOK! in shambles.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 22:45:30 #294
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_207900565
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Die aanvallen van heel ver was wel een verandering in het wielrennen ja. Al deed Gilbert dat ook Omloop het Volk in 2008 :P.

Maar dat nieuwe tijdperk is eigenlijk begonnen met Chris Froomes aanval in de Giro 2018, een aanval die eigenlijk niemand voor mogelijk hield op dat moment. Het hangt ook samen met de introductie van ketonen als je een cynischere blik op wielrennen hebt.

Hoe dan ook is Mathieus manier van wielrennen inderdaad wat hem zo bijzonder maakt. Zo'n aanval als in de Tirreno een paar jaar terug en de strijd met Pogacar, het is natuurlijk wat aan de onverstandige kant, maar wel episch.
Niet helemaal eens over Froome. Froome deed een wanhoopspoging vanuit een flinke achterstand in het klassement. Een poging die verrassend genoeg (gezien zijn vorm) werkte.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 7 februari 2023 @ 22:54:05 #295
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_207900669
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 12:38 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Lange quote


Over smaak valt niet te twisten ;)

Mathieu is voor mij, als rasechte nepobaby, het meest een wielrenner in elke vezel. Een jochie dat opgevoed is voor de koers en altijd bezig is met het spel spelen, ook als zn lichaam het uiteindelijk niet bleek te kunnen. Dat je daar in Yorkshire niks van zag vind ik ook best logisch. Van der Poel laat zich niet in zn kaarten kijken, daar kan hij niet mee thuis komen.

Wout is wat mij betreft meer een atleet. Een man die kracht, snelheid en uithoudingsvermogen heeft. Geen keiharde killer, maar gelukkig wel met de beste ploeg om oorlog te brengen.

We mogen echt heel blij zijn met twee zulke boegbeelden die elkaar continu bestrijden.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_207901050
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 22:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Over smaak valt niet te twisten ;)

Mathieu is voor mij, als rasechte nepobaby, het meest een wielrenner in elke vezel. Een jochie dat opgevoed is voor de koers en altijd bezig is met het spel spelen, ook als zn lichaam het uiteindelijk niet bleek te kunnen. Dat je daar in Yorkshire niks van zag vind ik ook best logisch. Van der Poel laat zich niet in zn kaarten kijken, daar kan hij niet mee thuis komen.

Wout is wat mij betreft meer een atleet. Een man die kracht, snelheid en uithoudingsvermogen heeft. Geen keiharde killer, maar gelukkig wel met de beste ploeg om oorlog te brengen.

We mogen echt heel blij zijn met twee zulke boegbeelden die elkaar continu bestrijden.
Uiteindelijk rijdt Pogacar rondjes om zowel VDP en WVA. Op deze leeftijd al meer monumenten, en daar had eigenlijk Vlaanderen ook nog bij moeten zitten.
pi_207901963
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 22:45 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Niet helemaal eens over Froome. Froome deed een wanhoopspoging vanuit een flinke achterstand in het klassement. Een poging die verrassend genoeg (gezien zijn vorm) werkte.
Als klassementsrenner heb je ook veel meer te verliezen met zulke acties. En als je in de situatie komt te staan dat je niks meer te verliezen hebt is dat meestal omdat je niet goed genoeg bent. Voor eendagsrenners gaat hoogstens de koers/etappe verloren en is er de volgende koers weer een kans.
pi_207902482
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 23:20 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:

[..]
Uiteindelijk rijdt Pogacar rondjes om zowel VDP en WVA. Op deze leeftijd al meer monumenten, en daar had eigenlijk Vlaanderen ook nog bij moeten zitten.
Eigelijk jammer dat Pogi geen serieuze poging doet als veldrijder want hij heeft er een achtergrond in ik zou het leuk vinden te zien hoe ver hij zou komen.

Ik begrijp dat hij andere prioriteiten heeft en het zou met deze 2 zeer waarschijnlijk nooit voor de winst zijn.
  woensdag 8 februari 2023 @ 07:03:26 #299
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_207902515
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 06:47 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Eigelijk jammer dat Pogi geen serieuze poging doet als veldrijder want hij heeft er een achtergrond in ik zou het leuk vinden te zien hoe ver hij zou komen.

Ik begrijp dat hij andere prioriteiten heeft en het zou met deze 2 zeer waarschijnlijk nooit voor de winst zijn.
Als de jaarlijkse veldrit in Ljubljana van enige referentie is doet Pogacar goed zijn best Lars van der Haar te laten lijken op de technisch meest vaardige renner die je ooit hebt gezien. De balk tussen jouw gang en de woonkamer is er waarschijnlijk al teveel aan. Hij zou het in een echte veldrit niet winnen van de gemiddelde belofte denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Koffieplanter op 08-02-2023 07:11:02 ]
Put these foolish ambitions to rest.
pi_210187620
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:57 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Mathieu is de beste veldrijder aller tijden waarschijnlijk, in ieder geval een van de beste. Maar op de weg is hij op zijn gunstigst subtop.
👍
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')