Ik gooi m'n laatste Intel er ook maar uit.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:02 schreef nostra het volgende:
Nou, de langverwachte divdend cut van Intel dan zo?
Ik denk het wel, misschien nog een paar Dollar er af maar het zal zo wel ongeveer stabiliseren. De PE is ook niet belachelijk hoog.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:38 schreef Faraday01 het volgende:
Ik zit niet in Intel maar is de meeste ellende inmiddels niet in de prijs verwerkt? (Na de hit vandaag bij opening agv dividend verlaging)
Pre market gebeurt er niets. Snap ik ook wel, iedereen zag dit aankomen, plus het is nog beter voor het bedrijf ook. Zelfde met VFC: los alsjeblieft je schulden af in plaats van je dividend met vreemd vermogen te blijven financieren. Heb ik als aandeelhouder veel meer aan.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:38 schreef Faraday01 het volgende:
Ik zit niet in Intel maar is de meeste ellende inmiddels niet in de prijs verwerkt? (Na de hit vandaag bij opening agv dividend verlaging)
Is met shell ook zo gegaan en met urw. Beide gaat het inmiddels weer een stuk beter.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Pre market gebeurt er niets. Snap ik ook wel, iedereen zag dit aankomen, plus het is nog beter voor het bedrijf ook. Zelfde met VFC: los alsjeblieft je schulden af in plaats van je dividend met vreemd vermogen te blijven financieren. Heb ik als aandeelhouder veel meer aan.
42 zou mooier zijn als antwoord op alles.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:08 schreef Zwansen het volgende:
Oei, Intel.
M’n GAK is trouwens $52 zie ik.![]()
Dat is bij mij ook een pijnpunt. Maar zolang ze hun dividend op peil houden maakt die koers nu ook weer niet alles uit.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:00 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb nog 1 groot pijnpunt in mijn portefeuille en dat is PostNL. Daar zit ik na verrekening van ontvangen dividend voor 2.30 per aandeel in dus ik hoop maar dat de resultaten volgende week niet nog slechter zijn dan verwacht.
Verder vooral indexfondsen (65%) en een aantal losse aandelen (35%).
Ik geloof er niets van dat ze het dividend op peil kunnen houden. Q3 leverde verlies, Q4 gaan verhalen dat het volume tegen viel en daar komt bovenop dat er een flinke loonsverhoging af is gesproken. Dat laatste is begrijpelijk alleen zie ik niet dat PostNL dat zo maar door kan belasten aan de klanten zonder volume te verliezen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is bij mij ook een pijnpunt. Maar zolang ze hun dividend op peil houden maakt die koers nu ook weer niet alles uit.
Ik heb trouwens m'n PostNL in stukjes verkocht de laatste tijd.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat ze het dividend op peil kunnen houden. Q3 leverde verlies, Q4 gaan verhalen dat het volume tegen viel en daar komt bovenop dat er een flinke loonsverhoging af is gesproken. Dat laatste is begrijpelijk alleen zie ik niet dat PostNL dat zo maar door kan belasten aan de klanten zonder volume te verliezen.
Gisteren een wat te hoge dagorder gezet, dus niet verkocht.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik gooi m'n laatste Intel er ook maar uit.
Stop het wel in Tesla, zoals ik ook met Amazon gedaan heb.
Omdat Deutsche Post hetzelfde doet.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat ze het dividend op peil kunnen houden. Q3 leverde verlies, Q4 gaan verhalen dat het volume tegen viel en daar komt bovenop dat er een flinke loonsverhoging af is gesproken. Dat laatste is begrijpelijk alleen zie ik niet dat PostNL dat zo maar door kan belasten aan de klanten zonder volume te verliezen.
Juist, staat inderdaad laag zeg.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:08 schreef Zwansen het volgende:
Oei, Intel.
M’n GAK is trouwens $52 zie ik.![]()
Ik had 2 aandelen die me al langer dwars zaten.. ForFarmers en PostNL.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:00 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb nog 1 groot pijnpunt in mijn portefeuille en dat is PostNL. Daar zit ik na verrekening van ontvangen dividend voor 2.30 per aandeel in dus ik hoop maar dat de resultaten volgende week niet nog slechter zijn dan verwacht.
Ik wacht even af wat de jaarcijfers doen volgende week. Net zoals bij intel zou een hoop ellende inmiddels al ingeprijsd moeten zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:13 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik had 2 aandelen die me al langer dwars zaten.. ForFarmers en PostNL.
PostNL een maand terug afscheid van genomen en FF wil ik nu ook weg gaan doen. Doet wel even pijn maar het lucht ook op en ik kijk nu ook niet meer naar wat Post NL doet.
Paar jaar terug kelderde het naar 1 euro vanwege onzin. Waarom niet nu?quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:14 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik wacht even af wat de jaarcijfers doen volgende week. Net zoals bij intel zou een hoop ellende inmiddels al ingeprijsd moeten zijn.
Waarom wachten, vergelijk ze eens met de concurrentie, en wissel ze als je daar een sterker aandeel tussen ziet.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:00 schreef Faraday01 het volgende:
Hier iig een lijst met bedrijven om te onderzoeken, al gaat het niet echt om verkoop aan particulieren en ik denk ook niet dat dat een hele grote markt is.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:16 schreef koos_vriendloos het volgende:
Is een van jullie bekend met een bedrijf dat zaden verkoopt aan particulieren in europa. Met de recente prijzen van groente verwacht ik wel grotere winstmarges
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |