Ik zou gewoon voor mezelf hier https://www.berekenhet.nl(...)aak-of-in-prive.htmlquote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je de auto prive zet hoef je alleen voor je zakelijke ritten een eenvoudige kilometeradministratie te voeren. Dus gewoon iedere dag: klant naam, plaats, aantal km's noteren. Geen kilometertellerstanden van de auto nodig.
Sluitende kilometeradministratie is alleen nodig bij auto op de zaak ZONDER prive gebruik.
Of je kan ze daar ook declareren?quote:Op maandag 6 februari 2023 11:56 schreef boegschroef het volgende:
En vergeet ook niet dat de kilometers die je voor je baan in loondienst rijdt gezien worden als prive km'ers.
15.000 veel op pad? Over een ton per jaar ben je veel op pad.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:17 schreef 111210 het volgende:
Ik heb een nieuwe auto nodig en twijfel nog of ik deze prive moet aanschaffen of dat zakelijk toch voordeliger is.
Situatie is globaal als volgt:
Ben deels in dienst en werk deels als zzp'er waarbij ik veel op pad ben. Werkuren en salaris is ongeveer 1/3 ZZP en 2/3 vast in dienst.
Qua kilometers die ik jaarlijks zakelijk en prive maak is dit 50/50. (15000km/15000km)
Is hier een omslagpunt in qua kosten of zijn er dingen waar je op moet letten of die de doorslag kunnen geven waneer zakelijk rijden voordeliger is?
De occasion die ik op het oog heb is ¤14000,- (¤16900 incl btw)
bijtelling zou dan pm uitkomen op ¤160,-
Brandstof kosten pm ¤250,-
Verzekering,Belasting en onderhoud pm ¤125,-
Als hij minder dan 2 dagen p/w als zzp'er werkt is 15.000 km nog best wat.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:34 schreef trigt013 het volgende:
[..]
15.000 veel op pad? Over een ton per jaar ben je veel op pad.
In vergelijking met mijn prive rijden vind ik dat veel ja. En idd voor die 2 dagen per week.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:34 schreef trigt013 het volgende:
[..]
15.000 veel op pad? Over een ton per jaar ben je veel op pad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |