abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 februari 2023 @ 12:43:36 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207818901
@MaJo ik zou dat gewoon bespreken. :Y Mss iets van een klein roesje?

quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:32 schreef amaranta het volgende:

[..]
Vraag het? Ik zou ook bang zijn
Echt? Ik heb dat echt helemaal niet. Het is idd wat onprettig maar ik slik van te voren gewoon 2 paracetamol, dan ben je eventuele na-pijn al voor en verder weet ik op de een of andere manier altijd heel goed te ontspannen waardoor het altijd wel mee valt.

Hier dus vanmorgen mijn spiraal eruit laten halen en ze zei 'kuch maar even' en toen was het gedaan. Ik heb dan wel het angstige vermoeden dat ik wel echt een soort komkommer in een lege gang-effect heb! :D

Ik gaf aan waarom ik van de mirena af wilde, namelijk omdat ik echt denk dat het invloed heeft op mijn libido en vochtgehalte en toen zei ze 'maar daar kunnen we dan misschien met juist wat meer hormonen wel wat aan doen'. Ehm nou... nee dank je, niet nog meer hormonen! :o
Dus toen zei ze 'volgens mij heb je er heel goed over nagedacht dus laten we hem er maar gewoon uit halen'.

Ze vroeg nog naar anticonceptie, maar daar is niet voor want mijn lieftallige heeft 'is geholpen'. :D
  donderdag 2 februari 2023 @ 12:45:49 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207818936
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:47 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een raadsel… is deze tekst geschreven door mijn dochter van 15, voor een opdracht maatschappijleer. Of… door een echte makelaar die hier geld voor krijgt?
[..]

Of C. door de chatbot AI
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_207819411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:43 schreef BE het volgende:
@:MaJo ik zou dat gewoon bespreken. :Y Mss iets van een klein roesje?
[..]
Echt? Ik heb dat echt helemaal niet. Het is idd wat onprettig maar ik slik van te voren gewoon 2 paracetamol, dan ben je eventuele na-pijn al voor en verder weet ik op de een of andere manier altijd heel goed te ontspannen waardoor het altijd wel mee valt.

Hier dus vanmorgen mijn spiraal eruit laten halen en ze zei 'kuch maar even' en toen was het gedaan. Ik heb dan wel het angstige vermoeden dat ik wel echt een soort komkommer in een lege gang-effect heb! :D

Ik gaf aan waarom ik van de mirena af wilde, namelijk omdat ik echt denk dat het invloed heeft op mijn libido en vochtgehalte en toen zei ze 'maar daar kunnen we dan misschien met juist wat meer hormonen wel wat aan doen'. Ehm nou... nee dank je, niet nog meer hormonen! :o
Dus toen zei ze 'volgens mij heb je er heel goed over nagedacht dus laten we hem er maar gewoon uit halen'.

Ze vroeg nog naar anticonceptie, maar daar is niet voor want mijn lieftallige heeft 'is geholpen'. :D
Want je was op zoek naar nog meer nodeloze hormoonverstoring natuurlijk 8)7 8)7
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207819709
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nou ja, op zich is het toch lief meegedacht?
Zij weet niet wat de reden is dat BE een spiraaltje nam in de eerste plaats.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_207819748
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:36 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik dacht me te herinneren dat dat was omdat ze last had van haar menstruatie en ook aan de novasure wilde?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 2 februari 2023 @ 13:42:49 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207819782
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja dat... Echt raar...
Ze zei dat vaginale droogte bij iedereen wel voorkomt als je ouder wordt. En dat is ook wel zo, maar ik ben nog niet in de overgang en dat probleem was er niet voor dat spiraaltje er in ging. Dus ja, voor mij is wel duidelijk waar het probleem vandaan komt.
En ook al zou het inmiddels tussen mijn oren zitten, dan gaat dat ook niet weg totdat dat ding eruit gehaald zou zijn. ;)
  donderdag 2 februari 2023 @ 13:43:51 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207819794
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:36 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ja, daar heb ik het wel met haar over gehad destijds. Het ging specifiek om het minder zwaar maken van de menstruatie.
Maar je hebt gelijk hoor, ze probeerde wel echt met me mee te denken, maar toch... het voelde een beetje als driedubbelop symptoombestrijding.
pi_207819860
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik dacht me te herinneren dat dat was omdat ze last had van haar menstruatie en ook aan de novasure wilde?
Ja, dat weet ik wel, maar de arts die het eruit haalde vanmorgen misschien niet.
Als je het puur als anticonceptie wil gebruiken en je ervaart problemen, gaat daarmee naar een arts en die geeft aan het eventueel op te kunnen lossen, is dat toch niet zo vreemd?
pi_207819869
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:43 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, daar heb ik het wel met haar over gehad destijds. Het ging specifiek om het minder zwaar maken van de menstruatie.
Maar je hebt gelijk hoor, ze probeerde wel echt met me mee te denken, maar toch... het voelde een beetje als driedubbelop symptoombestrijding.
Ik zou er zelf ook echt niet voor kiezen, geen extra hormonen in mijn lijf meer.
Maar ik vind dat meedenken eigenlijk gewoon wel vriendelijk. En je mag dan ook vriendelijk bedanken :)
pi_207820128
Ik heb zeer recent juist voor hormoontherapie gekozen (na 14 jaar niks).
Ik ben 51 en mijn overgangsklachten rijzen de pan uit. Ik werk 40 uur per week en kan gewoonweg niet meer functioneren zoals het nu gaat.
Ik hoop dat het wat doet.
pi_207820147
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:16 schreef lily het volgende:
Ik ben 51 en mijn overgangsklachten rijzen de pan uit. Ik werk 40 uur per week en kan gewoonweg niet meer functioneren zoals het nu gaat.
Ik duim voor je. Ik hoor ook heel veel positieve verhalen!
Is toch van de zotte dat je als vrouw maar aan moet aanmodderen met die overgang.
Met een meidenkwartet
  Moderator donderdag 2 februari 2023 @ 14:19:37 #137
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207820156
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:43 schreef BE het volgende:
@:MaJo ik zou dat gewoon bespreken. :Y Mss iets van een klein roesje?
[..]

Ik ken ook alleen maar de horrorverhalen dat het heel pijnlijk was om te zetten, dus dit is een mooi tegengeluid :) Ik heb natuurlijk ook wel veel mee gemaakt op dat gebied waardoor ik ook wat angstiger ben dan gemiddeld.

Toen ik gisteren je verhaal las haalde ik mirena en implanon door elkaar. De huisarts noemde de mirena dus ik dachr staafje in de arm, we gaan ervoor *O* Maar nee, spiraaltje dus -O- Hopelijk blijft mijn vochtbalans wel op orde want dat was met de nuvaring dus ook geen succes. En het op de leeftijd gooien is wat flauw, hier was het ook echt van de ene op de andere dag helemaal weg. Nu hopen dat het spiraaltje dit effect niet bij mij heeft en dat mijn libido niet weer helemaal verdwijnt.

Novasure heb ik het ook over gehad maar de huisarts hoorde daar wisselende verhalen over, dat er veel vrouwen zijn die ongesteld blijven. Maar het wegblijven de menstruatie gaat het toch niet per se om? Het zou mij om de pijn gaan bij het menstrueren. Werd de pijn wel minder door het spiraaltje?
5 - 28 februari Thailand O+
pi_207820184
quote:
Wat rot, lily. Er zijn gelukkig goede hormoontherapieën, want het is inderdaad te gek voor woorden dat een vrouw maar gewoon zou moeten accepteren dat ze zoveel last zou hebben van de overgang.

Je gebruikt het nog niet zo lang? Dus je weet nog niet of het voldoende werkt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207820189
Poeh Majo, zijn er geen alternatieven dan? Sorry heb niet alles teruggelezen. Als jij een goed gevoel bij novasure hebt zou ik dat bij de gyn gewoon bespreken. Als je daar dan toch zit. En over het spiraaltje: bij twijfel niet doen is altijd mijn mantra.
Met een meidenkwartet
pi_207820195
Ik heb nu mijn derde spiraaltje erin zitten en vind het plaatsen wel even onprettig, maar ook echt heel prima te doen.
En hier zeker wel minder pijn met spiraal, werd aan het einde van mijn vorige spiraal ook niet/nauwelijks ongesteld. Nu ook niet, maar dat kan ook aan recent bevallen en borstvoeding liggen. *)
pi_207820197
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:18 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Is toch van de zotte dat je als vrouw maar aan moet aanmodderen met die overgang.
Maar zo gaat het wel heel vaak.
Ik ben overgestapt van huisarts. Ik had afgelopen week een vrouwelijke arts in opleiding. Een Belgische. Geen probleem! Dit is geen doen voor u. Geregeld.
pi_207820204
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:22 schreef lily het volgende:

[..]
Ik ben overgestapt van huisarts. Ik had afgelopen week een vrouwelijke art in opleiding. Één Belgische. Geen probleem! Dit is geen doen voir u. Geregeld.
Ja ik lees het hier veel en hoor het vaak. Kan daar echt boos over worden. Fijn voor je dat je nu stappen kan maken!
Met een meidenkwartet
pi_207820223
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:21 schreef miss_sly het volgende:

Je gebruikt het nog niet zo lang? Dus je weet nog niet of het voldoende werkt?
Sinds maandagavond pas. 3 dagen dus. Even afwachten.
Maar mijn kwaliteit van leven wordt gewoon ernstig verstoord dus gelukkig luisterde er iemand.
pi_207820239
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:22 schreef lily het volgende:

[..]
Ik ben overgestapt van huisarts. Ik had afgelopen week een vrouwelijke arts in opleiding. Een Belgische. Geen probleem! Dit is geen doen voor u. Geregeld.
En zo zou het altijd moeten gaan. Vrouwen worden vaak nog te weinig serieus genomen, zeker met dergelijke klachten.
  Moderator donderdag 2 februari 2023 @ 14:27:50 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207820258
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:22 schreef Cathmar het volgende:
Poeh Majo, zijn er geen alternatieven dan? Sorry heb niet alles teruggelezen. Als jij een goed gevoel bij novasure hebt zou ik dat bij de gyn gewoon bespreken. Als je daar dan toch zit. En over het spiraaltje: bij twijfel niet doen is altijd mijn mantra.
Novasure doen ze pas als je zeker weet dat je geen kinderen meer wil. De kans is klein dat we er nog voor gaan maar er is nog een kleine kans dus novasure is voorlopig uitgesloten. Andere opties zijn er eigenlijk niet, het enige dat helpt bij mijn klachten is hormonen. Heel dubbel dus -O- De pil bloed ik gewoon doorheen en met de nuvaring verminderde de pijn niet. Dus dan dit maar proberen. Hopelijk helpt het!

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:22 schreef Bami het volgende:
Ik heb nu mijn derde spiraaltje erin zitten en vind het plaatsen wel even onprettig, maar ook echt heel prima te doen.
En hier zeker wel minder pijn met spiraal, werd aan het einde van mijn vorige spiraal ook niet/nauwelijks ongesteld. Nu ook niet, maar dat kan ook aan recent bevallen en borstvoeding liggen. *)
Keep de goede ervaringen coming *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:24 schreef lily het volgende:

[..]
Maar mijn kwaliteit van leven wordt gewoon ernstig verstoord dus gelukkig luisterde er iemand.
Dit klinkt wel heftig zeg, hopelijk helpen de hormonen je. Zelf heb ik niet per se slechte ervaringen met hormonen :)
5 - 28 februari Thailand O+
pi_207820270
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:24 schreef lily het volgende:

[..]
Dat lijkt me echt zo naar. Wat heb je voor klachten?

Ik heb gelukkig heel weinig overgangsklachten. Ik had veel meer verwacht, omdat ik toch wel vrij gevoelig ben voor hormonen, ook gewoon mijn eigen hormonen.
Maar vooralsnog heb ik alleen zo nu en dan een opvlieger. En als ik de inname van alcohol en suiker beperk en sport, is zelfs dat echt geen issue en meer een kwestie van even het dekentje op de bank van me af doen voor een paar minuten. Als ik veel alcohol drink (zoals in december met alle feestjes en etentjes) wordt het ineens een heel stuk heftiger en vaker.
  donderdag 2 februari 2023 @ 14:29:19 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207820276
quote:
Maar dat kan ik me idd dan ook wel weer voorstellen. Maar dan ga je ook echt gericht klachten aanpakken. Bij mij gaat het om een bij-effect van het spiraal dat ik voor iets anders deed en wat niet eens het beoogde effect opleverde.
Ik hoop dat het je helpt!

(En ik vrees dat moment ook echt enorm. :o Ben heel benieuwd wat dat dan allemaal te weeg gaat brengen. :X )
  donderdag 2 februari 2023 @ 14:32:17 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207820311
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:19 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik ken ook alleen maar de horrorverhalen dat het heel pijnlijk was om te zetten, dus dit is een mooi tegengeluid :) Ik heb natuurlijk ook wel veel mee gemaakt op dat gebied waardoor ik ook wat angstiger ben dan gemiddeld.

Toen ik gisteren je verhaal las haalde ik mirena en implanon door elkaar. De huisarts noemde de mirena dus ik dachr staafje in de arm, we gaan ervoor *O* Maar nee, spiraaltje dus -O- Hopelijk blijft mijn vochtbalans wel op orde want dat was met de nuvaring dus ook geen succes. En het op de leeftijd gooien is wat flauw, hier was het ook echt van de ene op de andere dag helemaal weg. Nu hopen dat het spiraaltje dit effect niet bij mij heeft en dat mijn libido niet weer helemaal verdwijnt.

Novasure heb ik het ook over gehad maar de huisarts hoorde daar wisselende verhalen over, dat er veel vrouwen zijn die ongesteld blijven. Maar het wegblijven de menstruatie gaat het toch niet per se om? Het zou mij om de pijn gaan bij het menstrueren. Werd de pijn wel minder door het spiraaltje?
Ja, dat was wel wat minder idd. Maar dat was voor mij weer niet het doel, het ging mij idd meer om het verminderen van de zware bloedingen. En ook dat was wel wat minder, maar ik bloed ook zeer regelmatig tussendoor en dat werd ook niet minder. En dan weegt de zware bloeding voor mij echt minder zwaar dan het verdwijnen van dat libido. Dat is toch wel een ding, laat staan dat het non-existent is. ;)
Waaaaay too much info maar voorheen kon ik nog net genoeg enthousiasme opbrengen om een beginnetje te maken en dan deed mijn lichaam de rest waardoor ik dan dacht 'oh ja, toch wel leuk dit!' maar mijn lichaam deed nu helemaal niks meer en dan is het wel echt zo'n beetje letterlijk sjorren aan een dood paard. -O-
pi_207820332
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat lijkt me echt zo naar. Wat heb je voor klachten?
Ik slaap enorm slecht. Opvliegers! Zeker 7 per nacht. Overdag ook een paar. Middenin gesprekken met auditors/klanten. Je weet niet waar je het zoeken moet. Niet te doen met mijn drukke baan.
Doodmoe uiteraard. Gewrichtspijnen. Depressief. Ik vind niks meer leuk. Kan nergens meer blij van worden. Uitgeput. Algehele malaise. Bweh.
  donderdag 2 februari 2023 @ 14:35:12 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207820342
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:33 schreef lily het volgende:

[..]
Ik slaap enorm slecht. Opvliegers! Zeker 7 per nacht. Overdag ook een paar. Middenin gesprekken met auditors/klanten. Je weet niet waar je het zoeken moet. Niet te doen met mijn drukke baan.
Doodmoe uiteraard. Gewrichtspijnen. Depressief. Ik vind niks meer leuk. Kan nergens meer blij van worden. Uitgeput. Algehele malaise. Bweh.
OMG dat is echt geen doen idd! :o Hopelijk gaat dit helpen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')