abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 januari 2023 @ 17:29:55 #76
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_207749387
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Oh.. in het geval van TN zat ik met mijn 5 tot 6 maanden nog aan de hoge kant dus.
Dit is zoiets als BOA's uitrusten met vuurwapens en ze meteen ook maar even laten zien waar het military-grade spul ligt opgeslagen mochten ze het nodig hebben. What could go wrong...
In de VS zou je een BOA ook wel moeten uitrusten met vuurwapens gezien het alomtegenwoordige vuurwapenbezit. Dat is ook het voorname probleem.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 17:45:30 #77
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207749609
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 16:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Omdat jullie stelling van een onnoemelijk domheid is :)
Goede onderbouwing _O_ , jij denkt dat BIJ1 en dat soort clubjes ook niet hadden gereageerd op het moment dat de agenten blank waren ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_207749824
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:45 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Goede onderbouwing _O_ , jij denkt dat BIJ1 en dat soort clubjes ook niet hadden gereageerd op het moment dat de agenten blank waren ?
Tsja basis niveau. Als jij post "2+2 = 7" dan vind ik ook in dat geval dat niet uit te leggen valt wat er zo dom aan is.

Bij1 had in dat geval opzeker op zijn overlijden gereageerd.
pi_207749897
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 16:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Omdat jullie stelling van een onnoemelijk domheid is :)
Wacht even, en vergeef me mijn onnoemelijke domheid, maar welke stelling bedoel jij hier precies?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 28 januari 2023 @ 18:09:30 #80
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207749907
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 18:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Tsja basis niveau. Als jij post "2+2 = 7" dan vind ik ook in dat geval dat niet uit te leggen valt wat er zo dom aan is.

Bij1 had in dat geval opzeker op zijn overlijden gereageerd.
vandaar mijn opmerking , zijn we het daar over eens ^O^
Ik ben inmiddels overleden
pi_207750052
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In de VS zou je een BOA ook wel moeten uitrusten met vuurwapens gezien het alomtegenwoordige vuurwapenbezit. Dat is ook het voorname probleem.
Hier heb je een punt. Maar gezien het gebrek aan training, zeker op het punt van de-escalatie, zou dit in deze situatie geen enkel verschil maken. Die arme kerel is geen enkele bedreiging whatsoever in de videos die getoond zijn, en toch slaan en schoppen ze hem gewoon kapot. Wat is dit joh?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 18:48:44 #82
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_207750366
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 18:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Hier heb je een punt. Maar gezien het gebrek aan training, zeker op het punt van de-escalatie, zou dit in deze situatie geen enkel verschil maken. Die arme kerel is geen enkele bedreiging whatsoever in de videos die getoond zijn, en toch slaan en schoppen ze hem gewoon kapot. Wat is dit joh?
Ik denk dat het probleem met name zijn oorsprong vind in het feit dat vuurwapenbezit alomtegenwoordig is, hierdoor staat de politie veel meer op scherp en wordt een hardere benadering van criminelen eigenlijk ook noodzakelijk.
Dit gecombineerd met een gebrek aan training, hoog drugsgebruik, grote sociale verschillen en wellicht nog andere factoren in de maatschappij zorgt dan voor een gevaarlijke mix.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_207750931
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:19 schreef Perox het volgende:
Politiegeweld zonder racistisch motief.

Alle regtsdraaiende Fok!kers: "Waar zijn de racisme roeperts nou?!"

8)7
Mwah gaat ook meer om het feit dat als een blanke agent het doet er een hoop heisa is... Nu zijn het zwarte agenten en is er geen heisa.

Kunnen we daaruit afleiden dat iemand dood timmeren of excessief politiegeweld minder erg is dan racisme?
  zaterdag 28 januari 2023 @ 19:46:34 #84
307622 Perox
(niet de echte)
pi_207751078
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Mwah gaat ook meer om het feit dat als een blanke agent het doet er een hoop heisa is... Nu zijn het zwarte agenten en is er geen heisa.

Kunnen we daaruit afleiden dat iemand dood timmeren of excessief politiegeweld minder erg is dan racisme?
Het lijkt me dat er zat heisa is. Het is van de zotte dat je dit kan overkomen in een beschaafd land.

Er is excessief politiegeweld in de VS. Niet al het excessief politiegeweld is racistisch gemotiveerd. Dit geval niet. Maar men voelt zich toch geroepen om even te de racisme discussie op te poken. Gewoon sneu gedrag wat mij betreft.
pi_207753457
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 09:19 schreef Confetti het volgende:
Bijzonder hoe kleinschalig de protesten nu opeene zijn terwijl het incident afschuwelijk is.

Iemand misschien een idee waarom dit zo is?
Misschien omdat de agenten zelf ook zwart waren?
  zaterdag 28 januari 2023 @ 21:42:16 #86
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207754538
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Mwah gaat ook meer om het feit dat als een blanke agent het doet er een hoop heisa is... Nu zijn het zwarte agenten en is er geen heisa.

Kunnen we daaruit afleiden dat iemand dood timmeren of excessief politiegeweld minder erg is dan racisme?
Aangezien de agenten zijn aangeklaagd voor dood schuld, doodslag en excessief geweld lijkt me dat er genoeg heisa is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_207755003
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 21:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Aangezien de agenten zijn aangeklaagd voor dood schuld, doodslag en excessief geweld lijkt me dat er genoeg heisa is.
Ben ik met je eens, meer is niet nodig, hou dit in gedachten voor de volgende keer als de agenten in kwestie blank zijn 👍
pi_207756473
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 22:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
dit is een forum, je kan gewoon de quotes terug volgen naar het oudste bericht. Ook jij zou dat moeten kunnen en anders hoor ik 't wel, misschien dat ik het dan voor jou doe
Ik heb geen idee.

Voor de derde keer, wat was volgens jou de stelling?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:56:04 #90
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207756521
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Domrechts :')

Ik moet je ook teleurstellen want in de VS zijn afgelopen jaren meer dan duizend zwarte mensen door de politie doodgeschoten en wij kennen maar een handvol van deze gevallen.
Laatste 5 jaar

1119 zwarten

1802 blanken

698 hispanics

1142 onbekend ( :? )

En precies wat jij zegt , we weten maar een handvol van deze gevallen.
Maar hoeveel van deze gevallen , schoot het slachtoffer op de politie , of rende die weg of verzette hij zich hevig ?
We weten het niet.
Wat we wel weten is dat ondanks dat 13.6% van de Amerikaanse bevolking zwart is , dat deze zelfde groep verantwoordelijk is voor rond de 50% van de zware misdaden (moord , overvallen etc).
Wat we ook weten dat 67% van de zwarte kinderen onder 18 jaar zonder vader opgroeit , ik denk (ben geen psycholoog) dat dat echt meespeelt met de (foute) keuzes die die jongeren maken.
We zien het hier ook in Nederland met Marokkaanse jongeren , er wordt niet naar ze omgekeken , kinderen van 13, 14 jaar oud lopen s'avonds nog over straat en de ouder hebben geen idee waar ze uithangen.
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 29 januari 2023 @ 11:15:41 #91
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207761859
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 23:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Allemaal de schuld van blanken.
Je hebt volgens mij geen enkel besef wat je nu zegt met je grappig bedoelde sarcastische opmerking.

De situatie mbt zwarten in de VS is totaal niet te vergelijken de situatie van Marokkanen in NL.

In de VS is apartheid niet zo lang geleden afgeschaft. Mensen die onder de apartheid zijn opgegroeid leven nu nog.

Er zijn in de VS werd het zwarten daadwerkelijk verboden te woningen te kopen in de betere wijken. Zwarte wijken werden vaak geplaatst op mindere locaties, met meer vervuiling etc.

Dus JA. In de VS heeft de blanke regering daadwerkelijk bijgedragen aan de achtergestelde situatie van zwarten in de VS. En niet 1000 jaar geleden, nee, nogmaals veel zwarten die nu leven hebben dit meegemaakt.

Moeten zwarte Amerikanen nu in de slachtofferrol blijven hangen? Nee tuurlijk niet. Is alles de schuld van de blanken, nee tuurlijk niet, zwarten hebben ook een eigen verantwoordelijkheid (voorkomen eenoudergezinnen, omslag in denken in de achterstandswijken etc.). Maar de boel bagatelliseren zoals jullie dat doen, dat geeft echt blijk van totaal gebrek aan kennis v/d realiteit.
Krekker is de bom!
pi_207762163
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 11:15 schreef KreKkeR het volgende:

Er zijn in de VS werd het zwarten daadwerkelijk verboden te woningen te kopen in de betere wijken. Zwarte wijken werden vaak geplaatst op mindere locaties, met meer vervuiling etc.


Wat nu nog steeds doorwerkt waardoor er bijvoorbeeld nog flinke wat woningen zijn waar er nog steeds lood vergiftiging voortkomt.

How Lead Poisoning Disproportionately Affects Black Communities

Waarbij loodvergiftiging juist weer bijdraagt aan het achter blijven in ontwikkeling en deze groep mensen in een spiraal zit waar men nooit uit komt.

It has been linked to criminal activities in young adults, including violence. Lead poisoning can also cause behavior problems, learning difficulties, lowered IQ, hyperactivity, and aggression.

Wat een land toch je burgers blijven vergiftigen en dan de vergiftigde burgers die gedragsproblemen hierdoor hebben de schuld geven van hun gedrag. 8)7

In nederland waren in nieuwbouw uizen loden waterleidingen vanaf de jaren 60 verboden in de VS pas vanaf 1986.
  zondag 29 januari 2023 @ 11:39:47 #93
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207762317
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207762415
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 11:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Je hebt volgens mij geen enkel besef wat je nu zegt met je grappig bedoelde sarcastische opmerking.

De situatie mbt zwarten in de VS is totaal niet te vergelijken de situatie van Marokkanen in NL.

In de VS is apartheid niet zo lang geleden afgeschaft. Mensen die onder de apartheid zijn opgegroeid leven nu nog.

Er zijn in de VS werd het zwarten daadwerkelijk verboden te woningen te kopen in de betere wijken. Zwarte wijken werden vaak geplaatst op mindere locaties, met meer vervuiling etc.

Dus JA. In de VS heeft de blanke regering daadwerkelijk bijgedragen aan de achtergestelde situatie van zwarten in de VS. En niet 1000 jaar geleden, nee, nogmaals veel zwarten die nu leven hebben dit meegemaakt.

Moeten zwarte Amerikanen nu in de slachtofferrol blijven hangen? Nee tuurlijk niet. Is alles de schuld van de blanken, nee tuurlijk niet, zwarten hebben ook een eigen verantwoordelijkheid (voorkomen eenoudergezinnen, omslag in denken in de achterstandswijken etc.). Maar de boel bagatelliseren zoals jullie dat doen, dat geeft echt blijk van totaal gebrek aan kennis v/d realiteit.
Natuurlijk besef ik mij dat, ik ben alleen helemaal klaar met dat gejank. Maak wat van je leven ipv naar blanken te wijzen.

Handjes laten wapperen en de hersentjes gebruiken ipv de criminaliteit in gaan, wordt je ook niet zo snel doodgeschoten.
pi_207762517
quote:
Geeft die rechter man nu de blanke man de schuld?! Hij moet gewoon zijn hersens gebruiken en handjes laten wapperen!!!
pi_207762627
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 11:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
Natuurlijk besef ik mij dat, ik ben alleen helemaal klaar met dat gejank. Maak wat van je leven ipv naar blanken te wijzen.

Handjes laten wapperen en de hersentjes gebruiken ipv de criminaliteit in gaan, wordt je ook niet zo snel doodgeschoten.
Objectief beschouwd besef je erg weinig en gebruik je hersenen niet en zet je wat gejank neer. Als je kijkt wat je in de 2e alinea beweerd in een topic waar een niet crimineel persoon doodgeslagen is. :')
pi_207762805
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 11:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Objectief beschouwd besef je erg weinig en gebruik je hersenen niet en zet je wat gejank neer. Als je kijkt wat je in de 2e alinea beweerd in een topic waar een niet crimineel persoon doodgeslagen is. :')
Net zoals al die sneue verhaaltjes die je tevoorschijn tovert waarom het vooral niet aan de zwarte groep in kwestie ligt?
pi_207762954
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 11:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wat nu nog steeds doorwerkt waardoor er bijvoorbeeld nog flinke wat woningen zijn waar er nog steeds lood vergiftiging voortkomt.

