abonnement Unibet Coolblue
pi_207885518
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel dat het blijkbaar niet zo simpel op te lossen is. Er zitten veel meer haken en ogen aan en is gewoon geen oplossing (anders hadden ze dat dus wel gedaan).
Trouwens, eigenlijk is jouw oplossing al beleid; er zijn al heel veel toeslagen en subsidies 'voor de gewone Nederlander' en de meeste mensen komen nauwelijks asielzoekers tegen :P
Er moet nog veel meer geld naar de gewone mensen om het tuig te kunnen blijven ontwijken, want het tuig groeit in aantal en in breedte en lengte.
pi_208005218
Ook de bus is een probleem: https://nos.nl/artikel/24(...)zoekerscentrum-budel

quote:
Bus stopt na incidenten niet meer bij asielzoekerscentrum Budel

Bij het asielzoekerscentrum in Budel stopt voorlopig geen bus meer. Dat heeft vervoerder Hermes besloten omdat buschauffeurs zijn belaagd.

De maatregel geldt sinds eind vorige week. Hermes zegt tegen Omroep Brabant dat er dagelijks incidenten waren tussen buschauffeurs en asielzoekers.

"Daarbij gaat het veelal om het niet willen betalen voor een kaartje", zegt een woordvoerder. "Als de buschauffeur daar iets van zegt, escaleert de boel al snel. Soms met het resultaat dat de buschauffeur zelfs wordt bedreigd of bespuugd."

Ook kinderen moeten lopen

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) is niet blij met de maatregel. "Er zijn ook kinderen die vanuit Weert naar de school op het azc komen. Zij pakten eerst de bus, maar moeten nu vanaf station Maarheeze lopen. Dat duurt dertig minuten. Na de carnavalsvakantie komen er nog meer kinderen vanuit de regio."

Hoelang de maatregel blijft gelden, is nog niet duidelijk.
Wat uitgebreider bericht bij Omroep Brabant: https://www.omroepbrabant(...)bedreigd-en-bespuugd
pi_208005296
De oplossing is simpel. Gewoon die paar buslijnen gratis maken :Y
pi_208005439
quote:
9s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
De oplossing is simpel. Gewoon die paar buslijnen gratis maken :Y
Of nog simpeler bij de eerste bedreiging een aantekening in hun asieldossier bij een 2e bedreiging stoppen we gewoon met het in behandeling nemen van de asiel aanvraag. Wil je hier komen wonen dan gedraag je je ook naar onze waarden en normen.
pi_208005582
quote:
Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) is niet blij met de maatregel. "Er zijn ook kinderen die vanuit Weert naar de school op het azc komen. Zij pakten eerst de bus, maar moeten nu vanaf station Maarheeze lopen. Dat duurt dertig minuten. Na de carnavalsvakantie komen er nog meer kinderen vanuit de regio."
Ah, de denk aan de kinderen-kaart. COA regelt nu maar lekker zelf een busje voor ze, zou ik zeggen.
pi_208005800
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ah, de denk aan de kinderen-kaart. COA regelt nu maar lekker zelf een busje voor ze, zou ik zeggen.
Verder leren de kinderen maar fietsen een half uur lopen is 2 kilometer wat je ook in 6 minuten fietst. *O*
  woensdag 15 februari 2023 @ 14:35:18 #107
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208006620
Ik heb als kind in Weert gewoond en had een klasgenootje dat uit Budel op de fiets naar school kwam. En anders lopen die kinders maar. Lopen is gezond, kinderen krijgen tegenwoordig toch al te weinig beweging en frisse lucht. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Grootste baggeraar 2022 maandag 13 maart 2023 @ 17:25:12 #108
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208360511
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 14:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb als kind in Weert gewoond en had een klasgenootje dat uit Budel op de fiets naar school kwam. En anders lopen die kinders maar. Lopen is gezond, kinderen krijgen tegenwoordig toch al te weinig beweging en frisse lucht. :P
Nu ligt dat AZC best een stukje van station Maarheeze. Maar wedden dat die fijne medelanders allemaal een fiets hebben? Drie keer raden waarvan.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 maandag 13 maart 2023 @ 17:27:04 #109
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208360518
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ah, de denk aan de kinderen-kaart. COA regelt nu maar lekker zelf een busje voor ze, zou ik zeggen.
Je hebt geen idee hoeveel geld daarin omgaat. En dát is precies de reden van bestaan van het coa.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')