En als man?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:42 schreef maily het volgende:
Ik zou als vrouw wel zorgen dat ik niet zwanger kon raken.
Dit.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:42 schreef maily het volgende:
Ik zou als vrouw wel zorgen dat ik niet zwanger kon raken.
Condoom vind ik niet 100% bescherming ....quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Been there, done that, geleerd dat je dus niet moet vertrouwen op een man die zegt wel een condoom te zullen gebruiken.
Dus als je niet wilt dat de seks tot een zwangerschap kan leiden moet je zelf zorgen dat er geen zwangerschap kan ontstaan, ongeacht of je een man of een vrouw bent.
Pil ook niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:50 schreef maily het volgende:
[..]
Condoom vind ik niet 100% bescherming ....
Nee, maar het maakt de kans bij correct gebruik wel vrij klein.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:50 schreef maily het volgende:
[..]
Condoom vind ik niet 100% bescherming ....
Ja maar dat is wel heel definitief. Je kan ook op dat moment even geen kind willen, of niet bij die persoonquote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:31 schreef Avelie het volgende:
Voor mannen is er de mogelijkheid zich te laten steriliseren als ze geen kind willen. Dit is de meest veilige optie en je hoeft er nooit meer aan te denken. Een half uurtje duurt het maar en dan ben je van alles af.
Sterrilisatie van de man is in de meeste gevallen terug te draaien.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar dat is wel heel definitief. Je kan ook op dat moment even geen kind willen, of niet bij die persoon
Ja, dan is een condoom laagdrempeligerquote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Sterrilisatie van de man is in de meeste gevallen terug te draaien.
Maar is beter het enkel te doen als je in het geheel denkt geen kinderen te willen
Weet ik niet.quote:
Ja heel persoonlijk. Wij doen al 16 jaar zo, behalve als ik zwanger was of wilde worden, en willen beiden niet anders meerquote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:58 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Weet ik niet.
Is afhankelijk van de situatie.
Ik, als vrouw, zou liever zonder willen als dat kan.
Als hij niet op mijn anticonceptie wil vertrouwen zou ik serieus aansturen op sterrilisatie.
Ik ben echt niet anti condoom (naast mijn eigen ding), moet me echt zeker voelen over iemand om zonder te gaan.
Maar in een relatie/langere tijd dat condoom. Liever niet.
Met gaat prima, zonder is beter.
Maar geen 100% kans. Een man die ooit zelf kinderen wil zou gek zijn als hij dit risico neemt.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Sterrilisatie van de man is in de meeste gevallen terug te draaien.
Maar is beter het enkel te doen als je in het geheel denkt geen kinderen te willen
Ik ben van het samen beslissen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja heel persoonlijk. Wij doen al 16 jaar zo, behalve als ik zwanger was of wilde worden, en willen beiden niet anders meer
Vinden dat een ander zich maar moet steriliseren omdat jijzelf een condoom niet fijn vindt, ja, dat vind ik wél lastig.
Onvruchtbaar worden door bijwerkingen van de pil kan ook.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Maar geen 100% kans. Een man die ooit zelf kinderen wil zou gek zijn als hij dit risico neemt.
Hoezo is de andere optie dan sterilisatie dan de pil? Waarom niet condoom?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:20 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Onvruchtbaar worden door bijwerkingen van de pil kan ook.
Naast vele andere mogelijke gevolgen.
Waarom wordt daar zo anders over gedacht?
Sterrilisatie van de man en terugdraaien is vrij simpel.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:22 schreef SQ het volgende:
Ik geloof dat ik deze "tijdelijke sterilisatie omdat je geen condoom wil" propaganda niet zo goed snap.om nog maar te zwijgen van de zorgkosten die met zulk gedachtegoed gepaard gaan
Is ook een optie.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo is de andere optie dan sterilisatie dan de pil? Waarom niet condoom?
Na de geboorte van onze tweede wilde ik liever niet meer aan de pil. Wij aan de condooms en dat ging best een poos goed. Tot op een dag het condoom scheurde. Goed, morning after pil geslikt. Niet lang erna bleek dat ik zwanger was. Nu hebben we drie kinderen. Ik vertrouw er niet meer op dat alleen een condoom voldoende bescherming geeft.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:46 schreef SQ het volgende:
Maar inderdaad, beiden even verantwoordelijk. En hier al 16 jaar condooms in een zeer vruchtbaar huwelijk, is prima bescherming
Dat is ook wel ultieme pech. Dat is ons gelukkig nooit overkomenquote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:35 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Na de geboorte van onze tweede wilde ik liever niet meer aan de pil. Wij aan de condooms en dat ging best een poos goed. Tot op een dag het condoom scheurde. Goed, morning after pil geslikt. Niet lang erna bleek dat ik zwanger was. Nu hebben we drie kinderen. Ik vertrouw er niet meer op dat alleen een condoom voldoende bescherming geeft.![]()
En verder is het de verantwoordelijkheid van alletwee (of meer personen) om het eens te worden over anticonceptie. Wie vervolgens actie moet ondernemen (en daar verantwoordelijk voor is) kan verschillen en dat hangt ook af van relatieduur, levensfase, enz.
Ja?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:33 schreef Lienekien het volgende:
Nee, echt onverstandig advies, over die sterilisatie die wel is terug te draaien.
We zijn nu heel blij dat toen de anticonceptie niet werkte.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat is ook wel ultieme pech. Dat is ons gelukkig nooit overkomen
Wel een beetje een leuk kind geworden?
Als je oude topics van het pil-topic terugleest kun je zien hoe ik daarover dacht en denk, ik begrijp niet waarom 'we' het een goed idee vinden om vrouwen vol te stoppen met hormonen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:49 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Maar de simpele, je staat met een uurtje weer buiten, optie bij de man een enorm ding is?
Ik vind sterilisatie een geweldige anticonceptie als de man in kwestie geen kinderen (meer) wil. Het is gewoon echt niet toepasbaar als tijdelijke anticonceptie.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:49 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ja?
Vertel me eens, waarom is 5% risico voor de man iets wat we als onverstandig advies zien?
Terwijl we een enorm scala aan problemen bij anticonceptie bij de vrouw 'normaal' vinden?
Verminderde vruchtbaarheid bij de vrouw na de pil komt in 20% van de gevallen voor.
De cijfers worden vaag na het na 2 jaar nog niet zwanger. Maar bijwerkingen kunnen andere aandoeningen versterken en veroorzaken. Hoeveel echt alleen door de pil weten we niet, maar een 5% is niet heel ondenkbaar.
Ik raad niet aan dat de man die graag over een paar jaar een gezin wil stichten zich laat helpen. Wel dat het een normalere optie worst voor de langere termijn. Juist omdat het bijna altijd omkeerbaar is, de nee geen kinderen (meer), maar wie weet bedenk je je een optie is.
Het is vrij zot dat het doodnormaal is dat een vrouw haar hele vruchtbare leven hormoonshit met risico moet nemen. Maar de simpele, je staat met een uurtje weer buiten, optie bij de man een enorm ding is?
Oef, dat is pas echt erg joh. Een kleine ingreep met weinig risico die je ook nog eens vrijwel altijd terug kan draaien als je toch je bedenken.
Als hij er "geen controle op heeft wat de vrouw doet" is het toch JUIST ZIJN TAAK om ervoor te zorgen dat het alsnog zo onmogelijk mogelijk is voor de vrouw om zwanger te geraken. Dus juist ZIJN TAAK om zichzelf daar zo goed mogelijk tegen te beschermen?!quote:Op dinsdag 31 januari 2023 23:10 schreef Halcon het volgende:
De vrouw in principe. De man heeft er amper controle op. Vrouw kan zeggen dat ze de pil neemt, maar zeker weten doe je het nooit. Wie weet is ze 'm een keer vergeten of zuigt ze het helemaal uit haar duim.
Debuut?!quote:Op dinsdag 31 januari 2023 23:13 schreef kale_gehaktbal het volgende:
De vrouw des huizes hier is aan debuut. Ik vertrouw er op dat dat voldoende is. Afgelopen 15 jaar wel in ieder geval.
Mocht ze dwars door de pil alsnog zwanger worden dan zij dat zo. Overigens verwacht ik binnen een paar jaar mijn definitieve anticonceptie toe te laten passen ✂
Zo ging het bij ons ook. Ik wilde pertinent geen hormonen meer gebruiken omdat ik daar zwaar depressief van werd.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat anticonceptie door de vrouw als gemakkelijkste wordt gezien. Het gebruiken van een hormonale anticonceptie is helemaal niet zo gemakkelijk voor veel vrouwen en kan nog vele nadelen hebben. Er zijn dan ook veel vrouwen die in meer of mindere mate last hebben van die hormonen.
Hier ook net als @:SQ al heel wat jaren succesvol condoomgebruik. Het was dat of sterilisatie van manlief. Ik ging geen hormonen meer gebruiken en wilde ook niet onder het mes. Zijn keus wat hij dan wilde.
Mijn man vond het kennelijk niet zo'n groot probleem en we hebben dus 13 jaar condooms gebruikt. En nu is anticonceptie niet meer nodig.quote:Op woensdag 1 februari 2023 07:31 schreef Avelie het volgende:
[..]
Zo ging het bij ons ook. Ik wilde pertinent geen hormonen meer gebruiken omdat ik daar zwaar depressief van werd.
We hebben het eerst een jaar of 7 met condooms gedaan en daarna heeft hij zich laten steriliseren, omdat hij wel klaar was met dat condoom elke keer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |