T is ook niet dat er overdreven veel andere opties zijn he.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die schijnt wel uit zijn koker te komen, daarom bleef hij hem ook opstellen.
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wijffels is een PSVer maar niemand is geïnteresseerd in PSV, Ajax en Feyenoord verkopen de krantjes/clicks.
Op linksback had je wel meer opties.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
T is ook niet dat er overdreven veel andere opties zijn he.
Of je moet een middenvelder naar achter halen.
Wat je de directie MOET verwijten is dat er nog steeds geen technisch hart is.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik reken het Schreuder toch wat meer aan, wat je de directie kan verwijten is dat ze hem niet voor de winterstop hebben weggestuurd, dan had de nieuwe trainer een kleine voorbereiding gehad, nu was je weer 4 gelijke spelen verder en dat is 8 punten waarvan je er toch wel 4 minimaal had moeten hebben en met die 4 stond je gewoon al 2e op 1 punt.
Ook beperkt. Blind werd volledig weggejankt door iedereen en Wijndal heeft nog geen seconde iets laten zien.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op linksback had je wel meer opties.
Tsja, klinkt een beetje alsof men alles maar op Schreuder wil afschuivenquote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het moet niet gekker worden.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:46 schreef Caland het volgende:
Ik zag zelfs Ajacieden het een verademing vinden dat tokkie Sjonnie het over DE ABSOLUTE WIL OM TE WINNEN had enzo.
En nu op vd Sar maar zo gaat dat, vd Sar noemde hem niet bij naam maar had het over een speler die op verzoek van Schreuder is gehaald en volgens Valentijn is dat Bassey.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, klinkt een beetje alsof men alles maar op Schreuder wil afschuiven
Ik zag zelfs Ajacieden het een verademing vinden dat tokkie Sjonnie het over DE ABSOLUTE WIL OM TE WINNEN had enzo. Ik denk soms dat ik in een twilightzone beland ben, Ajax is Feyenoord geworden qua hapsnapbeleid.
De reden dat die koker van Schreuder überhaupt in beeld komt is natuurlijk je totale gebrek aan voetbaltechnische sturing. Daarom had de zaakwaarnemer van Schreuder vrij spel.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind dat echt nergens op slaan, dat ze (te) ver gegaan zijn in zijn geval ben ik wel mee eens hoor maar transferbeleid moet je niet aan 1 transactie ophangen, je hebt afgelopen zomer 100 miljoen geplust op transfers en dat door dezelfde nitwits.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:53 schreef -XOR- het volgende:
Misschien is het handig als Ajax even geen spelers van 20+ miljoen meer haalt totdat het bestuurlijk een beetje op orde is. Het blijft veel geld en Ajax is niet gewend om spelers in dat segment aan te trekken dus je zult relatief veel miskopen doen.
Verkoop is iets anders natuurlijk, spelers van boven de 20 miljoen scouten en oordelen of ze echt passen is best moeilijk en als je een paar miskopen van die orde doet ben je al gauw door je opgebouwde winst heen. Ik heb nu het idee dat Bassey gekocht is met het idee "groot, sterk, heeft een europacupfinale gespeeld en is 20 miljoen waard volgens transfermarkt, daar kun je je geen buil aan vallen in de eredivisie".quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind dat echt nergens op slaan, dat ze (te) ver gegaan zijn in zijn geval ben ik wel mee eens hoor maar transferbeleid moet je niet aan 1 transactie ophangen, je hebt afgelopen zomer 100 miljoen geplust op transfers en dat door dezelfde nitwits.
Dat vind ik allemaal veel te makkelijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Verkoop is iets anders natuurlijk, spelers van boven de 20 miljoen scouten en oordelen of ze echt passen is best moeilijk en als je een paar miskopen van die orde doet ben je al gauw door je opgebouwde winst heen. Ik heb nu het idee dat Bassey gekocht is met het idee "groot, sterk, heeft een europacupfinale gespeeld en is 20 miljoen waard volgens transfermarkt, daar kun je je geen buil aan vallen in de eredivisie".
https://twitter.com/fcunion/status/1620432053853650944quote:Union Berlin heeft een streep moeten zetten door de stunttransfer van Isco. Dat bevestigt de Bundesliga-club. De Spaanse spelmaker kwam op het laatste moment met nieuwe voorwaarden.
Union Berlin leek verrassend aan de haal te gaan met de transfervrije Isco, die onlangs zijn contract bij Sevilla liet ontbinden. Voor de dertigjarige spelmaker lag een verbintenis tot medio 2024 klaar, met de optie voor nog een seizoen. 'Het is ongelooflijk, maar waar: Isco gaat naar UNION', schreef onder meer Sky Sport vol verbazing maandagavond. Nu is er echter een kink in de kabel gekomen.
Isco was al in Berlijn en legde met succes de medische keuring af, maar het kamp van de 38-voudig Spaans international zou 'de voorwaarden van de deal hebben veranderd ten opzichte van de eerste gesprekken', meldt BILD. "We hadden Isco graag bij ons gezien, maar we hebben onze grenzen", stelt Union-directeur Oliver Ruhnert in een verklaring. "Die werden vandaag overschreden ten opzichte van de eerdere afspraken. Daardoor gaat de transfer niet door."
Union Berlin neemt het in februari op tegen Ajax in de Europa League. De Amsterdammers hoeven dus geen rekening meer te houden met de voormalig speler van Real Madrid.
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik overdrijf bewust, de competitie is nog hartstikke open natuurlijk. Vijf ploegen die in een enorme dip kunnen komen/blijven of juist in één keer kunnen gaan draaien. Ik doe geen voorspellingen meer over dit seizoen, kan zomaar Twente nog worden.
Onvoorstelbaar alleen dat Ajax met deze selectie en de investeringen niet gewoon 15 punten los staat van alles en iedereen. Dat ze dat hebben laten gebeuren kun je echt alleen vd Sar aanrekenen.
Jij zit onder het bureau van Van der Sar begrijp ik...?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..], volgensmij snap je de rol van een algemeen directeur niet helemaal. Ook wel erg gratuit om hem dingen aan te rekenen waar niemand destijds kritiek op had, heb hier weinig kritieke geluiden gezien of gehoord over H2 en Schreuder in de zomer.
Achteraf is het makkelijk oordelen en dat zal Sar ook doen en daar hopelijk van leren, daar krijgen mensen in het normale leven de kans voor en zo ook hier. Zeker als diezelfde persoon mede verantwoordelijk is voor het beleid dat ons in de halve finale van de CL (en finale van de EL) heeft gebracht.
De kritiek op vd Sar gaat volgens mij ook meer om zijn onzichtbaarheid, het gebrek aan duidelijkheid, en het heel lang niet invullen van cruciale functies. Voorbeelden te over dat Ten Hag of Schreuder vragen moeten beantwoorden van journalisten omdat niemand vanuit Ajax ze uit de wind houdt met een duidelijk verhaal. Overmars, Onana, TD, Blind, und so weiter.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..], volgensmij snap je de rol van een algemeen directeur niet helemaal. Ook wel erg gratuit om hem dingen aan te rekenen waar niemand destijds kritiek op had, heb hier weinig kritieke geluiden gezien of gehoord over H2 en Schreuder in de zomer.
Achteraf is het makkelijk oordelen en dat zal Sar ook doen en daar hopelijk van leren, daar krijgen mensen in het normale leven de kans voor en zo ook hier. Zeker als diezelfde persoon mede verantwoordelijk is voor het beleid dat ons in de halve finale van de CL (en finale van de EL) heeft gebracht.
Alle investeringen? De selectie is er wel heel erg veel slechter op geworden ten opzichte van afgelopen seizoen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Onvoorstelbaar alleen dat Ajax met deze selectie en de investeringen niet gewoon 15 punten los staat van alles en iedereen. Dat ze dat hebben laten gebeuren kun je echt alleen vd Sar aanrekenen.
Ik denk dat je hier de rol van de RVC wat overschat, dat ze bepaalde transfers financieel goed moeten keuren betekent niet dat ze opeens verstand van voetbal hebben en dus ook niet kunnen beoordelen of bijvoorbeeld zo'n Bassey z'n geld waard is of niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:21 schreef marcb1974 het volgende:
Maar ook een RvC gaat hier zwaar de mist in.
Nou ja, daar hoort ook minimaal 1 iemand in te zitten die daar al verstand van moet hebben (was Danny Blind). En ze moeten ervoor zorgen dat de organisatie optimaal kan functioneren. Dus daar hoort een technisch directeur bij.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier de rol van de RVC wat overschat, dat ze bepaalde transfers financieel goed moeten keuren betekent niet dat ze opeens verstand van voetbal hebben en dus ook niet kunnen beoordelen of bijvoorbeeld zo'n Bassey z'n geld waard is of niet.
Dat is inderdaad bij uitstek de taak van de technisch directeur.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier de rol van de RVC wat overschat, dat ze bepaalde transfers financieel goed moeten keuren betekent niet dat ze opeens verstand van voetbal hebben en dus ook niet kunnen beoordelen of bijvoorbeeld zo'n Bassey z'n geld waard is of niet.
Dan nog Adri Koster zit er als adviseur, zo'n Bassey transfer was nooit goedgekeurd zonder die enorme winst op Martinez, dus je kan het ene niet los zien van het ander.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nou ja, daar hoort ook minimaal 1 iemand in te zitten die daar al verstand van moet hebben (was Danny Blind). En ze moeten ervoor zorgen dat de organisatie optimaal kan functioneren. Dus daar hoort een technisch directeur bij.
Dat hoeft niet, een technisch directeur moet kunnen verantwoorden waarom een bepaalde speler een meerwaarde voor het team is en op grond van die abstractie kan een RvC bepalen of dat financieel verantwoord is. De RvC moet zich niet met voetbaltechnische zaken bemoeien, anders wordt het een grote poolse landdag en is niemand meer verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nou ja, daar hoort ook minimaal 1 iemand in te zitten die daar al verstand van moet hebben (was Danny Blind). En ze moeten ervoor zorgen dat de organisatie optimaal kan functioneren. Dus daar hoort een technisch directeur bij.
Verstand van voetbal en voetballers is 1 ding maar denk dat nog belangrijker voor een TD z'n netwerk is en dat is natuurlijk iets wat bij Huntelaar, Hamstra en vd Sar beperkter is dan bij Overmars.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, een technisch directeur moet kunnen verantwoorden waarom een bepaalde speler een meerwaarde voor het team is en op grond van die abstractie kan een RvC bepalen of dat financieel verantwoord is. De RvC moet zich niet met voetbaltechnische zaken bemoeien, anders wordt het een grote landdag en is niemand meer verantwoordelijk.
Wat heeft het voor zin om iemand als TD te hebben die een zeer goed oog voor voetballers heeft als een bobo uit de RvC die ook wel ieder weekend Studio Sport kijkt denkt er ook nog even zijn plasje er overheen te moeten doen?
Is absoluut ook belangrijk, maar de TD is natuurlijk de hoogste voetbaltechnische man, die moet in samenspraak met de trainer van het eerste en de hoofd scouting spelers aandragen en draagt naar buiten uit de hoofdverantwoordelijkheid. Bij een TD met te weinig voetbalverstand maar wel een groot netwerk gaan allerhande figuren van buitenaf kans zien om spelers uit hun stal te pushen en de trainer zal om versterkingen blijven zeuren.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verstand van voetbal en voetballers is 1 ding maar denk dat nog belangrijker voor een TD z'n netwerk is en dat is natuurlijk iets wat bij Huntelaar, Hamstra en vd Sar beperkter is dan bij Overmars.
Ik weet niet meer in welke podcast dat was (denk AD, dus die zal je niet luisteren) maar dat werd gezegd dat Overmars Flappie altijd bewust heel ver weghield van het voetbaltechnische gedeelte.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verstand van voetbal en voetballers is 1 ding maar denk dat nog belangrijker voor een TD z'n netwerk is en dat is natuurlijk iets wat bij Huntelaar, Hamstra en vd Sar beperkter is dan bij Overmars.
De TD is nou juist degene die de spelers moet aantrekken en het meerjarenplan klaar heeft. De trainer speelt daarin een rol. De RvC moet het financieel nog goedkeuren, en ja, ook deel op voetbaltechnisch gebied.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, een technisch directeur moet kunnen verantwoorden waarom een bepaalde speler een meerwaarde voor het team is en op grond van die abstractie kan een RvC bepalen of dat financieel verantwoord is. De RvC moet zich niet met voetbaltechnische zaken bemoeien, anders wordt het een grote poolse landdag en is niemand meer verantwoordelijk.
Wat heeft het voor zin om iemand als TD te hebben die een zeer goed oog voor voetballers heeft als een bobo uit de RvC die ook wel ieder weekend Studio Sport kijkt denkt er ook nog even zijn plasje er overheen te moeten doen?
Dat is inderdaad wat ik schrijf.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De TD is nou juist degene die de spelers moet aantrekken en het meerjarenplan klaar heeft. De trainer speelt daarin een rol. De RvC moet het financieel nog goedkeuren,
Dat is 1 schijf teveel. Waarom zou dat moeten? RvC zou louter over de budgetruimte moeten gaan, en over het algeheel functioneren van de club. Laat het voetbaltechnische gedeelte maar ingekapseld.quote:en ja, ook deel op voetbaltechnisch gebied.
Uiteraard.quote:Natuurlijk moet je wel de juiste TD hebben, die alles heeft (Overmars 2.0 ofzo)
Uiteraard maar zo'n situatie van Martinez die laat weggaat, dan moet je dus een lijstje hebben met 5 opties voor vervanging, uiteraard zijn die niet allemaal op dat late moment beschikbaar maar wel 2 of 3 daarvan, ik heb niet de indruk dat dit zo gegaan is bij Bassey maar wie weet stond hij al op lijstjes.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Is absoluut ook belangrijk, maar de TD is natuurlijk de hoogste voetbaltechnische man, die moet in samenspraak met de trainer van het eerste en de hoofd scouting spelers aandragen en draagt naar buiten uit de hoofdverantwoordelijkheid. Bij een TD met te weinig voetbalverstand maar wel een groot netwerk gaan allerhande figuren van buitenaf kans zien om spelers uit hun stal te pushen en de trainer zal om versterkingen blijven zeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |