Dat herinner ik me wel .. Ik zat 2 jaar later in een soort gelijk hotel in Hastings aan de boulevard... old English style met koperen leidingen en licht gekleurd water ..quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:51 schreef Superbadeendje het volgende:
De IRA pleegt bomaanslag op het Grant Hotel in Brighton waar de top vd conservatieve partij met Margeret Thatcher verblijfi ivm het jaarlijkse partijcongres. Er vallen 5 doden en 34 gewonden.
[ afbeelding ]
De bom werd geplaatst door Magee en werd veroordeeld tot achtmaal levenslang. Vanwege het Goedevrijdagakkoord, ook bekend als akkoord van Belfast, kwam Magee na veertien jaar in 1999 vrij.
Toch was het Gorbatsjov die de hand uitstak, in eerste instantie herkende Reagan dat niet maar bij een tweede ontmoeting ging het een stuk vlotter en meer ontspannen.quote:Op maandag 4 november 2024 20:55 schreef Superbadeendje het volgende:
Hij ontmoette de Russische leider Michail Gorbatsjov meerdere malen met de intentie om een einde te maken aan de steeds groter wordende nucleaire arsenalen van de Verenigde Staten en de Sovjet-Unie.
Klopt idd.quote:Op maandag 4 november 2024 21:27 schreef 215 het volgende:
[..]
Toch was het Gorbatsjov die de hand uitstak, in eerste instantie herkende Reagan dat niet maar bij een tweede ontmoeting ging het een stuk vlotter en meer ontspannen.
Die had ik al 2 weken in mijn hoofd om te posten.quote:Op dinsdag 3 december 2024 00:35 schreef Domnivoor het volgende:
Op 3 december 1984 vindt de giframp in Bhopal (India) plaats, de grootste industriële ramp ooit. Meer dan 500.000 mensen worden erdoor getroffen.
[ afbeelding ]
wikimedia
quote:Op 3 december 1984 interviewt Karel van de Graaf in zijn nieuwe wekelijkse talkshow Karel voor- (Rob Wormer-voorzitter van de pro-Bouterse organisatie Unie voor Volksdemocratie) en tegenstanders (Paul Somohardjo - lid van de Raad voor de Bevrijding van Suriname) van het bewind-Bouterse in Suriname. Zijn gast, Paul Somohardjo (anno 2014, ex-voorzitter van het Surinaamse Parlement, voorzitter van de politieke partij Pertjaya Luhoer en tevens houder van een vonnis op zijn naam wegens het schenden van de eerbaarheid van de deelneemsters in de kleedkamer tijdens een miss contest), gaat in discussie met een opponent (Evert Tjon a Sin, ook bekend als Evert Wolff), de chauffeur van Wormer, uit het publiek. De man staat op en valt hem aan. Van de Graaf tracht de kemphanen tot bedaren te brengen met een machteloos "heren, heren!". De uitroep wordt legendarisch, maar is tevergeefs. De knokpartij zet zich voort achter de coulissen en er worden zelfs twee schoten gelost. De AVRO breekt de live-uitzending af en vraagt de kijkers om even geduld. Het is nooit duidelijk geworden wie de schutter was. Een kogel verdwijnt in de muur, het andere projectiel treft de heer Tjon a Sin in het verhemelte. Het wapen wordt drie, vier maanden later teruggevonden in een NOS dames toilet. Het schietincident wordt in vierenvijftig landen uitgezonden en de presentator van een Argentijns nieuwsprogramma kondigt het onderwerp geheel in stijl van onder zijn bureau aan. Na negen afleveringen dacht men er hard over om "Karel" van het scherm te halen, maar na dit incident besloot de AVRO-leiding om met het programma door te gaan.
O ja die! Of ze het nou zelf bedacht hadden of erop waren gestuurd, bleef onduidelijk.quote:Op zondag 8 december 2024 15:15 schreef Superbadeendje het volgende:
Vliegtuigspotters komen vanwege "spionage" voor de rechtbank in Joegoslavië.
[ afbeelding ]
Vliegtuigspotten was in Nederland een aanvaarde hobby. Zelfs Soesterberg had daar een gelegenheid gemaakt zodat spotters veilig de vliegtuigen konden fotograferen.quote:Op zondag 8 december 2024 15:22 schreef yessie234 het volgende:
[..]
O ja die! Of ze het nou zelf bedacht hadden of erop waren gestuurd, bleef onduidelijk.
Over die Andriesse werden lang grapjes gemaakt. "Werkte voor Economische Zaken. Het enige wat hij deed was de cijfertjes noteren, en aan zijn baas geven." Zat een andere met de naam Andriessen op Economische Zaken. Ik zal als ik tijd heb nog eens kijken of ik er nog iets over kan vinden. Die vliegtuigspotters bij Soesterberg, dat weet ik ook nog wel. Machtig hoor, zo'n gevechtsvliegtuig voor oefening te zien landen en opstijgen.quote:Op zondag 8 december 2024 16:14 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Vliegtuigspotten was in Nederland een aanvaarde hobby. Zelfs Soesterberg had daar een gelegenheid gemaakt zodat spotters veilig de vliegtuigen konden fotograferen.
Ken je dat ff svp heel rap voor me uittypen want het is niet te lezen!@ Dankquote:Op dinsdag 10 december 2024 19:23 schreef yessie234 het volgende:
10 december 1984
Arrestatie van Andriesse paar dagen eerder bleef natuurlijk niet onbeantwoord. Steun voor Joegoslavië vanuit Sovjet Unie(Volkskrant):
[ link | afbeelding ]
Koude Oorlog, brr
Openbaringsdag, kent u dat?quote:Op woensdag 11 december 2024 23:03 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Ken je dat ff svp heel rap voor me uittypen want het is niet te lezen!@ Dank
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |