Zolang je dat geheim kan houden wellicht ;-) anders is het toch niet win-win denk ik zo :-) maargoed de een is daar erg goed in.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:36 schreef CharlyHighnoise het volgende:
[..]
In theorie: ja. In de praktijk blijkt dat gewoon niet zo te werken. Ik heb daar laatst nog een lang gesprek over gehad met een FWB die getrouwd is. Hij zat daar juist heel erg mee. Hij houdt enorm van zijn vrouw en respecteert haar ook zonder enige twijfel, maar te weinig seks en misschien ook niet helemaal die seks die hij wil. Daar was ook wel af en toe gedoe over. Nu gaat hij soms vreemd en is het gedoe ook weg. Misschien niet 100% open en eerlijk, maar dat lijkt mij toch een win-win. En ach, we zijn allemaal wel eens niet 100% eerlijk toch?
Klopt, dat is natuurlijk een risico, maar aangeven dat je graag een open relatie wil is ook een risico.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:40 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Zolang je dat geheim kan houden wellicht ;-) anders is het toch niet win-win denk ik zo :-) maargoed de een is daar erg goed in.
Ik heb hier dus ook ervaring mee, en zo win-win is dat niet. Je creëert bewust een leugen om in te leven en je doet je dagdagelijkse 'leuke dingen' met je partner, maar in je achterhoofd zal dit vaak naar voren komen over waar je nu mee bezig bent.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:36 schreef CharlyHighnoise het volgende:
[..]
In theorie: ja. In de praktijk blijkt dat gewoon niet zo te werken. Ik heb daar laatst nog een lang gesprek over gehad met een FWB die getrouwd is. Hij zat daar juist heel erg mee. Hij houdt enorm van zijn vrouw en respecteert haar ook zonder enige twijfel, maar te weinig seks en misschien ook niet helemaal die seks die hij wil. Daar was ook wel af en toe gedoe over. Nu gaat hij soms vreemd en is het gedoe ook weg. Misschien niet 100% open en eerlijk, maar dat lijkt mij toch een win-win. En ach, we zijn allemaal wel eens niet 100% eerlijk toch?
Jouw postsquote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik niet. Dat is zo respectloos naar je partner, en wat mij betreft gewoon not done. Als het dan echt alleen om dat neuken gaat, ben dan een vent en zet je over die wens heen. Dat is de andere keuze om te zorgen dat je niet in een nare echtscheiding terechtkomt. De juiste, wat mij betreft, als je partner ervan uit gaat dat er sprake is van een monogame relatie en je je partner kunt vertrouwen.
Eerst had je het over een eenmalige fout, nu is het alweer eens per jaarquote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er spelen dan ook gewoon andere belangen dan dat het respectloos zou zijn naar je partner. Zoals ik net al heb opgesomd.
Als de vrouw het niet weet, dan heeft ze er ook geen last van. Mits je natuurlijk geen soa mee naar huis brengt. Al zou dat laatste met 1 keer per jaar of zo ook niet eens 'n heel groot risico opleveren als je het gewoon behandelt.
Je hebt het er telkens over dat de consequenties er voor zorgen dat vreemdgaan het niet waard is. Dan moet je dus gewoon niet vreemdgaan. Als je de gevolgen niet erbij op de kost neemt.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wij gaan het inderdaad niet eens worden. Wat ook niet hoeft natuurlijk. Het wordt een herhaling van zetten zo.
Hij staat nu niet op het punt om aan relatie aan te gaan met zijn partner. Hij heeft dat al. En soms heeft opbreken behoorlijk wat consequenties, ook voor bijvoorbeeld kinderen, het woongenot van beide echtelieden, etc.
Jij hebt het dan wel over een ietwat andere situatie. Je beschrijft een situatie waarin de vrouw weet dat haar man af en toe vreemdgaat maar er bewust voor kiest om toch bij haar partner te blijven. Dat is heel wat anders dan een situatie waarin de man vreemdgaat en het niet eens verteld aan zijn vrouw. Die dan dus niet de vrijheid heeft om voor haarzelf te bepalen of ze bij iemand wil zijn die met anderen het bed in duikt. Gun je partner in ieder geval de waarheid. Als je de ballen hebt om je pik er bij iemand anders in te duwen moet je ook gewoon de ballen hebben om eerlijk te zijn. In plaats van excuusjes te zoeken en er van uit te gaan dat je vrouw het prima zou vinden zolang ze het maar niet weet.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij vult nu in dat zijn vrouw het beter vindt als hij haar aan de kant zet. Ik ken situaties waarbij de ene partner het accepteert van de andere partner. Ze zijn er niet blij mee, maar liever dat zij zich af en toe vol laat pompen, dan de ellende van een verbroken relatie.
Dat is misschien in onze ogen een aparte keuze, met name de manier van dat de een niet haar behoeftes kan bespreken en de ander net doet alsof hij van niets weet, maar een echtscheiding achter de rug hebbende kan ik mij toch ook wel voorstellen dat je daar absoluut geen zin in hebt.
Het hangt een beetje van de praat dynamiek af die je met je partner hebtquote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:42 schreef CharlyHighnoise het volgende:
[..]
Klopt, dat is natuurlijk een risico, maar aangeven dat je graag een open relatie wil is ook een risico.
Excuusjes excuusjes. Alsof de man totaal geen controle heeft over zijn eigen lichaam. Hij kiest er bewust voor om die stagiaire te neuken op dat moment. Dat is niet een automatisch gevolg of zo.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb relaties in mijn omgeving volledig naar de klote zien gaan omdat een van de twee alleen maar aangaf dat die ook wel eens nieuwsgierig was naar anderen. Dus niets concreets, niet ‘ik vind jou niet meer aantrekkelijk’, maar gewoon een gevoel dat denk ik 99 vd 100 mensen wel eens heeft.
Eerlijk zijn is op dit punt niet zonder risico. En dus houden mensen hun mond, het verlangen groeit en als dan die mooie stagiaire interesse in je toont, dan kan het fout gaan.
Ik weet dat hij niet blij is dat het op deze manier gaat, maar hij accepteert het wel. Ik denk dat dat ook per persoon verschilt. Sommige mensen moeten gewoon niet vreemdgaan, omdat ze dat gewoon niet aankunnen. Maar ik denk wel dat het kan en de FWB in kwestie is daar een goed voorbeeld van.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik heb hier dus ook ervaring mee, en zo win-win is dat niet. Je creëert bewust een leugen om in te leven en je doet je dagdagelijkse 'leuke dingen' met je partner, maar in je achterhoofd zal dit vaak naar voren komen over waar je nu mee bezig bent.
Denk je dat je FWB nooit bij zichzelf denkt van 'waar ben ik nu mee bezig' of 'wat voor voorbeeld ben ik voor mijn kinderen (indien aanwezig)'? Op lange termijn is het slechts een pleister op een etterende wond die nooit zal genezen en waar dus ook nooit aan gewerkt wordt.
Het is een heterostel, dus het betreft de man die het weet. En zij heeft hem niets verteld. Hij is er gewoon achtergekomen. Zij weet niet dat hij het weet.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Jij hebt het dan wel over een ietwat andere situatie. Je beschrijft een situatie waarin de vrouw weet dat haar man af en toe vreemdgaat maar er bewust voor kiest om toch bij haar partner te blijven. Dat is heel wat anders dan een situatie waarin de man vreemdgaat en het niet eens verteld aan zijn vrouw. Die dan dus niet de vrijheid heeft om voor haarzelf te bepalen of ze bij iemand wil zijn die met anderen het bed in duikt. Gun je partner in ieder geval de waarheid. Als je de ballen hebt om je pik er bij iemand anders in te duwen moet je ook gewoon de ballen hebben om eerlijk te zijn. In plaats van excuusjes te zoeken en er van uit te gaan dat je vrouw het prima zou vinden zolang ze het maar niet weet.
Ik heb het vermoeden dat jij wat minder verleiding in je leven hebt ontmoet en dan is het ook allemaal wel makkelijker om hem in je broek te houden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Excuusjes excuusjes. Alsof de man totaal geen controle heeft over zijn eigen lichaam. Hij kiest er bewust voor om die stagiaire te neuken op dat moment. Dat is niet een automatisch gevolg of zo.
Ik weet ook niet waar jij je cijfertjes vandaan haalt. Vrouwen gaan meer vreemd dan mannen. 99 van de 100 mensen denken wel eens aan vreemdgaan. Etc. Wie beweert mag met de bronnen komen. Heb je die?
En het kan dat sommigen het niet waarderen als hij partner eerlijk is. Dat is dan kut. Dan kan je altijd nog bepalen dat het beter is om uit elkaar te gaan als de wens om iemand anders te neuken te groot is. Dat is altijd beter dan om maar gewoon vreemd te gaan omdat je partner het niet ziet zitten.
Daarnaast is mijn ervaring dat je die gevoelens prima kan bespreken in een goede relatie. Denk dat mensen die graag vreemdgaan of het prima vinden zichzelf vooral wijs willen maken dat eerlijkheid over seks binnen een relatie niet gewaardeerd wordt. Geeft ze een excuus om vreemd te gaan.
Die eens per jaar ging over de seksfrequentie thuis hèquote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eerst had je het over een eenmalige fout, nu is het alweer eens per jaar
[..]
Je hebt het er telkens over dat de consequenties er voor zorgen dat vreemdgaan het niet waard is. Dan moet je dus gewoon niet vreemdgaan. Als je de gevolgen niet erbij op de kost neemt.
[..]
Niksquote:
Omdat ik principieel tegen vreemdgaan ben en van mening ben dat mensen hem in de broek moeten kunnen houden betekent dat meteen dat ik zelf nooit een verleiding gehad heb?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat jij wat minder verleiding in je leven hebt ontmoet en dan is het ook allemaal wel makkelijker om hem in je broek te houden.
Verder staat er niet dat 99% denkt aan vreemdgaan. Maar eens iemand ontmoeten en daar nieuwsgierig naar zijn als in 'als ik vrij was zou ik daar graag een keer mee naar bed gaan', dat lijkt mij doodnormaal.
En uit elkaar gaan is helemaal niet altijd beter dan vreemdgaan. Dat zie je aan het voorbeeld. Mag hij voor zichzelf nog beslissen wat hij beter vindt?
Verder ben ik ook voor eerlijkheid. Ik ben er ook eerlijk over. Over mijn eigen behoeftes. Maar ook over dat ik heel ruimdenkend ben over de behoeftes van de ander. Ik zit alleen niet zo vastgeroest als jij over dit onderwerp. Het is immers niet zo zwart-wit.
Kan je doen ja als je zo weinig respect hebt voor je partner en zelfrespect ook niet belangrijk voor je is.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die eens per jaar ging over de seksfrequentie thuis hèWel bij de les blijven.
Je moet niks. Er is ook nog een alternatief en dat is wel buiten de deur neuken, maar zorgen dat ze er niet achter komt. Natuurlijk is dat een risico, maar wie een beetje oplet, heeft dan wel te maken met een zeer klein risico.
Dat laatste is zo'n dooddoener.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan je doen ja als je zo weinig respect hebt voor je partner en zelfrespect ook niet belangrijk voor je is.
Je hebt gewoon nooit echte verleiding meegemaakt en je bent gewoon te vastgeroest. Dat zijn de enige redenen dat je niet vreemd bent gegaan. Als je echte verleiding meemaakt en echt ruimdenkend bent, dan doe je dat wel, maar dat is goed.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Omdat ik principieel tegen vreemdgaan ben en van mening ben dat mensen hem in de broek moeten kunnen houden betekent dat meteen dat ik zelf nooit een verleiding gehad heb?goede manier om mijn mening weg te zetten natuurlijk. Ik heb best verleidingen gehad, maar ik ben gelukkig met m’n relatie, kom niks te kort en heb niet de behoefte om anderen te neuken. Als ik die drang wel zou hebben dan zou ik dat bespreken binnen de relatie. Wat me heel normaal lijkt.
Ik hoor nog te vaak dat het ‘gewoon gebeurde’. Nee, daar heb je zelf altijd wat over te zeggen.
Rare aanname dat zij het niet meegemaakt zou hebben. Je kan een verleiding ook weerstaan.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt gewoon nooit echte verleiding meegemaakt en je bent gewoon te vastgeroest. Dat zijn de enige redenen dat je niet vreemd bent gegaan. Als je echte verleiding meemaakt en echt ruimdenkend bent, dan doe je dat wel, maar dat is goed.
Ofzo.
O ja, en dan zijn wij degenen die geen respect hebben voor een ander omdat we vreemdgaan niet oké vinden.
hij, en het was sarcastischquote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Rare aanname dat zij het niet meegemaakt zou hebben. Je kan een verleiding ook weerstaan.
Nee, omdat jij je er kennelijk geen voorstelling van kan maken hoe dat gaat als iemand om wat voor reden dan ook vatbaar ervoor is.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Omdat ik principieel tegen vreemdgaan ben en van mening ben dat mensen hem in de broek moeten kunnen houden betekent dat meteen dat ik zelf nooit een verleiding gehad heb?goede manier om mijn mening weg te zetten natuurlijk. Ik heb best verleidingen gehad, maar ik ben gelukkig met m’n relatie, kom niks te kort en heb niet de behoefte om anderen te neuken. Als ik die drang wel zou hebben dan zou ik dat bespreken binnen de relatie. Wat me heel normaal lijkt.
Ik hoor nog te vaak dat het ‘gewoon gebeurde’. Nee, daar heb je zelf altijd wat over te zeggen.
Altijd leuk, mods die woorden opzettelijk gaan verdraaien.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt gewoon nooit echte verleiding meegemaakt en je bent gewoon te vastgeroest. Dat zijn de enige redenen dat je niet vreemd bent gegaan. Als je echte verleiding meemaakt en echt ruimdenkend bent, dan doe je dat wel, maar dat is goed.
Ofzo.
O ja, en dan zijn wij degenen die geen respect hebben voor een ander omdat we vreemdgaan niet oké vinden.
Je zegt het letterlijk. Dat is ook wat @AlwaysHappy gelezen heeft en op gereageerd heeft. Ik verdraai dus niets.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Altijd leuk, mods die woorden opzettelijk gaan verdraaien.
Who needs trolls when the mods can do that job?
De wereld is imperfect. En genoegen nemen met een relatie waarin je behoeften (welke dan ook) niet bevredigd worden, is iets wat veel mensen dan dus niet doen en dus de relatie verbreken om iemand te zoeken waarin die behoeften wel bevredigd worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, omdat jij je er kennelijk geen voorstelling van kan maken hoe dat gaat als iemand om wat voor reden dan ook vatbaar ervoor is.
Jij hebt een goede relatie en je krijgt waar jij behoefte aan hebt. Maar voor to (en velen met hem) geldt dat hij niet krijgt waar hij behoefte aan heeft in zijn relatie. En in zo’n situatie gaan er toch gewoon veel voor de bijl.
En ja, idealiter zorgt hij er dan voor dat zijn behoeftes wel voldoende bevredigd worden binnen de relatie, maar de wereld is nu eenmaal imperfect. Net als de mens.
quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ofzo.
- en ik raad jou aan dit soort niets toevoegende opmerkingen die maar om 1 reden er staan achterwege te laten -quote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zegt het letterlijk. Dat is ook wat @:AlwaysHappy gelezen heeft en op gereageerd heeft. Ik verdraai dus niets.
Dat jij je niet kunt voorstellen dat je wel verleiding tegenkomt, maar dat je besluit daar niets mee te doen, is natuurlijk de andere kant van de medaille. En dat je dan niet ruimdenkend bent en dus vastgeroest, zijn ook letterlijk jouw woorden.
Kennelijk ben je niet zo ruimdenkend als je zelf vindt.
[..]
De wereld is imperfect. En genoegen nemen met een relatie waarin je behoeften (welke dan ook) niet bevredigd worden, is iets wat veel mensen dan dus niet doen en dus de relatie verbreken om iemand te zoeken waarin die behoeften wel bevredigd worden.
Jij doet alsof de enige optie als je zo'n relatie hebt is om vreemd te gaan. Dat is niet zo.
Maar met als met Halcon gaan jij en ik het ook niet eens worden, en dat is prima. Maar ik ga de zetten niet nogmaals herhalen. Het is wel mooi geweest zo.
Dit is inderdaad de manier waarop vrouwen dit normaalgesproken aanpakken. Ze zijn alleen maar samen met een man waar ze helemaal into zijn. Op het moment dat dat wegvalt stoppen ze ermee maar doen ze nog niets met mannen. Eerst gaat die vrouw op zichzelf wonen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inruilen, inderdaad. Dus relatie beeindigen en door naar de volgende. Prima. Niet iemand on the side als je samen afgesproken hebt dat je relatie monogaam is.
Nogal een bekrompen en generaliserende kijk op vrouwen hou je er op naquote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:08 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de manier waarop vrouwen dit normaalgesproken aanpakken. Ze zijn alleen maar samen met een man waar ze helemaal into zijn. Op het moment dat dat wegvalt stoppen ze ermee maar doen ze nog niets met mannen. Eerst gaat die vrouw op zichzelf wonen.
Fulltime werken en het comfortable leven dat ze had met hem laat ze helemaal los. Want samenwonen mag alleen als er echte liefde is. Dan maar dat krappe appartmentje in plaats van dat vrijstaande huis.
Vervolgens als ze aan haar nieuwe single leven gewend is begint ze pas met een nieuwe man.
Dat is hoe vrouwen zijn.
Ik ken toch anders verrekkes veel vrouwen die op dat moment kennelijk even vergeten waren hoe het is om vrouw te zijn. Tot aan op dezelfde dag samenwonen met in de ochtend de ex en de avond met de nieuwe soulmate.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:08 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de manier waarop vrouwen dit normaalgesproken aanpakken. Ze zijn alleen maar samen met een man waar ze helemaal into zijn. Op het moment dat dat wegvalt stoppen ze ermee maar doen ze nog niets met mannen. Eerst gaat die vrouw op zichzelf wonen.
Fulltime werken en het comfortable leven dat ze had met hem laat ze helemaal los. Want samenwonen mag alleen als er echte liefde is. Dan maar dat krappe appartmentje in plaats van dat vrijstaande huis.
Vervolgens als ze aan haar nieuwe single leven gewend is begint ze pas met een nieuwe man.
Dat is hoe vrouwen zijn.
Ik was sarcastisch.quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ken toch anders verrekkes veel vrouwen die op dat moment kennelijk even vergeten waren hoe het is om vrouw te zijn. Tot aan op dezelfde dag samenwonen met in de ochtend de ex en de avond met de nieuwe soulmate.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |