O dit zal wel bij de notaris geregeld zijn dan, įls je wettelijk gezien een echtgenoot/-genote kan uitsluiten van erfenis.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zonder tussenkomst notaris? Ok. Apart. Kan best nog gedoe geven dan.
Dat zal niet gaan nee. Maar doelde meer op dat alle vermogen opgebouwd tijdens het huwelijk gezamenlijk is. Nu zal het maar kort duren in veel gevallen maar toch. Mijn vriendin kijkt het en ik geniet mee van met name Martijn en Nicole maar het schuurt wel een beetje aan tegen het beeld dat ik van een huwelijk heb.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:57 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O dit zal wel bij de notaris geregeld zijn dan, įls je wettelijk gezien een echtgenoot/-genote kan uitsluiten van erfenis.
Eens.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:01 schreef Poison-Ivy het volgende:
Die trouwjurk....is dat nou mooi dat je een vulling bij de boons ziet aan de zijkant?
Of iig zo'n huidskleurig spul?
Ik vind het niet mooi.
Maar ze moeten wel een mets blijken.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:01 schreef Watnleven het volgende:
Iedere keer als Wichian begint te praten wordt ik spontaan chagrijnig.🤐
Goedkope jurken. Misschien wel huur ook. Een goede jurk op maat hoeft dat niet zo te hebben (heb ik begrepen).quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:01 schreef Poison-Ivy het volgende:
Die trouwjurk....is dat nou mooi dat je een vulling bij de boobs ziet aan de zijkant?
Of iig zo'n huidskleurig spul?
Ik vind het niet mooi.
Ik vind die trouwkleding sowieso matig. Die vrouwen allemaal een jurk met zo’n diepe split en de mannen bijna allemaal een blauw pak en blote enkels.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Eens.
Ik zie een hoop kleine dingetjes die ik anders zou hopen te zien bij een bruid.
Oogt inderdaad gewoon te snel geregeld en niet op maat.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Goedkope jurken. Misschien wel huur ook. Een goede jurk op maat hoeft dat niet zo te hebben (heb ik begrepen).
Maar stel he, Remco fiets van de berg. Zijn kersverse vrouw kijkt verschrikt over het randje. Oeps, stort er achteraan. In het ziekenhuis overlijdt Remco jammerlijk. Een uur later zijn onfortuinlijke bruid idem dito. Dan gaat Remco’s vermorgen naar…. Schoonmams!quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat zal niet gaan nee. Maar doelde meer op dat alle vermogen opgebouwd tijdens het huwelijk gezamenlijk is. Nu zal het maar kort duren in veel gevallen maar toch. Mijn vriendin kijkt het en ik geniet mee van met name Martijn en Nicole maar het schuurt wel een beetje aan tegen het beeld dat ik van een huwelijk heb.
Ik word hier helemaal naar van.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar stel he, Remco fiets van de berg. Zijn kersverse vrouw kijkt verschrikt over het randje. Oeps, stort er achteraan. In het ziekenhuis overlijdt Remco jammerlijk. Een uur later zijn onfortuinlijke bruid idem dito. Dan gaat Remco’s vermorgen naar…. Schoonmams!![]()
Denk ik. Of is dat alleen als je trouwt in gemeenschap van goederen? Op zich gaat een erfenis toch altijd naar een echtelijk partner?
Dit is te complexe materie voor in dit topic. Maar ik vermoed dat er een notariėle akte onder ligt waarin is vastgelegd dat ze nergens aanspraak op kunnen maken totdat na het programma gezamenlijk iets anders overeen gekomen wordt oid.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar stel he, Remco fiets van de berg. Zijn kersverse vrouw kijkt verschrikt over het randje. Oeps, stort er achteraan. In het ziekenhuis overlijdt Remco jammerlijk. Een uur later zijn onfortuinlijke bruid idem dito. Dan gaat Remco’s vermorgen naar…. Schoonmams!![]()
Denk ik. Of is dat alleen als je trouwt in gemeenschap van goederen? Op zich gaat een erfenis toch altijd naar een echtelijk partner?
als je supersportief bent en je geeft van te voren aan dat je een supersportieve vrouw wilt dan kan ik me wel voorstellen dat het een flinke domper is.. dan moet ze wel heel veel andere kwaliteiten hebben om dat te compenseren.. en die zie ik ook nietquote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:30 schreef Pisces29 het volgende:
Hij zocht een enorm sportief type.
Heeft hij vooraf gezegd dat het een dealbreaker zou kunnen worden?
Dit stel heeft me positief verrast. We zijn er nog niet maar ze lijken elkaar wel echt leuk te vinden. Loes gaat ook helemaal niet slecht op de hele tijd dat schat en lieverd.quote:
Loes kent het wel uit Brabant denk ikquote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit stel heeft me positief verrast. We zijn er nog niet maar ze lijken elkaar wel echt leuk te vinden. Loes gaat ook helemaal niet slecht op de hele tijd dat schat en lieverd.
Enige nadeel is dat ik dat geschat vrij irritant vind, maar wel fijn voor henzelf!quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit stel heeft me positief verrast. We zijn er nog niet maar ze lijken elkaar wel echt leuk te vinden. Loes gaat ook helemaal niet slecht op de hele tijd dat schat en lieverd.
Met erfenis is dat m.i. gewoon niet mogelijk. Iig je partner uitsluiten kan niet. Maar idd niet echt voor dit topic maar het was wel de reden dat ik dacht dat ze niet echt trouwden om eventuele problemen te voorkomen. Eerlijk is eerlijk 90 scheidt ook binnen no time weer. Hoop geregel voor een korte tijd.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is te complexe materie voor in dit topic. Maar ik vermoed dat er een notariėle akte onder ligt waarin is vastgelegd dat ze nergens aanspraak op kunnen maken totdat na het programma gezamenlijk iets anders overeen gekomen wordt oid.
Heel kort gezegd komen de kinderen van Remco eerder in aanmerking dan schoonmoeder, omdat er tussen Remco en schoonmoeder geen sprake is van bloedverwantschap.
Zijn de mensen ook daadwerkelijk wettelijk getrouwd of is het feitelijk een toneelstuk?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Met erfenis is dat m.i. gewoon niet mogelijk. Iig je partner uitsluiten kan niet.
Helemaal eens.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:32 schreef E.T. het volgende:
[..]
als je supersportief bent en je geeft van te voren aan dat je een supersportieve vrouw wilt dan kan ik me wel voorstellen dat het een flinke domper is.. dan moet ze wel heel veel andere kwaliteiten hebben om dat te compenseren.. en die zie ik ook niet
Ja Maris!quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:23 schreef Pisces29 het volgende:
Die goeie vriendin van Stephan. Nance / vrouwtje Bauer, anyone?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |