abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208100774
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:02 schreef nostra het volgende:
Nou, de langverwachte divdend cut van Intel dan zo?
Ik gooi m'n laatste Intel er ook maar uit.
Stop het wel in Tesla, zoals ik ook met Amazon gedaan heb.
pi_208100840
Ik zit niet in Intel maar is de meeste ellende inmiddels niet in de prijs verwerkt? (Na de hit vandaag bij opening agv dividend verlaging)
pi_208100914
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:38 schreef Faraday01 het volgende:
Ik zit niet in Intel maar is de meeste ellende inmiddels niet in de prijs verwerkt? (Na de hit vandaag bij opening agv dividend verlaging)
Ik denk het wel, misschien nog een paar Dollar er af maar het zal zo wel ongeveer stabiliseren. De PE is ook niet belachelijk hoog.

Aan de andere kant zie ik zelf meer opwaartse richting voor Tesla in de komende jaren.
Of dat terecht is, kan ik je over een paar jaar vertellen.
pi_208101065
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:38 schreef Faraday01 het volgende:
Pre market gebeurt er niets. Snap ik ook wel, iedereen zag dit aankomen, plus het is nog beter voor het bedrijf ook. Zelfde met VFC: los alsjeblieft je schulden af in plaats van je dividend met vreemd vermogen te blijven financieren. Heb ik als aandeelhouder veel meer aan.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_208101102
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Pre market gebeurt er niets. Snap ik ook wel, iedereen zag dit aankomen, plus het is nog beter voor het bedrijf ook. Zelfde met VFC: los alsjeblieft je schulden af in plaats van je dividend met vreemd vermogen te blijven financieren. Heb ik als aandeelhouder veel meer aan.
Is met shell ook zo gegaan en met urw. Beide gaat het inmiddels weer een stuk beter.
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:08:26 #231
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208103493
Oei, Intel. :{

M’n GAK is trouwens $52 zie ik. _O- :(
pi_208103732
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:08 schreef Zwansen het volgende:

42 zou mooier zijn als antwoord op alles.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_208105120
Toch knap dat Intel het in zo'n groeimarkt de laatste jaren het zo slecht doet.
Blij dat ik niet ben ingestapt.
Ooit moet het toch een betere kant op gaan zou je denken.
pi_208108389
ForFarmers cijfers zijn ook weer niet echt een feestje. Even kijken wat de koers zo doet en kijken wat ze bij IEX er over zeggen maar ik denk dat ik daar m'n verlies op ga pakken en ze verkoop.

Dan is m' n laatste pijnlijke vlek in de porto ook weg.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_208109169
Van Lanschot ook wat tegenvallend maar ze keren wel 14,65% uit (dividend + kapitaal teruggave) in 2023.
pi_208109251
Ik heb nog 1 groot pijnpunt in mijn portefeuille en dat is PostNL. Daar zit ik na verrekening van ontvangen dividend voor 2.30 per aandeel in dus ik hoop maar dat de resultaten volgende week niet nog slechter zijn dan verwacht.

Verder vooral indexfondsen (65%) en een aantal losse aandelen (35%).
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:28:40 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208109560
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:00 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb nog 1 groot pijnpunt in mijn portefeuille en dat is PostNL. Daar zit ik na verrekening van ontvangen dividend voor 2.30 per aandeel in dus ik hoop maar dat de resultaten volgende week niet nog slechter zijn dan verwacht.

Dat is bij mij ook een pijnpunt. Maar zolang ze hun dividend op peil houden maakt die koers nu ook weer niet alles uit.
The End Times are wild
pi_208109639
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is bij mij ook een pijnpunt. Maar zolang ze hun dividend op peil houden maakt die koers nu ook weer niet alles uit.
Ik geloof er niets van dat ze het dividend op peil kunnen houden. Q3 leverde verlies, Q4 gaan verhalen dat het volume tegen viel en daar komt bovenop dat er een flinke loonsverhoging af is gesproken. Dat laatste is begrijpelijk alleen zie ik niet dat PostNL dat zo maar door kan belasten aan de klanten zonder volume te verliezen.
pi_208110380
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:34 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik geloof er niets van dat ze het dividend op peil kunnen houden. Q3 leverde verlies, Q4 gaan verhalen dat het volume tegen viel en daar komt bovenop dat er een flinke loonsverhoging af is gesproken. Dat laatste is begrijpelijk alleen zie ik niet dat PostNL dat zo maar door kan belasten aan de klanten zonder volume te verliezen.
Ik heb trouwens m'n PostNL in stukjes verkocht de laatste tijd.
Wat Tesla voor teruggekocht maar ook Realty Income en VanEck Global Real Estate ETF.

Net als met Amazon de pijn genomen en verder gegaan.
pi_208110395
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik gooi m'n laatste Intel er ook maar uit.
Stop het wel in Tesla, zoals ik ook met Amazon gedaan heb.
Gisteren een wat te hoge dagorder gezet, dus niet verkocht.
En helaas nog 2,5% lager nu ;( :+

Meestal zet ik een order ergens tussen de meest recente laat/bied en dan is het zo weg maar in dit geval ging het er niet uit.
pi_208110496
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:34 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Omdat Deutsche Post hetzelfde doet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208110536
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:08 schreef Zwansen het volgende:

Juist, staat inderdaad laag zeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208111577
quote:

Ik had 2 aandelen die me al langer dwars zaten.. ForFarmers en PostNL.

PostNL een maand terug afscheid van genomen en FF wil ik nu ook weg gaan doen. Doet wel even pijn maar het lucht ook op en ik kijk nu ook niet meer naar wat Post NL doet.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_208111594
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ik had 2 aandelen die me al langer dwars zaten.. ForFarmers en PostNL.

PostNL een maand terug afscheid van genomen en FF wil ik nu ook weg gaan doen. Doet wel even pijn maar het lucht ook op en ik kijk nu ook niet meer naar wat Post NL doet.
Ik wacht even af wat de jaarcijfers doen volgende week. Net zoals bij intel zou een hoop ellende inmiddels al ingeprijsd moeten zijn.
pi_208111641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:14 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik wacht even af wat de jaarcijfers doen volgende week. Net zoals bij intel zou een hoop ellende inmiddels al ingeprijsd moeten zijn.
Paar jaar terug kelderde het naar 1 euro vanwege onzin. Waarom niet nu?
En Marion Koopmans heeft nog steeds autoriteit in dit land hè dus geef niet op.
pi_208113076
Zo vanmorgen VLK teruggekocht in de dip (dat laatste hoop ik)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 23 februari 2023 @ 17:13:47 #247
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_208114251
Aalberts verslaat de verwachtingen, toont al jarenlang consistente sterke groei, dividend omhoog, records aan orders, lage P/E en wordt dus natuurlijk na een kleine +3% aan de start gedumpt naar -6% vandaag. De aandelenmarkt is soms net zo onlogisch als crypto (misschien wel meer omdat je het niet verwacht). Dit ging laatst bij Alfen ook zo (waar ik overigens niet in zit). Ik heb maar wat bijgekocht, want dit trekt binnenkort weer bij.

Ook een klein beetje Intel gekocht, lijkt ook oversold en dit is een prima koopmoment.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:12:20 #248
545 dop
:copyright: dop
pi_208123177
quote:

Waarom wachten, vergelijk ze eens met de concurrentie, en wissel ze als je daar een sterker aandeel tussen ziet.
Moet niet ingewikkeld zijn.
Denk niet in aankoop en verkoop koersen, maar in beste return.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_208124112
Is een van jullie bekend met een bedrijf dat zaden verkoopt aan particulieren in europa. Met de recente prijzen van groente verwacht ik wel grotere winstmarges
pi_208124502
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:16 schreef koos_vriendloos het volgende:
Is een van jullie bekend met een bedrijf dat zaden verkoopt aan particulieren in europa. Met de recente prijzen van groente verwacht ik wel grotere winstmarges
Hier iig een lijst met bedrijven om te onderzoeken, al gaat het niet echt om verkoop aan particulieren en ik denk ook niet dat dat een hele grote markt is.
De geoogste groenten uiteindelijk wel natuurlijk.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')