How Lead Poisoning Disproportionately Affects Black Communities

Waarbij loodvergiftiging juist weer bijdraagt aan het achter blijven in ontwikkeling en deze groep mensen in een spiraal zit waar men nooit uit komt.

It has been linked to criminal activities in young adults, including violence. Lead poisoning can also cause behavior problems, learning difficulties, lowered IQ, hyperactivity, and aggression.

Wat een land toch je burgers blijven vergiftigen en dan de vergiftigde burgers die gedragsproblemen hierdoor hebben de schuld geven van hun gedrag. 8)7

In nederland waren in nieuwbouw uizen loden waterleidingen vanaf de jaren 60 verboden in de VS pas vanaf 1986.
Je vergeet dat ook de zomer/wintertijd een disproportioneel negatief effect heeft op mensen van kleur. Ook duidelijk een geval van racisme dat extra bijdraagt aan dat zij achter blijven. Daarnaast is voedsel racistisch, technologie (zoals standaard handzeephouders, software en iPhones) zijn racistisch en tevens huidverzorgingsproducten, wiskunde en fietsen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 29 januari 2023 @ 12:24:25 #99
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207762980
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 11:44 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Handjes laten wapperen en de hersentjes gebruiken ipv de criminaliteit in gaan, wordt je ook niet zo snel doodgeschoten.
Hier heb je wel een punt , anders mag iemand mij uitleggen waarom Nigerianen een van de succesvolste minderheden zijn in Amerika.
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 29 januari 2023 @ 12:27:25 #100
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207763035
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:09 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Net zoals al die sneue verhaaltjes die je tevoorschijn tovert waarom het vooral niet aan de zwarte groep in kwestie ligt?
Niemand beweert dat er geen verantwoordelijkheid bij de zwarte bevolking ligt. Mensen geven alleen aan dat er nog een hoop andere factoren meespelen en dat het bagatelliseren v/h recente verleden volledig misplaatst is.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7084658/

Zie bijvoorbeeld het stukje op 8:00 min
En zie bijvoorbeeld het stukje op 11:00 min
En tot slot het stukje op 18:15 min over waarom de beste man niet al is verhuisd.

En dan kun je natuurlijk zeggen "John Oliver, linkse sukkel", maar ik doel hier niet op zijn mening, maar puur op de feiten. En die feiten kun je ook elders nazoeken.

Punt is, ja, sommige arme zwarte Amerikanen moeten niet in de slachtofferrol blijven hangen en ook de mindset veranderen, vooral diegenen die NIET proberen om wat van hun leven te maken en kiezen voor criminaliteit.

Maar desalniettemin zijn er ook vandaag de dag nog een heleboel zaken die vanuit de overheid echt totaal verkeerd worden aangepakt. Ik weet niet of je beseft wat het effect van loodvergiftiging op kinderen en volwassenen is? Maar dit zijn zaken die je zelf als burger, zonder hulp v/d politiek niet zo makkelijk verandert. En dit zijn zaken die daadwerkelijk impact hebben op het IQ en gedrag van burgers. Dus de schuld eenzijdig bij overheid neerleggen is niet ok.

Maar de schuld eenzijdig bij de zwarte bevolking neerleggen ook niet. Er is een wisselwerking van een hoop factoren. En deze moet je gezamenlijk aanpakken. En niet alleen wijzen naar en wachten op de overheid. Maar ook niet alleen wijzen naar en wachten op de burger. Gezien de structureel nog steeds niet opgeloste problemen dient de overheid hier daadwerkelijk een actieve rol te spelen. Niet zozeer met positieve discriminatie. Maar wel met m.b.t. betere wetgeving m.b.t. de zaken die we hier benoemden (huisvesting op vervuilde gebieden, niet of decennia te laat de burger informeren terwijl de info allang bij de overheid bekend is, etc).
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')