Kon me ook uit de pantalon zijn gewaaid toen ik de buxusrupsen aan het bestrijden was.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:04 schreef Jaroon het volgende:
Je legt oude telefoons zichtbaar in je voortuin? Lijkt mij meer uitlokking.
Flyer nee.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:02 schreef streamjohan het volgende:
Ben zelf al een tijdje bezig met een buurtonderzoek, door middel van bijvoorbeeld mijn oude mobiele telefoons in mijn voortuin te leggen, op mijn eigen grond. Heb hier een camera opstaan, en heb twee buurtgenoten vol op beeld die mijn spullen snel weggraaien en meenemen.
Eentje woont straat verderop en praat ik soms meeOok niet meer dus.
Maar kan ik hier wat mee, of mag je dit soort onderzoeken niet uitvoeren? Camera is gericht puur op mijn grond en eigendommen.
Zou ik bijvoorbeeld aangifte kunnen doen tegen hun, of flyers ophangen met een print screen uit het filmpje? Dit is te mooi om niks te doen.
Ja.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:02 schreef streamjohan het volgende:
Zou ik bijvoorbeeld aangifte kunnen doen tegen hun
Nee, natuurlijk niet. Althans het kan wel, maar mag niet.quote:of flyers ophangen met een print screen uit het filmpje?
In welk scenario zie je dit positief eindigen voor jezelf?quote:Op zondag 29 januari 2023 14:02 schreef streamjohan het volgende:
Ben zelf al een tijdje bezig met een buurtonderzoek, door middel van bijvoorbeeld mijn oude mobiele telefoons in mijn voortuin te leggen, op mijn eigen grond.
binnenkort kan TS de eerste steen door zijn ruit verwachten van iemand met een bivakmutsquote:Op zondag 29 januari 2023 14:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
In welk scenario zie je dit positief eindigen voor jezelf?
Is toch mijn tuin, is hetzelfde als iemand het binnen van de tafel af graait.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
In welk scenario zie je dit positief eindigen voor jezelf?
Camera ophangen vriend, hoeft geen dure te zijn.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:09 schreef Centenbak het volgende:
Ik heb dat dus met mijn buren, die jatten spullen uit mijn garage als ik weg ben met als toppunt de grasmaaier.
Maar heb helaas geen camerabeelden.
Ik vraag toch niet of het jouw tuin is, ik vraag in welk scenario dit positief voor jou gaat uitpakken.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:17 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Is toch mijn tuin, is hetzelfde als iemand het binnen van de tafel af graait.
In elk scenario, want neem aan dat het recht zegeviert.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik vraag toch niet of het jouw tuin is, ik vraag in welk scenario dit positief voor jou gaat uitpakken.
hoe oud ben je?quote:Op zondag 29 januari 2023 14:20 schreef streamjohan het volgende:
[..]
In elk scenario, want neem aan dat het recht zegeviert.
Best een geloofwaardig verhaal in januari.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:05 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Kon me ook uit de pantalon zijn gewaaid toen ik de buxusrupsen aan het bestrijden was.
Nieuwsgierigheid voornamelijkquote:Op zondag 29 januari 2023 14:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Beetje benieuwd...
Is er een reden dat je dit ging doen of was het gewoon om te kijken wat er zou gebeuren?
Iig neem contact op met wijkagent/politie. Die weten wat te doen.
quote:Op zondag 29 januari 2023 14:39 schreef Fe2O3 het volgende:
Printscreen bij de dief door de brievenbus
ik ben benieuwd of dit wordt gezien als chantage of stalking....quote:Op zondag 29 januari 2023 14:39 schreef Fe2O3 het volgende:
Printscreen bij de dief door de brievenbus
Verder wel een rare hobby,mgoe
Vaag figuur ben je TS.beetje eng ook.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:02 schreef streamjohan het volgende:
Ben zelf al een tijdje bezig met een buurtonderzoek, door middel van bijvoorbeeld mijn oude mobiele telefoons in mijn voortuin te leggen, op mijn eigen grond. Heb hier een camera opstaan, en heb twee buurtgenoten vol op beeld die mijn spullen snel weggraaien en meenemen.
Maar kan ik hier wat mee, of mag je dit soort onderzoeken niet uitvoeren? Camera is gericht puur op mijn grond en eigendommen.
Zou ik bijvoorbeeld aangifte kunnen doen tegen hun, of flyers ophangen met een print screen uit het filmpje? Dit is te mooi om niks te doen.
Geen van beide lijkt me strafrechtelijk van toepassing.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik ben benieuwd of dit wordt gezien als chantage of stalking....
Och de een kijkt gtst, de andere dr pimplepopper en weer een ander de uitvaart van vreemdenquote:Op zondag 29 januari 2023 14:50 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Vaag figuur ben je TS.beetje eng ook.
streamjohan
Via youtube kijk ik wel vaker afscheidsdiensten van onbekende mensen, zijn vaak gewoon te vinden. Vind het wel wat hebben. Ik zit dan ook netjes achter de laptop in pak. Ook zijn veel diensten terug te kijken.
Afscheidsdienst livestream is het keyword. Op dinsdagmorgen en middag, en op donderdag is het 100% raak.
Misschien vreemde hobby, maarja.
Dat is wel een vreemde hobby idd. Nog vreemder is werkelijk naar een begrafenis te gaan....van iemand die je niet kent.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:50 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Vaag figuur ben je TS.beetje eng ook.
streamjohan
Via youtube kijk ik wel vaker afscheidsdiensten van onbekende mensen, zijn vaak gewoon te vinden. Vind het wel wat hebben. Ik zit dan ook netjes achter de laptop in pak. Ook zijn veel diensten terug te kijken.
Afscheidsdienst livestream is het keyword. Op dinsdagmorgen en middag, en op donderdag is het 100% raak.
Misschien vreemde hobby, maarja.
Waar staat dat?quote:Op zondag 29 januari 2023 15:56 schreef Dusthor92 het volgende:
Ah ja, de dieven zijn de slachtoffers in dit verhaal, aldus sommige users hier.
1 keer gedaan. Omstandigheden.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is wel een vreemde hobby idd. Nog vreemder is werkelijk naar een begrafenis te gaan....van iemand die je niet kent.
Zou je wel eens moeten doen, kan je hem eens de beelden laten zien.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:02 schreef streamjohan het volgende:
Ben in de studententijd wel een aantal keer bij de borrel geweest na een promotie van een wildvreemde. Gratis snel een paar bier. Kansloos, maar verder vrij onschuldigquote:Op zondag 29 januari 2023 14:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is wel een vreemde hobby idd. Nog vreemder is werkelijk naar een begrafenis te gaan....van iemand die je niet kent.
Wat????quote:Op zondag 29 januari 2023 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik ben benieuwd of dit wordt gezien als chantage of stalking....
Gedrags wetenschap is awesome!quote:Op zondag 29 januari 2023 15:01 schreef opgebaarde het volgende:
Interessant. Je kan ook onderzoek naar de interesses van de dieven. Houden ze van kookboeken of strips, van dure horloges of oude klokken, bakstenen tov electrische fiets, flatscreen vs een vintage zwart wit modelletje etc
Leuk. Succes ermee en houdt ons op de hoogte
En dan is het opeens geen diefstal meer?quote:Op zondag 29 januari 2023 14:04 schreef Jaroon het volgende:
Je legt oude telefoons zichtbaar in je voortuin? Lijkt mij meer uitlokking.
Sure eind januari stikt het van de buxusmot!quote:Op zondag 29 januari 2023 14:05 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Kon me ook uit de pantalon zijn gewaaid toen ik de buxusrupsen aan het bestrijden was.
Prijs gevenquote:Op zondag 29 januari 2023 17:50 schreef TornadoDK het volgende:
Als je meerdere telefoons in je tuin gaat leggen kan het wellicht ook gezien worden als kennelijk prijsgeven?
Mijn juridische opleiding is alweer langere tijd geleden, geen idee wat precies ook weer de voorwaarden zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |