abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207822778
President Poetin heeft de herdenking van de Russische overwinning in de Slag om Stalingrad aangegrepen om opnieuw de slachtofferrol aan te nemen en opnieuw te dreigen met de inzet van kernwapens.

"Helaas zien we dat de nazi-ideologie in zijn moderne vorm opnieuw een directe bedreiging is voor de veiligheid van ons land", zei hij in een toespraak in Wolgograd, de stad aan de Wolga die tot 1961 Stalingrad heette. "Steeds opnieuw moeten we ons verweren tegen de agressie van het Westen. Dat is een feit. We worden opnieuw bedreigd door Duitse Leopard-tanks met het kruisembleem erop."

Vandaag precies tachtig jaar geleden kwam een eind aan de Slag om Stalingrad, waarin het leger van nazi-Duitsland een bloedige strijd uitvocht met het Rode Leger van de Sovjet-Unie. De slag wordt als het keerpunt in de Tweede Wereldoorlog in Europa beschouwd. De schatting van het aantal doden en gewonden aan Russische kant loopt op tot meer dan een miljoen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207822792
Putin doet weer een Goebbelsje: beschuldig anderen waar je zelf schuldig aan bent.
pi_207822816
Putler is weer goed bezig ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207822824
Na wat Rusland in WWII en nu weer in Oekraine heeft gedaan met volle steun van de bevolking is wat mij betreft de sympathie voor de slachtoffers van Rusland in WWII een stuk minder geworden.

In feite waren het ook slechte mensen, maar de nazi's waren nog slechter. Gelukkig herdenken wij de Russische slachtoffers amper, dat verdienen ze niet.
  donderdag 2 februari 2023 @ 18:48:08 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207822866
Hoe diep kun je zinken. Die belangrijke gebeurtenis misbruiken voor je eigen propaganda.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207822885
quote:
The Soviets recovered 250,000 German and Romanian corpses in and around Stalingrad and total Axis losses (Germans, Romanians, Italians, and Hungarians) are estimated to have been 800,000 dead. Of those taken captive, only 6,000 lived to return to their homeland.

At one key battle for control of a factory, there were more casualties than during the entire campaign in France the previous year. Official Russian military historians estimate that 1,100,000 Soviet soldiers lost their lives in the campaign to defend the city, all this in a span of six months.
Tering, 1,9 miljoen doden in een veldslag. :') Daarmee vergeleken is Oekraïne peanuts. Noem dat maar een overwinning als je zelf 1,1 miljoen doden hebt.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 2 februari 2023 @ 18:53:49 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207822938
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:44 schreef Confetti het volgende:
Na wat Rusland in WWII en nu weer in Oekraine heeft gedaan met volle steun van de bevolking is wat mij betreft de sympathie voor de slachtoffers van Rusland in WWII een stuk minder geworden.

In feite waren het ook slechte mensen, maar de nazi's waren nog slechter. Gelukkig herdenken wij de Russische slachtoffers amper, dat verdienen ze niet.
Je kunt makkelijk soldaten herdenken zoals het Rode Leger en/of Wehrmacht. Soldaten zijn soldaten. Zo veel verschilden ze niet van elkaar.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 2 februari 2023 @ 18:55:20 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207822962
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tering, 1,9 miljoen doden in een veldslag. :') Daarmee vergeleken is Oekraïne peanuts. Noem dat maar een overwinning als je zelf 1,1 miljoen doden hebt.
Die sovjets konden echt blij zijn dat ze met zoveel waren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207822992
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die sovjets konden echt blij zijn dat ze met zoveel waren.
Ja ze moesten het niet van tactiek hebben inderdaad.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207823047
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:44 schreef Confetti het volgende:
Na wat Rusland in WWII en nu weer in Oekraine heeft gedaan met volle steun van de bevolking is wat mij betreft de sympathie voor de slachtoffers van Rusland in WWII een stuk minder geworden.
Mijn afkeer van wat Rusland tegenwoordig doet is ongekend groot, maar het lijkt me onzinnig om dat de Sovjets van toen aan te rekenen. De mannen van toen hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het verslaan van Nazi-Duitsland, daar mogen we ze best dankbaar voor zijn. Dat de Sovjet-Unie een vreselijk land was daarna kunnen die gestorven mannen ook niet zoveel aan doen.

Daarom is het zo gênant van Poetin om nu met die geschiedenis aan de haal te gaan en te misbruiken voor zijn eigen gewin.
  donderdag 2 februari 2023 @ 19:02:30 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207823085
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ja ze moesten het niet van tactiek hebben inderdaad.
Er is nog niet zoveel veranderd blijkbaar.
  donderdag 2 februari 2023 @ 19:09:28 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207823219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja ze moesten het niet van tactiek hebben inderdaad.
Mocht je deze niet kennen, het is een interessant filmpje waar je de kaart van Europa met legeraantallen ziet tijdens de hele oorlog.
Vanaf 7 minuten zijn ze ongeveer bij het begin van de slag om Stalingrad.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207823484
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tering, 1,9 miljoen doden in een veldslag. :') Daarmee vergeleken is Oekraïne peanuts. Noem dat maar een overwinning als je zelf 1,1 miljoen doden hebt.
1,1 miljoen Russen Oekraïners en Wit Russen etc

[ Bericht 0% gewijzigd door Hatseflats22 op 02-02-2023 21:07:07 ]
pi_207823584
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
President Poetin heeft de herdenking van de Russische overwinning in de Slag om Stalingrad aangegrepen om opnieuw de slachtofferrol aan te nemen en opnieuw te dreigen met de inzet van kernwapens.

"Helaas zien we dat de nazi-ideologie in zijn moderne vorm opnieuw een directe bedreiging is voor de veiligheid van ons land", zei hij in een toespraak in Wolgograd, de stad aan de Wolga die tot 1961 Stalingrad heette. "Steeds opnieuw moeten we ons verweren tegen de agressie van het Westen. Dat is een feit. We worden opnieuw bedreigd door Duitse Leopard-tanks met het kruisembleem erop."

Vandaag precies tachtig jaar geleden kwam een eind aan de Slag om Stalingrad, waarin het leger van nazi-Duitsland een bloedige strijd uitvocht met het Rode Leger van de Sovjet-Unie. De slag wordt als het keerpunt in de Tweede Wereldoorlog in Europa beschouwd. De schatting van het aantal doden en gewonden aan Russische kant loopt op tot meer dan een miljoen.
Noeks *O*
pi_207823668
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:44 schreef Confetti het volgende:
Na wat Rusland in WWII en nu weer in Oekraine heeft gedaan met volle steun van de bevolking is wat mij betreft de sympathie voor de slachtoffers van Rusland in WWII een stuk minder geworden.

In feite waren het ook slechte mensen, maar de nazi's waren nog slechter. Gelukkig herdenken wij de Russische slachtoffers amper, dat verdienen ze niet.
De Russen zijn WO II samen met de nazi's begonnen en dat maakt van hen dan ook een dadervolk. Dat ze zichzelf als slachtoffer presenteren, terwijl ze Oost en Midden Europa na WO II nog meer dan 40 jaar lang bezet hebben, is dan ook pure propaganda.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207824136
Valt mij nog mee dat hij niet een nieuwe aanval op Oekraïne heeft aangekondigd vandaag. Dat had ik eigenlijk gedacht. Verder is het natuurlijk onzin dat de strijd tegen Nazi-Duitsland voor eeuwig Rusland goed maakt en Duitsland slecht maakt.

Het is allemaal zo cynisch want het is Poetin die treurt om de val van het Russische Rijk. Het is Poetin die droomt over een Groot Russische Rijk. Het is Poetin die het niet kan verdragen dat ex-Russische landen hun eigen identiteit willen benadrukken. Het is Poetin die daarom meent dat hij zijn ex-Russische aanhangers in die ex-Russische landen moet 'redden'. Vervang Russische met Duitse, en je hebt Hitler die Sudetenland en Oostenrijk binnenvalt.
pi_207824195
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja ze moesten het niet van tactiek hebben inderdaad.
Ze hadden bij die slag wel een mooie pincer movement.

Plus het hielp ook mee dat ze tot op het bot gemotiveerd waren door alle gruwel verhalen over de nazi's
No bitch to me
pi_207824470
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tering, 1,9 miljoen doden in een veldslag. :') Daarmee vergeleken is Oekraïne peanuts. Noem dat maar een overwinning als je zelf 1,1 miljoen doden hebt.
En de slag om de Dnjepr, in twee a drie maanden 1,6 miljoen mannen opgeofferd (er deden 4 miljoen soldaten mee).
Ech bizar hè, die aantallen. Al is die slag hier wat minder bekend.
Definitely not CIA
pi_207825748
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tering, 1,9 miljoen doden in een veldslag. :') Daarmee vergeleken is Oekraïne peanuts. Noem dat maar een overwinning als je zelf 1,1 miljoen doden hebt.
Het heeft 6 maanden geduurd en de verliezen waren enorm...vooral voor Duitsland met het verlies van het 6de leger wat de ruggengraat van het Duitse leger was. Dat de Russen zoveel verloren hadden was voor hun de moeite waard gezien Stalingrad de grote keerpunt in de oorlog was.

Om het nog leuker te maken.... door dit verlies hadden de Geallieerde in Frankrijk een heel stuk makkelijker en maakte het de landing in Normandië mogelijk.

Duitsland en bondgenoten

747,300–868,374 combat casualties
Nazi Germany Germany:
300,000+ (6th Army and
4th Panzer)– 400,000 (all units)

Fascist Italy (1922–1943) Italy:
114,000–114,520

Kingdom of Romania Romania:
109,000[–158,854

Kingdom of Hungary (1920–1946) Hungary:
143,000

Vrijwilligers 19,300–52,000

900 aircraft destroyed
1,500 tanks destroyed (100 Romanian)
6,000 guns destroyed
744 aircraft; 1,666 tanks; 5,762 guns captured

Sovjet-unie (stond er ook alleen voor)

1,129,619 (including ~950,000 combat casualties)
478,741 killed or missing
650,878 wounded or sick

2,769 aircraft
4,341 tanks (~150 by Romanians) (25–30% were total write-offs.)
15,728 guns
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207826315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 19:30 schreef corehype het volgende:
Hij heeft wel gelijk. Oekraïne zit vol nazi's die de EU nog binnen willen komen :r
https://www.opendemocracy.net/en/odr/rise-of-azov/
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  donderdag 2 februari 2023 @ 22:15:19 #21
200994 Kriegel
Ik ben overrated
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 2 februari 2023 @ 22:15:46 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207826446
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 19:53 schreef Jojoke het volgende:
Valt mij nog mee dat hij niet een nieuwe aanval op Oekraïne heeft aangekondigd vandaag. Dat had ik eigenlijk gedacht. Verder is het natuurlijk onzin dat de strijd tegen Nazi-Duitsland voor eeuwig Rusland goed maakt en Duitsland slecht maakt.

Het is allemaal zo cynisch want het is Poetin die treurt om de val van het Russische Rijk. Het is Poetin die droomt over een Groot Russische Rijk. Het is Poetin die het niet kan verdragen dat ex-Russische landen hun eigen identiteit willen benadrukken. Het is Poetin die daarom meent dat hij zijn ex-Russische aanhangers in die ex-Russische landen moet 'redden'. Vervang Russische met Duitse, en je hebt Hitler die Sudetenland en Oostenrijk binnenvalt.
Voor het gemak vergeten we even dat het andere deel van Polen is binnengevallen door de Russen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207826642
quote:
84s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Voor het gemak vergeten we even dat het andere deel van Polen is binnengevallen door de Russen :')
Russen waren voor de tweede wereldoorlog vanaf 1930 Polen, Finland, Estland, Letland, Litouwen en Moldavië binnen gevallen. ;)

Voor Finland en Roemenië de reden om bondgenoten te zijn van Nazi Duitsland.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207826668
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Russen waren voor de tweede wereldoorlog vanaf 1930 Polen, Finland, Estland, Letland, Litouwen en Moldavië binnen gevallen. ;)

Voor Finland en Roemenië de reden om bondgenoten te zijn van Nazi Duitsland.
De verdeling van Europa tussen Rusland en Duitsland via het Molotov-Ribbentroppact, noemt ook specifiek Estland, Letland en Litouwen.
(En andere landen)

Dat streven naar het grote Russische rijk is nooit weggeweest.
Definitely not CIA
pi_207826692
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]
De verdeling van Europa tussen Rusland en Duitsland via het Molotov-Ribbentroppact, noemt ook specifiek Estland, Letland en Litouwen.
(En andere landen)

Dat streven naar het grote Russische rijk is nooit weggeweest.
Klopt. Iets wat grootheden altijd al hoog in de bol hebben zitten.

Turkije is ook zo'n voorbeeld van.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207826760
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:33 schreef HSG het volgende:

[..]
Klopt. Iets wat grootheden altijd al hoog in de bol hebben zitten.

Turkije is ook zo'n voorbeeld van.
Ik wil Nieuw-Amsterdam terug. En de Nederlandse Kaapkolonie. En misschien Batavia ook nog wel. :D
Definitely not CIA
pi_207826776
quote:
12s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wil Nieuw-Amsterdam terug. En de Nederlandse Kaapkolonie. En misschien Batavia ook nog wel. :D
Alweer? :P
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207826783
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:40 schreef HSG het volgende:

[..]
Alweer? :P
:D
Definitely not CIA
pi_207826922
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:40 schreef capricia het volgende:

[..]
:D
Als je toch bezig bent pak Ghana, Thaiwan, Ceylon, Nederlands Guianas en Nieuw-Holland ook even. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207827010
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 19:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Mijn afkeer van wat Rusland tegenwoordig doet is ongekend groot, maar het lijkt me onzinnig om dat de Sovjets van toen aan te rekenen. De mannen van toen hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het verslaan van Nazi-Duitsland, daar mogen we ze best dankbaar voor zijn. Dat de Sovjet-Unie een vreselijk land was daarna kunnen die gestorven mannen ook niet zoveel aan doen.

Daarom is het zo gênant van Poetin om nu met die geschiedenis aan de haal te gaan en te misbruiken voor zijn eigen gewin.
De Russische mannen van toen zijn de oorlog gestart als bondgenoot van de nazi's. Met de bijbehorende misdaden ook.

Fuck em.
pi_207827181
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Als je toch bezig bent pak Ghana, Thaiwan, Ceylon, Nederlands Guianas en Nieuw-Holland ook even. ;)
Het capricia-Lavrov pact.
Voor de multipolaire wereld!
_O-
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 08:41:54 #32
8781 crew  Frutsel
pi_207828949
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:48 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe diep kun je zinken. Die belangrijke gebeurtenis misbruiken voor je eigen propaganda.
Je moet wat om je eigen volk te mobiliseren,. Desnoods met leugens, wat over het algemeen in die gebieden elke dag voor komt. Het heeft 80 jaar geleden gewerkt dus waarom nu niet weer.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 08:48:10 #33
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207829002
quote:
"Helaas zien we dat de nazi-ideologie in zijn moderne vorm opnieuw een directe bedreiging is voor de veiligheid van ons land", zei hij in een toespraak in Wolgograd
Op een bepaalde manier liegt hij nu eens niet. Hij is niet expliciet. Alleen denk ik dat hij het in dit geval niet over zijn eigen clubje heeft, dat inderdaad de grootste bedreiging van dit land is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207829173
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:44 schreef Confetti het volgende:
Na wat Rusland in WWII en nu weer in Oekraine heeft gedaan met volle steun van de bevolking is wat mij betreft de sympathie voor de slachtoffers van Rusland in WWII een stuk minder geworden.

In feite waren het ook slechte mensen, maar de nazi's waren nog slechter. Gelukkig herdenken wij de Russische slachtoffers amper, dat verdienen ze niet.
Na de oktoberrevolutie waren er natuurlijk de jaarlijkse peilingen van Маурице де Хонд, de tweejaarlijkse referenda en de vierjaarlijkse verkiezingen. Onder Stalin was er natuurlijk geheel geen politiestaat waarvan de fundamenten al onder Lenin gelegd waren. Het plunder de plunderaars uit Lenin's bewind was en strijd tegen toevallige dieven en struikrovers en niet tegen mensen met een andere politieke kleur, de Tsjeka die politieke tegenstanders probeerden te overtuigen probeerden zo overtuigend te zijn dat er soms per ongeluk een slachtoffer viel en de 2 miljoen mensen die bij de grote zuivering in 1939 naar de Goelags werden gestuurd werden een soort uitdagende all-in vakantie van de staat aangeboden.

Wat een vreselijk dom gelul dat het Russische volk de volle steun gaf. Miljoenen politieke tegenstanders zijn slachtoffer geworden van deze tiranen van leiders (Lenin en Stalin), de frontsoldaten vochten een strijd tussen twee kampen, vooruit de Duitsers achteruit het eigenvolk wat op je schoot als je terugtrok. En aan deze tiranen en al deze miljoenen slachtoffers hebben wij het waarschijnlijk te danken dat we hier in Nederland geen Duits spreken.

Volle steun van de bevolking, laat mij niet lachen...
pi_207829204
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]
De verdeling van Europa tussen Rusland en Duitsland via het Molotov-Ribbentroppact, noemt ook specifiek Estland, Letland en Litouwen.
(En andere landen)

Dat streven naar het grote Russische rijk is nooit weggeweest.
Achteraf besef je jezelf ook pas hoe hard 1989 er daar heeft ingehakt. Door even in slaap te sukkelen raakte Rusland toen nauwelijks zonder geweld al hun in de 20ste eeuw veroverde gebieden kwijt. :D

Ergens wel te begrijpen dat ze daar nog steeds woest om zijn, al is het volledig hun eigen schuld geweest.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207829265
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 19:55 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Ze hadden bij die slag wel een mooie pincer movement.

Plus het hielp ook mee dat ze tot op het bot gemotiveerd waren door alle gruwel verhalen over de nazi's
Zo spannend was die pincer movement verder ook niet.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207829364
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 20:09 schreef capricia het volgende:

[..]
En de slag om de Dnjepr, in twee a drie maanden 1,6 miljoen mannen opgeofferd (er deden 4 miljoen soldaten mee).
Ech bizar hè, die aantallen. Al is die slag hier wat minder bekend.
De slag om de Dnjepr was vanuit Soviet-oogpunt eigenlijk ook een drama ja, waarschijnlijk 5 keer hogere verliezen dan de Duitsers. Maarja wel gebied (het huidige Oekraïne) 'bevrijd'.

Met die cijfers in je achterhoofd kunnen we nu ook nog wel even door, zal Poetin denken.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')