abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 zondag 29 januari 2023 @ 13:33:35 #26
414785 sirdanilot
pi_207764061
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat heb je mis :Y
Ik had ergens gezien dat contant geld praktisch is afgeschaft in Zweden en dat je overal moet pinnen en dingen met internet moet doen . Maar misschien is dat alleen in de grote steden .
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207764083
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik had ergens gezien dat contant geld praktisch is afgeschaft in Zweden en dat je overal moet pinnen en dingen met internet moet doen . Maar misschien is dat alleen in de grote steden .
ga er maar vanuit dat dit alleen in de steden zo is, anders zou het mij ernstig verbazen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 januari 2023 @ 13:36:14 #28
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_207764098
Ik volg ff, goedkope huisjes aan het eind van de wereld kijken en daarover fantaseren is een beetje een guilty pleasure hier :@

Afgezien van het goedkope huis is Zweden wel tamelijk HCOL, en ookal zit je ook weer niet zooooo noordelijk, de winters gaan niet mals zijn.

Maar er zal vast wel een addertje onder het gras zitten: als huizen ergens spotgoedkoop zijn betekent dat dat er geen hond wil wonen, en dat is meestal niet voor niets :')
pi_207764111
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:36 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Ik volg ff, goedkope huisjes aan het eind van de wereld kijken en daarover fantaseren is een beetje een guilty pleasure hier :@

Afgezien van het goedkope huis is Zweden wel tamelijk HCOL, en ookal zit je ook weer niet zooooo noordelijk, de winters gaan niet mals zijn.
zeker, mij lijkt het ook mooi, maar dan alleen als vakantiehuisje.
Geen internet en mooie natuur trekt mij wel in de vakantie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207764118
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:36 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Maar er zal vast wel een addertje onder het gras zitten: als huizen ergens spotgoedkoop zijn betekent dat dat er geen hond wil wonen, en dat is meestal niet voor niets.
^O^ O-)

Laatst heb ik filemon en de complotten teruggekeken en daar was een sneeuwvlokje die met wat mensen een perceel in ik dacht Portugal hebben gekocht. Ze lieten er wat beelden zien en dat was inderdaad typisch een sneeuwvlokjes actie. De reden was natuurlijk de prijs daar en dan weet je al genoeg.
Ze hadden dat een tijdje geleden gekocht, maar als ze op dat moment een garage in amsterdam hadden gekocht dan was dat op het moment van de opnammes waarschijnlijk verdubbeld in waarde en in 2 dagen verkocht en dat stukje land in portugal raken ze nooit meer kwijt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 januari 2023 @ 14:06:22 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207764673
Dat huis staat op instorten. _O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207764805
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Toch hebben veel Finnen een tweede huisje ergens in de middle of nowhere . Soort datsja. Dus het lijkt me wel mogelijk maar ja de bureaucratie lijkt me wel een uitdaging.
Zou dat best wel een keertje onderzoeken. Mijn vriendin haar familie woont vlakbij Mikkeli en het is best mooi daar.
Gino ♥
pi_207764806
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:06 schreef Harvest89 het volgende:
Dat huis staat op instorten. _O-
Je koopt dit voor de grond maar helaas staat er iets op wat gesloopt moet worden. Ik vermoed dat dat ook de reden is van de lage prijs.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 januari 2023 @ 14:40:57 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207765214
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je koopt dit voor de grond maar helaas staat er iets op wat gesloopt moet worden. Ik vermoed dat dat ook de reden is van de lage prijs.
Ja precies. Dat is een bouwval. Gewoon slopen en iets nieuws op de grond zetten. :)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207765226
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja precies. Dat is een bouwval. Gewoon slopen en iets nieuws op de grond zetten. :)
ik weet niet hoe dit in zweden gaat, maar in NL lukt dit soms niet ivm het verkrijgen van een sloopvergunning.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 29 januari 2023 @ 15:11:12 #36
414785 sirdanilot
pi_207765740
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat heb je mis :Y

in NL zijn er ook nog gebieden waar er pas sinds kort een keuze was om geen ADSL meer te nemen.

In duitsland zitten nog hele volkstammen op de telefoonlijn en zijn er hele grote gebieden zonder GSM dekking. In italie hetzelfde maar dat nog erger. Over spanje maar niet te spreken.
Ook in belgie speelt dit nog en daar zijn zelfs nog huizen zonder riolering. In noorwegen zijn er ook nog veel gebieden zonder GSM dekking.
In Connemara zat ik ook eens ergens met nauwelijks mobiele ontvangst in een Airbnb en dat was niet eens echt absoluut de middle of nowhere :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 29 januari 2023 @ 15:14:27 #37
414785 sirdanilot
pi_207765797
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:36 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Ik volg ff, goedkope huisjes aan het eind van de wereld kijken en daarover fantaseren is een beetje een guilty pleasure hier :@

Afgezien van het goedkope huis is Zweden wel tamelijk HCOL, en ookal zit je ook weer niet zooooo noordelijk, de winters gaan niet mals zijn.

Maar er zal vast wel een addertje onder het gras zitten: als huizen ergens spotgoedkoop zijn betekent dat dat er geen hond wil wonen, en dat is meestal niet voor niets :')
Ik heb liever -20 in de winter dan 2 graden boven nul met natte sneeuw en ijzel. Kan je je veel beter op kleden en stoken gaat gewoon met de houtkachel. Wel vind ik het lastig om te ademen als het echt onder de -20 wordt maar goed Greta zegt global warming dus dat valt vast mee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207765820
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
In Connemara zat ik ook eens ergens met nauwelijks mobiele ontvangst in een Airbnb en dat was niet eens echt absoluut de middle of nowhere :')
daarom, dus hoe wil je remote werken met rooksignalen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207766005
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
^O^ O-)

Laatst heb ik filemon en de complotten teruggekeken en daar was een sneeuwvlokje die met wat mensen een perceel in ik dacht Portugal hebben gekocht. Ze lieten er wat beelden zien en dat was inderdaad typisch een sneeuwvlokjes actie. De reden was natuurlijk de prijs daar en dan weet je al genoeg.
Ze hadden dat een tijdje geleden gekocht, maar als ze op dat moment een garage in amsterdam hadden gekocht dan was dat op het moment van de opnammes waarschijnlijk verdubbeld in waarde en in 2 dagen verkocht en dat stukje land in portugal raken ze nooit meer kwijt.
Het ligt er aan waar het is in Portugal. In bepaalde delen overtreft de vraag nu het aanbod waardoor de prijzen stijgen en dat is in centraal Portugal.
  zondag 29 januari 2023 @ 15:36:20 #40
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_207766170
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:14 schreef sirdanilot het volgende:
stoken gaat gewoon met de houtkachel.
Dat moet je niet onderschatten. Het is niet dat je even twee armen vol hout uit het bos sprokkelt en daarmee de winter doorkomt :')
pi_207766487
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 07:34 schreef Chandler het volgende:
Huis is zeker een stevige opknapper! Ben benieuwd waarom ze de vloer er op vele plekken uitgehaald hebben... Als ik vrijgezel zou zijn en geen doel in het leven zou hebben was dit zeker een leuk project geweest... ga uit van 10k investeren in de koop, 20k investeren in leefbaar maken dan heb je voor 30k een prachtig huisje in the fucking middle of nowhere...
Hoe ga je dit voor 20K renoveren? En al helemaal als je niet zelf kan klussen zoals @sirdanilot?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207766761
De addertjes onder het gras staan gewoon in de tekst :?

quote:
In het woongebouw is een aantasting van echte huisschimmel geconstateerd. Er heerst onzekerheid over de omvang van de aanval. Vloeren op entreeniveau zijn verwijderd om verdere verspreiding te voorkomen. Zie informatie bij Anticimex over echte huispaddestoelen: https://www.anticimex.se/akta-hussvamp Elektriciteit en warmte zijn lange tijd afgesloten geweest. Gemeentelijke V / A is verbonden met het pand. Aangezien de vloeren grotendeels op entreeniveau worden verwijderd, zijn omvangrijke renovatie- en opruimwerkzaamheden nodig, waaronder onder meer de nieuwe installatie van de keuken en badkamer. De overdracht vindt plaats met een disclaimer clausule. Neem contact op met de verantwoordelijke makelaar voor informatie over bezichtiging e.d.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 29 januari 2023 @ 16:17:19 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207766805
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik heb liever -20 in de winter dan 2 graden boven nul met natte sneeuw en ijzel. Kan je je veel beter op kleden en stoken gaat gewoon met de houtkachel. Wel vind ik het lastig om te ademen als het echt onder de -20 wordt maar goed Greta zegt global warming dus dat valt vast mee.
Je hebt weer eens geen idee waar je het over hebt :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_207766944
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:36 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Maar er zal vast wel een addertje onder het gras zitten: als huizen ergens spotgoedkoop zijn betekent dat dat er geen hond wil wonen, en dat is meestal niet voor niets :')
Het is er verdomd alleen, verdomd eenzaam en het gaat verdomd lastig zijn om aansluiting te krijgen met de locale bevolking, al helemaal als je de taal niet goed spreekt. En in de winter is het ook nog eens koud, donker en na 2 weken sneeuw ben je de sneeuw ook wel zat.

Daarnaast heb je er echt helemaal niets te zoeken als je niet handig bent en niet voor jezelf kan zorgen, de eerste ambulance doet er 1,5 uur over om bij je te zijn en ook als de elektriciteit uitvalt of de koelkast leeg is moet je toch echt wel een beetje kunnen improviseren.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  zondag 29 januari 2023 @ 16:28:10 #45
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_207766950
Ik zit nu deze te kijken :')

pi_207767300
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 04:00 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vroeg me af of het een goed idee zou zijn om zoiets te kopen? Ik zou er zelf graag willen wonen maar je moet dan wel een remote functie vinden want werk in de middle of nowhere Lapland gaat lastig worden denk ik zomaar. Verhuren is een optie (ben daar wel tegen maar goed het kan) maar ik vraag me af wie er in godsnaam een huis gaat huren daar als je het voor een appel en een ei kan kopen.
ik heb ff geen zin dit terug te zoeken, maar ik meen dat je letterlijk een jaar of iets langer terug iets soortgelijks claimde in Ierland maar dan precies andersom; dat je absoluut in Dublin moest wonen terwijl wonen daar relatief duur is en je ondanks dat woningen in meer afgelegen delen van Ierland heel goedkoop waren je daar nooit heen wilde trekken omdat dat te afgelegen was...?

Waarom zou wat je toen in Ierland zelf expliciet afwees opeens wel een goede optie zijn als je daarvoor naar zweden moet immigeren?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_207768255
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:54 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Hoe ga je dit voor 20K renoveren? En al helemaal als je niet zelf kan klussen zoals @:sirdanilot?
Haha, hij niet, ik zou't wel kunnen! :) maar 20k is een begin natuurlijk om het leefbaar te krijgen, en dan ruimte voor ruimte verder aanpakken, zit best veel ruimte in deze woning! :)
Just say hi!
pi_207768545
Veel ruimte inderdaad! Vraag is natuurlijk wel hoeveel vocht er in de fundering zit, als alles aangetast is dan kan je bijna beter een nieuw huis bouwen.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  zondag 29 januari 2023 @ 18:46:20 #49
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207768707
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:25 schreef Managarm het volgende:

[..]
Het ligt er aan waar het is in Portugal. In bepaalde delen overtreft de vraag nu het aanbod waardoor de prijzen stijgen en dat is in centraal Portugal.
ja aan de kuststreek.. 50km naar binnen alleen rondom de 'steden'. Niet die lappen grond die je voor 15k kan kopen.
Tot nooit .......
pi_207768790
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ik heb ff geen zin dit terug te zoeken, maar ik meen dat je letterlijk een jaar of iets langer terug iets soortgelijks claimde in Ierland maar dan precies andersom; dat je absoluut in Dublin moest wonen terwijl wonen daar relatief duur is en je ondanks dat woningen in meer afgelegen delen van Ierland heel goedkoop waren je daar nooit heen wilde trekken omdat dat te afgelegen was...?

Waarom zou wat je toen in Ierland zelf expliciet afwees opeens wel een goede optie zijn als je daarvoor naar zweden moet immigeren?
Dat kwam omdat hij met zijn fietsie nergens heen kon dan niet eens naar de winkel of kroeg, laat staan naar zijn werk: zie hier

sirdanilot in WGR / Huis kopen. Hoe dan?!
Posts 106&108

Straks heeft ie een rijbewijs en dan is alles anders

Een Iers rijbewijs, bij terugkomst in NL komt ie niet door de keuring en is het waardeloos _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')